آلودگی هوا زنگ تعطیلی مدارس تبریز را به صدا درآورد

گروه اجتماعی الف،   4000923152

کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز همه مدارس شهر تبریز را فردا تعطیل اعلام کرد.

آلودگی هوا زنگ تعطیلی مدارس تبریز را به صدا درآورد

به گزارش فارس، بنا بر تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوای مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی به علت افزایش آلایندگی هوا و شرایط ناسالم برای گروه های حساس فردا ۴ شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ آموزشهای حضوری در تمام مدارس دولتی و غیردولتی شهری و روستایی  نواحی پنجگانه تبریز، سردرود و باسمنج در تمام مقاطع تحصیلی در شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهد بود.

بر اساس همین تصمیم، آموزشها تعطیل نبوده و به صورت مجازی از بستر شاد تداوم خواهد داشت.

 تعطیلی مدارس شامل مدیران و عوامل اجرایی مدارس نبوده و آنان برای پیگیری امور اداری و پشتیبانی آموزشهای مجازی در محل کار خود حضور خواهند داشت.

امتحانات داخلی مدارس در تاریخ چهارشنبه ۲۴آذرماه ۱۴۰۰  لغو می باشد و برنامه امتحانات جدید توسط مدیران مدارس اعلام خواهد شد.

داود قاسم‌زاده  مدیر روابط عمومی محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز برابر با ۱۵۶ بوده و برای  تمام گروه‌ها ناسالم است.

آلودگی هوا یا کرونا؛ کدام مرگبارتر است؟ 

مقایسه آمارهای رسمی نشان می‌دهد، مرگ‌ومیر سالانه ناشی از آلودگی هوا در جهان تا ۴چهار برابر بیش از تلفات ویروس کرونا بوده است.

جهان در ۲ سال گذشته پذیرفته است که کرونا را به عنوان دشمن شماره یک خود در نظر بگیرد و برای مقابله و مهار آن راهکاری بیندیشد و بر کاهش مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای به این ویروس متمرکز شود. اما آیا کرونا جدی‌ترین تهدیدی است که جهان باید نگران آن باشد؟

وحشت از همه‌گیری کرونا در جهان از همان ابتدا فلج‌کننده بود. دولت‌های مختلف برای مدیریت عواقب همه‌گیری اقداماتی سریع، سختگیرانه و قاطع به اجرا گذاشتند تا جان شهروندان و در گام بعدی اقتصاد خود را نجات دهند. از همان ابتدا آمارهای مرگ‌ومیر به صورت لحظه‌ای در پایگاه‌های اینترنتی ثبت و اعلام شدند و رقابت جهانی برای یافتن واکسن و داروهای درمان کرونا به سرعت آغاز شد.

تمام این تلاش‌ها امروز و پس از گذشت تقریبا ۲‌ سال از زمان ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در جهان و بعد از کشف و توزیع واکسن آن به این نقطه رسیده است: حدود ۲۵۸‌ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۵‌ میلیون و ۱۶۸ هزار مورد مرگ.

نکته جالب توجه در مورد آنچه طی ۲ سال گذشته در جهان رخ داده این است که بحرانی تقریبا مشابه همه‌گیری، سال‌هاست که جهان ‌یا دست‌کم کلان‌شهرهای جهان را درگیر خود ساخته است: آلودگی هوا، اما شاید به این دلیل که عوارض ناشی از استنشاق هوای آلوده  بلافاصله بروز پیدا نمی‌کند و شاید به دلیل کمتر بودن آسیب‌های اقتصادی آلودگی هوا نسبت به کرونا، اقداماتی که برای مدیریت، کنترل و درمان آن در پیش گرفته می‌شوند تا به امروز بی‌اثر بوده‌اند. این بی‌فایده‌بودن سیاست‌های مدیریتی را می‌توان با مقایسه آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا و آلودگی هوا به‌خوبی لمس کرد.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر در جهان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. وب‌سایت بلومبرگ نیز با استناد به پژوهشی جدید در سیتی‌کالج لندن از مرگ سالانه ۱۰.۲‌ میلیون نفر در جهان بر اثر آلودگی هوا خبر می‌دهد. این درحالی است که طی ۲ سالی که از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان گذشته است،‌ سالانه حدود ۲.۵‌میلیون نفر قربانی بیماری شده‌اند. این به آن معنی است که میزان مرگ جهانی به خاطر آلودگی هوا بین ۲ تا ۴ برابر مرگ ناشی از کروناست.

به گفته پزشکان و کارشناسان محیط زیست اثرات آلاینده‌ها بر جنین شامل عوارضی مانند وزن پایین نوزاد در زمان تولد، تأخیر رشد داخل رحمی و مرگ داخل رحمی است که آلاینده‌های منوکسید کربن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق، بیشترین تاثیر را در این میان دارند.

ابتلا به بیماری‌های ریوی، اعصاب و روان و همچنین انواع بیماری‌های پوستی از دیگر تبعات شدت گرفتن آلودگی هوا و ناسالم بودن شرایط جوی محسوب می‌شود و البته خیلی از افراد نیز بدون داشتن بیماری قبلی در اثر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده دچار بیماری شده و جان خود را از دست می‌دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین