رواج عمل های زیبایی در راز جراحی

گزارش بازرگانی،   4000823049

رواج عمل های زیبایی به دلیل تمایل به ایجاد تغییراتی در ظاهر، هر ساله در حال رشدی چشمگیر می باشد. عمل های زیبایی، عمدتاً با هدف طراحی مجدد کانتور و خلق شکلی زیبا در بخش های مختلف بدن، انجام می شود. برخی دیگر، از بین بردن آثار پیری از قبیل چین و چروک های پوست را مورد هدف قرار می دهند. روندهای عمل های جراحی در حوزه زیبایی، دارای تنوع بسیار گسترده ای می باشد که از سوی زنان و مردان برای خلق ظاهری جذاب تر و ایجاد اعتماد به نفس بالاتر و رضایتمندی بیشتر از ظاهر، دنبال می شوند، در اینجا در قالب مقاله ای جامع با عنوان رواج عمل های زیبایی در راز جراحی شرح داده شده و جنبه های مختلف رواج عمل های زیبایی، از نگاه متخصصان و جراحان زیبایی، مورد بررسی قرار می گیرد.

طبق آمار ارائه شده توسط انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، تنها در ایالات متحده آمریکا، سالانه تقریباً 18 میلیون روند جراحی زیبایی انجام می شود. این رقم، به طور آشکار رواج عمل های زیبایی در سطحی بسیار وسیع را نشان می دهد. دیگر زنان تنها متقاضیان عمل های زیبایی نیستند و رواج عمل های زیبایی در میان مردان نیز مورد استقبال زیادی می باشد. چند نمونه از پر استقبال ترین عمل های زیبایی عبارتند از پروتز سینه، لیپوماتیک و لابیاپلاستی ، جراحی بینی و ده ها مورد دیگر که رواج گسترده ای داشته اند.

چرا سرعت استقبال از عمل های زیبایی در حال پیشرفت است؟

پزشکانی که روندهای زیبایی را انجام می دهند، به دلایلی اشاره می کنند که عامل محرک تمایل یافتن به سمت انجام عمل های زیبایی می باشد. در اینجا به ذکر برخی از این دلایل می پردازیم:

1 . افزایش میزان تمایل افراد به عکس گرفتن

جمله ای که در کتاب های روانشناسی با آن زیاد روبرو می شویم، این است: زیبا فکر کنید، زیبا ببینید و زیبا احساس کنید. امروزه گرفتن عکس سلفی با تلفن های همراه، و حضور در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، عامل محرک قوی برای رواج عمل های زیبایی می باشد.

اگر تنها به ده سال پیش برگرید، می بینید که عکس های کمتری از آن دوره دارید. شاید این عکس های شما تنها متعلق به مراسمی از قبیل تولد یا جشن عروسی یا یک رویداد خاص بوده است. اکنون با روی عرصه آمدن تلفن های همراه و پلتفرم های مربوطه، می بینیم که صدها و حتی هزاران عکس از خودمان در گالری عکس هایمان داریم.

2 . بیشتر دوست داشته شدن از سوی دیگران

امروزه شاهد این هستیم که برخی داوطلبین زیبایی، زمانی که در اتاق ریکاوری هستند، مثلاً از بینی پانسمان شده خود که تحت جراحی زیبایی قرار گرفته، عکس می گیرند و با دوستان خود به اشتراک می گذارند. بسیاری، عکس های قبل و بعد از عمل های زیبایی شان را به اشتراک می گذارند. حتی برخی بیماران، از پزشکان جراحی زیبایی خود درخواست می کنند تا عکس آنها را در پیج اینستاگرام شان بگذارند.

3 . مناسب بودن هزینه عمل های زیبایی

امروزه به علت مناسب بودن هزینه عمل های زیبایی، حتی مادران غیر شاغل که در اثر فرایند هایی از قبیل زایمان یا بالا رفتن سن، سطح رضایتمندی شان از ظاهرشان کاهش یافته است، می توانند از پس هزینه های عمل های زیبایی مورد نظر خود برآمده و جوانی از دست رفته خود را بازیابی نمایند. این خبر خوبی برای جمعیت بزرگی از افراد جویای زیبایی، به حساب می آید.

4 . پیشرفت های گسترده تکنولوژیکی

روندهای فنی استفاده شده در طول عمل های زیبایی، در یک مسیر کم خطر تر و قابل اعتماد تر، در حال پیشرفت است. امروزه، جراحان عمل های زیبایی، از ابزار، محصولات و تکنیک هایی استفاده می کنند که علاوه بر به جای گذاشتن نتایجی شگفت انگیز، خطر و عوارضی را به همراه ندارد.

5 . مزایای سلامتی بیشتر

عمل های زیبایی، علاوه بر اینکه قادرند زیبایی ظاهری شما را افزایش دهند، گاه می توانند بر روی ارتقاء سطح سلامت شما نیز تاثیر مثبتی را بر جای گذارند. برای مثال لیپوماتیک با تاثیر مثبت بر روی اندام و وزن شما، می تواند یک سبک زندگی سالم تر را برایتان به ارمغان بیاورد.

6 . بالا رفتن سطح اعتماد به نفس

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2019، بزرگ ترین عامل انگیزشی در میان عوامل تاثیر گذار در تمایل به سمت انجام عمل های زیبایی، بهبود اعتماد به نفس و خوب به نظر رسیدن و داشتن احساسی خوب نسبت به ظاهر، اعلام شده است. بیشتر ما به دنبال داشتن نسخه بهتری از خودمان هستیم و تاثیرات مثبتی که عمل های زیبایی بر روی اعتماد به نفس ما بر جای می گذارد، تعاملات فردی و اجتماعی مان را نیز در جهت مثبت تحت تاثیر قرار می دهد.

در زمان تصمیم گیری برای انجام عمل زیبایی، چه گزینه هایی را باید مد نظر قرار دهیم؟

اگر به دنبال انجام یک عمل زیبایی برای خودتان هستید، حتماً به موارد زیر توجه کنید:

1 . از خودتان درباره دلیل تان برای انجام این کار سوال کنید.

با خودتان صادق باشید. این عمل زیبایی برای شماست و هدفی است که برای داشتن احساسی بهتر به خودتان، دنبال می کنید. عمل زیبایی که با هدف تحت تاثیر قرار دادن یا خوشحال کردن فردی دیگر انجام گرفته است، اصلاً اقدام منطقی به شمار نمی آید.

2 . یک جراح ماهر پیدا کنید.

شما باید در قدم اول، با دقت برای یافتن یک جراح زیبایی خوب که در زمینه عمل زیبایی مورد نظر شما، صاحب تخصص و مهارت بالا باشد، اقدام کنید.

3 . منطقی باشید.

عمل زیبایی می تواند ویژگی های ظاهری شما را بهبود بخشد، ولی نمی تواند شما را به یک فرد بی عیب و نقص تبدیل کند. جراحی زیبایی، یک درمان است، جادو یا معجزه نیست.

پروتز سینه در راز جراحی

همانطور که در بالا متذکر شدیم، پروتز سینه یکی از روندهای عمل زیبایی است که در زنان طبق آمار ارائه شده، تنها در آمریکا، بیش از 300000 مورد تنها در طول یک سال، انجام شده است.

دلایلی از قبیل تمایل به داشتن سینه های بزرگ تر، جایگزین کردن سینه ای که در پی عمل جراحی سرطان سینه ، برداشته شده است، و خلق تقارن در هر دو سینه و هم اندازه نمودن سینه ها، از جمله مواردی است که می توان به عنوان عامل محرک برای انجام عمل زیبایی پروتز سینه، به آنها اشاره نمود. برخی زنان، این عمل جراحی زیبایی را به این دلیل که سینه های آنها به دلیل وجود مشکل میکروماستی مادرزادی در طول دوره بلوغ به طور کامل رشد نکرده است، انتخاب می کنند.

استفاده از ایمپلنت های سیلیکون در روند پروتز سینه، به دلیل بی خطر بودن آنها، رواج گسترده ای یافته اند.

این روند عمل زیبایی دارای دوره ریکاوری یک الی دو هفته ای، قبل از برخورداری از شرایط بازگشت به فعالیت های نرمال می باشد.

لیپوماتیک در راز جراحی

برای بیمارانی که در انتظار داشتن اندامی لاغر تر و تراشیده تر هستند، لیپوماتیک می تواند اهداف بیمار را محقق نماید. این جراحی زیبایی، نواحی خاصی از بدن از قبیل پاها، ران ها، کفل ، باسن، کمر، بازوها، و غیره را مورد هدف قرار داده و چربی اضافی را بر می دارد. البته، این روند، یک راه حل برای کاهش وزن محسوب نمی شود و می تواند کانتور بدن شما را بهبود بخشد.

در این روند عمل زیبایی، پزشک، با استفاده از کانولا، چربی های اضافی بدن را برای خلق اندامی تراشیده و لاغر تر، حذف می کند.

در طول دوره ریکاوری، بیمار با اجرای دستورالعمل هایی از قبیل اجتناب از انجام فعالیت های سنگین، و گرفتن مرخصی دو الی سه هفته ای بعد از عمل جراحی زیبایی خود و مراقبت بهینه از بخش های درمان شده، می تواند در خلق زیباترین نتیجه از عمل، گام موثری را بردارد.

همانطور که در بالا اشاره شد، لابیاپلاستی نیز بعنوان یکی از عمل های زیبایی رایج، یکی از صدها گزینه جراحی زیبایی پر رونق می باشد. وقتی در گوگل سرچ می کنید، . لابیاپلاستی بعنوان یکی از شاخه های جوانسازی، با استفاده از تکنیک های پیشرفته، می تواند شکل بخش بیرونی اندام تناسلی را با انجام اصلاحاتی در لابیای ماژور و مینور، تغییر داده و در واقع زیبایی را در آن خلق نماید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین