روحانی: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سفرهای هوایی تحول ایجاد کرد

اقتصادی،   4000507048

رییس جمهوری گفت: در زمینه سفر هوایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تحولی رخ داد و اگر برجام ادامه می‌یافت تاکنون ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد و سازمان هوایی ما کاملاً متحول شده بود.

روحانی: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سفرهای هوایی تحول ایجاد کرد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در هشتادوششمین آیین افتتاح طرح‌های ملی که در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام شد، با اشاره به واقعه غدیر خم اظهار کرد: هر کسی بتواند زیست و رفتار حضرت علی را پیاده کند می تواند حکومت دنیای اسلام را بر عهده بگیرد. پیامبر رر آن روز معیار حکومت در دنیای اسلام را معین و معیار های حاکمیت را تا روز قیامت برای ما معرفی کرد.

وی یادآور شد: امروز افتخار همه ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر امیرالمومنین باشد که البته همه ما می‌دانیم که حکومت چهل و چند ساله جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمومنین فاصله دارد اما اگر تلاش بر ادامه دادن همان مسیر  و مطلوب هم همان باشد، این تلاش، ایثار و فداکاری ما باید ادامه یابد و حکومت ما هر روز رنگ حکومت امیرالمومنین بگیرد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز آخرین پنجشنبه افتتاح طرح‌های ملی در  این دولت است، تأکید کرد: می‌دانم مردم ما در این سه سال و نیم با مشکلات زیاد و جنگ اقتصادی روبه‌رو بودند که کرونا هم به آن اضافه شد و شرایط را سخت‌تر کرد. شرایطی مانند خشکسالی هم امسال حاکم شدو مشکلات را چند برابر کرد اما در عین حال وقتی مردم می‌بینند این پروژه‌های عظیم به دست جوانان و مهندسان خودشان افتتاح می‌شود و در یک روز قادریم صدها کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم، بسیار مهم است.

روحانی با بیان اینکه تنها یک پروژه امروز ۲۷۰ کیلومتر بود، ادامه داد: ۲۷۰ کیلومتر راه آهن از یزد به اقلید بهره‌برداری شد و قطار مسافربری و باری حرکت خود را آغاز و راه را چند ساعت نزدیک کرد. مسیر کوتاهتر شد که هم برای تولیدگران، معادن بزرگ و مسافران رفاه به وجود آورد و هم توانستیم در دو نقطه ریل را دو خط کنیم.

 رییس جمهوری گفت: دو خطه شدن ریل برای سرعت و امنیت و آسان‌تر شدن دسترسی‌های مردم مهم است. دو طرح بزرگ دیگری که ریل‌گذاری آن به اتمام رسیده اما ۱۰ روز تا کامل شدن کار دارد را افتتاح نکردیم که یکی پروژه بستان آباد به تبریز بود که تا ایستگاه خاوران پایان یافت و به دلیل برخی مسائل فنی ۱۰ روز برای حرکت قطار زمان نیاز است. 

وی با بیان اینکه امروز پیشنهاد افتتاح این طرح را داشتیم اما کلمه افتتاح را در این دو پروژه به کار نبردم، ادامه داد: گفتم افتتاح نشود چون خواستم دو هفته هم کار انجام و در دولت بعدی افتتاح شود. پروژه دیگر خاش زاهدان است که همه کارهای آن انجام و تکمیل شده است و این دو پروژه در هفته های آتی به بهره‌برداری می‌رساند.

روحانی یادآور شد: پروژه‌هایی برای آخر سال می‌ماند و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن یکی از افتخارات ماست که راه آهن را در دولت تدبیر و امید از ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر  رساندیم. وقتی می بینیم تمام ریل از اول تاریخ ریل کشور تا سال ۹۲ چه میزان بوده و از ۹۲ تا امروز چقدر افزایش یافته است، باعث افتخار همه مهندسان و طراحان ما است.

وی اظهار کرد: همچنین پروژه جاده شمال را داشتیم که در سال ۹۸ قطعه اول این پروژه را از تهران افتتاح کردیم و مهم این بود که کرج نجات پیدا کرد. کرج در ایام تعطیلات، تابستان و نوروز همیشه قفل بود و با این افتتاح مردم دیگر از تهران و از این مسیر و آزادراه جدید به سمت شمال حرکت می کنند بدون آنکه به کرج کاری داشته باشند.

 روحانی افزود: معضل دیگر امروز حل شد. تونل کندوان و اطرافش در زمستان با مشکلات زیاد مواجه می‌شد که امروز این تونل بسیار بزرگ البرز به دست ایرانیان که طولانی‌ترین تونل جاده و ششمین تونل با این طول در غرب آسیا است به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از کارهایی که مایل بودم در این دولت انجام شود اما نشد ورود قطار سریع السیر به کشور بود، اظهار کرد: اواخر دولت یازدهم خواستم راه آهن اصفهان با سرعت ۲۵۰ یا بالای ۳۰۰ کیلومتر افتتاح شود که وارد فاز جدید می‌شدیم. ریل با سرعت ۳۰۰ کیلومتر هم برقی بود و هم مسیر را کوتاه می کرد در قم اعلام کردم، که نشد.

وی افزود: راه آهن اینچه برون، کاسپین رشت، ارومیه، تبریز، یزد اقلید، زاهدان خاش، اردبیل، سنندج و چهارمحال و بختیاری را از جمله طرح های آماده افتتاح است که به زودی در بخش‌های مختلف افتتاح می‌شود.

روحانی با بیان اینکه فارغ از وضعیت مسکن، وزارت شهرسازی در زمینه ساخت راه‌ها خوب عمل کرده است، گفت: در زمینه سفر هوایی تحولی رخ داد و اگر برجام ادامه می یافت تاکنون ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد و کلاً سازمان هوایی ما متحول شده بود. ما  توانستیم ۱۶ هواپیما را وارد کشور کنیم که با تحریم سال ۹۷ این قضیه بسته شد.

 رئیس جمهوری یادآور شد: بسیاری از واگن های مسافربری چه در خرید و ساخت کار بزرگی شد و ریل را خودمان درست می‌کنیم و خودکفا شده‌ایم در حالی که قبلا همین‌ها را وارد می‌کردیم. در زمینه بندرها کار بسیار بزرگی انجام شد و ظرفیت بنادرمان از ۱۸۵ میلیون تن به ۲۸۵ میلیون تن افزایش یافت. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین