وزیر بهداشت: شبانه روزی برای تامین واکسن کار کردیم / رکورد تزریق هفتگی در جهان را می‌شکنیم

گروه اجتماعی الف،   4000624065 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.

وزیر بهداشت: شبانه روزی برای تامین واکسن کار کردیم / رکورد تزریق هفتگی در جهان را می‌شکنیم

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی اظهار کرد: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دُز در یک هفته است، که این هفته این رکورد را می شکنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر تولید داخل ما کافی بود واکسن وارد نمی کردیم اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در دو شود، ۱۲۰ میلیون دُز و اگر بچه ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دُز واکسن احتیاج داریم؛ بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین اللهی در ادامه گفت: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش می شود با کمک نیروهای وزارت بهداشت، دانشجویان و مردم به سرعت واکسینه شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ها برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز مردم، گفت: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.

وی درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مسأله که باعث موفقیت شد تلاش های شخص رییس جمهور، معاون اول، بانک مرکزی و سایر وزارتخانه ها بود و این همکاری و همدلی موجب شد که شاهد ورود محموله های جدید واکسن به کشور باشیم .

عین اللهی با اشاره به صدور مجوزهای اضطراری برای استفاده از واکسن های داخلی کرونا، گفت: در بحث مجوزهای اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید تنها ”واکسن برکت“ مجور تولید و مصرف داخلی داشت اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور، فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می شود که کشورهای دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همانطور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز وارد می شود و در مهر ۴۰ میلیون دوز دیگر وارد می کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می کنیم که همه مردم واکسن را دریافت کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۰۷۸۱۱۴:۱۲:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
ولی پروتکولها!!!!! باید اجرا بشن
ناشناس۲۲۰۰۸۱۲۱۴:۳۱:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
پس نتیجه می گیریم که وعده مخبر برای 50 میلیون محقق شد!
ناشناس۲۲۰۰۹۰۷۱۵:۲۹:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اگر به همان ترتیب سنی انجام میشد بهتر بود. تنها قشری که واکسن نزده اند متولدین دهه شصت هستند که زیر 40 سال هستند و دانشجو هم نیستند و در ارگان دولتی که اولویت واکسن گرفته هم شاغل نیستند. آخر کاری تبعیض آمیز شد.
ناشناس۲۲۰۰۹۱۳۱۵:۳۵:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
به نظر من این عین بی عدالتیه. اگه واکسیناسیون سنی انجام میشد، تو تمام گروههای شغلی افراد واجد اولویت واکسینه میشدند. اما الان اولویت شهروندی حاکم شده و جون بعضی ها از جون بعضی های دیگه عزیزتر شده. دیگه نهایتا معلمها و اساتید دانشگاهها و دانشجوها تو کتم میرفت که خارج نوبت واکسینه بشن. آخه هنرمندی که مدام کشور رو به هم میریزه در اعتراض به این که کار نداره و همه اش تو خونه است، چرا باید در اولویت واکسیناسیون باشه؟
ناشناس۲۲۰۱۰۷۸۱۸:۰۴:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
خدا ایران رو از شر دروغ، خشکسالی و میل به رکوردزنی نجات بدهد
ناشناس۲۲۰۱۰۸۴۱۸:۰۹:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
حالا که کشورهای دیگه همه واکسن زدن و به اتمام رسوندن، یک وقتی کار سختی نباشه رکورد شکوندن!!!! مسابقه پرسپولیس و که نگاه میکردم دیدم تو ورزشگاه اونجا هم هیچ کسی ماسک نزده اونوقت ما باید با 2 یا 3 تا ماسک از خونه بیایم بیرون. خدا انصافتون بده لااقل با حرفهاتون نمک به زخم مردم نپاشید و سکوت کنید.
ناشناس۲۲۰۱۱۸۸۱۹:۳۶:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
مسئولان محترم، کمی به حرفهایی که می زنید توجه کنید احتمالا منظور تعداد تزریق هفتگی نسبت به جمعیت بایدمورد نظرتان باشد. بعضی از ما کمی حساب و کتاب و آمار را می فهمیم! چون چینی ها تا کنون بیشتر از 2 میلیارد دوز تزریق کرده اند. اگر چینی ها هم همان رکورد 5 میلیون را داشته باشند( که بنا به گفته شما همین رکورد را هم نداشته اند) 400 هفته است که واکسن کرونا تزریق میکنند!!! (400 هفته یعنی بیشتر از 7 سال)
ناشناس۲۲۰۱۱۹۹۲۰:۰۰:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
زحمت کشیدید! از استادیوم فوتبال تاجیکستان .. بکشید که برای بازی با پرسپولیس پر جمعیت بود نه اروپاییه و نه پشتش به چاه‌های نفت گرمه..
حمید۲۲۰۱۲۵۵۲۰:۵۵:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
وزیر بهداشت کسی است که تومار منع واردات واکسن را امضا کرد. الان از افزایش حجم واکسن های وارداتی سخن گفته؟ جل الخالق
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین