سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف:  غربی ها باید گواهی امضاء بیاورند/ می‌خواهیم قانون راهبردی لغو تحریم‌ها کامل اجرا شود

محمد فیروزی، گروه سیاسی الف،   4000921072 ۹۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان این کمیسیون با وزیر امور خارجه گفت:‌ از امیر عبداللهیان خواستیم قانون راهبردی لغو تحریم‌ها به‌طور کامل اجرا شود چرا که این قانون برگ برنده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین است. 

غربی ها باید گواهی امضاء بیاورند/ می‌خواهیم قانون راهبردی لغو تحریم‌ها کامل اجرا شود

به گزارش الف، روز سه شنبه این هفته وزارت امور خارجه جلسه مهمی را برگزار کرد که در آن حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور و جمعی از معاونان این وزارت‌‌خانه گزارش عملکردشان را به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دادند. 

 محمود عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف درباره محورهای اصلی نکات مطرح شده در این جلسه توضیحاتی داد. 

تجارب ارزشمندی از گفت‌وگو با غربی‌ها داریم

وی در ابتدا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه یک دور گفت‌وگو با کشورهای 1+5 را دارد و با اشاره به بد عهدی‌های کشورهای طرف مذاکره گفت: از دولت قبل تعدادی از افراد که در تیم مذاکرات هسته‌ای حاضر بودند هم‌اکنون در تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی حضور دارند. ما در مورد غربی‌ها و نحوه رفتارشان تجربیات ارزشمندی داریم و توافقی که پیشتر با آنها انجام دادیم و چگونگی رفتارشان را به چشم یک تجربه می‌نگریم. 

وی افزود: در آن زمان که مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 جریان داشت من یک روزنامه‌نگار بودم. همان وقت هم به موافقان برجام همچون صادق زیباکلام در مناظره‌ای گفتم که توافق با غربی‌ها نیازمند یک ضمانت اجرایی است و غربی‌ها توافق‌نامه‌ای امضا کردند که تعهد اجرایی ندارد. در نهایت هم دیدیم که آنها سوء استفاده کردند. 

اصرار بر اجرای یک قانون توسط نمایندگان

عباس‌زاده در ادامه با اشاره به مباحث جلسه مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با معاونان و وزیر امور خارجه گفت: اصرار اعضای کمیسیون بر این بود که قانون راهبردی لغو تحریم‌ها در حال‌حاضر به طور کامل اجرا شود. 

وی تاکید کرد: نظر آقایان در وزارت امور خارجه هم این است که این قانون به طور کامل اجرا شود و آن را یک برگ برنده در دوران کنونی مذاکرات وین می‌دانند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها منجر به دستاوردهای مهمی در صنعت هسته‌ای کشور شده است اظهار داشت: اینکه می‌گویند ایران در مذاکرات هسته‌ای دست برتر ندارد صحبت درستی نیست. غنی‌سازی هسته‌ای و راه‌افتادن چرخ صنعت هسته‌ای در کشور برای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ایجاد یک برتری کرده است. این افزایش ظرفیت غنی‌سازی هسته‌ای که این روزها شاهد آن هستیم با اجرای قانون فوق به دست آمد. اینها برگ برنده طرف ایرانی در مذاکرات امسال در وین است که نسبت به سال 93 ایران را در موقعیت برتری قرار داده است.

سوال محوری نمایندگان از امیر عبداللهیان

وی خاطر نشان کرد: چون از گذشته تجربه گفت‌وگو با کشورهای غربی را داریم سوال اصلی‌مان از وزیر امور خارجه این بود که اگر توافق صورت گرفت و آنها بدعهدی کردند، آن وقت چه می‌شود. با توجه به همین نکته هم بر اخذ ضمانت اجرایی تاکید کردیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ خواسته اعضای کمیسیون این بود که طرف‌های غربی اول به امضای قبلی خود عمل کنند، سپس زمینه گفت‌وگوهای جدید به‌وجود آید. چرا که بر این اعتقادیم باید تکلیف امضاهای قبلی کشورهای متعهد در برجام مشخص شود. 

وی با بیان اینکه امروز ما از طرف غربی و آمریکایی‌ها یک «چک برگشتی» داریم تاکید کرد: بر این نظر هستیم که طرف اروپایی در مذاکرات اخیر در وین در یک حالتی از ترس نسبت به آمریکایی‌ها و رودربایستی با آنها قرار گرفته است. همچنین تحت فشار ملت‌های اروپایی قرار دارند. بر این نظر هستیم که آنها بین فشار آمریکایی‌ها و منطق ایرانی که مورد پذیرش افکار عمومی ملت‌های اروپایی است گیر کرده‌اند. 

درباره همه موضوعات حساس می‌توانیم گفت‌وگو کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران می‌تواند در موضوعات حساسیت برانگیز دیگری غیر از هسته‌ای (درباره ایران) گفت‌وگو کند، این‌طور پاسخ داد:‌ در همه موضوعات می‌توانیم گفت‌وگو کنیم، اما لازم است اگر توافقی صورت گرفت طرف‌های دیگر به پیمان و عهد خود عمل کنند. مشکل ما با طرف‌های غربی در این است که توافق صورت می‌گیرد اما آنها به توافق عمل نمی‌کنند. 

وی تاکید کرد: تکلیف ضمانت اجرایی در توافق برای ما مهم است. اینکه گفتند «امضای کری تضمین است» برای ما مهم است که چطور تضمینی بود. ؟!!  به‌ویژه که امروز جان کری هم نیست و افراد دیگری بعد از او سر کار آمدند. البته معتقدیم «همه آنها سر و ته یک کرباس هستند.»

غربی‌ها گواهی امضا بیاورند!

عباس‌زاده با بیان مثالی درباره معاملات خرد که در آنها علاوه بر امضای مدارک لازم است از دفاتر اسناد رسمی گواهی امضا هم تهیه شود، گفت:‌ می‌خواهیم کشورهای 1+4 هم گواهی امضا بیاورند و از زیربار تعهدات خود شانه خالی نکنند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خواسته‌های طرف ایرانی در مذاکرات منطقی است، گفت:‌ بعضی گزاره‌ها انقدر بدیهی هستند که به محض شکل‌گیری در ذهن همه آن را می‌پذیرند. خواسته ما در مذاکرات هم به همین شکل است. 

وی با اشاره به گزارش‌ وزیر امور خارجه در جلسه با نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ امیر عبداللهیان در آن جلسه گفت طرف ایرانی 2 پیشنهاد کتبی به طرف‌های غربی داده است. جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات فقط سوال می‌پرسد. اینکه چرا براساس تعهدات برجامی تحریم‌ها برداشته نشد و همچنین خواهان این هستیم که طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل کنند و اگر عمل نمی‌کنند سوال مذاکره‌کنندگان ایرانی این است که چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۳۳۴۸۵۱۴:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امریکا و اروپا اگر نمی توانند در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام تضمین بدهند باید قید برجام را بزنند.
ناشناس۲۳۳۳۵۲۱۱۵:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
به زودی قیدش را می زنند !
ناشناس۲۳۳۳۶۱۷۱۶:۰۸:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
برجام بدون لغو موثر تحریم ها خسارت محض است و باید قید اون را بزنیم.
ناشناس۲۳۳۳۶۷۲۱۶:۳۱:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از عطار پرسیدند اسم اعظم چیست؟ عطار پاسخ داد من فهمیدم که اسم اعظم نان است. چون اگر مردم نان نداشته باشند به مسجد هم نمی‌روند!
ناشناس۲۳۳۳۷۴۴۱۷:۱۰:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مسولان یقه بسته وزارت خارجه و دیالوگ حفظ شده مذاکرات مثبت مفید سازنده و رو به جلو بود و برد و برد آخر سر هم با نتیجه هشت من نه شاهی مانند هشت سال گذشته
ناشناس۲۳۳۳۶۸۷۱۶:۳۶:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امریکا و اروپا برای توافق به ایران التماس می کنند.
ناشناس۲۳۳۴۱۰۵۲۲:۰۸:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث دلخوش کنیم.
ناشناس۲۳۳۳۵۲۸۱۵:۱۸:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
هسته ای دو خاصیت دارد. برای یک طرف شیشه عمر است، برای طرف دیگر نقشه گنج.
ناشناس۲۳۳۳۶۲۰۱۶:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امانوئل مکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.
مانی۲۳۳۳۸۶۷۱۹:۰۷:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چون وضعیت سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی و جایگاه بین المللی ما و فرانسه کاملا متفاوت است،هیچ دلیل عقلانی وجود ندارد که هسته ای برای ما هم همان ویژگی و جایگاه را داشته باشد.
ناشناس۲۳۳۳۶۲۶۱۶:۱۱:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اختلافات ایران و امریکا بسیار فراتر از مسئله هسته ای است اونها با هرگونه پیشرفت ایران مشکل دارند و چشم دیدن موشک ها و پهپادها و پیشرفت های نانو و بیو تکنولوژی و سلول های بنیادی و غیره را هم ندارند.
ناشناس۲۳۳۳۶۹۲۱۶:۳۸:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
یک عمر به برجام ناسزا گفتید و بر امضا کنندگانش لعن و نفرین کردید . حالا فهمیدید که چاره ای جز تن دادن به خواسته های غرب ندارید و به سختی دنبال راهی برای موجه جلوه دادن مذاکره دارید .
ناشناس۲۳۳۳۸۲۴۱۸:۲۸:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چطور به چين اجازه پيشرفت دادند؟ يعني ايران از چين هم قويتر و خطرناكتره براي امريكا؟
ناشناس۲۳۳۴۰۲۳۲۱:۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
الان مردم ما به کجا رسیده اند؟ همش دم از این می زنید که غربیها چشم دیدن فلان چیز را ندارن ! بسه دیگه خسته شدیم ؟
ناشماس۲۳۳۴۱۹۸۲۳:۴۳:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
پس علت معکوس شدن‌ مهاجرت مغزها اینه!
ناشناس۲۳۳۳۵۳۹۱۵:۲۴:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مذاکرات بدون روسیه و چین برای همه طرفین بهتر است. مذاکره مستقیم با آمریکا بهترین مسیر است.
ناشناس۲۳۳۳۶۰۴۱۶:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امریکا از برجام خارج شده و دیگر عضو برجام نیست مذاکرات با 4+1 ادامه دارد.
ناشناس۲۳۳۳۶۹۷۱۶:۴۱:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تا وقتی که ما از مذاکره مستقیم با آمریکا واهمه داشته باشیم، پیشرفتی حاصل نمی شود.
ناشناس۲۳۳۳۶۶۲۱۶:۲۸:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
کدخدایت برجام را اینطوری می کند مقصر دیگران می شوند؟
ناشناس۲۳۳۳۶۸۹۱۶:۳۷:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مثل این که می خواهند تحریم های آمریکا را بردارند، پس به اروپایی ها بگو تحریم های آمریکا را بردارند، اصلا مذاکره با اروپایی ها که تحریم آمریکا را مجبورند اجرا کنند، فایده ای هم دارد جز وقت تلف کردن وهدر دادن بیت المال، درهتلهای گرانقیمت اروپایی، آن هم 40 نفره، حالا حق ماموریت دلاری هنگفت این40نفر به کنار
ناشناس۲۳۳۳۵۶۰۱۵:۳۳:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چهل نفر رفتند که کار عراقچی را تکمیل کنند!
مهران۲۳۳۳۵۹۲۱۵:۵۴:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چهل نفر رفتن تا سنگی رو که یه نفر در چاه انداخته دربیارن
ناشناس۲۳۳۳۶۹۹۱۶:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از این جناب باقری آبی برای مردم گرم نمی شود و نهایتا پرونده به شورای امنیت خواهد رفت
ناشناس۲۳۳۳۶۰۱۱۵:۵۹:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۳۳۳۶۳۷۱۶:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
عراقچی اگر بلد کار بود فریب اشکهای موذیانه وندی شرمن را نمی خورد و کلاه گشاد برجام سرش نمیرفت !
ناشناس۲۳۳۳۸۷۷۱۹:۱۶:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
باید خودت می‌رفتی مذاکره رو کنتراتی می‌گرفتی تمومش میکردی!!
ناشناس۲۳۳۳۸۹۰۱۹:۲۳:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
خیلی دست بالا گرفتی بابا
ناشناس۲۳۳۳۵۷۰۱۵:۳۶:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تضمین هم بدهند مانند همه توافقات قبلی می زنند زیرش این ما هستیم غیر قانونی و خارج از قانون آژانس این ها را گستاخ کردیم از همان 20 سال قبل تا الان
ناشناس۲۳۳۳۶۳۸۱۶:۱۸:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
شما کوتاه بیا در غیر ان ما باید بیشتر التماس کنیم
ناشناس۲۳۳۳۶۷۱۱۶:۳۱:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ملت ایران هرگز از درخواست خود برای لغو موثر و کامل تحریم ها کوتاه نخواهد امد.
ناشناس۲۳۳۳۶۹۱۱۶:۳۷:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ما هرگز به دشمن التماس نخواهیم کرد اشک کباب موجب طغیان اتش است.
ناشناس۲۳۳۳۷۲۱۱۶:۵۲:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تا دیروز این آقایان برجام را بلای آسمانی می دانستند امروز برای احیای آن لشگر کشی می کنند!!!!
ناشناس۲۳۳۳۶۸۸۱۶:۳۶:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
سلام باور کنیم اینها با ما که هیچ با هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد مشکل دارند نمیشود با دنیا به هم زد ولی اینها مشکل اصلی شأن اتم وانقلاب و...نیست اینها با ایرانی قوی در منطقه می ترسند که مانند اجدادشان روی پای خود بایستند.باقی بهانه است. .
ارش۲۳۳۴۱۳۲۲۲:۴۳:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
این اقا نمیداند که برجام یک قرداد چند جانبه است نه بین المللی .هریک از طرفین قرار داد ممکن است از برجام خارج شوند حتی ایران .
ناشناس۲۳۳۴۱۴۳۲۲:۵۶:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
قیدبرجام رو زدن همان وجمع اوری دوربینها وهمچنین غنی سازی بالای 60درصد همانا. چیزی که غربیها ازش میترسندوشایدهم نابودی اسرائیل غاصب بدست خودش وگروههای مقاومت
ناشناس۲۳۳۳۴۸۸۱۴:۵۷:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امضاء جان کری تضمین نبود امضاء بلینکن هم تضمین نیست توافق جدید باید به تصویب کنگره برسد تا دولت بعدی امریکا نتواند از اون خارج بشود.
ناشناس۲۳۳۳۵۲۲۱۵:۱۶:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بنشین تا به کنگره برسد و باز دبه نشود!!! چقدر خوش خیال هستید و فکر می کنید مشکل کنگره هست
مسعود۲۳۳۴۲۱۷۰۰:۰۲:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۲۲
باخودامریکا مذاکره کنندزوتر به نتیجه میرسندلقمه رودورسرنگردون
ناشناس۲۳۳۳۵۵۰۱۵:۲۹:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مگر تحریم ها بی اثر و قطع نامه ها کاغذ پاره نیست؟ پس دلیل این همه پافشاری بر مذاکرات در چیست؟
ناشناس۲۳۳۳۶۰۸۱۶:۰۲:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا اکنون که قطعنامه ها با برجام تعلیق شده تحریم ها 100 برابر بیشتر شده است !
اا۲۳۳۳۹۸۷۲۰:۵۷:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
همون کنگره ای ک قانونی رو تسویب کرد،خودشم مجدد ملغی میکنه. مگه قوانین مجلس ها وحی منزل هست ک نشه ابطالش کرد. چرا مردم اینقدر ساده باور هستن.
ناشناس۲۳۳۳۴۸۹۱۴:۵۸:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امریکا و غرب به هیچ وجهی قابل اعتماد نیستن حتی اگر منافع شون هم تامین بشه از پشت خنجر می زنند.
ناشناس۲۳۳۳۵۲۴۱۵:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
با اعجوبه های که ایران در سیاست دارد 20 سال کشور بازیچه دشمنان کردن 20 سال دیگر هم وجود خواهد داشت
ناشناس۲۳۳۳۵۵۶۱۵:۳۱:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تا روسیه در مذاکرات هست کاری پیش نمیره چون منافعش در خطر است
ناشناس۲۳۳۳۶۱۳۱۶:۰۵:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
روسیه تهدید و تحریم و ترور نمی کند دشمن اصلی ما امریکاست.
ناشناس۲۳۳۳۶۳۹۱۶:۱۸:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مرگ بر امریکای تروریست جنایتکار.
ناشناس۲۳۳۳۷۵۹۱۷:۲۶:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
روسیه قدرت تحریم کردن نداره چون بدبخت فلک زده خودش از تحریمهای آمریکا می ترسه کافیه آمریکا بگه اگه در مذاکرات به نفع ایران حرکت کنی تحریم بانکی میشی اونوقت می بینیم که مثل مرغ کرچ کپ می کنه و صداش در نمیاد !!
ناشناس۲۳۳۳۵۶۵۱۵:۳۳:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ولی با ناشیانی که ایران دارد خوب کسانی گیر آوردن برای گرفتن همه چیزمان تا به مرحله حمله نظامی و تجزیه برسند
ناشناس۲۳۳۳۴۹۴۱۴:۵۹:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اگر بنا به این نوع تضامین و سختگیریها باشد، هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت. پرونده ایران به شورای امنیت رفته و تحریم ها و فشارها افزایش بیشتری خواهند یافت.
ناشناس۲۳۳۳۵۴۶۱۵:۲۶:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اگر هم گرفته نشود و توافق شود باز تحریم مجدد، ببین در هر دو صورت بازی باخته برای ایران است
ناشناس۲۳۳۳۵۵۷۱۵:۳۲:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
هر چه زودتر بدون واسطه با امریکا مذاکره کنید
ناشناس۲۳۳۳۶۱۱۱۶:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
به نظر میرسه امریکا و اروپا اراده ای برای لغو موثر تحریم ها ندارند و بدنبال باج خواهی در مسائل موشکی و منطقه ای و غیره هستن.
ناشناس۲۳۳۳۵۶۷۱۵:۳۴:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
آن دولت قبل با آسان گیری هم نتیجه اش مشخص شد فشار بیشتر با تحریم دوبرابری در عدد 1500 عدد!
ناشناس۲۳۳۳۴۹۹۱۵:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مجلس با طرح غنی سازی 60 درصدی و افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده دست دولت را در مذاکرات پُر کرد.
ناشناس۲۳۳۳۵۰۵۱۵:۰۷:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
لطلاً مصداق این ضمانت اجرا را هم بفرمایید. آیا انتظار دارید مثل عهد باستان، بایدن پسر خود را به عنوان گروگان به ایران بفرستد؟
ناشناس۲۳۳۳۵۷۹۱۵:۴۶:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
الان گواهی امضا هم می زنند زیرش و دادگاه ها پر شده از این چیزها آن وقت این ها در فضای بین الملل که کشورها یار چینی می کنند و عوض می کنند دنبال تضمین هستند خخخخه به خدا این ها آخر سیاست کودکانه هستند
ناشناس۲۳۳۳۵۲۷۱۵:۱۸:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
برجام تاریخ انقضا دارد بعد آن چی؟ الان که این کارها می کنند فکر می کنید توافق شود و به آن تاریخ انقضا رسیدید همه چیز تمام می شود و بهانه درست نمی کنند؟
ناشناس۲۳۳۳۵۳۳۱۵:۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
فکر کن آیندگان تاریخ می خوانند که در دوره ای به خاطر زورگویان بتن ریخته شد در قلب دانش و صنعت هسته ای چی فکر می کنند در مورد ما؟ ناموس فروشان ننگ ابدی در تونل تاریخ این سرزمین بوده و خواهند بود
ناشناس۲۳۳۳۶۳۲۱۶:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
نخیر ،مگه وطن فروشی و ناموس فروشیه که در دالان های تاریخ گیر کند،اجرای قوانین دنیاست و ان هم نساختن بمب هسته ای هست که همه باید بهش پایبند باشن و همه دنیا متفق القولن
ناشناس۲۳۳۳۶۷۶۱۶:۳۲:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
قانون دنیای شما تا 90درصد غنی سازیو.. اجازه داده برای مصارف صلح امیز ولی کدخدای شما بمب اتم دارد! ببین چطور حق و باطل برای این شست و شودگان عوض می کنند!
ناشناس۲۳۳۳۶۷۹۱۶:۳۳:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
کشورهایی که خودشان بمب اتم دارند و برعلیه مردم هیروشیما و ناکازاکی استفاده کردند حق ندارند ایران را از داشتن انرژی صلح امیز هسته ای منع کنند.
به افرید۲۳۳۳۷۴۵۱۷:۱۱:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بله همه میگن بمب اتم جیزه، خار داره، البته فقط برا ایران، اما رژیم اپارتاید اسراییل و هرکس با ظالمی مثل آمریکا دوسته می‌تونه داشته باشه
حسین۲۳۳۳۷۶۳۱۷:۳۱:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
خیلی ساده ای بابا، کدوم قانون؟؟؟!!! اگه منظورت قانون جنگله که هر کی بیشتر زور داشت، باید زورگویی کنه و هر کی باهاش مختلف بود یا ضعیف بود باید از بین بره، کاملا درست میگی...
ناشناس۲۳۳۴۲۴۰۰۰:۲۴:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۲
داداش این قوانین فقط برای ایران هست وطن فروش
ناشناس۲۳۳۳۵۳۵۱۵:۲۲:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ای مذاکرات به نتیجه نمیرسد. امارات و عربستان میدانند ولی ما هنوز نمیدانیم. اونا دنبال رفقای بعد از شکست برجام هستند تا از انتقام ایران فرار کنند. اسراییل هم خیالش راحت هست.او هم میداند.
ناشناس۲۳۳۴۷۱۲۱۲:۰۲:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۲
سلام کاملا موافقم انهاازانتقام ایران میترسن به همین خاطرهی طولش میدن ضررهم بیشترمیکنن انشاالله
ناشناس۲۳۳۳۵۴۰۱۵:۲۴:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امریکا به متهدان خودش رحم نمی کند آن وقت دنبال تضمین کتبی هستید؟ که چی خارج نشود؟!! از کدام دانشگاه درس خواندید؟
ناشناس۲۳۳۳۵۴۴۱۵:۲۵:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از شیطان نباید وفای به عهد را انتظار داشت ______ در تنظیم باید راه فرار شیاطین بسته شود و در داخل کشور برجام را باید نادیده انگاشت ضمناً باید کماکان مراقب نفوذ باشیم
ناشناس۲۳۳۳۵۴۹۱۵:۲۷:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
هیچ کشوری با یک تکه کاغذ و گدایی کردن به بهشت نرفت قبلا همچون لیبی و عراق و شوروی شما که جای خود دارید
ناشناس۲۳۳۳۵۸۰۱۵:۴۶:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ماجرای تحریمها با همان تکه کاغذپاره احمدی نژاد آغاز شد!
ناشناس۲۳۳۳۵۹۱۱۵:۵۳:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تحریم ها از 20 سال قبل با بین المللی کردن آن و آشوب 88 زمینه را کامل کرد برای تحریم و صد رحمت به آن دوره که فشار کمتری مردم داشتند با این که تحریم بودیم
ناشناس۲۳۳۳۶۱۵۱۶:۰۶:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۳۳۴۳۳۳۰۵:۴۱:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۲
تحریمها با فتنه 88 و آشوبهای ستون پنجم آمریکا یعنی اصلاحطلبان شدت گرفت،چنانچه عامل آغاز تحریمها نیز با سفارت نوردی برادران و خواهران اصلاحطلب و اصولگرا بود
ناشناس۲۳۳۳۵۶۶۱۵:۳۴:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بنظرم مذاکرات در دولت قبلی هم میتونست به نتیجه برسه اما به هر دلیلی نشد ...
علی۲۳۳۳۵۷۱۱۵:۳۶:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
سلام، مذاکره کننده های ما از کی باید گواهی امضا ببرند؟!!
ناشناس۲۳۳۳۵۷۴۱۵:۳۹:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
قاجار وقتی شکست خورد مجبور شد ترکمنچای را امضا کند شما با این که خیلی قدرتمند هم هستید بدون شکست ترکمنچای را امضا می کنید؟ روی قاجار را سفید کردید
ناشناس۲۳۳۳۶۳۶۱۶:۱۶:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
کجا بودی تا حالا؟
ناشناس۲۳۳۳۵۷۵۱۵:۴۱:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از شهدا خجالت بکشید که جان دادن تا یک وجب خاک نرود آن وقت دشمن راه می دهید که بتن بریزد؟
بهرام۲۳۳۳۵۸۲۱۵:۴۷:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
جدا قدیما حرف خوبی میزدند ادم بی عقل سنگی در چاه می اندازد که 100 تا عاقل نمی تواند درش یاورند
ناشناس۲۳۳۳۵۸۵۱۵:۴۹:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
حساس در مورد نظامی؟ شرم بر وطن فروشان که در مورد منافع ملی حدی ندارند برای مذاکره
رضوی۲۳۳۳۶۰۵۱۶:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مذاکره با خود آمریکا هزاران بار بهتر از ۵ کشور غارت گر مانند چین و روسیه و انگلیس و فرانسه و آلمان است . این ۵ کشور منافع خاص خودرا دنبال میکنند و آمریکا هم بخاطر ما از آنها امتیاز میگیرد و هم از اعراب جاهلی حاشیه خلیج فارس و ترکیه و آذربایجان و قفقاز......
ناشناس۲۳۳۳۶۸۳۱۶:۳۵:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امریکا باید حُسن نیت نشان بدهد و اموال بلوکه شده ایران را ازاد نماید.
ناشناس۲۳۳۳۶۸۶۱۶:۳۶:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از اول انقلاب شاید 10 بار تا الان با آمریکا مذاکره و توافق شد و همگی آن شدید محور تروریست و شرارت
ناشناس۲۳۳۳۶۴۴۱۶:۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تأسف آور است زندگی با کسانی که فرق موافقت نامه را با معاهده نمی فهمند!
کند ذهن۲۳۳۳۶۵۳۱۶:۲۵:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
سلام . ایشون میفرمایند که در همه موضوعات میتواتیم گفتگو کنیم . لابد مثلا منظور گفتگوهای موشکی و منطقه ای . این نظر خودش هست ؟
ناشناس۲۳۳۳۷۴۰۱۷:۰۶:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
حالا گیرم تضمین کتبی با ثبت محضری هم گرفتید اگر دو روز دیگر گفت برای من کاغذ پاره است میخواهید زمین را گاز بگیرید ؟ اگر به شرکتها ی غربی گفت معامله با ایران طبق توافق اشکالی ندارد ولی نمیتوانید همزمان با آمریکا معامله کنید چکار میکنید ؟ پس بهتر است اولا ریشه فساد و مدیران دوست وفامیل و رانت و.. در داخل را سریعا خشکاند و بعد از ان پی تی خارج شد و برای دفاع از کشور سریعا چندین بمب اتمی ساخت و خلاص.
ناشناس۲۳۳۳۷۸۲۱۷:۵۲:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تنها راه بیرون رفت از این بن بست ایجاد رابطه خوب و مستقیم با امریکاست این تصمینی برای اجرای توافقات حتی در دولت بعدی امریکا هم خواهد شد
داود۲۳۳۳۷۸۷۱۷:۵۶:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اگر در مذاکرات تعهد در مقابل تعهد باشد ،طرف مقابل دیگر نمی‌تواند بد عهدی کند،در ضمن اگر چنین اتفاقی از طرف غربی‌ها ایجاد شود باید ایران از پروتکل الحاقی خارج شود
ناشناس۲۳۳۳۸۰۹۱۸:۱۶:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
فعلا که ما داریم به فنا میریم.
رضا۲۳۳۳۸۶۳۱۹:۰۰:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تاروسیه تومذاکرات هست مانمیتونیم با طرف امریکایی یا کلا غربی ها به توافقی برسیم چون خدابیامرز ،آقای ظریف گفت که روسیه نمیخادتحریمهای نفت وگاز وبانک ها لغوبشه
ا۲۳۳۳۸۷۰۱۹:۱۱:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
به امید خدا توافق میشه ومشکل حل میشه وبرجام شکل میگیره ایران این بار موفقه به امید پیروزی
ناشناس۲۳۳۳۹۶۸۲۰:۴۵:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بعضیها معتقد به امضاء برجام به هر قیمتی هستند . اینا بگن‌تا کجا کوتاه خواهند آمد تا لگد مال شدن عزت و غرورشان تا تا کجا
ناشناس۲۳۳۳۹۹۱۲۰:۵۹:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
درب هیچ قسمت از صنعت هسته ای را بتن نریزید.فقط در صورت رفع تحریمها فیوز انها را طبق قرار داد خاموش کنید.و بگید هر موقع دو باره تحریم وضع شود فیوز دو باره وصل میشود
ناشناس۲۳۳۳۹۹۴۲۱:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
در فاصله اینکه تحریم نعمت است و برجام خسارت تا اینکه تضمین بدهند دیگه تحریم نمی کنند و از برجام خارج نمی شوند چه زندگی ها فنا رفت
علی۲۳۳۴۷۹۲۱۲:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲۲
فرض کنیم آمریکایی‌ها تضمین های لازم را بدهند و همه قدرت های جهانی پای آن تضمین‌ها را امضاء کنند کنگره و سنا هم ضمن ادای سوگند امضاء بدهند اصلا آمریکا املاک و دارایی های خود در انگلستان و روسیه را وثیقه بگذارد ،اما یک نفر مانند ترامپ بیاید و همه این قول و قرارها را زیر پا بگذارد شما میخواهید چه بکنید.امیدوارم نگین مرعوب آمریکایی یاد آوری میکنم سامانه دفاعی اس۳۰۰ را که ما حتی پولش را داده بودیم اما روسیه بخاطر تحریم‌ها آن را به ما نمی‌داد تا زمان اجرای برجام و موارد زیاد دیگر پس از برجام
ناشناس۲۳۳۴۹۲۹۱۳:۵۸:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲۲
ممکنه سایت الف از نمایندگان بپرسد در صورت برگشت آمریکا به برجام سرنوشت سوخت 60 درصدی تولید شده ایران چه می شود ؟؟؟؟؟؟باز هم اکسید میشود یابه روسیه داده می شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین