سندروم صفر-صفر

گروه ورزشی الف،   4000914036

هفته هشتم لیگ برتر بیست و یکم دیروز با انجام ۴ مسابقه آغاز شد که در مهمترین آنها استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند تا دربی ۹۷ را برگزار کنند.

سندروم صفر-صفر

ایران نوشت: هفته هشتم لیگ برتر بیست و یکم دیروز با انجام 4 مسابقه آغاز شد که در مهمترین آنها استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند تا دربی 97 را برگزار کنند. این مسابقه قرار بود از ساعت 16:15 آغاز شود اما تشریفات قبل از آغاز مسابقه باعث شد تا این بازی با 7 دقیقه تأخیر آغاز شود. فرهاد مجیدی برای این بازی سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، رضا آذری، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد را در ترکیب اصلی قرار داد تا به این ترتیب، علیرضا رضایی سنگربان جوان آبی‌ها که در 3 بازی قبلی این تیم درون دروازه بود نیمکت نشین شود. ضمن اینکه با توجه به غیبت وریا غفوری، یامگا در پست هافبک راست بازی کرد. همچنین آرش رضاوند که در روزهای قبل از بازی آسیب دیده بود، روی نیمکت بود و آذری برای اولین بار حضور در ترکیب اصلی استقلال را تجربه کرد. در سمت مقابل، یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را با ترکیب حامد لک، سعید آقایی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل کثیر روانه میدان کرد تا به این ترتیب عالیشاه جای مهدی عبدی را در ترکیب اصلی بگیرد و امیری در خط حمله بازی کند. دقایق ابتدایی بازی با حملات استقلال همراه شد و در ادامه پرسپولیسی‌ها هم کمی جلو کشیدند ولی دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی خلق کنند. دقیقه 15 فرصت مناسبی برای استارت و فرار حسین‌زاده پشت مدافعان پرسپولیس مهیا شد اما کمک داور به نشانه آفساید پرچم خود را بالا برد. موضوعی که اعتراض شدید مجیدی را در پی داشت. طبق گزارش برخی رسانه‌ها که در تصاویر تلویزیونی هم تا حدودی مشخص بود، سرمربی استقلال در این صحنه به موعود بنیادی‌فرد داور مسابقه گفت:«اگر این صحنه آفساید باشد من مربیگری را کنار می‌گذارم.» گرچه نوید مظفری، حسین عسگری، تورج حق‌وردی و نوذر رودنیل ۴ کارشناس داوری در اظهارنظری مشترک به ایسنا گفتند:«جای‌گیری کمک‌داور و تصمیم داور برای اعلام آفساید درست بود.» حمله پرسپولیسی‌ها با ضربه وحید امیری همراه شد که ثمری نداشت و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 24 کامیابی نیا با خطایی که روی ژستد انجام داد، اولین کارت زرد بازی را گرفت. در ادامه هم بازی در میانه میدان در جریان بود و فرصت خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد تا سرخابی‌ها بدون گل به رختکن بروند.


برخلاف نیمه اول، پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و دقیقه ۴۷ سانتر شیری از سمت راست با ضربه سر امیری همراه شد که در چارچوب نبود. دقیقه ۵۰ هم فرصت خوب دیگری برای امیری روی پاس کات بک ترابی که دفاع را به هم ریخته بود به‌وجود آمد اما ضربه آخر امیری توسط چشمی دفع شد. دقیقه۵۵ فرصت خوبی برای استقلال روی ضربه کرنر به‌وجود آمد که ژستد با ضربه سر دروازه لک را هدف گرفت ولی گلر پرسپولیس در دوضرب توپ را مهار کرد و در ادامه داور خطا روی دروازه بان را اعلام کرد. دقیقه۶۰ پرسپولیس حمله دیگری انجام داد که در لحظه آخر توپ از پای ترابی جدا شد و حسینی آن را جمع کرد. دقیقه ۶۲ هم حمله پرسپولیسی‌ها روی دروازه استقلال با دفع توپ توسط حسینی همراه شد و حضور سرخ‌ها در حالت هجومی برای دقایقی ادامه داشت. در این شرایط مجیدی برای اینکه میانه میدان را از حریف پس بگیرد، دقیقه 67 زبیر نیک نفس را به‌جای آذری وارد میدان کرد و دقیقه 74 هم رضاوند جانشین چشمی شد. در سمت مقابل هم پرسپولیس یک تغییر داشت و دقیقه 78 مهدی عبدی به جای آل‌کثیر وارد زمین شد. استقلال با تغییراتی که داشت شرایط بهتری پیدا کرد و دقیقه۸۰ ناهماهنگی دفاع و گلر پرسپولیس در یک لحظه می‌رفت صحنه خطرناکی را خلق کند که لک توپ را دور کرد. دقیقه ۸۶ نفوذ دانشگر از سمت راست با ارسال زمینی او همراه شد اما در دهانه دروازه ژستد نتوانست روی توپ اثر بگذارد. در این صحنه تکل فرشاد فرجی هم مزید برعلت شد و استقلالی‌ها اعتقاد داشتند او روی ژستد مرتکب خطا شده است. در این صحنه هر 4 کارشناس داوری(نوید مظفری، حسین عسگری، تورج حق‌وردی و نوذر رودنیل) اعلام کردند که صحنه پنالتی به سود استقلال از چشم داور دور مانده است. دقیقه 89 امیر ارسلان مطهری به‌جای ژستد به میدان آمد و دقیقه 90 هم حامد پاکدل جایگزین عالیشاه شد. تغییراتی که برای تغییر نتیجه کافی نبود و دربی97 با تساوی بدون گل به پایان برسد. دیداری که هیاهو و کری خوانی‌های آن از سطح مدیریت دو باشگاه تا هواداران از چند روز پیش آغاز شد اما در 90 دقیقه شاهد آنچه انتظار داشتیم، نبودیم. فوتبالی نه چندان جذاب با موقعیت‌های خطرناک کم شمار آن هم در ورزشگاه خالی از تماشاگر که حتی روح فوتبال هم در آن جاری نبود. در این میان بازهم حواشی و اعتراض حرف اول را می‌زد و داور بازی 10 بار(7 بازیکن و 3 مربی) کارت زرد را از جیب خود خارج کرد. عجیب اینکه از 60 بازی برگزار شده لیگ برتر جاری تاکنون 15 بازی(یک چهارم) صفر-صفر شده است. به‌نظر می‌رسد فوتبال باشگاهی ایران به سندروم صفر-صفر دچار شده؛ سندرومی که برای رفع آن باید تلاش بیشتری از سوی مربیان و بازیکنان انجام شود.

اعتراض مجیدی، حسرت گل‌محمدی

یحیی گل‌محمــــــــــــدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری گفت: «موقعیت‌هــــــای خوبی داشتیم و می‌توانستیم استقلال را ببریم. حتی در نیمه دوم در زمین حریف فرصت‌های خوبی داشتیم. در چند صحنه اتفاقاتی افتاد که داور جریان بازی را به سمت حریف عوض کرد. او در یک صحنه باید به روزبه چشمی کارت نشان می‌داد، اما برعکس به من و عالیشاه کارت زرد نشان داد که همان صحنه جریان بازی را تغییر داد. این چند صحنه فشار از روی حریف را از بین برد. متأسفانه از 2-3 فرصت خوب استفاده نشد و در صورتی که از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم، برنده می‌شدیم.» فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال هم ضمن اعتراض به تصمیمات داوری بیان داشت: «اگر فردا پیشکسوتان و رسانه‌های وطنی نمی‌گویند فرار رو به جلو، پنالتی ما دیده نشد. نمی‌دانم داور در دو قدمی چگونه این صحنه را پنالتی نگرفت؟ من از 60 متری آن صحنه را دیدم. چگونه داور ندید؟ شما می‌گویید آن صحنه آفساید بوده، اما من خودم روی خط بودم و چون تلویزیون آن صحنه را از بالا گرفته، فکر می‌کنید آفساید بود. من اگر حرف بزنم، می‌گویند فرار رو به جلو کرد. 6 امتیاز را داوران از استقلال گرفته‌اند. الان ما باید صدر جدول باشیم. مسئولان کشور جان مادرتان VAR را به فوتبال ایران بیاورید.»
بازگشت قلعه‌نویی، شکست سپاهان
در دیگر بازی‌های دیروز، گل‌گهر با نتیجه پرگل و دور از انتظار 4-2 سپاهان را شکست داد. این بازی در حالی برگزار شد که باقی مانده محرومیت 3 ماهه امیر قلعه‌نویی که نیمی از آن سپری شده با تصمیم کمیته استیناف تعلیق شد و سرمربی گل‌گهر مجوز نشستن روی نیمکت را به‌دست آورد. آرمین سهرابیان(3)، مهدی تیکدری(40 و 55) و سعید صادقی(89) برای گل‌گهر گل زدند و دانیال اسماعیلی‌فر(58 و 94) برای سپاهان دبل کرد. ضمن اینکه شهریار مغانلو هم دقیقه 32 یک پنالتی برای سپاهان از دست داد و محسن فروزان ضربه او را مهار کرد. قلعه نویی در پایان این بازی گفت:«در این چند سال فوتبال به این زیبایی ندیده بودم.» نویدکیا سرمربی سپاهان هم گفت:«وقتی 4 گل‌ می‌خوریم باید بپذیریم که کند بودیم. شرمنده هواداران شدیم.» گفتنی است 2 دیدار هوادار- نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت - پیکان با تساوی بدون گل خاتمه یافت.با پایان بازی های دیروز، گل گهر با 16 امتیاز به صدر جدول صعود کرد و سپاهان با همین امتیاز در رده دوم قرار گرفت. پرسپولیس 15 امتیازی و استقلال 14 امتیازی در رده های سوم و چهارم ایستادند.

چند نفر از بانوان به‌عنوان «خانواده شهدای سلامت» برای تقدیر در ورزشگاه حضور داشتند و در جایگاه ویژه بازی را تماشا کردند. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حمید سجادی، وزیر ورزش در مراسم پیش از بازی از 3 خانواده شهدای سلامت تقدیر کردند. همچنین بازیکنان دو تیم نیز با اهدای شاخه گل‌هایی به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند و یاد آنها را گرامی داشتند.
 حمید سجادی وزیر ورزش و شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال از نزدیک بازی را تماشا کردند. سجادی در جمع خبرنگاران درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت:«در حال بررسی این قضیه هستیم.» علاوه بر این دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان سرمربی ومربی تیم ملی نیز در ورزشگاه حضور داشتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین