رئیس موساد برای بحث درباره ایران عازم واشنگتن شد

گروه جهان الف،   4000914085

در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سوء استفاده از وقفه ایجاد شده در روند مذاکرات وین برای اعمال نفوذ در قدرت‌های غربی و فضاسازی علیه ایران، رئیس موساد برای بحث درباره ایران عازم واشنگتن شد.

رئیس موساد برای بحث درباره ایران عازم واشنگتن شد

به گزارش فارس، در حالیکه طرف‌های برجام و نماینده آمریکا در مذاکرات وین برای رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند و صهیونیست‌ها تمامی تلاش خود را برای ایجاد مانع در مسیر مذاکرات به کار گرفته است، «دیوید بارنیا»  رئیس سازمان جاسوسی «موساد» امروز (یکشنبه) برای بحث با مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا راهی واشنگتن شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در این خصوص گزارش کرد که روزنامه «هاآرتص» گزارش کرده است که بارنیا در صدد است در سفر به واشنگتن، مقام‌های آمریکایی را ترغیب کند که به دنبال توافق موقتی که ایران را ملزم به پایبندی کامل به تعهدات برجامی‌اش نمی‌کند، نباشند و در عوض به دنبال جلب حمایت جامعه بین‌الملل برای تشدید تحریم‌های ایران باشند.

از طرف دیگر، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز گزارش کرد که رئیس موساد در صدد است در این سفر به مقام‌های آمریکایی تأکید کند در صورت حصول توافق نهایی با ایران، اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود و به تلاش برای بی‌نتیجه گذاشتن فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

این گزارش همچنین مدعی شده است که بارنیا در سفر به واشنگتن به عنوان نماینده «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صدد است تا اطلاعاتی را درباره برنامه هسته‌ای ایران در اختیار مقام‌های آمریکایی قرار دهد.

صهیونیست‌ها در روزها و هفته‌های اخیر، لفاظی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران به امید منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران تشدید بخشیده‌اند و کار تاجایی پیش رفته است که در جریان مذاکرات هشتم آذرماه وین برای رفع تحریم‌های ایران و احیای برجام مدعی شدند که ایران اورانیوم با درصد غنای 90 درصد دارد که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در مصاحبه با «فرانس 24» این ادعاها را رد کرد.

از طرف دیگر، طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز قرار است اواخر هفته با تمرکز بر موضوع ایران به ایالات متحده سفر کند.

روزنامه هاآرتص نیز گزارش کرده است علی‌رغم آن‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی از رویکرد آمریکا در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران انتقاد دارند اما وقفه فعلی در مذاکرات وین را بعنوان پنجره‌ای از فرصت‌ها برای اعمال نفوذ در مذاکرات برجامی ایران می‌بینند.

برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با هاآرتص مدعی شده‌اند که مذاکرات وین به توافق نمی‌رسد اما تعهدات فعلی نیز کاهش می‌یابد.

یک منبع آگاه این گونه گفته است: «در روزهای آینده، خواهیم دید که قدرت‌های جهان در جهت بحران با ایران پیش می‌روند یا به سوی انعطاف پیش خواهند رفت».

مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام، روز دوشنبه هشتم آذر ماه و 29 نوامبر با حضور نمایندگانی از ایران، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان برگزار شد و «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون «جوزپ بورل»‌رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

ایران در پایان مذاکرات دو سند درباره رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طرف مقابل ارائه داد و گفت که سند سومی نیز در راه است.

طرف‌های مذاکره‌کننده از ایران مهلت خواستند تا به پایتخت‌های خود بازگردند تا با مقام‌های ارشد کشورهای خود مشورت کنند و مجدداً به میز مذاکرات بازگردند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد، هر زمان که طرف مقابل پاسخ خود درباره اسناد ارائه شده ایران را بدهد، سند سوم نیز با عنوان «تصمیم» و درباره راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، به طرف مقابل ارائه خواهد شد.

علی‌رغم آن که دولت بایدن گفته است که خواهان بازگشت مجدد به برجام است اما از زمان روی کار آمدن نه تنها اقدام ملموسی را در این زمینه انجام نداده است بلکه بارها مقام‌های دولت وی توپ را به زمین ایران انداخته‌اند و تلاش دارند تا از مذاکرات فعلی درباره برنامه هسته‌ای ایران بعنوان سکوی پرتاب برای پرداختن به دیگر موضوعات موشکی و منطقه‌ای بهره گیرند اما ایران بارها اعلام کرده که ایالات متحده برجام را نقض کرده است و بنابراین باید از طریق لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام، به طور کامل به تعهداتش ذیل این توافق هسته‌ای بازگردد و ایران هیچ عجله‌ای برای توافق ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین