استراتژی هزار خنجر علیه ایران، عوامل و راهکارهای آن

گروه تعاملی الف،   4000718012 ۱۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
استراتژی هزار خنجر علیه ایران، عوامل و راهکارهای آن

گروه تعاملی الف - محسن زاهدی موحد؛

بنظر می‌رسد تحولات اخیر منطقه خصوصا شرایط افغانستان و اقدامات باکو بیش از هر چیز در راستای استراتژی هزار خنجر باشد که صهیونیست‌ها اخیرا از آن پرده برداشتند. در حقیقت شرایط منطقه به جایی رسیده است که حرکت در سایه و پنهانی دیگر پاسخگوی نیاز آمریکا و اسرائیل نیست و ظاهرا هر چه لازم بوده که در خفا صورت پذیرد به انجام رسیده و یا امکان انجام آن دیگر نیست، پس ضرورتی برای اخفای نیات و اهداف نیز نمی‌باشد. به همین دلیل است که آمریکایی‌ها چنین آشکار طالبان را به قدرت رسانده و مسلح می‌کنند و دولت باکو و ترکیه نیز بر خلاف سال گذشته که تغییر ژئوپلیتیک در منطقه را انکار می‌کردند و هدف خود را آزادی قره باغ مي‌خواندند چنین آشکار از تغییر مرزها سخن می‌گویند. 

در حقیقت آمریکایی‌ها تمام توان نیابتی خود را بخدمت گرفته‌اند تا با ضربات متوالی و پیاپی ایران بزرگ را دچار خونریزی نمایند تا به خیال خود بدون دادن هزینه سنگین این قدرت بزرگ را از پای اندازند و این معنای استراتژی هزار خنجر است. وقتی که قدرت حریف زیاد است و اقدام مستقیم علیه وی هزینه‌ای سنگین دارد و بنوعی ناممکن است، پس ناچار باید ضربات کوچکتر و متوالی را آنچنان تداوم بخشید تا حریف ضعیف شده و از پای بیفتد. این سناریو اکنون بشکل میدانی از طریق نایبان منطقه ای در حال اجرا است ولی لازمه آن این است که دست‌های ایران برای عکس العمل بسته باشد و این نکته مهمی است که آمریکایی‌ها با برجام بدنبال آن بوده و هستند. 

در حقیقت برجام پیش زمینه اجرای سناریوی کنونی بود و هدف آن تقلیل قدرت ایران در تمامی زمینه ها از جمله توان هسته ای، موشکی و منطقه ای بود تا امکان فعال شدن نایبان منطقه ای در استراتژی هزار خنجر فراهم شود. البته برجام نتوانست به اهداف کامل خود دست یابد و خصوصا در موضوع موشکی ومنطقه ای (با هوشیاری عناصر تعیین کننده در ایران)، بازماند اما روند شرایط جهانی بهرحال تداوم سناریو و اجرای طرح هزار خنجر را برای غرب ناگزیر ساخت.

تغییر سریع در ژئوپلیتیک و انتقال قدرت به شرق و شکل گرفتن اتحاد قدرت‌های شرقی آمریکایی‌ها را ناچار به اجرای سناریوی مذکور در مورد ایران نموده، اگرچه پیش زمینه های آن تکمیل و فراهم نشده است. دلیل اصلی آنکه آمریکایی‌ها هنوز پیگیر برجام البته از نوع اجرای تعهدات ایران و گسترش زمینه آن به موشکی و منطقه ای هستند نیز در همین نکته نهفته است. آمریکایی‌ها که در مرحله مقدماتی موفق نشدند به همه اهداف خود دست یابند و به شرایط لازم دست یابند، اکنون به ناچار وارد اجرای سناریوی اصلی شده و در عین حال امیدوارند که همزمان با وارد آوردن ضربات متوالی از سوی اذناب خود ایران را وادار به تکمیل پیش زمینه‌ها در مورد محدودیت‌های موشکی ومنطقه ای کنند بدون آنکه امتیاز قابل توجهی بدهند.

البته پیشبرد چنین هدفی عجیب و تاحدودی غیر قابل باور می‌نماید چرا که شروع طرح هزار خنجر و حتی اعلام آن به معنی از پرده برون افتادن طرح آمریکا برای ایران و سراسر خاورمیانه در جهت ایجاد جنگ بی پایان و تجزیه کشورهای بزرگ منطقه است و اینکه آمریکا هنوز امید دارد با آشکار شدن اهداف خبیثانه خود همچنان بتواند به کسب امتیاز در مذاکره بپردازد و درحقیقت از ایران بخواهد دست‌های خود را بیشتر و بیشتر خالی کرده و در مواجهه با شرایط بحرانی منطقه ای و جهانی خود را خلع سلاح نماید تا حدودی عجیب و ناشی از غرور احمقانه در سیاست خارجی آمریکاست.

البته این نکته نیز عجیب است که بعضی اندیشمندان داخلی نیز دانسته یا ندانسته با این سناریو همراهی می نمایند، در حالی که مواضع کنونی دولت در مورد بازگشت به تعهدات برجام تنها در صورت انجام کامل تعهدات آمریکا و اروپا و نیز خودداری از گسترش دامنه آن کاملا منطبق بر منافع ملی ایران در شرایط کنونی است. در حقیقت هیچ شرایط ایده آلی در مقابل ما قرار ندارد و هیچ نشانه ای از اینکه آمریکایی‌ها حاضر به تغییر استراتژی خونبار و خطرناک خود در منطقه باشند وجود ندارد و در چنین شرایطی محدود کردن توانایی ایران به امید واهی که موهوم بودن آن علیرغم حسن نیت کامل دولت گذشته نسبت به مذاکرات به اثبات رسیده است، غیر قابل قبول است. در چنین شرایطی تنها می‌توانیم با اتکا به نیروی خود استراتژی مناسب را علیه سناریوی خباثت آمیز آمریکا اتخاذ نموده و پیگیری کنیم. اعلام و ابراز هرگونه ضعفی در شرایط کنونی تنها می‌تواند عوامل اجرایی هزار خنجر در منطقه را جسورتر نموده و برای اقدام بیشتر علیه ما تحریک نماید. البته نکته مهم در این میان آن است که توان آمریکا برای اقدام مستقیم در منطقه تحلیل رفته و علیرغم بلوف‌ها روزبروز کاهش میابد.

همچنین اجرای هزار خنجر به جسارت بیشتر عوامل منطقه‌ای اتکا دارد که هم اکنون در سمت جنوب بنظر مردد می‌رسند و در سمت شمال نیز امیدشان عدم اقدام فعال ایران در هر شرایطی است. در حقیقت عوامل هزار خنجر در مورد عکس العمل احتمالی بسیار آسیب پذیر می‌باشند و امید ایشان (ناشی از وعده های آمریکا واسرائیل) دست بسته بودن ایران در عکس العمل متناسب است که بر خلاف انتظار ایشان می‌تواند کاملا نامتقارن باشد. بنظر می‌رسد عملکرد درست در قبال هزار خنجر اجتناب از درگیری همزمان در چند جبهه باشد، در عین اینکه ضربات وارده حتما با عکس العمل متناسب و هوشمند یک به یک پاسخ گیرد تا عوامل منطقه‌ای اطمینان یابند که در برابر هر اقدام هزینه لازم را می‌پردازند. 

اقدام هوشمند لزوما به معنی هیاهو و رجزخوانی نیست (اگرچه در شرایطی این هم ضروری است)، اما نیازمند طراحی و دقت برای کارایی و احتراز از خطر درگیری مستقیم تا حد ممکن است، اگر چه باید نشان دهیم که در صورت لزوم آماده رویارویی نیز هستیم. این نکته کاملا مهم باید برای همه روشن شود که بهرحال ضربات بی پاسخ نمی‌ماند و البته روشن است که در شرایط کنونی اگرچه هر اقدامی برای همه از جمله ما هزینه زا است اما مماشات بیش از حد نیز می‌تواند به پیشروی طرح هزار خنجر و از دست رفتن توان مقابله و مقاومت منجر گردد.

دیدگاه کاربران

فلاح۲۲۳۳۸۹۰۰۶:۴۵:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
عاقلان دانند که معما چو حل گشت اسان شود .... الان و در شرایط فعلی همه مردم کوچه و بازار از نیات پلید استکبار در مرزهای شمالی اگاهند مهم این بود که در جنگ قره باغ احساسی قومی مذهبی عمل نکنیم بلکه در راستای منافع ملی خود را عمل کنیم که همانا که منافع قومی ومذهبی مان نیز حفظ و حراست میشد
ناشناس۲۲۳۴۳۹۴۱۲:۴۸:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
مردم مرز بین دوست و دشمن را خیلی خوب تشخیص می دهند. همیشه حق با مردم است.
ناشناس۲۲۳۴۴۲۶۱۲:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
امروز توانایی های ایران اسلامی در عرصه های مختلف در جهان سراسر مادی می درخشد و مثل خورشید نورافشانی می کند
ناشناس۲۲۳۴۴۲۸۱۲:۵۷:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمنان با اين تئوري كه ملت ايران بالاخره از مشكلات و مسائل جديد بوجود آمده از تحريم ها به ستوه مي آيد، روش تحريم را پيش گرفته است
ناشناس۲۲۳۴۴۳۰۱۲:۵۸:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
امروز بعد از گذشت چندین سال از پایان جنگ نظامی و سخت، دشمن در جبهه‌های جنگ نرم و اقتصادی، کشورمان را مورد هجمه قرار داده است ولي باز تیرشان به سنگ خورده است؛ چراکه نسل رزمندگان دوران جنگ همچنان پابرجا هستند.
ناشناس۲۲۳۴۵۸۵۱۴:۳۷:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اگر مردم همیشه حق دارند که اینقدر مشکلات فرهنگی و اجتماعی نداشتند!
ناشناس۲۲۳۴۳۹۷۱۲:۴۹:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم،ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس۲۲۳۴۳۹۸۱۲:۵۰:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
واقعیت‌ها می‌گوید که دشمنان ما پوسیده‌اند، ناتوانی در عمل دشمن موج می‌زند اما در عملیات روانی همچنان خود را مهیب جلوه می‌دهد و مردم ایران به خوبی این فاصله را تشخیص داده اند.
ناشناس۲۲۳۴۴۰۰۱۲:۵۱:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
امروز در تمامی عرصه‌ها صاحب قدرت هستیم و این دشمن ماست که امروز هر چه هزینه می‌کند جز به زوال قدرت نمی‌رسد. این مربوط به فلسفه سیاسی آمریکاست که شکست خورده است.
ناشناس۲۲۳۴۴۰۲۱۲:۵۱:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود.
ناشناس۲۲۳۴۴۰۶۱۲:۵۲:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ما ایستاده ایم و هر روز قدرتمندتر می‌شویم، آثار و زوایای نفوذ انقلاب تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا قدرت ساخته است و این قدرت ها امروز عمل می‌کنند.
ناشناس۲۲۳۴۴۱۴۱۲:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
در شرایط فعلی دشمن به سیم آخر زده است و از هر اقدامی علیه ایران کوتاهی نمی‌کند و تا سرحد ناجوانمردی و ظلم، ملتی را در تحریم قرار داده است. تنها راه شکست تحریم‌ها مقاومت است و اگر با دشمنان مذاکره کنیم نشان از تأثیرگذار بودن تحریم‌ها دارد و تقاضاهای دیگری از ما خواهند داشت. اگر دشمنان بدانند تحریم‌ها در مواضع جمهوری اسلامی ایران تغییری نداشته پیشنهاد مذاکره می‌دهند و شرایط ما را می‌پذیرد
ناشناس۲۲۳۴۴۱۷۱۲:۵۴:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمني استكبار با جمهوري اسلامي برخاسته از ذات غارتگر سلطه طلبانه اوست.
ناشناس۲۲۳۴۴۱۸۱۲:۵۵:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
امروز ایران با اقتدار در تمام زمینه‌ها از چنان صلابتی برخوردار است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.
ناشناس۲۲۳۴۴۱۹۱۲:۵۵:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ملت ایران، در صحنه حضور دارد و بصیر و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبی می شناسد و فریب تظاهر ریاکارانه او به دوستی را نیز نمی خورد.
ناشناس۲۲۳۴۴۲۲۱۲:۵۵:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
صرف مؤمن بودن برای تحقق وعده پیروزی بر مستکبرین کافی نیست بلکه مجاهدت و صبر هم لازم است.
ناشناس۲۲۳۳۸۹۸۰۶:۵۳:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
من نمیدونم چه حسابیه که توی دنیا ، دشمن فقط برای ما ساخته شده و میخواد خنجر بزنه از پشت 1000 تا !
ناشناس۲۲۳۴۰۳۷۰۸:۵۶:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمن واقعی جهل و بیسوادی است.
ناشناس۲۲۳۴۰۶۹۰۹:۱۸:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمن دوست نادان است. نفس اماره است.
ناشناس۲۲۳۴۱۱۸۰۹:۴۹:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اگر دشمن نباشد، عده ای بی کار می شوند.
راه۲۲۳۴۱۷۸۱۰:۲۸:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دوستی که هنوز نمیدونه چرا توی دنیا با ۱۰۰۰ خنجر میخوان ایران رو از پا در بیارن مصداق همون جهل و دوست نادانیست که هموطنان دیگه‌مون اشاره کردن ______ ایکاش بتونیم کمی به خودمون زحمت بدیم و تاریخ بخونیم تا دلایل دشمنی شیاطین و اوباش رو با ایران بفهمیم نیاز نیست به تاریخ باستانی و قصه‌های راست و دروغ کورش و ......... مراجعه کنید اگه با دقت و هوشیاری و بی‌ غرض ، تاریخ معاصر رو نگاه کنید به دلایل دشمنی بی پایان شیاطین و اراذل و اوباش پی میبرید
آریابان۲۲۳۴۶۷۴۱۵:۴۴:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
... و البته وای به روزی که این نفس اماره ترمزش بریده باشه و احساس خود-بزرگ بینی، خود-حق بینی و ..... ،غلبه کنه بر تصمیم گیری ها ، دشمن همیشگی را دوست بینی !!!!! ها و.....
ناشناس۲۲۳۴۰۷۸۰۹:۲۴:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
پر شمارترین واژه به کار رفته در ادبیات مسئولان کشور واژه «دشمن» است.
ناشناس۲۲۳۴۲۳۹۱۱:۱۵:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چون حقیقته دنیای واقعی پر از دشمنه
ناشناس۲۲۳۴۳۹۹۱۲:۵۰:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
در ادبیات مردم سایر کشور ها کلمه دشمن معنی نداره و همه دارن راحت زندگی می کنن. الان برو ترکیه. برو گرجستان بگو دشمن شما کیه. هیچ کس نمی تونه بهت جواب بده چون آرامش دارن
ناشناس۲۲۳۴۰۳۹۰۸:۵۸:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خوبه در فرهنگمان این همه روایت، حدیث، ضرب المثل، شعر... در وصف دوستی و گذشت و بخشش هم داریم!!
ناشناس۲۲۳۴۱۶۵۱۰:۱۶:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
وقتی بحث منافع ملی در پیش است صحبت کردن از مماشات و گذشت و بخشش خنده دار است.
مهران۲۲۳۴۵۵۳۱۴:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خدا رحم کرد کشور دست شما نیست و گرنه جان و مال و ناموس و خاک وطن رو با مماشات و گذشت می بخشیدی
ناشناس۲۲۳۵۱۴۶۲۱:۳۶:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
بخشش مال کسیه که از کارش پشیمان شده باشه نه کسی که داره به کارش ادامه میده
ناشناس۲۲۳۴۰۴۳۰۸:۵۹:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمن واژه ای است برای پوشاندن عیوب و ندانم کاریها.
ناشناس۲۲۳۴۰۶۶۰۹:۱۶:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
سرگرم شدن به دشمن خارجی ؛ ذهن ما را از تمرکز بر دشمن داخلی منصرف میکند
ناشناس۲۲۳۴۱۶۷۱۰:۱۹:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمن داخلی که بیشتر آنها هم دنبال گروگان گیری هستند از مردم متعلق به همان دشمن خارجی هستند تا حواس ها را پرت کنند از کار واقعی خارج و داخل ولی نمی توانند
ناشناس۲۲۳۴۱۸۹۱۰:۳۳:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
در آب گل آلود ماهی را بهتر می توان صید کرد.
ناشناس۲۲۳۴۱۰۹۰۹:۴۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
وقتی دشمن خارجی هست نیازی به دروغ گفتن به خود نیست
ناشناس۲۲۳۴۲۲۷۱۱:۰۳:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمن داخلی خطرناکتر از دشمن احتمالی خارجی است
ناشناس۲۲۳۴۳۲۴۱۲:۱۵:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
کمی مطالعه کن بعد نظر بده -
ناشناس۲۲۳۴۱۱۴۰۹:۴۵:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
درکش سخت نیست چون ایران جلوی نقشه آنها را گرفته و نمی گذارد اجرایی شود
ناشناس۲۲۳۴۳۶۲۱۲:۳۳:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ای کاش جلوی فساد و اختلاس را هم میگرفتند.
ناشناس۲۲۳۴۱۹۳۱۰:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
واقعا چند سالته ؟
ناشناس۲۲۳۴۱۹۹۱۰:۴۱:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اصلام مردم دیگر کشور ها این مشکلات و درگیری های روزانه ما رو نمی دونن یعنی چی! الان مردم ترکیه و گرجستان و امارات و قطر و... اصلا نمی دونن درگیر شدن و خطر و تحریم و... یعنی چی. اما برای مردم ایران این بدبختی ها روزانه است
ناشناس۲۲۳۴۳۰۳۱۲:۰۱:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اصلا و ابدا هیچ کشور اطراف ما معنی خطر این چیزها را نمی‌دانند؟!!!!!!!! عجب
ناشناس۲۲۳۴۳۰۱۱۲:۰۰:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
جالبه كه بعضي حتي انچه دشمن به صورت علني اعلام كرده و نام ان را هزار خنجر گذاشته نشنيده اند و پيگيري نكرده اند و ولي از تكرار كلمه دشمن مي نالند و ادعا مي كنند كه مافقط دشمن داريم ... پناه بر خدا از اين اعتماد بي نفس چسبيده به سقف
ناشناس۲۲۳۴۳۱۶۱۲:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
همه دشمن دارن،بعضی ها مبارزه میکنن که صداش در می یاد،بعضی خانقه وتسلیم میشن که نیاز نیست صداش دربیاد
ناشناس۲۲۳۴۳۴۳۱۲:۲۰:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چوندر حال حاضر ايران تنها كشوري است كه با ظلم و غارت ملت ها مخالف است و از آن حمايت نميكند و تنها كشوري است كه كولي مجاني به اسراييل غارت گر و كودك كش و غاصب (مركز فرماندهي شياطين) نمي دهد
مهران۲۲۳۴۵۵۰۱۴:۱۳:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چون کشورهای دنیا به سه دسته تقسیم میشن 1-ابرقدرتها (امریکا و روسیه و انگلیس و فرانسه و چین) 2-وابستگان به ابرقدرتها(اکثریت کشورهای دنیا مثل المان و کره و ژاپن و عربستان و .... که البته شاید بعضی بگن چه وابستگی ای دارند با یه مثال ساده همین که کره بدون اجازه امریکا حتی اجازه نداشت لوازم خونگی به ایران بفروشه یعنی وابستگی کامل 3- مستقل ها(ایران و ونزوئلا و کره شمالی وسوریه حتی کشورهایی مثل لبنان و ... هم که کمی با ایران خوب هستند دولت هاشون بازهم وابسته هستند مثل دولت لبنان و عراق) اگر تو دسته سوم باشی یا مثل ایران و ونزوئلا و کره شمالی تحریم میشی یا مثل سوریه کل کشورت رو نابود میکنند
ناشناس۲۲۳۴۶۷۳۱۵:۴۳:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دقیقااااااآاا
م۲۲۳۸۸۹۹۱۰:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۲۱
سوییس نروژ دانمارک سوید ایسلندهند ژاپن و... در کدام گروه قرار میگیرند ؟ لطفن بفرمایید این مطالب را از کجا سنتز میکنید !!!!!!!!!
ناشناس۲۲۳۴۶۴۲۱۵:۲۰:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
دشمن فقط برا ما ساخته نشده ولی ما دشمن زیاد داریم
ناشناس۲۲۳۳۹۰۳۰۶:۵۷:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
راهکلرش اینه که بقیه کشورهای جهان در پیش گرفتن . الکی برای بزرگان دنیا شاخ و شونه نکشیم و علنی مرتب صحبت از محو این و اون نکنیم
ناشناس۲۲۳۴۱۲۰۰۹:۴۹:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
نظر یک نوک دماغ بین، هدف تجزیه کشورهای منطقه برای قدرت گرفتن اسرائیل است و کور خواندین که نگاه کنیم بلکه می زنیم نابودتان می کنیم
ناشناس۲۲۳۴۲۴۶۱۱:۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
توهم دشمن سازی در جامعه رواج پیدا کرده است !
ناشناس۲۲۳۴۳۴۲۱۲:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
این توهم است که انقلاب کامل نشده بود کد خدا دنبال کودتا بود؟ یا جنگ ایران و عراق؟ تحریم ها چطور؟ تجزیه ایران چطور؟ توهم است؟ همین برجامتون که دبه شد؟ برو عمو
ناشناس۲۲۳۴۴۱۶۱۲:۵۴:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
همه این مشکلاتی که داریم. جنگ 8 ساله. تحریم و... به خاطر اشغال سفارت آمریکا و گروگان گرفتن کارکنان آن به مدت 444 روز هست. چرا آمریکا ترکیه رو تحریم نکرد؟ چرا برای ترکیه جنگ راه ننداخت؟
ناشناس۲۲۳۴۵۴۶۱۴:۱۱:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
همین الان هم همفکران شما میخوان کاخ سفید رو حسینیه کنن. بعد میخوای دنیا نسبت به سیاست های ما بی تفاوت باشه. من نمیگم سوئیس ولی چرا کسی به مالزی مسلمون کاری نداره؟؟
ناشناس۲۲۳۴۵۸۶۱۴:۴۱:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ماجرای سفارت آمریکا بعد چندتای کودتا ناموفق اجرا شد در ضمن تحریم های دیگر کشورها را هم نمی بینی؟
ناشناس۲۲۳۴۵۸۹۱۴:۴۵:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
وقتی آمریکا جانت دنبال دشمنی باشد بله که حسینیه هم هست در حالی که شوروی هم دوست نبودیم ولی کاری با ما نداشت در ضمن چرا ونزوئلا را نمی‌گویی کاری با آمریکا و جهان و.. نداشت؟
ناشناس۲۲۳۵۵۱۱۰۷:۰۰:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۱۹
آخه خودشون دارن علنی اعلام دشمنی می کنند شما کجا زندگی می کنید
ناشناس۲۲۳۴۱۴۰۱۰:۰۰:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
کشورهای دنیای مورد نظر شما قدرت شما ندارن و حرف اربابان را گوش می دهند ولو به قیمت واگذاری سرزمین!
ناشناس۲۲۳۴۴۲۴۱۲:۵۶:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
الان ترکیه به حرف کی گوش میده؟ سرزمین به کی داده؟ نه تحریم است و نه بدبخت
ناشناس۲۲۳۴۵۸۷۱۴:۴۳:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ترکیه دلقک کشورهای بزرگ است و خودش را به هر طرف پیروز است می چسباند ولی با این حال هم اقتصادش درجا زده و هم سیاستش
ناشناس۲۲۳۴۶۹۳۱۶:۰۲:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ارزش پول ملی ترکیه به شدت افت کرده و مردم این کشور بدبخت شدند.
ناشناس۲۲۳۴۵۶۶۱۴:۲۲:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
مثلا سهمشون از دریای خزر را به روسیه میدن
ناشناس۲۲۳۴۵۹۸۱۴:۴۸:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
منظورت سهم مشاعی 50درصد بوده؟ آن که سهم و مالکیت نبوده و بین 5 کشور تقسیم می شود و ایران هنوز قبول نکرده
ناشناس۲۲۳۴۵۷۲۱۴:۳۱:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
فعلا که شاهدیم می خوان سرزمینها را بگیرند !!
ناشناس۲۲۳۵۱۵۴۲۱:۴۲:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۲۲۳۴۱۴۳۱۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
امریکا باید در سیاست های خود تجدید نظر کند و دست از تهدید و تحریم و ترور و مداخله در امور داخلی ایران و سایر کشورها بردارد ایران برای هیچ کشوری شاخ و شانه نمی کشد.
ناشناس۲۲۳۴۱۸۴۱۰:۳۱:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
یعنی با استکبار و کفار سازش کنیم ؟؟ ما امت امام حسین هستیم مگر امام حسین سازش کرد ؟؟
ناشناس۲۲۳۴۲۵۷۱۱:۲۵:۱۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا
ناشناس۲۲۳۴۳۶۵۱۲:۳۵:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چرا با دشمنی که هیچ وقت با ما مدارا نکرده مدارا کنیم؟
ناشناس۲۲۳۴۴۴۸۱۳:۰۷:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
نه با دشمنی که کمر به نابودیت بسته!
ناشناس۲۲۳۴۴۷۱۱۳:۲۳:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اگر صلح می خواهید اماده جنگ بشوید مدارا با دشمن قسم خورده جایز نیست.
ناشناس۲۲۳۴۱۹۷۱۰:۳۹:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چرا از پیاده روی اربعین و تشییع سردار سلیمانی درس نمی گیرید ؟؟ مردم ما بارها به شما نشان داده اند که با کفر و ظلم سازش نمی کنند مثل کشورهای دیگر برده و بنده و غلام حلقه به گوش و گاو شیر ده نمی شوند
ناشناس۲۲۳۴۲۲۳۱۱:۰۰:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ایران به کدام کشور تا حال شاخ شونه کشیده که حرف مفت میزنی. اگر که میبنی حرف های در مورد رژیم صهیونیستی میزنند .بار هاآن رژیم، ایران را تهدید به نابودی کرده است خود تحقیری هم اندازه ای دارد آنهای هم که میبینی رای مثبت بهت دادند همانهای هستند که در خارج از ایران بسر میبرند که کارشان در فضای مجاری رای دادن به امثال تو میباشند
ناشناس۲۲۳۳۹۰۴۰۶:۵۷:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ایران باید زمینهای جنوب ارمنستان را اجاره ۲۰ ساله کند. مانند اجاره هنگ گنک توسط انگلیس و اجاره برخی زمینهای آفریقا توسط کشور ترکیه.
ناشناس۲۲۳۳۹۰۹۰۷:۰۴:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
یعنی انتظار دارید اذربایجان در داخل خاک خودش کنترل ورود وخروج نکند وعوارض نگیرد؟؟؟؟ چه ربط به امریکا واسراییل دارد خاکش تازه ازاد شده وعوارض ورود وخروج می گیرد
ناشناس۲۲۳۴۱۳۱۰۹:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
بسیار خوب ما هم آذربایجان را می گیریم و عوارض چند صد دلاری غیر قانونی از ترکیه می گیریم چطور است؟
ناشناس۲۲۳۴۳۷۲۱۲:۳۸:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
نه دیگه، نقشه رو نگاه کنید مجبوریم ارمنستان رو بگیریم که از ترکیه عوارض عبور به آذربایجان رو بگیریم!
ناشناس۲۲۳۴۳۸۵۱۲:۴۶:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
حرف از اذربایجان و ترکیه و اسرائیل است هر وقت ارمنستان با آنها شدن آن وقت این را هم اضافه می کنیم
ناشناس۲۲۳۴۵۰۱۱۳:۴۰:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اگر می توانی خوب بگیرید این ارمنستان این هم شما،آذربایجان حق دارد عوارض بگیرید،شما هم بگیرید.
ناشناس۲۲۳۴۶۰۱۱۴:۵۱:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
جهت اطلاع در قره باغ آذربایجان حق گرفتن عوارض ندارد که با چراغ سبز ایران روبرو شد برای تصرف آن سرزمین
ناشناس۲۲۳۴۴۳۲۱۲:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
طبق توافق نه ما میگیریم ونه اون اما امار ما بیشتره اگر توافق لغو بشه چون خروجی کامیون های ما بیشتره باز هم ما ضرر میکنیم
ناشناس۲۲۳۴۵۰۹۱۳:۴۴:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
آره درسته،و ترکیه هم از کامیون‌های ایران بگیرد، آخه وقتی می دانید چرا از چیزی اطلاع ندارید حرف می زنید.
ناشناس۲۲۳۴۱۵۸۱۰:۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اگر در جنگ قره باغ دولت ایران ضعف و انفعال نشان نمی داد اکنون دولت باکو اینقدر گستاخ نمی شد و قصد تصرف بیشتر خاک ارمنستان را نداشت.
ناشناس۲۲۳۴۵۱۴۱۳:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
بابا شما اصلاً مشکل دارید با کل دنیا،دیگه می خواستید چکار کنید
ناشناس۲۲۳۴۶۰۴۱۴:۵۲:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ببخشید پان ترک دوران به رسیده که می‌خواهیم جلوی نوعثمانی شما را بگیریم!
ناشناس۲۲۳۵۳۵۴۰۰:۰۸:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۱۹
پس چرا ما سی سال یه ریال نگرفتیم از نخجوان به باکو از خاک کی رفت امد میکرد حتمن از افغانستان مگه نه
ناشناس۲۲۳۳۹۲۰۰۷:۱۵:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
آیا تا به حال از خودتان سوال کرده اید که چرا ایران اکنون این همه دشمن دارد؟؟؟
ناشناس۲۲۳۴۱۵۵۱۰:۱۰:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
این کشورهای کوچک در مقابل ایران عددی نیستن و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ناشناس۲۲۳۴۲۰۴۱۰:۴۴:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
مثلا آمریکا ؟؟
ناشناس۲۲۳۴۴۷۳۱۳:۲۵:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان نشان داد که این کشور در موضع ضعف قرار دارد و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناشناس۲۲۳۴۵۸۸۱۴:۴۴:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
امریکا با اراده خود از افغانستان خارج شد مرور زمان ثابت خواهد کرد که با خروج امریکا از افغانستان چه گرفتاری هایی برای ایران ایجاد می شود که اتفاقا هدف امریکا گرفتار کردن ایران بوده
ناشناس۲۲۳۴۱۸۸۱۰:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چون تن به ذلت نداده که غرب یاغی و فاسد نوامیس ما را به فساد بکشند و سرمایه های ما را تاراج کنند و اسلام را نابود کنند
ناشناس۲۲۳۴۵۳۰۱۳:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خوب آذربایجان هم تن به ذلت نداد
ناشناس۲۲۳۵۳۵۲۰۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۱۹
چون با کشورهای ظالم همکاری نمی کند و باج به زورگو نمی دهد
عمران۲۲۳۵۷۱۱۰۹:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۷/۱۹
بخشی به دلیل موقعیت تاریخی و ژئوپولتیک ایران است. هرچقدر هم اهل صلح باشیم باز دنیا با ما کار دارد. نمونه اش اشغال ایران با وجود بی طرفی در هر دو جنگ جهانی.
ناشناس۲۲۳۳۹۲۲۰۷:۱۸:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
هیچ استراتژی یا هزار خنجر جدیدی وجود نداره. همان یک خنجر یا استراتژی چند سال اخیر یعنی قطع درامد دلار نفتی برای انها پیروزی کامل است. یه نگاه به وضع اقتصاد ایران بکنید. فقط در سه سال اخیر تولید ملی ایران از بالای ۶۰۰ میلیارد دلار به زیر ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده و با توجه به عدم سرمایه گذاری نرخ استهلاک در ایران منفی و هر روز وضع تولید و اقتصاد ایران ناگوار تر خواهد شد. خنجر از این تیزتر و کارا تر؟!
ناشناس۲۲۳۴۳۶۴۱۲:۳۵:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اولا 440بوده دوم هم شما با اقتصاد نفتی می خواستید به بهشت بروید خوب این بهشت تو خالی است چون هیچ کشوری صرفا با نفت به بهشت نرفته! هرچند دولتی هم سرکار بود که از عمد دنبال نابودی معیشت و اجتماع و فرهنگ ایران بود
ناشناس۲۲۳۴۴۷۶۱۳:۲۷:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
صفر شدن صادرات نفت ایران نتیجه برجام بود در ماه های اخیر صادرات نفت و میعانات گازی ایران نسبت به پارسال دو برابر شده است.
ناشناس۲۲۳۳۹۲۸۰۷:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
یکی از آن ۱۰۰۰ خنجر میتواند پهپادهای آذربایجان باشد
ناشناس۲۲۳۴۰۹۲۰۹:۳۱:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
پهپادهای هجومی و و فوق العاده خطرناک و کُلک و پّر ارمنستان را ریخت
ناشناس۲۲۳۴۳۹۳۱۲:۴۸:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
موشکهای نقطه زن در عین الاسد کرک و پر آمریکا و دوستانش را ریخت!
ناشناس۲۲۳۴۴۵۱۱۳:۱۰:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
پهپاد گلوبال هاوک آمریکا و هرمس اسرائیل را با پدافند هوایی ساخت ایران در آسمان پودر کردیم!
ناشناس۲۲۳۴۴۸۶۱۳:۳۱:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
تهدیدات ایران کُرک پر دولت باکو را ریخت.
ناشناس۲۲۳۴۱۶۲۱۰:۱۴:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ایران باید ارمنستان را با پهپاد ها و سلاح های پیشرفته مجهز نماید تا در مقابل زورگویی دولت اذربایجان بایستد.
ناشناس۲۲۳۴۳۸۷۱۲:۴۶:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
پهپادهایی که در عرض نیم ساعت تمامی باندهای پرواز خود را از دست بدهند آهن پاره‌ای بیش نیستند. نقطه زن که میدونی یعنی چی!!!
طولابی۲۲۳۴۵۱۱۱۳:۴۶:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اونا پهبادخریدن ولی ماهم تولیدمیکنیم هم براحتی پیشرفته ترین پهباددنیارو ریختیم تو خلیج فارس پس بهتره هم ساده لوح نباشیم و هم فراموشکار
ناشناس۲۲۳۴۶۱۰۱۴:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
حتی نگذاشتیم مانور نظامی برگزار کنند
ناشناس۲۲۳۳۹۳۰۰۷:۲۹:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ضعیف که باشی ( مثل ارمنستان ) یکی پیدا میشه ( مثل آدربایجان ) که قورت ات میده و مرزهاتو ازت میگیره و رفیقت روسیه هم که باشه فقط وایمیسه نگات میکنه
ناشناس۲۲۳۴۱۹۸۱۰:۴۰:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
الان گرجستان و ازبکستان و قزاقستان و یونان و قبرس و کشور های عربی ... خیلی قوی هستن؟ ایران با این عظمت می تونه بره بحرین که اندازه قم هم نیست رو اشغال کنه؟ نه داداش قوی بودن نظامی لازم نیست. فقط کافیه یه ابر قدرت پشتت باشه
محمد۲۲۳۴۶۸۳۱۵:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
هیچ ابر قدرتی مجانی پشتت وای نمی شایسته. حتما به پشتت طمع داره. مثل اردوغان که پشت الهام جون ایستاده
مردم۲۲۳۳۹۳۳۰۷:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چرا به خرابکاری ها و ترورهای اسراییل پاسخ متناسب و برابر نمیدهید ؟
ناشناس۲۲۳۴۳۱۲۱۲:۰۷:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
پاسخ داده شد بارها البته در خفا چون کار آنها هم مخفی بوده ولی وای به روزی که تصمیم به محو اسرائیل برسد..
ناشناس۲۲۳۴۴۵۴۱۳:۱۱:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
چرا سرویس های اطلاعاتی اسرائیل نتونستن جلوی انتقال بیش از صد هزار موشک ایرانی به لبنان و غزه را بگیرند؟!
ناشناس۲۲۳۳۹۵۷۰۸:۰۶:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خسته نمیشین؟ حب دنیا چقدر؟! ول کنید این دعواهای جناحی و آسمان و ریسمان بافتن و رطب و یابس گفتنها را.... بجای این توهمات، بچسبید به اینکه یک کاری برای فساد، غارتگری، دروغ و بیحیایی در جامعه صورت بگیرد.
ناشناس۲۲۳۴۱۲۵۰۹:۵۲:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
عجب از نظر شما این دعوای سیاسی است فقط؟
ناشناس۲۲۳۴۱۴۲۱۰:۰۳:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
حقیقتش این است که متوهم شوی از سر خوشی و تاریخ را حتی تاریخ معاصر را فراموش کنی
ناشناس۲۲۳۴۱۶۱۱۰:۱۴:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
بعله منتهی عوامل دشمن با نفوذ در ارکان قدرت مردم را گروگان می گیرند تا هم از درون فروبپاشید و هم به بیرون کاری نداشته باشید تا شما را از بین ببرند
dayani۲۲۳۳۹۸۱۰۸:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
با این استدلال چرا دولت و نظام به سوی مردم که قدرت اصلی کشور است حرکت نمی کنند. اگر قرار است ایران پایدار بماند، مردمش باید پای کار بایستند، یکپارچکی داخلی تنها راه نیافتادن به حالت ضعیفی است که به آن اشاره کرده اید.
ناشناس۲۲۳۳۹۸۶۰۸:۲۳:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
تحلیل کاملا درستی بود متاسفانه ،بین دوست نما های فرصت طلب و خنجر بدست گیر افتادیم
ناشناس۲۲۳۴۰۶۴۰۹:۱۵:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اتفاقا تحلیل بی منطقی بود. مسیله ارمنستان و باکو ارتباطی با مسئله ایران نداره
ناشناس۲۲۳۴۱۳۸۰۹:۵۹:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
کوچولو دسیسه پشت آن خوابیده و می‌گویی به ما ربطی ندارد؟ حتی خود درگیری بین دو کشور هم ارتباط پیدا می کند به ما
ناشناس۲۲۳۴۵۲۶۱۳:۵۵:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
آخه میگه چه ربطی به ایران دارد حق مسلم آذربایجان بود باید زودتر از این مناطق اشغالی را آزاد می کرد ولی متأسفانه خیانت بعضی کشورهای مسلمان نما و دادن سلاح به ارمنستان اشغالگر کار را کمی عقب انداخت.
ناشناس۲۲۳۴۶۱۵۱۴:۵۷:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اشغال گر!!! اگر بر اشغال باشد خود آذربایجان اشغال شده است! حالا کی از ارمنستان حمایت می کرد؟ اگر ایران حمایت می کرد که قره باغ همچنان آزاد می بود
ناشناس۲۲۳۴۱۵۴۱۰:۰۸:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
باکو با همراهی اسرائیل و ترکیه قصد تصرف مناطقی از ارمنستان را دارد که راه دسترسی ایران به قفقاز است و این مسئله کاملا"به ایران مربوط است سواد نداری نظر نده.
ناشناس۲۲۳۶۰۲۶۱۲:۳۱:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۹
سواد نداری عزیز منطقه زنگه زور وایروان یعنی چخور سعد تا هفتاد سال پیش مسلمان نشین ومال آذربایجان بود که توسط کمونیستا به ارمنستان اهدا شد
ناشناس۲۲۳۴۳۳۶۱۲:۱۹:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خیلی هم ربط داره پسر جان - انگار بگی داعش ربطی به ما نداره کمی مطالعه کن
امیر۲۲۳۴۰۲۱۰۸:۴۱:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
با درایت دستگاه دیپلماسی در دولت روحانی و زحمات دکتر ظریف برجام تبدیل به یک فرصت برای ایران شد. اگر خیانت ترامپ و دشمنان داخلی و خارجی نبود برجام موفق می شد.
ناشناس۲۲۳۴۱۱۷۰۹:۴۶:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۸
معلومه اعتراف تلخ ظریف که نشان از سطحی نگری و ساده لوحی اش بود را نخوانده ای . اگر می خواندی هیچ وقت برای ظریف و دولت روحانی درایت و تدبیر قائل نمی شدی
ناشناس۲۲۳۴۱۲۷۰۹:۵۴:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خخخه هنوزم که خودت را از عمد به خواب زدی البته تقصیری نداری وقتی کدخدا پرست باشی باید هم گدایی کرد ولو بزنند تو سر خودت برای چند بار
ایران۲۲۳۴۱۴۶۱۰:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ظریف زحمت نداد برجام رو بخونه ببینه تعلیق تحریم با لغو تحریم توی مزدور حقوق بگیر اومدی دفاع میکنی ازش نکنه فامیلته؟
ناشناس۲۲۳۴۲۹۸۱۱:۵۷:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
فکر کردی نخوانده؟
ناشناس۲۲۳۴۱۵۰۱۰:۰۵:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۲۳۴۱۵۳۱۰:۰۶:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ظریف باید پاسخگو باشد چطور برجام را نخوانده امضاء کرده بود ؟!
ناشناس۲۲۳۴۱۶۴۱۰:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
منظورت درایت کسانی که عامل دشمن بودن برای زمین زدن ایران؟
حسن۲۲۳۴۰۷۰۰۹:۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
فایده این همه دشمن تراشی چی هست؟
ناشناس۲۲۳۴۲۴۹۱۱:۲۱:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
تاریخ بخونید بابا از این جهل بیایید بیرون میفهمید دشمنی با ایران ۴۰ ساله نیست صد ساله است
ناشناس۲۲۳۴۲۵۴۱۱:۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
تورم ۵۵ درصدی و اقتصاد روی هوا
ناشناس۲۲۳۴۴۸۱۱۳:۳۰:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
تورم لجام گسیخته فعلی ثمره برجام و اعتماد بی جا به شیطان بزرگ است.
ناشناس۲۲۳۴۲۵۹۱۱:۲۷:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۱۸
فایده اش افزایش قدرت نظامیه حالا فایده اینهمه «خود به خواب زدن ها» چیه؟
ناشناس۲۲۳۴۲۶۸۱۱:۳۹:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ساعت خواب دشمن تراشی یا دشمن پراکنی برای دور کردن از ما؟ ببین چطور شست و شوی مغزی شدن وقتی رسانه های دشمن خودشان را می بینند و تفکراتشان را عوض می کنند
ناشناس۲۲۳۴۱۷۲۱۰:۲۱:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
استراتژي ١٠٠٠ خنجر بر عليه ايران ! ------------------- پس با اين حساب بايد قبول كنيم كه علاوه بر هزار خنجر ، هزار حنجر هم بر عليه ايران هست كه البته هم هست !! حالا برادر چرا بايد همه خنجر ها و همه حنجرها بر عليه ما باشد ؟
ناشناس۲۲۳۴۳۰۰۱۱:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
خنجر برای کل منطقه است و ایران به عنوان بزرگ منطقه بیشتر در تیررس است
ناشناس۲۲۳۴۲۳۴۱۱:۱۰:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۱۸
هزار خنجر واقعی فساد مسئولین و مدیران دولتی میباشد.
ناشناس۲۲۳۴۵۱۶۱۳:۴۹:۱۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اینم هست اما دشمن خارجی هم کمر به سوریه سازی و نابودی ایران بسته وقتی نتانیاهو میاد جلوی دوربین یه لیوان آب سر میکشه بعد میگه فاطمَ در ایران اب ندارد ما اب داریم باید بفهمی اون نگران اب ما نیست دنبال جنگ داخلیه
ناشناس۲۲۳۴۲۴۱۱۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
با این حساب کل دنیا کاری ندارند جز دشمنی با ما که قطعا توهم است بد نیست ما هم قدری در رفتارمان و روابطمان براساس مطلق گرایی دست برداریم
ناشناس۲۲۳۴۶۳۲۱۵:۱۲:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱۸
به خاطر همین است آن دنیای شما با ونزوئلا و یمن و لبنان سال2000 و کره شمالی و... حمله نظامی و یا تحریم می کنند چون این کشورهای مورد حمله قرار گرفته دشمن تراشی کردن!!!
علی علی۲۲۳۴۲۶۴۱۱:۳۷:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸
به نظرم بهترین کار اول تقویت جبهه داخلی وایجاد رضایت مردم دوم انجام جزُ به جزُ برجام سوم در صورت عدم قبول بر جام از طرف غرب وزیاده خواهی به سرعت پیش به سوی بمب هسته ای زیرا حفظ کیان ایران از هر چیزی مهم تر است.
ناشناس۲۲۳۴۳۰۹۱۲:۰۶:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱۸
آنچه کشورراتجزیه خواهدکردندانم کاری های مسئولان وبی کفایتی آن هاست درفقیروبیچاره کردن مردم
ناشناس۲۲۳۴۳۶۸۱۲:۳۶:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
اردوغان خائن که اگر ایران نبود کودتا وی را نابود کرده بود و همچنین اگر ایران نبود ارمنستان باکورا گرفته بود
بایم۲۲۳۴۵۱۷۱۳:۵۰:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
بارها تکرار کردم که ایران باید بمب اتم تاکتیکی انبار کند ...کو گوش شنوا
امین۲۲۳۴۶۲۵۱۵:۰۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۸
مرد حسابی با حقوق 3500 و اجاره خونه و قسط چطوری میخای مقاومت‌کنیم هزار خنجر یعنی وقتی میری در سوپری محل خرید وقتی اجاره خونه عقب میفته وقتی بانک زنگ میزنه ضامن
رضا۲۲۳۴۶۲۸۱۵:۱۱:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱۸
هذیان نگو برادر در اطراف ایران هیچ تغییر قابل توجهی قابل اجرا نیست چون کسی قدرت این کار را ندارد اسمان را هم به ریسمان نباف که به برجام هراسی برسی صهیونیست ها قاچ زین را بچسبند اسب سواری پیشکش خود امریکایی های جمهوری خواه از جمله معاون کالین پاول پیش بینی کرده اند که انها 20 سال اینده را نخواهند دید وای به حال دیگران
ناشناس۲۲۳۵۰۳۵۲۰:۱۶:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ملت ما تصميم خود براي نابودي اسراييل را گرفته است.
ناشناس۲۲۳۵۲۲۵۲۲:۳۵:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱۸
ما هزار دشنه داریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین