گمانه‌زنی درباره آینده سیاسی لاریجانی ها 

  4000616102 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

با استعفای آیت‌الله آملی لاریجانی از شورای نگهبان و عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، چند روزی است که آینده سیاسی آنان مورد توجه و حدس و گمانه‌زنی قرارگرفته است.

گمانه‌زنی درباره آینده سیاسی لاریجانی ها 

به گزارش الف، روز شنبه، سيزدهم شهريورماه رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کردند.

در بخشي از حكم رهبر انقلاب اسلامي خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی آمده است: «با عنایت به کناره‌گیری حضرت آقای آملی دامت‌برکاته از عضویت شورای نگهبان و با تشکر از خدمات علمی ایشان در آن شورا، جنابعالی را به عضویت آن شورای معظم منصوب می‌کنم».

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی از تاريخ 9/10/1397 به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقيه شورای نگهبان از طرف رهبر انقلاب منصوب‌شده بودند. البته در ماه‌های اخير بارها گمانه‌زنی‌هایی درباره کناره‌گیری آیت‌الله آملي لاريجاني از شوراي نگهبان در رسانه‌های مختلف مطرح‌شده بود تا اينكه اين اتفاق در مقطع زماني كنوني رخ داد.

در روز سه‌شنبه چهارم خردادماه سال جاري که شورای نگهبان فهرست اسامي نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را که صلاحیت آنان احرازشده بود اعلام كرد متني اعتراضي از آملي لاريجاني در شبكه اجتماعي توييتر منتشر شد.

آملي لاريجاني در اين نوشته ضمن اشاره به سابقه بیست ساله خود در شوراي نگهبان و دفاع هميشگي از اين نهاد با تأکید بر فرايند بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري می‌نویسد «هیچ‌گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل‌دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها».

در قسمتي ديگري از اين نامه آمده است «گلایه بنده از سر دغدغه‌ای است برای حفظ شأن و اعتبار شورای نگهبان».

البته نباید واکنش آملی لاریجانی و ماجرای احراز صلاحیت شده‌های انتخابات ریاست جمهوری اخیر را صرفاً به موضوع علی لاریجانی تقلیل داد. به‌طورکلی انتشار فهرست نامزدهای نهایی توسط شورای نگهبان نتوانست اجماع سیاسی و اجتماعی در جامعه درباره این تصمیم به وجود آورد. این موضوع موجب شد که حتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز دراین‌باره موضع‌گیری داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در چهاردهم خردادماه درباره مسائل پیش‌آمده در جریان عدم احراز صلاحیت برخی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات خاطرنشان کردند: «به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آن‌ها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبت‌های خلاف واقع داده شد که بعداً ثابت شد آن گزارش‌ها غلط و خلاف است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار این موارد در بین مردم و در فضای مجازیِ رها و بدون قیدوبند، تأکید کردند: «حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسان‌ها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاه‌های مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده‌شده، جبران کنند».

در پی سخنان رهبر انقلاب اسلامی، علی لاریجانی در نامه‌ای به ایشان نوشت: «بیانات حکیمانه حضرت‌عالی در سالگرد رحلت پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس سره) برای آینده کشور، بار دیگر پایه‌های استوار و عقلانی نظام جمهوری اسلامی را ظهور بخشید. تذکر و مطالبه جناب‌عالی نیز در رفع ظلم و جفایی که در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری رخ داد، بزرگی و بزرگواری و روحیه حق‌طلبی آن حضرت را بیش‌ازپیش عیان نمود».

سرنوشت برادران لاریجانی چه خواهد شد؟

از روز شنبه كه استعفای آیت‌الله لاريجاني از شوراي نگهبان قطعي شد رسانه‌های مختلف اقدام به حدس و گمانه‌هایی درباره آينده سياسي آملي لاريجاني و به‌طورکلی خانواده لاريجاني داشته‌اند.

در حال حاضر آملي لاريجاني رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام را نيز بر عهده دارد و بعيد است دراین‌باره اتفاقي رخ دهد و ایشان قصدی مبنی بر کناره‌گیری از آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین ارتباط استعفای آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان و ریاست او بر مجمع تشخص مصلحت نظام را رد کرد و این دو موضوع را بی‌ارتباط شمرد.

انصاری تأکید کرد «این 2 جایگاه قطعاً ارتباطی به هم ندارند» و گفت: ایشان در هفته‌های اخیر به‌صورت مستمر در جلسات مجمع تشخیص حضور یافته و ریاست‌شان بر مجمع تداوم داشته است.

 ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا نیز در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص پیش‌بینی از آینده سیاسی برادران لاریجانی در سپهر سیاسی کشور، گفت: یکی از دلایلی که من برای این مخالفت با استعفا داشتم، همین مسئله بود. به‌این‌علت که به‌هرحال کشور می‌تواند از وجود این دو فرد ارزشمند که در جایگاه خودشان می‌توانند مثمر ثمر برای شرایط کشور باشند، استفاده کند؛ درحالی‌که آرام‌آرام دارند به‌این‌ترتیب کنار می‌کشند و این اتفاق خوبی نیست.

ایمانی افزود: این مسئله هم برای کشور که از خدمات این دو بزرگوار بخواهد محروم شود و هم برای شخص این دو بزرگوار و خانواده لاریجانی اتفاق مطلوبی نیست.

اگرچه خانواده لاریجانی در بین سیاسیون هر دو جناح مخالفانی و موافقانی دارند اما بسیار زود است تا درباره آینده سیاسی آن‌ها حکم قطعی داد. به‌ویژه آن‌که علی لاریجانی و محمدجواد اردشیر لاریجانی در عرصه سیاست ورزی کشور سابقه بسیار طولانی دارند و همگان آن ها را به زیرکی و ذکاوت در عرصه سیاست می شناسند. بنابراین احتمال این که دوباره و در آینده احتمال آنکه در مناصب کلیدی و حساس قرار گیرند وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۸۸۲۳۸۰۹:۱۱:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
من اهل سیاست نیستم اما رد صلاحیت اقای لاریجانی از سوی شورای نگهبان برام واقعا عجیب بود و البته نجابتی که ایشان بخرج دادند. همچنین در مقابل ظلم انجام گرفته و حرکت خلاف قانون که حتی منجر به تذکر رهبری شد اقدام برادر اقای لاریجانی به استعفا از این شورا حداقل کاری بود که باید انجام می شد.
ناشناس۲۱۸۸۳۶۷۱۰:۰۶:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
اون دو تا که احمدی نژاد سی دی برای یکشون در مجلس اورد چه برخوردی شد
ناشناس۲۱۸۸۴۵۶۱۰:۴۹:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
علی لاریجانی فردی در مقایسه با خیلی ها، فردی معتدل است. برای تندروها چنین افرادی دیگر مثمر ثمر نیستند.
ناشناس۲۱۸۸۵۳۶۱۱:۳۶:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
عملکرد ایشان در مدت 12 سال ریاست مجلس قابل دفاع نیست و زیر سوال است.
ناشناس۲۱۸۸۶۱۱۱۲:۱۹:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
هر فرازی یک فرودی دارد. این شتری است که در خانه تمام انسانها خوابیده است.
ناشناس۲۱۸۸۴۶۵۱۰:۵۳:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
با احمدی نژاد چه برخوردی شد؟
ناشناس۲۱۸۹۷۵۸۲۰:۵۵:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
فقط در كشورهايي مثل ايران افراد وقتي به مقام مي رسند ول كن نيستند ..اين خانواده الان در آينده هستند بايد بعد از چهل سال ديگه اين مردم رو رها كنند بروند دوران پيري وبازنشستگي را طي كنند در دنياي آزاد طرف رييس جمهور ميشه وقتي دوره اش تمام ميشه ميره دنبال كارش الان در امريكا ٤ رييس جمهور زنده هستند ودنبال زندگي خودشان ولي در ايران احمدي نژاد هنوز يه سري ساختمان ها رو تحويل نداده فقط ايران اينطوريه لاريجاني ها وامثالهم طلبي از اين مردم ندارند
ناشناس۲۱۸۸۳۷۱۱۰:۰۸:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
لاریجانی یار غار و گرمابه و گلستان رییس جمهور سابق بود
ناشناس۲۱۸۸۴۶۲۱۰:۵۲:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بسیار هم خوب. مگر اشکالی دارد؟
ناشناس۲۱۸۸۵۳۰۱۱:۳۵:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
علی لاریجانی جزو بانیان وضع موجود است و باید پاسخگو باشد.
غلام۲۱۹۰۴۲۵۱۱:۳۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۸
همه سران مملکت بعد از جنگ مسئول وضع فعلی هستند مدیریت کشور سالها است ورودی نداشته و فقط ریزش داشته است.
ناشناس۲۱۸۸۵۹۲۱۲:۱۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
آره جلوی ضرر را اگر چند سال پیش گرفته بود و گذاشته بود حسن روحانی استیضاح شده بودید و تفحص از بانک مرکزی را هم که جلویش را گرفت تنها همین دو مسله خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد کرد که تا صد سال آینده هم قابل جبران نیست
ناشناس۲۱۸۸۴۷۹۱۱:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
علی لاریجانی 12 سال رئیس مجلس بود اما هیچکاری برای بهبود معیشت مردم نکرد و فقط سیاسی کاری کرد و از دولت بی تدبیر روحانی حمایت کرد.
ناشناس۲۱۸۸۴۸۳۱۱:۰۹:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
تصویب 20 دقیقه ای خسارت محض برجام بدون توجه به نظرات کارشناسی کمیسیون بررسی برجام بزرگترین اشتباه ایشان بود.
ناشناس۲۱۸۸۵۳۸۱۱:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
اگر بنا به تصویب باشد، مجلس دوازدهم هم کلی طرح های عجیب را تصویب کرده و در حال تصویب است! نمونه اش طرح صیانت.
ناشناس۲۱۸۸۷۰۴۱۲:۵۷:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
وقتی دنبال رو تبلیغات با‌شی بهتر از این نمی شود جناب صیانت! اول برو ببین چی هست
ناشناس۲۱۸۸۸۶۵۱۴:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا بفکر صیانت از منافع ملی و رفع تحریم ها و بهبود معیشت مردم نبود ؟!
ناشناس۲۱۸۸۵۸۱۱۲:۰۶:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
کجای کاری افتخار هم میکنن بهش
سجاد۲۱۹۲۳۹۴۰۹:۰۶:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۹
من برام واقعا جالبه که در این سالها رد صلاحیت های بسیاری رخ داده ولی حضرت آیت الله آملی فقط نسبت به رد صلاحیت برادرش اعتراض داشت. پس آنها که برادری در شورای نگهبان ندارند چی؟ اگر علی لاریجانی رد صلاحیت نمیشد آقای آملی همچنان از تصمیمات شورای نگهبان دفاع میکرد. این میشه عضویت در شورای نگهبان برای .. !!؟
صمصام۲۱۸۸۲۴۰۰۹:۱۲:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
دوره لاریجانی ها دیگه تمام شده شما هم خیلی پیگیر نشین دیگه
ناشناس۲۱۸۸۳۸۷۱۰:۱۶:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
آیا می دانید با رد صلاحیت لاریجانی چه خدمت بزرگی به کشور از سوی شورای نگهبان شد اگر لاریجانی رد صلاحیت نمیشد قطعا افراد فرصت طلب خود را هوادار احمدی نژاد جا میزدند و بخاطر رد صلاحیت احمدی نژاد در کشور آشوب بپا میکردند در واقع ایشان خود را با هماهنگی با اتاق فکر فدای انقلاب کرد
گورخواب۲۱۸۸۴۷۲۱۱:۰۰:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
با این حساب، انتخابات چه معنی دارد؟
حمید۲۱۸۸۸۹۸۱۴:۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
آقای ناشناس کسانی که طرفدار احمدی‌نژاد هستند عاقل هستند و جوگیر نیستند انقلاب اسلامی را هم می خوان چون لیاقت آدم ها را می بینند نه ظاهرشون را شما هم جزو آن دسته آدمهای بی خود و هوچی گر هستی که طرفدار روحانی و امثالهم هستی
علیرضا۲۱۹۰۹۳۷۱۶:۲۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۸
موافقم احسنت.
ناشناس۲۱۹۰۷۳۴۱۴:۲۱:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۸
بهترین عملکرد شورای نگهبان فقط در این دوره بوده.
ناشناس۲۱۸۸۲۴۳۰۹:۱۴:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
لاریجانی ها ماموریت خود را به اتمام رساندند.
ناشناس۲۱۸۸۲۴۴۰۹:۱۵:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
چرا عده ای را از قطار پیاده می کنند؟
ناشناس۲۱۸۸۵۲۸۱۱:۳۳:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
ایشون اول جواب بدهد که آیا فرزندشان با تشویق و هزینه ایشون آمریکا رفتند یا با هزینه شخصی خود فرزندشان اگر دومی باشد که هیچ مسؤولیتی در قبال ایشان نیست و اگر اولی باشد با این که مسوول در ایران هستند و ایران و آمریکا باهم مشکل دارند هیچ جایی در سکان رسمی کشور نباید داشته باشد لطفا منتشر کنید
ناشناس۲۱۸۸۲۴۵۰۹:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
لاریجانی ها دین خود را به انقلاب ادا کردند
ناشناس۲۱۸۸۳۸۸۱۰:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
دیگه باید بشینن توی خونه و خاطرات ادای دین خودشون رو به نگارش درآورند
ناشناس۲۱۸۸۳۹۷۱۰:۲۰:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
این دین چی بوده که ادا کردند ؟!!!!
ناشناس۲۱۸۸۴۲۰۱۰:۳۳:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
نگرفتی مطلب را جمله کنایه بوده
معمول۲۱۸۹۳۱۲۱۶:۵۱:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بنظرمیرسددوران فرصت طلبی وقوم خویش‌بازی وبی تدبیری وناامیدی به پایان رسیده و .. همفکرانشان باید به .. تاریخ انتقال پیداکنند
میثم حسنی۲۱۹۰۷۳۲۱۴:۲۰:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۸
میشه بگی چه دینی داشتند که انجام‌دادند؟. چند سالی رئیس قوه بودند و در راس قدرت قوه ای بودند و از مزایای ریاست آن قوه بهترین استفاده رو استفاده کردند و در خیلی موارد کم کاری کرده اند بویژه علی لاریجانی در تایید صلاحیت کابینه فشل و بیعرضه دو دولت روحانی .و همچنین لابی در عدم استیضاح رئیس جمهور سابق در سال ۹۷ و تصویب برجام ۲۰ دقیقه ای که هیچ‌کدام از موافقان کل برجام‌رو نخونده بودند. درکل علی لاریجانی .. مثل روحانی هست.
ناشناس۲۱۸۸۲۴۷۰۹:۱۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
چرا عده ای بهیچگاه بازنشسته سیاسی نمی شوند؟
ناشناس۲۱۸۹۲۷۸۱۶:۴۱:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
همینو بگو، اینا دیگه کی هستن ..
ناشناس۲۱۸۸۲۴۹۰۹:۱۸:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مشکل لاریجانی ها نیستند مشکل پست و مقام مادالعمر مسولین است که تبدیل به یک اصل شده است
ناشناس۲۱۸۸۲۵۵۰۹:۱۹:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۷
رییس سابق مجلس که یار غار و گرمابه و گلستان رییس جمهور سابق بود نگذاشت در فرصت مناسب رییس جمهور استیضاح شود و نگذاشت طرح تحقیق و تفحص با وجود تصویب در صحن مجلس اجرایی شود همچنین در مسله بنزین بجای مجلس خودش یک تنه با تصمیم رییس جمهور هماهنگ شد تنها همین سه مورد خسارات مادی و جانی جبران ناپذیری برای کشور رقم زد و باید به همراه دولت و مدیران دولت در دادگاه صالحه محاکمه شود
ناشناس۲۱۸۸۶۰۱۱۲:۱۴:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را با وجود تصویب در صحن مجلس نگذاشت تصویب شود
ناشناس۲۱۸۸۷۰۷۱۲:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
آقای حاجی دلیگانی باید در اینمورد برای مردم شفاف سازی بفرمایند چرا تفحص از بانک مرکزی را انجام ندادند
ناشناس۲۱۸۸۲۵۷۰۹:۱۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
علی لاریجانی چه اشتباهی کرد که عاقبتش چنین شد؟
ناشناس۲۱۸۸۳۵۰۰۹:۵۷:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مردمی نبود و برای مردم کار نمیکرد و حرف مردم را به زبان نمی آورد اگر چه به ظاهر نام نمایندگی مردم را یدک میکشید
ناشناس۲۱۸۸۳۸۱۱۰:۱۳:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
یار غار و گرمابه و گلستان روحانی شد که با نفوذ او رییس جمهور شود
ناشناس۲۱۸۸۶۸۹۱۲:۵۴:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
در صورتی که اگر لاریجانی بر حسب آنچه استحفاقش را داشت اجازه میداد استیضاحش کنند صد درصد رییس جمهور آینده هم میشد پا به بخت خودش زد و با بند و دول روحانی رفت به قعر چاه
ناشناس۲۱۸۸۲۵۹۰۹:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
چرا آیت الله آملی از شورای نگهبان استعفا داد؟
ناشناس۲۱۸۸۲۶۱۰۹:۲۱:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
درستش اینکه که شیخ صادق از مجمع تشخیص هم استعفاء بده
ناشناس۲۱۸۸۴۰۷۱۰:۲۶:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بره نجف توی حوزه تدریس کنه . حوزه نجف به ایشون نیاز مبرم داره
ناشناس۲۱۸۸۲۶۷۰۹:۲۲:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
هر کس که وارد سیاست می شود، اعتبار خودش را در معرض خطر می گذارد.
ناشناس۲۱۸۸۲۷۱۰۹:۲۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
علی لاریجانی چه خطایی ازش سر زده بود که صلاحیتش برای انتخابات تایید نشد؟
ناشناس۲۱۸۸۲۷۵۰۹:۲۵:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
میبایست مابقی عمر خویش را در روستای زادگاه پدری خویش و در محیطی آرام و ساکت و بدور از هیاهو و جنجال های سیاسی و در آرامش مطلق سپری نمایند .
ناشناس۲۱۸۸۲۹۰۰۹:۲۹:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مردم خاطره خوشی از اقدامات و عملکرد برادران لاریجانی ندارند
ناشناس۲۱۸۸۴۵۰۱۰:۴۵:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مردم از کدوم برادرها و خانواده ها خاطره خوش دارند ؟؟
ناشناس۲۱۸۸۲۹۵۰۹:۳۰:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
لاریجانی با جلوگیری از استیضاح روحانی در همان سال‌های اولیه ریاست جمهوری روحانی لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد کرد
ناشناس۲۱۸۸۲۹۷۰۹:۳۱:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
بالاخره مشابه قانون انرژی، مدیران سیاسی کشور نیز از پستی به پست دیگر تغییر مکان میدهند.
گورخواب۲۱۸۸۳۰۶۰۹:۳۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
رضایت مردم از عملکرد این آقایان چقدر است؟
ناشناس۲۱۸۸۳۱۵۰۹:۳۹:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
پیشینه شأن که مشخص است ...و ایند ه شأن چه اهمیتی دارد
سالم۲۱۸۸۳۱۶۰۹:۳۹:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
در این چهار دهه ای که از انقلاب میگذرد فقط تعداد انگشت شماری هستند که در پست های مختلف جابجا میشوند .مثلا" انتخابات ریاست جمهوری و یا عضویت شورای نگهبان و یا تشخیص مصلحت نظام یا قوه قضائیه و یا وزارتخانه ها و غیره , پستها در بین این آقایان دست به دست می شود . و متاسفانه در هیچ یک از سمت ها هم موفق نیستند , آیا در چنین شرایطی امکان پیشرفت وجود دارد . بهتر نیست که از افراد جوانتر و انقلابی تر هم استفاده شود ؟
ناشناس۲۱۸۸۷۴۳۱۳:۱۳:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
تعداد انگشت شمار ؟ ایران زندگی میکنی؟
ناشناس۲۱۸۸۳۲۶۰۹:۴۳:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
تقریبا 20 % از علل کل شکست ها و اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاسی کنونی کشور به گردن عملکرد ضعیف و چند دهه حضور برادران لاریجانی بر مسند کلان مدیریتی کشور بوده است
حسن۲۱۹۱۸۰۲۲۳:۱۳:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۸
به نظرم یکبار هم شده هیچ کس را رد صلاحیت نکنیم تا انتخابات آزاد برگزار شود تا مردم خودشان انتخاب کنند نه مثل امسال ..
ناشناس۲۱۸۸۳۳۰۰۹:۴۵:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۷
یکی از بهترین کار شورای نگهبان رد صلاحیت ایشون بود که کشور را بیشتر به قعر مشکلات نبرد هرچند که رای هم نداشت
ناشناس۲۱۸۸۳۶۶۱۰:۰۶:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۷
میزان رأی ملت است.
ناشناس۲۱۸۸۳۷۵۱۰:۱۱:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۷
این کار اولاً خلاف دموکراسی هست دوما کمک کردن به امثال لاریجانی و جهانگیری و...
ناشناس۲۱۸۸۳۳۲۰۹:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
اینا نه دیگه رای مردمی دارن و نه کسی دیگه اینا رو منتصب به سمتی میکنه . دوران خانه نشینی و نگارش کتاب خاطرات فرا رسیده
دغدغه۲۱۹۰۲۸۷۰۹:۵۵:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۸
ای گفتی .راست گفتی عزیز دل برادر هرچی خدمت بوده برادران لاریجانی به کشور کردن بشینن تو .. زادگاهشون و مثل رفسنجانی خاطرات روزنوشت خودشونو تالیف کنن
ناشناس۲۱۸۸۳۳۵۰۹:۴۷:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
هر کدومشون در هر حوزه ای که مدیریت میکردند ؛ موفق نبودند
ناشناس۲۱۸۸۳۴۶۰۹:۵۴:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
خدا نکند دوباره علی لاریجانی وارد عرصه سیاست مانند رئیس مجلس یا رئیس جمهوری شود زیرا برجام دیگری را این بار در کمتر از 20 دقیقه به تصویب میرساند.
ناشناس۲۱۸۸۴۲۲۱۰:۳۴:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
ممنون تا اين جا.
ناشناس۲۱۸۸۴۲۹۱۰:۳۸:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
جناب ایمانی افراد دانشمند وبا تجربه کنار نمی کشند بلکه آرام آرام کنار گذاشته می شوند و این یک امر اتفاقی هم نیست بلکه هدف خاصی را دنبال می کند! و آن هدف هم چیزی نیست جز تغییر ماهیت نظام از جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی توسط همان تفکری که امام در مورد تسلط آنها بر نظام هشدار داده بودند !!
امید آزادی۲۱۸۸۴۳۶۱۰:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
واقعا" حیف شد.
ناشناس۲۱۸۸۶۴۷۱۲:۳۳:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
چرا باید همیشه نگران باشیم چرا این رفت چرا آن امد ایا این دلیل کار امدی اقایان است یا برعکس !!!!!!!
ناشناس۲۱۸۸۶۶۸۱۲:۴۳:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
یکی از رفتارهای عجیب در ایران سوزاندن سرمایه های سیاسی است. فرض کنید افرادی جوان و بی تجربه به اقتضای روزگار بعد از انقلاب وارد سیاست می شوند و سی سال در جاهای مختلف کار می کنند. طبیعتا هیچ شخصی - هیچ شخصی در هیچ مقامی- بدون اشتباه نیست. انتظار معصومیت از این افراد یک انتظار ایده آلیستی است. اگر اشتباهات فاحش- آلودگی های اخلاقی و مالی عمدی و .. داشته باشند و در دادگاه صالح- پیش چشم مردم و عادلانه محکوم شوند طبیعتا باید مجازات بشوند اما کسانی که اینگونه نیستند نباید حذف شوند. الان افراد با تجربه زیادی وجود دارند که ظاهرا هیچ مشکلی ندارند اما فضایی برای کار سیاسی شرافتمندانه پیدا نمی کنند. ادعاهای زیادی علیه این افراد هست که مردم نمی دانند درست است یا نه. اگر خلاف کرده اند مجازاتشان کنید و تمام و اگر ادعای بی مدرک است فضا را برای فعالیت باز بگذارید. باید پذیرفت که این افراد به هزینه ملت ایران با تجربه شده اند و بسیاریشان ابتدا از تندروهای امروزی تندروتر بودند. الان این افراد عاقبت بعضی سیاست ها را به وضوح میتوانند پیش بینی کنند اما اینها کنار می روند و دوباره ملت ایران باید هزینه های رفتارهای عجیب بی تجربه ها را بدهند. آنچه پیر در خشت خام می بیند جوان در آینه نمی بیند
ناشناس۲۱۸۸۶۷۱۱۲:۴۴:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
به عمر ما نمیرسه اما تاریخ خواهد نوشت
صادق۲۱۸۸۷۰۵۱۲:۵۸:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۷
نردبان‌این‌جهان‌ماه‌ومنی‌است. عاقبت‌این‌نردبان‌افتادنی‌است. لاجرم‌انکس‌که‌بالاتر‌نشست. استخوانش‌سختترخواهدشکست. باشد‌برای‌عبرت‌دیگران.
محمد۲۱۸۸۸۵۴۱۳:۵۷:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
قطار انقلاب درحال حرکته یه عده خودشون پیاده میشن.یه عده فکرمیکنن رسیدن ب مقصد وپیاده میشن..یه عده رو هم پیاده میکنن..به یه عده هم میگن پیاده شو..
ناشناس۲۱۸۹۴۲۷۱۷:۴۰:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
این قطاره کجا داره میره؟
ناشناس۲۱۸۹۲۷۴۱۶:۴۰:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
با توجه به اتهامات مالی .. که به .. برادران این خانواده زده میشود به نفع خودشان است خود را بازنشسته کنند
ناصر۲۱۸۹۳۸۰۱۷:۲۰:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۷
مگرقانون بازنشستگی ۳۰سال نیست لاریجانی هاوخیلی مانندلاریجانی هابیش از۴۰سال است کارمیکنندبروندبازنشسته شوندوافرادجدیدی سرکاربیایدماهم ببینیم چه خاکی به سرمان میریزیم
جعفری۲۱۸۹۵۳۳۱۸:۴۰:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۷
این ها رو دیگه بازنشست کنید برن بشینن تو خانه های لاکچری شون حتما باید تا ۱۰۰ سالگی کار کنن ..
ناشناس۲۱۸۹۵۴۲۱۸:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۶/۱۷
اولا با اون صحبت درفش وچکش وپادگان موقع ثبت نام معلوم بود نوبت علی شون هست دوقطبی راه بیندازه دوما ومهم تر ۱۲ سال چه قانونی را برای رفاه مردم تصویب کرد و کدام قانون را پیگیری ونظارت کرد که اجرا بشه .از ۲۰ دقیقه تصویب خسارت محض هم که نگو دیگه علی لاریجانی باید برای ترک فعل محاکمه بشه بعد بیاد رییس جمهور هم بشه .البته از مهرعلیزاده بیشتر رای نمی آورد
ناشناس۲۱۸۹۷۶۲۲۰:۵۸:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
به نظر شما اگر احمدی نژاد را رئیس جمهور می کردند باز از این حرفها میزد
علی۲۱۸۹۸۵۳۲۲:۰۸:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۷
انشاله دوران بازنشستگی را بخوشی بگذرانند چون بعد مدتها مسوولیت های پر مشغله استراحت لازم است، دولت جدید هم بکار خودش ادامه دهد و راه خروج ارز و طلا را برای هرکس قصد سفر تفریحی یا تجا رت خارج را داردببندد وپس از شفاف سازی مالی اجازه خروج به اشخاص دهد چون بی بند و باریهای گذشته ودروازه های بی در و پیکر باز احمدی نژاد و روحانی کشور مقتدر اسلامی را از خزانه تهی کرد.
ناشناس۲۱۸۹۹۱۹۲۲:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۷
باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد
صمد۲۱۸۹۹۳۹۲۳:۱۰:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۷
سلام.آقایان لاریجانیها باسوابقی که برادرش داره بهتره ازسیاست کنار رفته و..
شریفی۲۱۹۰۲۳۱۰۸:۵۵:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۸
فقط به احمدی نژاد پستهای بعدی نرسید وگرنه همه مسئولین از یک پستی به پست دیگری رسیدند چون احمدی نژاد برای مردم کار میکرد ومرتب ایشان را به حاشیه حکومت میکشند
ناشناس۲۱۹۱۰۹۳۱۸:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۸
بنظرم علی آقا که میره پیش دخترشان در امریکا، آقا صادق هم به آن .. حوزه علمیه که خود ساخته تشریف میبرند.
رضا۲۱۹۱۶۶۱۲۲:۰۹:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۸
سلام مگر در ایران عزیز اسلامی قحط الر جال است که اینها دوباره پست بگیرند
م ح م د۲۱۹۲۲۳۷۰۵:۱۴:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۹
جناب آملی حالا که برادرت از طرف شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شد بانگ برآوردید ✍ فقط تایید برجام در ۲۰ دقیقه در مجلسی که ایشان رئیس بود برای رد صلاحیتش کافیست ✍چرا زمانی که احمدی نژاد رد صلاحیت شد اعتراض نکردی ✍شما حتی بخاطر رد صلاحیت برادرتان حکم رئیس جمهور مردمی آقای رئیسی را امضا نکردید
م ح م د۲۱۹۲۲۳۹۰۵:۱۸:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۹
علی لاریجانی یار روحانی در مسئله ی برجام بود تمام خسارتی که به ایران وارد شد نتیجه ی تایید برجام در مجلسی که علی لاریجانی رئیس آن بود همین یک مورد برای رد صلاحیت ایشان کافیست
55645۲۱۹۵۹۲۴۱۳:۴۴:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۲۱
با سلام بهترین تصمیم شورای نگهبان در انتخاب صلاحیت ها اتخاذ شد. اینو از طرف اکثر عامه مردم عرض می کنم. خیلی خوب شده رفته حضرت آیت الله کنار چ گلی به سرجامعه زدن .. عملکردش معلومه وقتی در قوه قضائیه بود جز افزایش .. چیزی عاید ملت نشده . مصلحتی و محافظه کاری بدرد انقلاب اسلامی نمی خورد. خداقوت مردان مخلص امام زمانی عج بدهد. پایدارباشند تا حقوق حقه اکثریت جامعه مطالبه گردد . مردم می فهمند کی صداقت دارد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین