اهمیت کناف کاری در زیبایی بنا

گزارش بازرگانی،   4000610018

اگر قصد مرمت یا تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان را دارید، کناف کاری راه حلی مقرون به صرفه برای زیبا سازی دکوراسیون است. بیشتر افراد برای زیبا سازی طراحی داخلی هزینه گزافی صرف خرید مبلمان و وسایل گران قیمت می‌کنند و تاثیر سقف و دیوار کاذب در زیبایی و بازسازی ساختمان را نادیده می‌گیرند.

کناف سقف پذیرایی

طراحی خوب منزل بدون سقفی زیبا ناتمام است. هنگامی به خانه خود با سقفی سفید و ساده نگاه می‌کنید، خسته کننده و سرد به نظر می‌رسد و اهمیتی ندارد که بقیه دکوراسیون را چقدر عالی طراحی کرده‌اید.

بیشتر اوقات هنگام ساخت یا بازسازی ساختمان‌ زیبایی و سبک سقف نادیده گرفته می‌شود. اما در واقع سقف، دیوار پنجم هر خانه است. سقف به اندازه چهار دیوار دیگر در زیبایی خانه اهمیت دارد. به راحتی می‌توان با استفاده از سقف کاذب و کناف کاری تغییری چشمگیر در سقف ایجاد کرد و در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید.

زمانی که وارد خانه می‌شوید، به طور ناخودآگاه توجهتان به سقف و طراحی داخلی جلب می‌شود. استفاده از کناف سقف پذیرایی، زیبایی طراحی داخلی را چندین برابر می‌کند و بیانگر سلیقه و سبک زندگی لاکچری شماست.

در ادامه به طور مفصل درباره کناف سقف پذیرایی ، تاثیر آن در زیبایی خانه، مدل‌های مختلف کناف سقف و … می‌پردازیم.

با استفاده از کناف کاری:

 

  • می‌توان دکور خانه را شیک و لاکچری کرد.
  • می‌توان فضای خانه را بزرگ‌تر جلوه داد.
  • می‌توان قسمت‌های آسیب دیده را به طرز زیبایی مرمت کرد.
  • می‌توان از نورپردازی‌های بی‌نظیری استفاده کرد.

 

کناف کاری سقف پذیرایی

طراحی سقف پذیرایی چیزی فراتر از داشتن وسایل روشنایی است. با استفاده از طراحی‌های مدرن و کناف سقف پذیرایی، جذابیت منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی پذیرایی خود ببخشید.

علاوه بر این اتاق پذیرایی تنها جای خانه است که همه اعضای خانواده و دوستان در آن می‌نشینند و لحاظ دلپذیری را با یکدیگر تجربه می‌کنند. برای زیبایی بیشتر و به ماندگار شدن این تجربه، کارشناسان کناف کاری سقف پذیرایی را پیشنهاد می‌کنند. از طرفی طراحی لوکس، نورپردازی آرامش بخش و جذابیت بصری، احساس دنج و صمیمیت را ایجاد می‌کند.

به دلیل اهمیت طراحی سقف در ادامه به معرفی ۱۰ مدل کناف سقف پذیرایی می‌پردازیم.

مدل‌های کناف کاری سقف پذیرایی

در بعضی مواقع کناف را انتخاب می‌کنید تا ظاهری زیبا به پذیرایی شما بدهد. ایده‌هایی برای کناف کاری سقف پذیرایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در طراحی سقف استفاده کنید. این کناف کاری به شکوه معماری پذیرایی می‌افزاید. بنابراین، در این مقاله ده ایده جذاب کناف کاری برای شما آورده شده است.

کناف سقف پذیرایی POP

کناف سقف پذیرایی ساده (گچی)

کناف سقف پذیرایی مدرن

کناف سقف پذیرایی امروزی

کناف سقف پذیرایی معلق

کناف سقف پذیرایی تایل

قیمت تمام شده کناف کاری

معمولا اولین نگرانی همه افرادی که قصد تغییر دکوراسیون یا بازسازی ساختمان را دارند، هزینه‌ سقف کاذب است. به همین منظور در ادامه عوامل تاثیر گذار در هزینه کناف کاری و قیمت تقریبی کناف کاری را بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر در قیمت کناف کاری عبارتند از:

 

  • مساحت تحت پوشش: اگرچه ممکن است کناف کاری در مساحت بزرگ‌تر نسبت به مساحت کوچک‌تر هزینه داشته باشد اما این موضوع چندان مهم نیست زیرا هر چه مساحت بزرگ‌تر باشد می‌توان مواد را به قیمت عمده خرید.
  • مکان: در دسترس بودن و قیمت مواد کناف کاری در هر بازار محلی یا شهر متفاوت است. اغلب به دلیل تقاضای زیاد در شهرهای بزرگ قیمت‌ها مناسب‌تر است.
  • کیفیت مواد و نوع طراحی: هزینه طبق درجه یا کیفیت مصالح متفاوت است. برای مثال اگر قصد استفاده از تخته چند لایه را دارید، هزینه با توجه به نوع تخته و طرح آن متفاوت است.
  • هزینه‌های دیگر: هزینه‌های اضافی مانند سیم کشی برق و وسایل روشنایی بر هزینه‌های کلی تاثیر دارند. زیرا برخی از منازل  قبل از شروع کناف کاری نیاز به سیم کشی برق یا تعمیر سطح سقف داشته باشند.

موارد دیگری که هنگام کناف کاری روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

 

  • هزینه برش سقف برای نصب چراغ‌های مخفی و نورپردازی که با توجه به چیدمان سقف، توسط پیمانکاران تعیین می‌شود.
  • هزینه رنگ یا کاغذ دیواری برای تکمیل کار.
  • سیم کشی برق که دقیقا بالای سقف کناف انجام می‌شود.
  • سایر وسایل مانند لامپ‌های LED، لوسترها و همچنین لامپ‌های مخفی که باید خریداری شوند.

همانطور که گفتیم عوامل متعددی بر قیمت کناف کار تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این عوامل طرح و سبک سقف انتخابی نیز موثر است. اما به طور کلی هزینه تهیه و اجرا کناف سقف در هر متر مربع حداقل ۱۶۵ و حداکثر ۱۸۰ هزار تومان است. توجه داشته باشید که این مبلغ فقط هزینه اجرای کناف است و بتونه کردن و … هزینه جداگانه دارند.

تفاوت سقف کاذب با کناف

بیشتر افرادی که می‌خواهند از کناف برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود استفاده کنند، این سوال را دارند که تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که کناف نوعی سقف کاذب است و کناف جدا از سقف کاذب نیست. یکی از دلایل این تصور اشتباه این است که طراحی و نصب کناف سابقه‌ی زیادی در ایران ندارند.

پس کناف نوعی سقف کاذب است که تفاوت آن با سایر سقف‌های کاذب تنها در مواردی چون هزینه‌ی نصب، روش اجرا و ... می‌باشد.

تفاوت وزن و مشخصات فنی کناف با سقف کاذب

وزن کناف، با توجه به نوع طرح متفاوت است اما به طور میانگین وزن کناف استفاده شده برای پوشاندن یک مترمربع از سقف، حدود ۱۳ کیلوگرم می‌باشد در حالی که برای همین متراژ، وزن سقف کاذب به طور میانگین ۴۰ کیلوگرم خواهد بود. بنابراین می‌توان فهمید که سقف کاذب از نوع کناف به دلیل سبک بودن مورد توجه مردم قرار گرفته است.

تفاوت مقاومت کناف با سقف کاذب

یکی دیگر از تفاوت‌های کناف با سقف کاذب، مقاومت بالای آن است. کناف به طور میانگین ۱۴ برابر مقاوم‌تر از سقف کاذب بوده و به همین دلیل کناف، انتخاب مناسبی برای مناطق زلزله‌خیز است، اما سقف کاذب دارای مقاومت نسبتا پایین‌تری می‌باشد.

همچنین سقف کاذب اگر به خوبی نصب نشده باشند ممکن است اتصالات در اثر وزن بالای سقف جدا شوند. بنابراین می‌توان گفت که عمده تفاوت کناف با سقف کاذب، مقاومت بالا در عین حال سبک بودن آن است. علاوه بر این امکان نورپردازی در کناف ساده‌تر بوده، به همین دلیل از کناف برای مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و زیباسازی ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری استفاده می‌شود.

تفاوت قیمت کناف با سقف کاذب

معمولا هزینه اجرای سقف کاذب به صورت متر مربع محاسبه می‌شود از طرفی سختی نصب نیز بر قیمت اجرای سقف تاثیرگذار است. کناف به دلیل نصب راحت‌تر دارای قیمت مناسب‌تری است و برخلاف سقف کاذب که در نصب، نیاز به اتصالات شبکه فلزی و جوش‌کاری دارند، تنها با استفاده از پیچ به سقف اولیه متصل می‌شود بنابراین نصب کناف از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

مزایای کناف کاری در زیبایی و استحکام بنا

  • یکی از مزایای کناف کاری این است که برای ساخت دیوارها و سقف‌های بزرگ و یکپارچه از آن استفاده می‌شود. کناف به راحتی نصب و در هر اندازه‌ای برش داده می‌شود.
  • مصالح کناف سریع‌تر تولید می‌شوند و در طول کناف کاری در فضاهای داخلی ساختمان، هزینه‌ مصرف انرژی کمتر است.
  • سبک بودن کناف، نحوه اتصال به زیرسازی فلزی و پروفیل‌ها، باعث می‌شود که زلزله کم‌ترین خرابی را به بار بیاورد.
  • با سقف کناف می‌توانید نورپردازی بهتری انجام دهید و هر نوع چراغی که می‌خواهید را به راحتی از داخل کناف آویزان کنید.
  • اجرای کناف ضایعات ساختمانی کمی تولید می‌کند و کثیف کاری زیادی به جز گرد و خاک پس از اجرا ندارد.
  • نصب و اجرای کناف سرعت بالایی دارد زیرا در فرآیند کناف کاری از گچ خشک استفاده می‌شود.
  • تعمیر کناف به راحتی انجام می‌شود و نیاز به نگهداری خاصی نیز ندارد.
  • در هنگام بازسازی یا تزیینات سقف، در صورت استفاده از کناف سختی کمتری در روند کار به وجود می‌آید.

نحوه نورپردازی کناف پذیرایی

یکی از موارد موثر در زیباسازی سقف پذیرایی، ترکیب نورپردازی سقف با کناف است. بهره‌گیری از تکنیک‌های نورپردازی جذابیت خاصی را به پذیرایی شما می‌دهد و حس آرامش را به شما القا می‌کند. در این میان نورپردازی سقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از این روش برای سالن‌های پذیرایی که از تابلوهای بزرگ، گچ‌بری و پتینه کاری برای تزیینات دیوار استفاده شده باشد، بسیار مناسب است و باعث نمایی لوکس و مجلل ایجاد می‌کند.

رنگ نور مناسب در نورپردازی سقف با کناف

یکی از مواردی که در نورپردازی سقف با کناف باید به آن توجه کنید، شدت نور و همچنین رنگ نور است. استفاده نادرست از این دو مورد نه تنها به زیبایی سقف کمک نمی‌کند، بلکه نمایی زشت و زننده را ایجاد می‌کند.

نور کم  تاثیر منفی در دکوراسیون دارد زیرا باعث کوچک به نظر رسیدن فضای پذیرایی می‌شود و چشم‌ها را نیز خسته می‌کند.

در مورد رنگ نور، بهتر است از ترکیب نور زرد و سفید استفاده شود. نور زرد به تنهایی باعث تیره به نظر رسیدن دیوارها و کوچک‌تر نشان دادن پذیرایی می‌شود. نور سفید سالن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد اما  فضایی سرد، کسل‌کننده و یکنواخت ایجاد می‌کند.

می توان از لامپ‌های رنگی در باکس مخفی کناف برای روشنایی پذیرایی در هنگام شب استفاده کرد.

تاثیر ارتفاع در نورپردازی سقف با کناف

نکته مهم بعدی توجه به ارتفاع سقف است. باید توجه کرد که کناف نیز نوعی سقف کاذب است و خود دارای ارتفاع می‌باشد. بنابراین نصب آن نیز از ارتفاع سقف پذیرایی کم می‌کند. پس اگر سقف پذیرایی شما کوتاه است، کناف انتخاب مناسبی نیست. برای سقف‌های کوتاه بهتر است از نورپردازی با استفاده از چراغ‌های LED استفاده شود تا ارتفاع سقف بلندتر به نظر برسد.

لامپ مناسب برای نورپردازی سقف با کناف

جدیدترین لامپ‌هایی که امروزه در نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع LED و پانل SMD سقفی است. به کم مصرف بودن لامپ‌ها و عمر مفید آن‌ها دقت کنید. چراغ‌های LED این ویژگی‌ها را دارند و به همین دلیل است که امروزه در نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. همچنین می‌توانید با استفاده از باکس‌های نور مخفی که با کناف ایجاد شده است طراحی خلاقانه و مدرنی را انجام دهید.

کاربردهای کناف کاری

از کناف در معماری، ساخت و ساز ساختمان و طراحی داخلی استفاده می‌شود. طراحان داخلی و معماران معتقدند که کناف کاری علاوه بر زیبایی و آسان نمودن کار، از ایمنی بیشتری نیز برخوردار است.

کاربرد کناف در دیوار و سقف

کناف صفحه روکش دار ساخته شده از گچ است. علاوه بر ظاهر زیبا و شیک به دلیل ویژگی‌های بیشمارش از جمله عایق صدا و دما، در نصب دیوار و سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. نه تنها در سقف کاذب ساختمان‌های مسکونی بلکه در سقف کاذب تجاری اداری نیز کاربرد دارند. کناف در ساخت پارتیشن‌ها، ساخت دیوارها و سقف‌های کاذب کاربرد دارد.

نتیجه گیری

اگر سقف پذیرایی با ارتفاع زیاد دارید، با نصب سقف کناف و نورپردازی منحصر به فرد دکوراسیون پذیرایی خود را مدرن و لوکس کنید. همچنین فاصله بین سقف بلند و زمین نیز کمتر جلوه می‌کند. از طرفی فاصله بین سقف کناف و سقف اصلی مانع دیده شدن سیم کشی‌های برق می‌شود.

سقف کناف عایق صدا است پس بهترین انتخاب برای سالن‌های کنفرانس و جلسات می‌باشد. از همه مهم‌تر قیمت مقرون به صرفه سقف کناف است. بنابراین اگر قصد دارید به دکوراسیون داخلی منزلتان جانی تازه بخشید، سقف کناف بهترین گزینه پیش روی شماست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  9. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  10. درباره توبه تتلو

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. تضادی عجیب و پر ابهام!

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  24. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  25. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

آخرین عناوین