پاسخ استاد مطهری(ره) به کج فهمی فرزند

  4000514020 ۲۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

ادب و احترام نسبت به ولی‌فقیه، نشانه درک و درایت و بصیرت عمیق است اما متاسفانه گویا علی مطهری، بهره‌ای از بینش و بصیرت عمیق استاد مطهری نبرده است.

پاسخ استاد مطهری(ره) به کج فهمی فرزند

 روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: علی مطهری ضمن نکوهش ادبیات آقای رئیسی نوشت: «جناب آقای رئیسی در ابتدای نطق خود در مراسم تنفیذ فرمودند: «شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم» از ایشان می‌پرسم این شرط را از کجا آورده‌اند درحالی که دست بوسی شائبه تملق و چاپلوسی دارد و حریت و استقلال رأی افراد را مخدوش می‌کند».

آقای رئیسی رئیس‌جمهور دیروز در جریان مراسم تنفیذ گفت: شرط ادب و احترام در مراسم تنفیذ در حضور مقام معظم رهبری این بود که من دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

کج فهمی علی مطهری درباره ادب آقای رئیسی در حالی است که موارد متعدد و مکرری از ابراز ارادت استاد شهید مطهری(ره) نسبت به حضرت امام(ره) دیده می‌شود. آن شهید بزرگوار هنگام ورود امام به میهن اسلامی، خطاب به حضرت امام عرض می‌کند: «ای روح خدا و ‌ای ابراهیم بت‌شکن اسلام و ‌ای بنده پاکباز حق و ‌ای جان عزیز ملت ایران! به عرض برسانم که؛ «رواق منظر چشم من آشیانه توست- کرم نما و فرودآ که خانه خانه توست». ملت ایران چه چیزی از جان عزیزتر دارد که نثار مقدم فرخنده رهبر فداکار و روشن بین‌اش نماید، و چه ثنایی بالاتر از این سراغ دارد که او را بنده پاکباز حق بخواند. ‌ای بنده پاکباز خدا!‌ ای مسلمان محمدی!‌ای شیعه صادق!‌ ای آیت خدا! ملت ایران در شخصیت شما و از تجربه زندگی شما بالاخص در شانزده سال اخیر زعامت امت که به شما سپرده شد مصداق عینی وعده خدا به رزمندگان و پویندگان راهش را مشاهده می‌کند که اگر به یاری خدا بشتابید به یاری شما می‌شتابد و شما را ثابت قدم نگاه می‌دارد، و هر کسی از آن خدا باشد خدا از آن اوست.  هجرت شما از وطن عزیز در 14 سال پیش تحت فشار و اجبار سمبل‌های استبداد و استعمار، یادآور هجرت جدّ مکرمتان رسول خدا(ص) و یاران بزرگوار اوست که به گناه خواستار جامعه توحیدی، از شهر و دیار خود رانده شدند(الذین اخرجوا من دیارهم بغیر حق الّا ان یقولوا ربنا الله) و بازگشت امروزتان یادآور فتح مبین و عظیم مکه است که سمبل‌های زر و زور و بتهای فلزی و گوشتی یکی پس از دیگری از مقر حکمرانی به زیر آورده شدند و حکومت خدایی جایگزین حکومت طاغوتی گردید (لقد صدق الله رسوله الرؤیا بالحق لتدخلن المسجد الحرام إن شاء الله آمنین)».

ایشان همچنین درباره ارادتش به حضرت امام می‌نویسد: «اگر چه در آغاز مهاجرت به قم، ‌هنوز از مقدمات فارغ نشده بودم و شایستگی ورود به معقولات را نداشتم ‌اما درس اخلاقی که به وسیله شخصیت محبوبم در هر پنجشنبه و جمعه گفته می‌شد و در حقیقت درس معارف و سیر و سلوک بود، نه اخلاق به مفهوم خشک علمی،‌ مرا سرمست می‌کرد. بدون هیچ اغراق و مبالغه‌ای، این درس مرا آنچنان به وجد می‌آورد که تا دوشنبه و سه‌شنبه هفته بعد، خودم را شدیدا تحت تاثیر آن می‌یافتم. بخش مهمی از شخصیت من در آن درس و سپس در درس‌های دیگری که در طی دوازده سال از استاد فرا گرفتم،‌ انعقاد یافت و همواره خود را مدیون او دانسته و می‌دانم. راستی که او «روح قدس الهی» بود... و اما آن «سفرکرده» که صدها قافله دل همراه اوست، نام او، شنیدن سخنان او، روح گرم و پرخروش او ، اراده و عزم آهنین او، استقامت او، روشن بینی او،‌ایمان جوشان او که زبانزد خاص و عام است،‌ یعنی جان جانان، قهرمان قهرمانان، نورچشم و عزیز روح ملت ایران، استاد عالیقدر و بزرگوار ما حضرت آیت‌الله‌العظمی خمینی- ادام الله ظله- حسنه‌ای است که خداوند به قرن ما و روزگار عنایت فرموده و مصداق بارز و روشن «ان الله فی کل خلف عدولا ینفون عنه تحریف المبطلین» (به راستی خدای را در هر عصری بزرگمردانی عادل است که تحریفهای اهل باطل را از دین او برمی‌دارد) است. قلم بی‌تابی می‌کند که به پاس دوازده سال فیض‌گیری از محضر آن استاد بزرگوار و به شکرانه بهره‌های روحی و معنوی که از برکت نزدیک بودن به آن منبع فضلیت مکرمت کسب کرده‌ام، اندکی از بسیار را بازگو کنم».

با این اوصاف، ادب و احترام نسبت به ولی‌فقیه، نشانه درک و درایت و بصیرت عمیق است اما متاسفانه گویا علی مطهری، بهره‌ای از بینش و بصیرت عمیق استاد مطهری نبرده است.

دیدگاه کاربران

حسن۲۱۲۹۳۵۹۱۰:۱۸:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سنت غلط دست بوسی را توجیه نکنیم ادب و احترام باید در حد معقول و متعارف باشد.
زهرا۲۱۳۰۳۰۹۱۷:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ببخشید شما دست پدر و مادر بزرگتر رو نمی بوسید؟
ناشناس۲۱۳۱۲۲۱۰۲:۲۹:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۵
بنده خدا پدر مادر جای خود
حمید۲۱۳۱۲۹۴۰۴:۴۶:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
خیر!
ناشناس۲۱۳۱۵۵۳۱۰:۳۱:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۵
چ ربطی دارد مگه ایشان پدر ما هستند
ناشناس۲۱۳۰۳۱۹۱۷:۱۳:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تخریب شروع شد. خدا بخیر کنه بهتر از دست دادن با کری هست
ساسان۲۱۳۰۴۵۹۱۸:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ولی دست بوسی علما و اساتید بزرگ را از نزدیک دیده‌ام و ارادت شهید رجائی نسبت به امام خمینی را هم دیدیم البته هرکسی رویه ای برای زندگی ش در این دنیا داره و العاقبة للمتقين
ناشناس۲۱۳۰۵۹۵۱۹:۲۵:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
یکی دوست داره دست بوسی میکنه یکی هم دوست نداره نمیکنه!! مگه کسی به روحانی گفت بی‌ادبی!؟
ناشناس۲۱۳۰۸۳۰۲۱:۴۹:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
انتظار نداریم اصلاح طلبان از رابطه ی مرید و مراد درکی داشته باشند
ناشناس۲۱۳۰۹۶۰۲۳:۰۹:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سنت غلط ؟؟؟؟؟؟ پس چرا پیامبر(ص) دست کارگر را میبوسید؟
ناشناس۲۱۳۰۹۸۵۲۳:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علاقه به رهبر مثل علاقه به پدر و مادر است همانطور که دوست داریم دست والدینمان را ببوسیم بوسیدن دست پدر معنوی هم همینطوره
ناشناس۲۱۳۱۰۶۶۰۰:۱۲:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۵
بوسیدن دست والدین عین عقلانیت است وقتی دست استاد و ولی فقیه ، نماد احترام و ادب است
ناشناس۲۱۳۱۱۱۸۰۰:۵۶:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۱۵
سلام دست بوسی پدر یک سنت اسلامی است ور رهبری معظم پدر معنوی همه ملت مسلمان ایران است.
ناشناس۲۱۳۱۲۰۳۰۲:۰۶:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۵
دوستان عزیز جدی نگیرید علی آقا را
ناشناس۲۱۳۱۵۰۹۱۰:۰۴:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۵
دست بوسی همه جا نشانه تملق نیست. کسی که مردم برای ریاست جمهوری انتخابش کردن دیگر نیازی برای دست بوس نداره. این دست بوسی نشانه ادب است.
ناشناس۲۱۳۱۷۸۵۱۲:۵۹:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
کو نشانی ندارد از پدر نخوانش پسر
ناشناس۲۱۳۱۹۱۴۱۴:۳۵:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
پسر کو ندارد نشان از پسر تو بیگانه خوانش ندانش پسر
ناشناس۲۱۲۹۳۶۰۱۰:۱۹:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بکار بردن واژه کج فهمی بی ادبانه و توهین آمیز است . آیا بی ادبی و توهین نشانه کج فهمی نیست ؟
ناشناس۲۱۳۰۲۷۰۱۶:۵۶:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
چقدر خوب هستید شماها!!
ناشناس۲۱۳۰۵۹۲۱۹:۲۴:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
الان شما که خودت از واژه کج‌فهمی استفاده کردی قصد بی‌ابی و توهین داشتی!؟
حسین۲۱۳۱۰۵۶۰۰:۰۵:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
افرین
ناشناس۲۱۳۱۲۲۹۰۲:۳۷:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۵
حالا توواقعاباادبی یاموافق این مطهری که دربی ادبی سلطانه
ناشناس۲۱۲۹۳۹۲۱۰:۳۳:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادب و احترام با دستبوسی ؛ ۲ مقوله کاملا جدا از هم است
ناشناس۲۱۲۹۴۰۱۱۰:۳۶:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دستبوسی شیوه غلطی است
جلیل۲۱۳۰۴۲۷۱۷:۵۷:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست مادر و پدر چطور؟! دست کسی را که اعتقاد داری رهبر جبهه خیر در مقابل جبهه شر و تاریکی است چطور ؟! و این امر نه از روی اجبار ، بلکه نشان دهنده راه و میزان برای جوانتر هاست. اینکه نشان دهد پیروی از این رهبر در این برهه از زمان که شیاطین عربده جویی میکنند ، واجب است . و تو به دور از هر بهانه جویی فقط دو راه داری که کدام جبهه را انتخاب کنی . ماییم و نوای بینوایی . بسم الله اگر رفیق مایی .
سعید کلانتری۲۱۳۰۴۶۴۱۸:۲۱:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی علما و بزرگان دین نه تنها ادب و احترام و تکریم است بلکه به اعتقاد قلبی شخص برمیگردد ،نمیشود اعتقاد پاک افراد را شیوه غلط دانست ،
ناشناس۲۱۳۰۴۸۷۱۸:۳۴:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سلام' شما اگر نگاهی به روایات درباره بوسیدن دست در اصول کافی مراجعه کنید متوجه اشتباه یا درست بودنش میشوید
ناشناس۲۱۳۰۶۸۷۲۰:۲۳:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
نه برای استاد و یا پدر مادر
علی۲۱۳۰۸۷۹۲۲:۲۴:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تاحالا دست پدر و مادرتو نبوسیدی؟
ناشناس۲۱۳۰۹۶۱۲۳:۱۰:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
سلام۲۱۳۱۵۱۳۱۰:۰۸:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۵
دست بوسی پدر و مادر و به طریق اولی استاد و پدر معنوی جایز است. لطفا نظرات آبکی ندهید. مطمئنم پروتکل ها اجازه می داد ایشان واقعا دست رهبری رو می بوسید و این کار یک تودهنی برای کسانی بود که شان و جایگاه رهبری رو خدشه دار می کنند.
احمد۲۱۳۱۶۴۹۱۱:۱۷:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۱۵
اقای مطهری سکولار به تمام معناست .اگر کسی دست استاد ومرادش را ببوسد نه تملق است نه چاپ لوسی .درعین حال که رئیسی نیاز ندارد .ایشان از روی ادب خود احترام کرده است .کیهان راست میگوید که مطهری کج فهمی است.
ناشناس۲۱۲۹۴۱۶۱۰:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
به غیر از دستبوسی ؛ روش ها و شیوه های دیگری هم برای رعایت ادب و احترام وجود دارد که اولویت دارد
ابوالفضل۲۱۲۹۴۱۹۱۰:۴۴:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای شریعتمداری مغلطه می کنند! از فرمایشات مرحوم مطهری دست بوسی مستفاد نمی شود. ضمنا، عالم کشورداری و سیاست با عالم مرید و مرادی متفاوت است. اگر در این وادی هر کس خودش نباشد و نقش خودش را به طور تمام و کمال ایفا نکند کشور در دامن دیکتاتوری می افتد.
ناشناس۲۱۲۹۴۲۰۱۰:۴۵:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
انسان جائز الخطاست . شاید استاد نیز دچار خطا و اشتباه شده باشند . قطعا استاد مطهری معصوم نبودند
ناشناس۲۱۲۹۴۲۲۱۰:۴۶:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
جانم به اون پدر و وای بر این پسر
ناشناس۲۱۲۹۴۴۰۱۰:۵۴:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
در هیچ بخشی از گفته ها و نوشته های استاد مطهری حرفی از دست بوسی نیامده بود.
رضوی۲۱۲۹۴۵۶۱۰:۵۹:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مطلب منتشر شده هیچ ربطی به توجیه دست بوسی نداره نظر اقای مطهری ..صحیح است
ناشناس۲۱۳۱۲۳۲۰۲:۴۰:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
جناب مطهری حکم پسر نوح رو داره خواهشاً الکی تمجید ازش نکنید
رضا۲۱۲۹۴۵۸۱۱:۰۰:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
.. پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
ناشناس۲۱۲۹۴۷۹۱۱:۰۹:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری دمدمی مزاج را نه سکولار قبولش دارد نه دین دار
ناشناس۲۱۲۹۴۸۰۱۱:۰۹:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بیان اوصاف از طرف شهید مطهری چه ربطی به دست بوسی داره ؟!
ناشناس۲۱۲۹۴۸۴۱۱:۱۲:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی یعنی تملق و دیگر هیچ
علی سیاهی پور بالاده۲۱۲۹۵۰۷۱۱:۱۷:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این آقای علی مطهری به غیر از تنش زایی و منفی بافی مگر کار دیگه تو مملکت داره..
ناشناس۲۱۳۱۲۵۶۰۳:۲۰:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۵
چندین سال مجلس بودن جالبه وقتی بودن حرفی از مردم صحبت از اقتصاد نبود حالا که بیکار شدن هی نظر میدن بابا بشین استراحت کن چرا این ناراحت
ناشناس۲۱۲۹۵۱۶۱۱:۲۱:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
زیاد ایشون را جدی نگیرید
ناشناس۲۱۲۹۵۲۷۱۱:۲۶:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
فقط دست پدر و مادر را باید بوسید.
ناشناس۲۱۳۱۱۵۳۰۱:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۵
دقیقا
ناشناس۲۱۳۱۱۹۸۰۲:۰۲:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۵
استاد و معلم تو پدر معنوی توست
بچه جنوب۲۱۲۹۵۳۷۱۱:۳۰:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این دیگه آدم بشو نیست . خدا عاقبتش را بخیر کنه
ناشناس۲۱۳۱۲۲۵۰۲:۳۱:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۵
درود بر شرفت علی مطهری
ناشناس۲۱۲۹۵۶۰۱۱:۳۷:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
چاپلوسی کار درستی نیست حتی اگه استاد شهید مطهری گفته باشه. بزرگان هیچ نیازی به چاپلوسی ندارن.
ناشناس۲۱۲۹۵۶۴۱۱:۴۰:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
به تاریخ بنگرید ببینید که پیامبر دست چه کسانی را بوسیده است و چه کسانی دست پیامبر را بوسیده اند.
مهدی۲۱۲۹۵۷۹۱۱:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اقای مطهری خوب فرمودند جایگاه ومنزلت رهبری جایگاه خود را دارد بر هیچکس پوشیده نیست ولی بعضی از کارهای بی معنی .. .. باید بی رنگ بشه
هموطن۲۱۲۹۵۸۹۱۱:۴۹:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حرف بدی نزده که به شما بهت برخورده.
سعادت۲۱۲۹۵۹۲۱۱:۵۰:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ای بابا نوح پیامبر خدا بود فرزندش شد کنعان که خدا رو قبول نداشت ویا جعفر کذاب فرزند امام هادی علی مطهر که..
ناشناس۲۱۲۹۵۹۵۱۱:۵۰:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این فرزند چه از پدر ارث برده که این درایت و معنویت باشد فقط از پدر اسم به ارث برد اینم برای موقعیت اجتماعی سیاسی که در این هم موفق نبود
ناشناس۲۱۲۹۶۲۰۱۲:۰۳:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست هیچ فردی نباید بوسیده شود الا پدر ومادر..
منصف۲۱۳۱۱۵۰۰۱:۱۷:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۱۵
اگه نظر خودته که هیچ، اما اگه شرعی بخوای، دست ولی، استاد و پدر را جایزه ببوسی.
ناشناس۲۱۳۱۳۵۵۰۶:۳۸:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
و استاد
ناشناس۲۱۲۹۶۲۲۱۲:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسرنوح با اصلاح طلبان بنشست خاندان پدریش را گم کرد
ناشناس۲۱۳۱۸۴۵۱۳:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۵
همچنان که نباید به کسی سجده کرد جز خداوند متعال
ناشناس۲۱۲۹۶۲۳۱۲:۰۵:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسیدن و ایراد جملاتی در وصف یکی خیلی فرق داره. دست بوسیدن روش هیچکس از بزرگان نیست.
محمدازپارس آباد۲۱۳۱۳۸۶۰۷:۳۹:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۵
ای کاش جایگاه رهبری رادرک می کردیدکه هرگز ازاین سخنان بی موردحرف نمی زدید
ناشناس۲۱۲۹۶۴۳۱۲:۱۳:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حضرت امام استاد شهید مطهری بودند وشان استادی متفاوت از سلسله مراتب حکومتی وسیاسی است.
ناشناس۲۱۲۹۶۴۶۱۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خب کجای این متن اشاره به دستبوسی داشت!؟؟
فرهنگی۲۱۲۹۶۴۷۱۲:۱۵:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
معلومه که علی مطهری خیلی طالب قدرت ومقام هست وبه بالاتر از خودش حسادت می‌کنه عجب از این فرزند از اون پدر
ناشناس۲۱۲۹۶۴۹۱۲:۱۶:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
جای تعجبه که آقای علی مطهری از رفتار معنی دار و مودبانه آقای رئیسی ایراد میگیرند...کمی التماس تفکر آقای مطهری
سپهر۲۱۲۹۶۶۰۱۲:۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادب و احترام به شخص بزرگ خواه حاکم باشد خواه معلم خواه پدر ووووووو واجب است.ولی برداشت ها وتعبیرهای متفاوتی که از آن میشود بحث برانگیز است ..
حسین۲۱۲۹۶۶۱۱۲:۲۰:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شایسته گفت علی مطهری
یاسین۲۱۲۹۶۶۷۱۲:۲۳:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
هردومطهریند،اما این کجاوآن کجااااااااا
رمضانى۲۱۲۹۶۷۷۱۲:۲۶:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
به غير از دست پدر و مادر دست هيچ انسان زمينى را نبايد بوسيد
ایرانی۲۱۲۹۶۸۷۱۲:۲۹:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
لطفا بفرمایید یارانه زیاد میشه یا نه
محسن۲۱۲۹۶۹۸۱۲:۳۱:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شما ادب را تمام کردی .اگر فرزند مطهری هستید پس چرا در صف دشمن رفتید و مقابل ولی فقیه ایستادید.خدارو شکر در این چند ساله ماهیت افراد ..
ناشناس۲۱۲۹۷۰۴۱۲:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
جناب مطهری گویا بنا دارد در هرمسئله باگفتن جملاتی اینچنین خودنمایشی کند... جناب مطهری بهترنیست حرمت پدر نگه داریدوسکوت کنید.. خیلی خبرمیخونم وازخیلی وقته میبینم انگار فکر میکنید خیلی فیلسوفیدوازبقیه ملت بهتر میفهمید..! نه اقا تا الان که ثابت کردید کمترمیفهمید.
علی۲۱۲۹۷۰۸۱۲:۳۴:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حیف آن پدری که چنین پسری از او بجای مانده است
حمید۲۱۲۹۷۱۳۱۲:۳۵:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اینکه پدر یک نفر فاضل و دانشمند و حکیم و دانا باشد هیچ ربطی به این که فرزندش هم همان خصوصیات را داشته باشد ندارد، و ما برای این موضوع نمونه های فراوان قرآنی و تاریخی و اجتماعی و در تمام ملت ها و کشورها و ادیان داریم، و این ضرب‌المثل معروف در این مورد همواره به یاد ادمی می افتد که.....گیرم پدر تو بود فاضل.....از فضل پدر تو را چه حاصل،،،،،.البته آقای علی مطهری از جمله افرادی بود که با آنکه هنوز سطح درایت و تجزیه و تحلیل و حکمت خود را نشان نداده بود و به اثبات نرسانده بود، از محبوبیت پدرش در نزد مردم استفاده کرد و خود را وارد دنیای سیاست کرد و مردم هم به خاطر محبت و علاقه ای که به پدر ایشان داشتند خیلی زود او را پذیرفتند و به ایشان اقبال کردند، که بعداً ایشان با بیان حرف هایی که سخن اخیر نمونه ای از آن است خودشان را خوب به مردم شناساندند.
ناشناس۲۱۳۱۸۸۳۱۴:۱۶:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
مثل خیلی های دیگه که با نام پدر وارد عرصه سیاست شدن نگاه کنید کم نیستن
ناشناس۲۱۲۹۷۳۸۱۲:۴۶:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اینجاست که باید به علی مطهری گفت از فضل پدر او را هیچ حاصلی نیست
ابراهیگی۲۱۲۹۷۵۱۱۲:۵۰:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای‌مطهری‌شما‌این اختیار را ازکجاکسب کردیدکه برای دیگران‌ تعیین‌تکلیف میکنید
ناشناس۲۱۲۹۷۵۷۱۲:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری بنی صدر دوم است حيف نان که دارد در ایران مي خورد دشمنان ایران همین‌ها هستند که می‌خواهند به ایران ضربه بزنند ..
ناشناس۲۱۲۹۷۵۹۱۲:۵۷:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بیشتر به عنوان نمایش در سیاست کاربرد دارد جناب پسر نه بینش سیاسی نه سیاستمدار آنچنانی نه اطلاعات درست داشتن و...
ناشناس۲۱۲۹۷۶۲۱۲:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
یادمه شهید رجایی وقتی حکم تنفیذ ریاست جمهوری را از امام راحل می گرفتند دست ایشان را بوسیدند. بوسیدن دست بزرگتر نشانه ادب و احترام است که از دیر باز در فرهنگ ایران وجود دارد. چاپلوسی و تملق بیشتر برازنده آقای مطهری و.. طلبان است. در دولت..طلبان در برخی از ادارات برخی افراد برای گرفتن پست پای رئیس را.. می بوسیدند.
ناشناس۲۱۲۹۷۶۴۱۲:۵۸:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای مطهری منکر ادای احترام ومحبت به رهبری نیست. شرط ادای احترام را دست بوسی نمی داند. کما اینکه در جملات شهید مطهری هم که آقای شریعتمداری آورده است هیچ اشاره ای به بوسیدن دست امام نشده است. توصیف شخصیت امام وعلم اورا به بهترین شیوه . و اردات خود را نسبت به امام بیان نموده است. فرزند شهید مطهری هم همین ارادت را به رهبری و ولایت فقیه دارد. ودر اردت افراط نمی کند.ظاهر وباطن او یکیست. چراکه اسلام انسان را از چاپلوسی وثنا گویی منع نموده وبعضا مخالفین رهبری در این لباس نفوذ میکنندو ضربه خود را می‌زنند..
حسن‌پور ازاسفراین۲۱۲۹۷۶۵۱۲:۵۹:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مگر زمان احمدی نژاد حکم ریاست‌جمهوری را ازحضرت اقا دریافت کرد دست اقا را بوسید مگر این می شود چاپ لوسی ملت شریف ایران فقط چوب بی‌سوادی یک عده‌ای درظاهر میش و در باطن ..می خورند
ابراهیم۲۱۲۹۷۶۷۱۳:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای مطهری تو شان و جایگاه خودت را کجا می بینی که اولا خود را لایق رئیس جمهوری می بینی .دوما بر همه می تازی و بر همه ایراد می گیری و حتی بر منتخب یک ملت توهین می کنی ،با صراحت می گویم اگر حرمت آن یار و همراه همیشگی امام(ره) و استاد و سنبل وفاداری خلف راستینش ولایت مطلقه فقیه زمان نبود شما حتی لایق گرفتن جواب سلام حضرتشان را هم نداشتید،بر این کشتی سوار شو و در کنار یاران پدر بمان وگرنه عن قریب در این سیلاب فساد و ریا غرق شوی
ناشناس۲۱۳۱۶۲۶۱۱:۰۵:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۱۵
درود خداوند برتو ای انسان شریف وبا فرهنگ انشاألله خداوند عمربابرکت بهت بدهد
ناشناس۲۱۲۹۷۶۸۱۳:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
باسلام واحترام آقای علی مطهری فرزند هنر باش نه فرزند پدر فرزند هنر زنده کند نام پدر را احترام پدر واجب است در این روز پنج شنبه خدا رحمت کند اون دانشمند بزرگ را
مجید۲۱۲۹۷۷۴۱۳:۰۳:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پس باید به عرض آقای مطهری ..مغز برسانم که بوسیدن دست پدر ومادر نیز حتما از سر تملق وچابلوسی است ...#بصیرت
یونس۲۱۳۱۰۸۰۰۰:۱۹:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
پدر ومادر با همه فرق می کنند نمی دانی کی بزرگت کرده شب بیدار مانده کی برای بزرگ شدنت تلاش کرده غیر از پدرومادر بدبخت هیچ کس نمی تواند در جایگاه پدرومادر باشد
ارمغان۲۱۳۱۵۰۲۱۰:۰۱:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
کاملا موافقم درود به شرفت هموطن
میثاق۲۱۲۹۷۸۵۱۳:۱۰:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شنیدن مطالب در مورد علی مطهری و پدر شهید بزرگوارش که قابل مقایسه با فرزندش علی اصلاًوجود ندارد یاد هر شنونده ای را به دوران حضرت نوح و پسرش می اندازد
ناشناس۲۱۲۹۷۹۰۱۳:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خال مه رویان سیاه و دانه ی فلفل، سیاه هر دو جانسوزند، اما این کجا و آن کجا!! زمان و مکان و شخص و... تفاوت دارد، قیاس مع الفارق نفرمایید، لطفا!
ناشناس۲۱۲۹۷۹۱۱۳:۱۲:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
استاد مطهری هم معصوم نیستند. چاپلوسی و دست بوسی رفتاری ناپسند است.
ناشناس۲۱۲۹۷۹۲۱۳:۱۲:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
کیهان الان اینایی که گفتی یعنی چه؟
ناشناس۲۱۳۱۶۴۶۱۱:۱۵:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
یعنی کیهان داره دست ریسی رو بارعایت پروتکل وادب واحترام میبوسه
حسین۲۱۲۹۷۹۹۱۳:۱۴:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
احسنت جا داشت باسند و مدرک دهان یاوه گویان بسته شود
ناشناس۲۱۲۹۸۰۰۱۳:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اگر امام همین حرف های استاد مطهری را می شنید با او همچون آیت الله مشکینی برخورد می کرد.
ناشناس۲۱۲۹۸۰۲۱۳:۱۶:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تناقضی بین حرفهای شهید مطهری و حرف فرزندشان در مورد شائبه تملق و چاپلوسی وجود ندارد.
ناشناس۲۱۲۹۸۱۵۱۳:۲۱:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حیف است ای پسر شهید مطهری(ره)باشد،تمام تفکراتش غربی است.
ناشناس۲۱۲۹۸۲۶۱۳:۲۵:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری هر از گاهی جمله ای بیان می‌کنند که بگویند ما هم هستیم وفراموش نشن
علی۲۱۲۹۸۴۳۱۳:۳۰:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
درود بر مطهری قهرمان
ازاده۲۱۲۹۸۵۷۱۳:۳۶:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
احسنت به نویسنده با بصیرت
ناشناس۲۱۲۹۸۶۰۱۳:۳۷:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دقیقا
حسین صیفوری۲۱۲۹۸۸۲۱۳:۴۶:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسر کو ندارد نشان از پدر تو بيگانه خوانش مخوانش پسر
سلطون خان۲۱۲۹۸۸۶۱۳:۴۸:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ایشون گفتن که کدوم شرط هست که میگه دست بوسی نیست؟ در جواب باید بگم ، آن شرطی که در تو امثال تو نیست ، و آن شرط ادب هست.
داود۲۱۲۹۸۹۱۱۳:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
فکر میکنه،خیلی می فهمه,,از قیافه اش معلومه
مهدی۲۱۲۹۹۰۵۱۴:۰۱:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
من هم میگویم فرزندش در وادی دیگری سیر می کند و دوست دارد فکر غیر از افکار خود را منکوب کند این منطقشان است
مینا۲۱۲۹۹۰۶۱۴:۰۲:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
کاشگی ذره ای ادب پدر راپسر داشت
ناشناس۲۱۲۹۹۱۵۱۴:۰۷:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
نمی‌دانم این متن بی‌نام و نشان را چه کسی نوشته است؟ اما به همه توصیه می‌کنم ابتدا کتاب انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شهید مطهری و البته کتاب ولایت فقیه امام خمینی را مطالعه کنند و بعد این متن را قضاوت کنند.
ناشناس۲۱۲۹۹۱۹۱۴:۰۸:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادب و احترام چه ارتباطی به دست بوسی دارد؟؟؟
ناشناس۲۱۲۹۹۲۳۱۴:۱۰:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مواضع آقای علی مطهری در این چندسال نشان داده ایشان از نظر فکری، بسیار دور از پدرشون هستند
ناشناس۲۱۳۱۵۱۱۱۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
چون دست بوسی رو مورد نکوهش قرار داده شبیه پدر ش نیست.وای بر ما وقضاوتمان
ناشناس۲۱۲۹۹۲۸۱۴:۱۶:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
احسنت
ناشناس۲۱۲۹۹۳۴۱۴:۱۹:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بلای بزرگی که کشورونظام به آن مبتلا شده؛بلای آقازادگیست!نمیدانم تا کی قرارست آقازاده ها بخاطر بزرگواری پدرانشان در حاشیه امن وحرمت وکرامتی که برایش اهلیت ندارند؛داشته باشند؟!
محسن۲۱۲۹۹۶۳۱۴:۳۱:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بنظر شما اگه آقای علی مطهری در هر زمینه ای اظهار نظر نکند کسی به او می گوید نابلد است؟
معلم۲۱۲۹۹۶۷۱۴:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسر کو ندارد نشان از پدر ..... این آقای مطهری از زمانی که وارد زمین بازی اصلاحاتچی ها شد به آرامی استحاله ایمانی و فرهنگی شد ، ایمان که رفت حسادت و بغض وکینه وارد می شود . علی را حب جاه و مقام از خلافت بر کنار نکرد بلکه حسادت بود که دشمن علی شد و هنوز هم این حسادت در بسیاری از ناس ( ناس مفهوم زیبایی است) ایمان بر باد می دهد و دشمن ایجاد می کند
احمد جباری۲۱۲۹۹۶۹۱۴:۳۴:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
به نظر من جناب مطهری نیت عمل را در نظر نگرفته اند . بلکه به ظاهر قضیه پرداخته اند . و ایشان آن مصداقی که علی الظاهر آشکار است را در نظر گرفته اند . در اینجا مصداق ها فرق می کند و اگر دست انسان دلسوز جامعه را نه بوسد برای خود عار و عیب می بیند . همیشه مؤمنان وقتی به درجه ی ایمان خالص می رسند مصادیق خوب را از بد به خوبی و راحتی تشخیص می دهند نه تنها بوسیدن دست بلکه از فدا کردن جان خودشان را نیز برای ایشان دریغ نمی کنند .
ناشناس۲۱۲۹۹۷۶۱۴:۳۷:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این فکر میکنه اگه حرفی نزنه مردم نمیبینن شده مثل بازیگرها. راستی چرا از اون پدر این فرزند..!!!!!!!
حسن۲۱۲۹۹۷۹۱۴:۴۰:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
زیر سایه ولایت نان میخورند و برای بوسه بر دست ولی نعمت بخل میورزند،
محسن۲۱۲۹۹۸۸۱۴:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اینکه ایشان یه خصلت خوب را که همان دوری از دست بوسی میباشد که خود رهبری هم با این فعل مخالف هستن رو تذکر داده گناهش در چیست
ناشناس۲۱۳۰۰۰۱۱۴:۴۹:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادب و احترام یک‌چیز است چاپلوسی و تملق گویی چیز دیگری . ادب و احترام فقط در دست بوسی هست .
ناشناس۲۱۳۰۰۰۷۱۴:۵۰:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این کجاو آن کجا... !!
ناشناس۲۱۳۰۰۱۶۱۴:۵۵:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ایشون از هیچ لحاظ به استاد شهید مطهری نرفتن،نه ادب ونزاکت دارن،نه جایگاه علمی،نه درک وفهم درست از مسائل دینی،ولی تا دلتون بخواد اعتماد له نفس دارن،وهی اظهار فضل میکنن!!!!!!!نظرشون در مورد حجاب وچند همسری حالمو بهم میزنه.مثل اعراب جاهلیته
ارش۲۱۳۰۰۱۷۱۴:۵۶:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری چه میفهمه
سعید۲۱۳۰۰۱۸۱۴:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
وضع مملکت رو درست کند، شب و روز دست بوسی کند به ما چه ربطی دارد!
معلم۲۱۳۰۰۲۱۱۴:۵۷:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
امام ره از تملق و چاپلوسی بیزار بود.یکی از بررگواران سابق وقتی ایشان را امام زمان خطاب کردند مورد سرزنش امام قرار گرفت.
لیلا۲۱۳۰۰۲۶۱۴:۵۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شما بهتر زیاد دخالت نکنی حواست به کار خودت باشه بااین تز دادنت فرزند شهید مطهری هستی درست ولی احترام خودت را نگهداراین یک نوع احترام و تواضع در برابر بزر گتر هست توی فامیل هم کوچکتر ها دست بزرگتر ها را می بوسند روز تنفیذروحانی هم دست رهبر رانبوسیدو من متوجه شدم که فردی متکبر وخود رای است.که به درد مردم نمی خوره
ناشناس۲۱۳۰۰۵۹۱۵:۰۷:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری مثل تاجزاده عمل میکند یا مطهری از تاجزاده درس میگیرد یا بر عکس ولی احتمالاً تا به امروز اشتباه میکردم تاجزاده را علی مطهری درس میدهد آقای مطهری مص مص نکن یکبار بگو مصطفی خودتو راحت کن ما هم بدونیم که با چه آدمی طرفیم ولی حیف که فرزند شهید مطهری هستی
ناشناس۲۱۳۰۰۶۱۱۵:۰۷:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادب واحترام نسبت به كسي دست بوسي نيست
سرباز ایران۲۱۳۰۰۷۴۱۵:۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری در باره هر چیزی اگر نظر نده دق .. زیاد حرفهاشا جدی نگیرید
ناشناس۲۱۳۰۰۷۷۱۵:۲۱:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد گیرم پدرش بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل اگر ان مرد شریف یعنی شهید مطهری میبود وپسرش زیر سایه ایشان به بلوغ سیاسی ومذهبی میرسید ان موقع جای گله بود ولی حالا از این پسری که از پدر هیچی نشانه ای ندارد چه گله ای استاد در باره اسراییل بشدت عداوت داشت ولی این اقا زاده خجالت میکشه والا میگه اسراییل را برسمیت بشنسیم
علی۲۱۳۰۰۷۹۱۵:۲۲:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
چه ربطی داشت؟! ! اتفاقا کاملا درست گفته است رئیس جمهور جایگاه و شان و منزلت دارد و نباید با افراد و رفتارشان تعریف شود.
ناشناس۲۱۳۰۰۸۱۱۵:۲۴:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پدر کجا و پسر کجا حیف آقای علی مطهری که این حرفا میزنن چه خوبه که مثل پدرشون پیش ما عزیز باشن
ناشناس۲۱۳۰۰۹۱۱۵:۳۱:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خوب باید گفت که گیرم پدرت بود فاضل. از فضل پدر تورا چه حاصل.،
بهرام۲۱۳۰۰۹۳۱۵:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
او کجا واین کجا او پاره تن واین جاه ومقام طلب
ناشناس۲۱۳۱۲۲۰۰۲:۲۷:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۵
درود بر علی مطهری
ناشناس۲۱۳۰۰۹۵۱۵:۳۴:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بله دقیقا آقای مطهری اصلا کاری که دیگه بهش، هیچ ارتباطی نداره دخالت میکنه ودست بردار هم نیست آقای پاچ خوار روحانی برو دیگه برو پیش دوستت روحانی که توی این هشت سال مملکت را ب کجا ها بردش مردم را بدبخت کرد گرانی بیش از حد اجاره زیاد شد مردم را زیر بار گرانی کمرشون شکست بازم بگم آقای مطهری چرا ول کن نیستی همش میخواهی دو بهم زنی کنی برو بشین خونه ات مگه کرونا نیست همش حرف میزنی خواهش میکنم اینقدر اظهار نظر نکنید
حامد۲۱۳۰۱۰۰۱۵:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خیلی وقت است که علی مطهری دچار کج اندیشی و کج فهمی شده اند، باید جامع شناسان بررسی کنند که چرا فرزندان و نوه های این چنین بزرگانی، مانند حسن مصطفوی، علی مطهری و ... دچار این ویروس میشوند؟
ناشناس۲۱۳۰۱۰۸۱۵:۳۸:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری بالاخره باید یه جوری ابراز وجود کنه. یکی نیست به این بنده خدا بگه اگه فامیلی تو مطهری نبود امکان نداشته به پست و مقام میرسیدی. افتادگی آموز اگر طالب فیضی...
ناشناس۲۱۳۰۱۱۱۱۵:۴۰:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این بنده خدا دیگه از اونطرفش افتاده
ناشناس۲۱۳۰۱۱۳۱۵:۴۰:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تعجب اینجاست که حرف آقای رئیسی رو چاپلوسی میدونه اما شعرخوانی و دروغهای صالحی و جهانگیری و نوبخت و زنگنه و....در مراسم قدردانی از روحانی رو چاپلوسی نمیدونه ایشون مصداق یه بام و دو هوا هستن
حامی۲۱۳۰۱۱۵۱۵:۴۱:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری فرزند خلف و شایسته شهید مطهری مردی آزاده و با ایمانه که این وصله ها بهش نمیچسبه!اون مدحی هم که از پدرش نقل کردید مربوط به مدح شاگرد از استادشه(اونهم شخصیتی که همه اندیشمندان دنیا مدحش را گفته اند بخاطر شخصیت علمی و عملیش)
محبی۲۱۳۰۱۱۸۱۵:۴۲:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای مطهری از شما که چاپ و انتشارات استاد شهید رو به عهده داریید این حرف بعیده !!! مگر آقای رئیسی یا کسانی که دست یک عالم رو میبوسند بوسه بر دست شخصه ؟؟!!! این بوسه بر جایگاه رفیع فقاهت و زعامت یک امته ؟آقای محترم بریید یه مقدار مطالعه کنید تا درک بهتری از مسائل مذهب داشته باشید . واقعا" خیلی ها رو ناامید کردیید ان شاالله خود خداوند هدایتتون کنه .
ناشناس۲۱۳۰۱۲۲۱۵:۴۴:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
وقتی نامه حصرت علی در نهج البلاغه به مالک اشتر در مذمت چاپلوسی از کتب درس حذف می‌شود یعنی مملکت دست چاپلوسان و متلق گویان هست راستی نظر مولا علی در مورد دست بوسی چه هست
سعیدجبرئیل پور۲۱۳۰۱۲۳۱۵:۴۵:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حيف و صدهاهزار حيف که پسر نوحی چون علی مطهری بجای مانده استادشهید مرتضی مطهری باشد
محمد۲۱۳۰۱۲۴۱۵:۴۵:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری مثل پسر نوح است . بهتر بود گمنام زندگی می کرد تا اینکه چنین وارد سیاست گردد.
احمد۲۱۳۰۱۲۵۱۵:۴۵:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حق با آقای مطهری هست
ناشناس۲۱۳۰۱۲۶۱۵:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای مطهری هنور فرق گفتن رعایت ادب و چاپلوسی نمی داند
مسعود۲۱۳۰۱۲۹۱۵:۴۷:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بابا ولش کنید این شخص می خاد همش تو چشم باشه وگرنه خداپدر احمدی‌نژاد رابیامرزه که‌ بهش گفت بیاخودتو کاندید مجلس بکن وگرنه اين آقاراکسی نمی شناخت.بعضی ها کمبود شخصیت دارند.
جلیل۲۱۳۰۱۳۸۱۵:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اول یکی بگه که مطهری الان چکاره مملکته که در همه چی دخالت می‌کنه ؟! بره کار کنه دو قرون نون حلال بدست بیاره .
رضا۲۱۳۰۱۴۲۱۵:۵۸:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری فرزند خلف مطهری است
ناشناس۲۱۳۰۱۴۳۱۵:۵۸:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
کجا از دستبوسی گفته؟
ناشناس۲۱۳۰۱۴۶۱۶:۰۰:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
واقعاآدم چی میتونه بگه متاسفم
ناشناس۲۱۳۰۱۴۹۱۶:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حق با علی مطهری است
ناشناس۲۱۳۰۱۵۴۱۶:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری متاسفم از بیسوادیت
رحیم۲۱۳۰۱۶۰۱۶:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
یادم آمد فرزند ادب باش نه فرزند پدر فرزند ادب زنده کند نام پدررا
غلامی۲۱۳۰۱۶۳۱۶:۰۶:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دورد بر شرفت مطهری برتر از پدر
ناشناس۲۱۳۰۱۶۸۱۶:۱۰:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اگر استاد زنده بود قطعا ادب ‌‌ به فرزندش یاد می داد ولی افسوس رفت
صادق۲۱۳۰۱۸۰۱۶:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شماکه درخانواده ای بزرگ شدیدکه پدرگرامیتان اهل علم ودانش وفرهنگ بودند شماراچی شده که به نفع دشمنان نظرمیدهی وفرهنگ خودمان رازیزسوال میبری بهتره سکوت کنی که خیردنیاواخرت شمادرسکوت کردن است
ناشناس۲۱۳۰۱۸۴۱۶:۱۷:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی هرکسی جز پدر و مادر کار غلطیه، من پدرو مادرم رو هم پیشونیشونو می بوسم
ناشناس۲۱۳۱۹۱۳۱۴:۳۴:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۵
درمدت این همه خراب کاریهای روحانیون دولتش فسادهاغارت اموال گرانی وتورم آقای مطهری چیزی برای گفتن نبود که حالا سربلندکردی نکندرفیق قافله ای
فرزند آدم۲۱۳۰۱۸۹۱۶:۱۸:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خداوند رحمت نماید آن شهید بزرگواری که حضرت ولایت وی را حاصل عمر خویش دانستند و صد حیف که این از او باشد.
ناشناس۲۱۳۰۱۹۸۱۶:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خوب در این دیدگاه استاد مطهری نشانی از دست بوسی یا تایید دست بوسی بود؟!
محسن۲۱۳۰۱۹۹۱۶:۲۵:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسر نوح
ناشناس۲۱۳۰۲۰۶۱۶:۳۰:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
انتقاد سازنده نشانه اصلاح است.همه نظرها با هم یکی نیست
فدایی رهبر۲۱۳۰۲۱۱۱۶:۳۲:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
وی اگر ابرو اگر منزلت و مقامی دارد از برکات انقلاب و رهبری البته چون فرزند استاد شهید مطهری است هر چه دارد از ابروی آن شهید بزرگوار است ولی متاسفانه بویی از مرام معرفت و بصیرت پرشین نبرده است
ناشناس۲۱۳۰۲۱۳۱۶:۳۳:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مطهری رئیسی را نقد کرده است نه ولایت را که البته دست بوسی ممکن است حربه ای به نفع معاندان باشد ولایت روی چشم و در دل ما جا دارد
ناشناس۲۱۳۰۲۱۴۱۶:۳۳:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
متاسفانه عده ای مانند نویسنده این مقاله سعی می کنند ولی فقیه را در انحصار خودشان داشته باشند به همین دلیل حلقه اطراف ولی فقیه را بر خلاف نظر رهبری هر روز تنگ و تنگتر می کنند
ناشناس۲۱۳۰۲۲۲۱۶:۳۶:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دانه فلفل سیاه وخال مه رویان سیاه هردوجان سوزانداما،این کجا و آن کجا
مجتبی۲۱۳۰۲۵۰۱۶:۴۶:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بالاخره یکی جواب این آدم مغرض و کج فهم رو داد هر روز یه دستوری از خودش در میا اورد،خجالت داره والا
ناشناس۲۱۳۰۲۵۳۱۶:۴۶:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این آقا اصلا از پدر هیچی به ارث نبرده جز یک فامیلی. که همون فامیلی ایشون رو به مناصب مهمی رسوند متاسفانه.
ناشناس۲۱۳۰۲۵۶۱۶:۴۸:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
انقلاب شد دستبوسی ها و پاچه خاری ها جمع بشه .
منصف۲۱۳۰۲۶۰۱۶:۴۹:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
میشه لطفا آقای مطهری اصلآ نظر ندن وسکوت کنن
علی۲۱۳۰۲۷۲۱۶:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهر با این حرفهای می خواهد فراموش نشود مثل دیگر خانوادهاش
رحیم۲۱۳۰۲۷۷۱۶:۵۷:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
هرکسی سلیقه ایست هرکسی عقلی هرزمانی شرایطی هر مکانی سخنی
ناشناس۲۱۳۰۲۹۳۱۷:۰۵:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
چرا بهم میپرید ادب و احترام ... گفته هرکس بنحوی فکر میکند ادب را بجا آورده...چرا کج فهمی لغت خوبی نیست احترام همدیگر را داشته باشیم
ناشناس۲۱۳۰۲۹۶۱۷:۰۵:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی از قدیم در ایران ما رسم ادب نسبت به پدر و مادر و استاد وبزرگان رسم بوده وایراد آقای مطهری بهانه جویی است وبس
ناشناس۲۱۳۰۳۱۱۱۷:۱۰:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دراسلام بوسیدن پای مادرودست پدرسفارش شده دستبوسی رهبرامت که جای خودداردکجایش شیوه غلطیست
ویانا۲۱۳۰۳۱۲۱۷:۱۱:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مردم ایران خسته و کمر شکسته از تورم و مدیریت غلط هستن شما ب دست بوسی گیر دادی
فرشاد۲۱۳۰۳۱۳۱۷:۱۱:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
به هرحال دست بوسی شیوه روش غلطی است. و این تحلیل شما هیچ چیزی را حل نکرد.
ناشناس۲۱۳۰۳۱۷۱۷:۱۲:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
کسی که با رای مردم انتخاب شده و رئیس جمهوره آخه چه نیازی به تملق داره. پس منظور از این دست بوسی ادب در برابر شخصیت رهبری نه شخص ایشان هست. بعضی کلا کج فهم هستند.
حسن۲۱۳۰۳۲۶۱۷:۱۵:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سرور شیعیان ایران قابل دستبوسی است.
نظرزاده۲۱۳۰۳۲۷۱۷:۱۶:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سلام...در طول تاریخ شیعه ،هر مصیبتی به سرمان آمده از بی بصیرتی خواص بوده....آقای علی مطهری کمی بصیرت را از مرحوم استاد بزرگ مرتضی مطهری یاد بگیر....یاعلی
ناشناس۲۱۳۱۹۱۲۱۴:۳۳:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۱۵
جناب نظرزاده، بصیرت با دستبوسی اتفاق میافته؟!
ناشناس۲۱۳۰۳۲۹۱۷:۱۷:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این بشر در عرض این چند سال فقط وفقط دنبال حاشیه بوده وووو
ناشناس۲۱۳۰۳۳۳۱۷:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این که کسی دست یک پیشوای دینی را ببوسد از نظر من منعی ندارد،‌ اما اگر آن فرد قدرت سیاسی داشته باشد کاملا قضیه متفاوت است
ناشناس۲۱۳۰۳۳۵۱۷:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
درودبرآقای علی مطهری،توهین وبددهنی شماکارزشتیه که به آقای مطهری بی احترامی میکنید
علیرضا۲۱۳۰۳۴۴۱۷:۲۲:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تمام آثار شهید مطهری عالی هستند بجز این علی ه نمی‌دونم چرا اینطور در اومد یادم به شیخ فضل الله نوری و فرزندش افتادم.....
محمود۲۱۳۰۳۴۷۱۷:۲۲:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آرامش کشور را حفظ کنیم حاشیه نریم
ناشناس۲۱۳۰۳۴۹۱۷:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بجز بوسه بر دست پدر دست بوسی توجیه ندارد.
ناشناس۲۱۳۰۳۷۹۱۷:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
باز این کیهان حرف زد بابا ول کنید این چرت پرت بیمه ماشین شده چند ده برابر برو اون پیگیری کن
ناشناس۲۱۳۰۳۸۸۱۷:۴۰:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این چرا اینطوریه
عادل نجف زاده۲۱۳۰۳۹۱۱۷:۴۱:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مطهری راست میگوید.دستبوسی نشانه ی چاپلوسی است.
ناشناس۲۱۳۰۳۹۳۱۷:۴۲:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پس با این اوصاف ما نباید دست بزرگترهای خود را ببوسیم چون میشه تملق و چاپلوسی
ناشناس۲۱۳۰۳۹۷۱۷:۴۳:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
هرکس به اندازه ی ارادت وفهمش به هرکس دوست داشته باشد حرمت می گذارد خواه رهبر ومریدش باشد یا معلم واستادش یا پدر ومادر یا ...
محسن۲۱۳۰۴۱۱۱۷:۴۹:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
به نظرم دست بوسی نشانه تملق است
خُراشادی۲۱۳۰۴۱۲۱۷:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری کجا و درایت و شعور استاد مرتضی مطهری کجا....
ناشناس۲۱۳۰۴۱۴۱۷:۵۰:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ازآقای علی مطهری انتظاری نیست ،درک او تا همین اندازه است ،،گیرم پدر تو بود فاضل ،،ازفضل پدر تو را چه حاصل،،
حسین۲۱۳۰۴۱۵۱۷:۵۱:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
لطفا به این اقا علی مطهری بفرمایید یک دوره کتاب های استاد مطهری و سخنرانی های ایشان را بخواند براش بد نیست.
محمد۲۱۳۰۴۲۵۱۷:۵۶:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست‌بوسی فقط مال بچه کوچولوهاست ،اگه برای بزرگترها انجام بشه حتما یک منظوری پشتش خوابیده ،
جواد۲۱۳۰۴۵۲۱۸:۱۰:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی جان .دلش خواسته دست رهبرش را ماچ کنه بتوچه مربوط.
محمد۲۱۳۰۴۵۴۱۸:۱۱:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تحلیل کیهان خنده داره، اصلا ربطی نداره به کلام علی مطهری
سید .۲۱۳۰۴۵۷۱۸:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سلام . __ این بابا خیلی وقت است واداده . __ همچون پسر نوح . که با بدان بنشست . و ............. _________ یاعلی . _________
ناشناس۲۱۳۰۴۶۲۱۸:۲۰:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حیف اون پدر
سید۲۱۳۰۴۶۹۱۸:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
متاسفانه مردم زود داستان درست میکنند در صورتی که بوسیدن دست یک انسان والا مقام مانند بوسیدن دست پدر است ، یک فوق احترام است !!
معلم۲۱۳۰۴۷۰۱۸:۲۵:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
استاد مطهری هم زنده بود دست بوسی را نشانه تملق می دانست الحق که پسرش درست تربیت شده ....
ناشناس۲۱۳۰۴۷۱۱۸:۲۵:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مطهری این الفاظ را در رابطه با استاد شاگردی بکار برده
ناشناس۲۱۳۰۴۷۲۱۸:۲۶:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بس کنید ملت اجازه بدین. بنده خدا از راه برسه.
علیرضا۲۱۳۰۴۹۳۱۸:۳۸:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
باسلام . دست چندین نفر را میشود بوسید این توجیه نیست حدیث هم داریم اما علی مطهری نخود همیشه مخم مخم مخالفم است
سیدحسین۲۱۳۰۵۰۰۱۸:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
منظور ایشان همان افکاری که خودشان به کار میبرندودارودسته شأن
طوسی زاده۲۱۳۰۵۰۱۱۸:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حالا شماها دست کسی بوسی نکنند من گاهی دست پدرم میبوسیدم چه اشکالی دارد چرا شماها ناراحتی( فی قلوبهم مرض)
ناشناس۲۱۳۰۵۰۴۱۸:۴۲:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پیداست الکی داری مطهری رو خراب میکنید
ناشناس۲۱۳۰۵۰۷۱۸:۴۴:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دستبوسی سیدها از قدیم الایام حتی میان مردم معمولی بعنوان احترام به جد سیدها پیغمبر اکرم شمرده می‌شده نه بعنوان تملق و چاپلوسی . نیت خوانی علت این دستبوسی کار بندگان نیست خدا از نیتها مطلع هست .
ناشناس۲۱۳۰۵۳۵۱۸:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
ناشناس۲۱۳۰۵۳۹۱۸:۵۸:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقا ی مطهری الان مشکل مملکت همینه نمی دونم چی بگم
ناشناس۲۱۳۰۵۵۰۱۹:۰۲:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
من وقتی به پدر بزرگم میرسم دست ایشون را با جان و دل می‌بوسم و دستش را بر دیده میگذارم وهرکس هم ببینه این فکر را نمیکنه که از روی چاپلوسی باشه وفکر کنم ارادت آقای ریسی نسبت به رهبری هم اینگونه باشد
محسن۲۱۳۰۵۵۱۱۹:۰۳:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خداوند علی مطهری را شفا دهد الهی آمین
ناشناس۲۱۳۰۵۵۲۱۹:۰۴:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اصلا برای مردم مهم نیست کی چی گفته این حرفا نه دردی از مردم دوا می‌کنه نه منزلتی به سرزمین ایران میده هرچی دوست دارند از هم تعریف بکنن انسان آزاده
ناشناس۲۱۳۰۵۶۲۱۹:۰۹:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
استاد مطهری خیلی هم خوب متوجه هستند که چی میگن و خیلی خوب مسایل رو تجزیه تحلیل میکنند....بهتره شماها از تملقو چاپلوسی دست بردارید و فکری به حال مردم کنید
صالح۲۱۳۰۶۰۵۱۹:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اگر فرزندی دست پدر ببوسد شیوه غلطیست؟ایاهردست بوسی نشانه تملق و چاپلوسی است؟
Fbarati@bipc.org.ir۲۱۳۰۶۲۶۱۹:۴۵:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی اگه از روی تملق باشد بله درسته . ولی وقتی از روی ارادت و عشق باشد دیگه این را نفهم ها نمی فهمند.مشکل خودشان است .
اسمان۲۱۳۰۶۲۷۱۹:۴۷:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
باسلام وقتی دیدارپدریامادرویابزرگ طایفه که میرویم رسم ادب راچگونه ایفا میکنیم ایادست بزرگمان که مورداحترام تمامی فامیل نمی بوسیم ایشون که سیدهستند
صالح۲۱۳۰۶۲۹۱۹:۴۸:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری عقلش را از دست داده است البته نه تنها بلکه دینش را هم ازدست داده است تعجبی ندارد پسر نوح هم در کنار بدان دینش را از دست داد.
ناشناس۲۱۳۰۶۳۱۱۹:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خوشابه سعادت افرادی دست مقام ولایت رابوسیدند..خداهدایت کنه افرادکج فهم که مخالف ولایتند..
جلال۲۱۳۰۶۴۷۲۰:۰۱:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای مطهری از اظهار ادب و ارادت به مقام معظم رهبری عصبانی هستی؟
ناشناس۲۱۳۰۶۵۲۲۰:۰۴:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی یک سنت اصیل ایرانی است که برای بزرگتر ها مانند پدر و مادر و بزرگان سنی ،عقلی و دینی انجام میشود. البته خیلی جوامع دیگر هم ادب و احترام را با این کار رعایت میکنند.
عادل۲۱۳۰۶۵۵۲۰:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
جملاتی که از قول مرتضی مطهری ذکر شده ، می توان در قالب تشکر از استاد قلمدادکرد و نه چاپلوسی و دست بوسی
ناشناس۲۱۳۰۶۶۴۲۰:۱۶:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
فقط دست پدر و مادر که بوسیدن داره.
علی۲۱۳۰۶۸۰۲۰:۲۱:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این جزئی از فرهنگ ماست که دست بزرگانمان را از سر ادب واحترام بوس کنیم
علی اکبر صالح۲۱۳۰۶۸۲۲۰:۲۲:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری مصداق خاندان نبوتش گم شد میباشد کاسه داغ تر از آش که میگن نمونه علی مطهری هستش عضو ثابت کاسه داغ تر از آش به علی مطهری میگن
علی۲۱۳۰۶۹۴۲۰:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادای احترام و عرضارادت به رهبر معظم انقلاب امری پسندیده لکن سنت غلط دستبوسی رو رواج ندهیم
خوزستان۲۱۳۰۷۰۹۲۰:۳۷:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی کار غلطی است و اگر رئیسی میخواهد ادای احتراما کند باید به ملت ادای احترام کند.
احمد۲۱۳۰۷۱۹۲۰:۴۸:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ظاهرا آقای مطهری دچار خود بزرگ بینی شدن....
مرتضینژاد۲۱۳۰۷۴۸۲۱:۰۶:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حرف آقای مطهری بچه گانه بود
سید اسحاق دانشی۲۱۳۰۷۵۲۲۱:۱۱:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقای مطهری فکری بحال فقراکن شک دارم ....
محمد۲۱۳۰۷۵۴۲۱:۱۱:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی مطهری ادب ندار
ردمی۲۱۳۰۷۵۷۲۱:۱۳:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آفرین به آقای علی مطهری حرف درستی زده .
مالک۲۱۳۰۷۵۹۲۱:۱۴:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خوب ادم حسادتشو مخفی کنه وکنترل کنه این حرف دیگه خیلی ضایع است اقای مطهری داره از حسادت وووو خداون نور به قبر پدر بزرگوارش بباره
ناشناس۲۱۳۰۷۶۳۲۱:۱۶:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
علی اینگار مرجعه ک هر نظریمیده...
ناشناس۲۱۳۰۷۷۷۲۱:۲۴:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
معنی دست بوسی را هم فهمیدیم میشه ادب و احترام....
ناشناس۲۱۳۰۸۰۶۲۱:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شهید مطهری الان تو کدوم جملشون گفتن دست امام رو میخواستن ببوسن؟!
حمیدی۲۱۳۰۸۲۶۲۱:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
واقعاکه پسر، باعث شرمندگی پدراست
ناشناس۲۱۳۰۸۴۰۲۱:۵۶:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مطهری پدر کجا و مطهری پسر کجا ، میان ماه من تا ماه گردان تفاوت از زمین تا آسمان است ، این بنده خدا مهره سوخته است حرف هاش سند نیست
ملیحه صالحی۲۱۳۰۸۵۲۲۲:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ادب و احترام با دستبوسی فرق دارد .
ناشناس۲۱۳۰۸۵۵۲۲:۰۵:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
راست میگه دیگه.یعنی چی دست بوسی کنیم. بدعت فرستادن صلوات و .... بزاریم کنار حالا.
ناشناس۲۱۳۰۸۵۹۲۲:۰۶:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد بوسیدن دست یک مقام معنوی و مذهبی هیچ اشکالی ندارد و نوعی عرض ارادت خالصانه است
ناشناس۲۱۳۰۸۶۴۲۲:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
ولی شهید مطهری دست امام را نبوسید.
ناشناس۲۱۳۰۸۷۳۲۲:۱۷:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی اگر خالصانه نسبت که کسی باشه که خیلی حق به گردنت داره هیچ اشکالی نداره. مثل پدر و مادر. برای یک شخصیت معنوی هم میتونه با همین نیت باشه
قاسم۲۱۳۰۸۷۸۲۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
این علی مطهری آخر به خاطر اینکه پست و مقامی ندارد سکته می‌کنه
ناشناس۲۱۳۰۹۲۰۲۲:۴۶:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
نعوذبالله بتونه به خدا هم انتقاد می کنه
کورش۲۱۳۰۹۲۲۲۲:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
درود بر آقای مطهری آزاد اندیش
خوشنود۲۱۳۰۹۲۵۲۲:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اسلام دین اعتدال است،چه معنی میدهدبه هرکسی برسی دستش را ببوسی،ادب واحترام باید در حد معقول و منطقی باشه،...
فرهاد۲۱۳۰۹۲۸۲۲:۴۹:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دست بوسی در محفل خصوصی مربوط به خود افراد ولی در ملا عام جالب نیست
صابری۲۱۳۰۹۳۶۲۲:۵۳:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
من هم جای آقای رئیسی بودم دست مبارک را توفیق داشتم می بو سیدم البته اگر لیاقت داشتم
ناشناس۲۱۳۰۹۵۱۲۳:۰۶:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
رئیسی دوست داره ادب و ارادات وعشقشو به رهبری این جور نشون بده به مطهری چه مربوطه .
مهدی۲۱۳۰۹۵۷۲۳:۰۹:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خوب پدرش که در مورد دستبوسی کردن امام چیزی نگفت که به پسرش ربطی داشته باشه
ناشناس۲۱۳۰۹۸۱۲۳:۱۸:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حاج حسین گل گفتی
ناشناس۲۱۳۱۰۰۴۲۳:۳۱:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
متن را کامل خواندم. هیچ اشاره ای به دست‌بوسی
ناشناس۲۱۳۱۰۱۸۲۳:۴۱:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
کار غلطی است از هر که باشد و با هر منظوری. آقای شریعتمداری یکبار دیگر سیره معصومین خاصه نهج البلاغه را مطالعه کند
ناشناس۲۱۳۱۰۲۳۲۳:۴۵:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
شما رفتی از علی مطهری انتقاد کنی اما عملا به نفع او مطالب را از شهید مطهری آورده ای.
ناشناس۲۱۳۱۰۲۸۲۳:۴۸:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
موافق رفتار و گفتار جناب رئیسی هستم
محمد۲۱۳۱۰۳۱۲۳:۴۹:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بالاخره ایشان یادگار استاد و معلم فداکار شهید مطهری هستند
فرهاد۲۱۳۱۰۴۴۲۳:۵۸:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بعضی ها برای تشنج آفرینی چقدر راه دشمنان قسم خورده را می پیمایند
علیمحمد۲۱۳۱۰۴۹۰۰:۰۰:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۱۵
پسر شهید مطهری هیچ بهره ای از علم و ادب شهید بزرگوار، نسیبش نشده و بر عکس با تجملگرایان بی بصیرت بزرگ شده است. با بدان بنشسته و منحرف شده است.
پژمان۲۱۳۱۰۵۰۰۰:۰۰:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۱۵
ایشان اظهار نظر زیاد میکنن ولی اندیشه بیشتری بکار نمیبرن خداییش خیلی فاصله هست بین اون پدر اندیشمند و این پسر
اصغر۲۱۳۱۰۵۸۰۰:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۵
علی مطهری بیکاره شده نکته گیر هرروز از رو غرض و مرض یکی را نقد میکنه
یوسف۲۱۳۱۰۷۳۰۰:۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۵
روزنامه کیهان به همه بی احترامی می کند نمی دانم خودش را چه می داند دلم به حال کیهان می سوزد این چهار سال که هرسه قوه اصولگرا هستند به کی گیرد وتوهین کند
سید۲۱۳۱۱۴۰۰۱:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
حرف درست زده .دست بوسی یعنی تملق وچاپلوسی .
جعفر۲۱۳۱۱۹۷۰۲:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۱۵
یادش رفته واسه موگرینی چیکار داشتن میکردن
ع۲۱۳۱۳۳۷۰۶:۱۸:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۵
کجای سخنرانی استاد مطهری صحبت دستبوسی شده؟ درود بر فرزند برومند استادشهید
محمد۲۱۳۱۴۳۳۰۸:۵۸:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
خدا رحمت کند شهید مطهری را، چه فرزندی تحویل جامعه داد!
ناشناس۲۱۳۱۵۰۸۱۰:۰۴:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۱۵
آقا... احترام ولایت واجبه...هیچی نباشه ایشون شخص اول مملکتن...دوم احترام جناب رییسی هم واجبه هرچی باشه ایشون شخص دوم مملکتن
رحیم۲۱۳۱۵۷۴۱۰:۴۲:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۵
کسی کو ندارد نشان از پدر .........حکایت علی مطهری است که فقط خودشو میبینه
ناشناس۲۱۳۱۶۰۳۱۰:۵۴:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
بگو شما برید دست شیاطین را ببوسید،شما غربزده ها کی میخواهید به خودتان بیایید و دست از دشمنی با این نظام بردارید
مهدی۲۱۳۱۶۴۲۱۱:۱۱:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۵
گفته علی مطهری احتمالا ناشی از حسادت هست.
رک۲۱۳۱۶۷۶۱۱:۴۲:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است وای بر ما که هنوز خوابیم .
ناشناس۲۱۳۱۶۸۳۱۱:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
آقای مطهری بیشتر از این خودتان را خراب و تخریب نکنید.. حرف شما برعکس خودتون رو خراب میکنه
ناشناس۲۱۳۱۶۹۹۱۲:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۱۵
ازقدیم رسم بوده دست سید روحانی رامی بوسیدن چرا که جد ایشان رسول خداست یعنی دست پیامبر رابوسیدن
امیدی۲۱۳۱۷۰۰۱۲:۰۲:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
حیف ازاین مردبزرگ که علی مطهری جاش موند
ناشناس۲۱۳۱۷۶۴۱۲:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۱۵
به نظربنده دیدگاه آقای مطهری کاملا درست است زیرا دست بوسی وکرنش درمقابل غیرمعصوم جایزنیست!
ناشناس۲۱۳۱۸۰۲۱۳:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
روح آقای مطهری شاد ..اماایشون اصلا بویی ازپدربزگوار نبرده اند
ناشناس۲۱۳۱۹۱۵۱۴:۳۵:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۱۵
پسر نوح با بدان بنشست***خاندان نبوتش گم شد سگ اصحاب کهف روزى چند***پى نیکان گرفت و مردم شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین