تور آنتالیا برویم یا آلانیا؟ کجارو شما را راهنمایی می‌کند

گزارش بازرگانی،   4000506088

 

http://file.tesmino.ir/reportage/35489002/image_2365a194b423db5b7b385f5a5fcb3a4f88ffea0b.png

آنتالیا و آلانیا از جمله شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شوند که سالانه گردشگران زیادی، به‌خصوص ایرانی‌ها، را به خود جذب می‌کنند؛ اما کدام‌یک برای سفر بهتر هستند؟

ترکیه و شهرهای معروف آن نظیر آنتالیا و آلانیا از جمله مقاصد اصلی برای گردشگران ایرانی هستند و با توجه به فاصله نزدیک و ارتباط فرهنگی بین دو کشور، ترکیه جذابیت بیشتری پیدا کرده است. با وجودی که هر دو شهر زیبای ترکیه، گزینه‌های خوبی برای سفر ساحلی محسوب می‌شوند، بسیاری از گردشگران برای خرید تور آنتالیا و تور آلانیا تردید دارند و نمی‌توانند بهترین مقصد را انتخاب کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با تفاوت این دو شهر، ادامه مقاله را از دست ندهید.

از تفاوت های آلانیا و آنتالیا بیشتر بدانید:

  • آلانیا و آنتالیا از نظر موقعیت جغرافیایی
  • آلانیا و آنتالیا از نظر بازدید از جاذبه‌ها
  • آلانیا و آنتالیا از نظر تفریحات
  • آلانیا و آنتالیا از نظر مراکز خرید
  • آلانیا و آنتالیا از نظر فصل گردشگری
  • آلانیا و آنتالیا از نظر حمل و نقل
  • آلانیا و آنتالیا از نظر آب وهوا
  • آلانیا و آنتالیا از نظر قیمت تور
  • برای سفر آنالیا بهتر است یا آنتالیا؟

آلانیا و آنتالیا از نظر موقعیت جغرافیایی

آلانیا: آلانیا در ۱۳۳ کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق به قاضی پاشا منتهی می‌شود. با توجه به نزدیکی این دو شهر به یکدیگر، تقریبا اکثر گردشگران آلانیا، سفر به آنتالیا را در برنامه خود می‌گنجانند.

آنتالیا: آنتالیا به‌عنوان مرکز استان آنتالیا، در غرب ترکیه واقع شده و از شمال به بوردور، از غرب به شهر کورکوتلی، از شرق به شهر سریک و از جنوب به دریای مدیترانه مشرف است.

آلانیا و آنتالیا از نظر بازدید از جاذبه‌ها

http://file.tesmino.ir/reportage/35489002/image_2cf39fe6ee5441128122824be647869771864622.png

آلانیا: آلانیا بسیار کوچک‌تر از آنتالیا است و در نتیجه دسترسی به سواحل مختلف آن آسان‌تر خواهد بود. ضمن اینکه می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر از جاهای دیدنی آلانیا دیدن کنید که شامل برج قرمز، قلعه آلانیا، ساحل داملاتاش، ساحل کلئوپاترا، دلفیناریوم سیلانیا، خانه موزه آتاتورک، آبشار دیمجای، پارک آبی، غار داملاتاش و... می‌شود.

سواحل آلانیا به پاکی مشهور هستند و از آنجا که ورودی آن‌ها رایگان است، جزو برترین جاذبه‌های گردشگری در تور آلانیا محسوب می‌شوند.

آنتالیا: از آنجا که مکان‌های تفریحی و گردشگری آنتالیا از یکدیگر فاصله دارد، در سفر به این منطقه مجبور هستید که زمان بیشتری برای گشت‌وگذار خود در نظر بگیرید و طبیعتا هزینه بیشتری برای حمل‌ونقل شهری پرداخت کنید. به این ترتیب می‌توان گفت اگر هدف از سفر، خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری است، سفر به آلانیا تجربه بسیار متفاوتی نسبت به آنتالیا خواهد بود.

از جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به تله کابین، پیست اسکی ساکلیکنت، شهر قدیمی فاسلیس، کلیسای سنت نیکولاس، شهر باستانی میرا، اسکله قدیمی آنتالیا، موزه آتاتورک، شهر باستانی آسپندوس، موزه باستان‌شناسی و... اشاره کرد.

سواحل آنتالیا تمام انتظار شما از ساحلی آرام، زیبا و امن را برآورده می‌کنند و گزینه‌ای ایدئال در فصول گرم سال هستند تا برای شنا و آب‌تنی یا آفتاب‌گرفتن و قدم‌زدن روی شن‌های نرم از آن‌ها استفاده کنید.

آلانیا و آنتالیا از نظر تفریحات

آلانیا: تفریحات آلانیا به حدی متنوع و زیاد هستند که می‌توانند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم بزنند. علاوه بر تور کواد سافاری که از مهیج‌ترین تفریحات این شهر به حساب می‌آید، سرگرمی‌های دیگری همچون تور پاراگلایدر، دره سپادره، تور کشتی آلانیا، تور رودخانه دیمکی، رفتینگ، پارک‌های آبی، غواصی و کشف دنیای زیرآب و غیره را امتحان کنید.

آنتالیا: این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نزد توریست‌ها است و ازاین‌رو، سالانه مسافران زیادی از کشورهای آسیایی و اروپایی و به‌خصوص ایران را جذب خود می‌کند. برای تفریح در آنتالیا می‌توانید به سراغ آفرودسواری، رفتینگ در آب‌های خروشان، گلف بازی، غواصی در آب‌های زلال، پارک‌های آبی، سافاری، اسب‌سواری در جنگل، شهربازی‌ها و غیره بروید و حسابی لذت ببرید.

آلانیا و آنتالیا از نظر مراکز خرید

آلانیا: مراکز خرید مختلفی در این شهر وجود دارد که از مراکز خرید لوکس تا بازارهای قدیمی و سنتی را در بر می‌گیرد. از مراکز خرید آلانیا می‌توان به آلانیوم سنتروم، مرکز خرید چرم دنور، مزون آلانیا، مرکز خرید مگامال، مرکز خرید کیپا و بازار بزرگ آلانیا اشاره کرد.

آنتالیا: یکی از عمده دلایل جذابیت این شهر برای گردشگران، مراکز خرید آن است. مرکز خرید ترا سیتی، مرکز خرید مارک، جومارتسی پازار، اوت لت دیپو، آنتالیا توربان مارینا، مرکز خرید اوزدیلک پارک و... از جمله مراکزی هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

آلانیا و آنتالیا از نظر فصل گردشگری

http://file.tesmino.ir/reportage/35489002/image_0c103f84fdadb49f34a3d89578980a0880ea0367.png

آلانیا: جمعیت شهر تقریبا ۱۰۰ هزار نفر است که با فرارسیدن های سیزن، خیل عظیمی از گردشگران راهی این منطقه می‌شوند و دیگر از سکوت و آرامش سابق خبری نیست. با این اوصاف، آلانیا در فصل‌های غیرتوریستی سال (فصول سرد)، بسیار خلوت است و نه‌تنها حال‌وهوای محلی‌تری نسبت به آنتالیا پیدا می‌کند، بلکه فرصت آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه برایتان فراهم می‌شود.

آنتالیا: آنتالیا شهری بزرگ و چندفرهنگی است که جمعیت آن به حدود ۲٫۵ میلیون نفر می‌رسد و برخلاف آلانیا، در همه فصول سال فضای توریستی خود را دارد و نمی‌توانید محیط بومی شهرهای کوچک‌تر ترکیه را در این منطقه احساس کنید.

آلانیا و آنتالیا از نظر حمل و نقل

آلانیا: حمل‌ونقل عمومی این شهر به اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و کرایه خودرو وابسته است و در مقایسه با آنتالیا گزینه‌های کمتری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. مینی‌بوس را می‌توان بهترین وسیله برای تردد در آلانیا معرفی کرد.

آنتالیا: آشنایی با حمل‌ونقل عمومی شهر زیبای آنتالیا به شما کمک می‌کند تا اندازه زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. انواع وسایل نقلیه عمومی در آنتالیا شامل اتوبوس، تاکسی، موتور، موتور و دوچرخه کرایه‌ای، کشتی، مینی‌بوس و تراموا می‌شود که اتوبوس بهترین وسیله برای گشت‌وگذار در این شهر است.

آلانیا و آنتالیا از نظر آب و هوا

آلانیا: آلانیا شهری با آب‌وهوای گرم و معتدل است و در نتیجه، بهترین و مناسب‌ترین زمان سفر به آن، فصل بهار و اوایل فصل پاییز محسوب می‌شود. همچنین اوت (مرداد) به‌عنوان گرم‌ترین ماه سال و ژانویه (دی) به‌عنوان سردترین ماه سال در آلانیا هستند. تقریبا در تمام فصول سال می‌توانید به این شهر سفر کنید؛ هرچند در فصل بهار و تابستان شرایط برای ورزش‌های آبی مهیا می‌شود.

آنتالیا: آنتالیا با آب‌وهوایی مدیترانه‌ای و معتدلی که دارد، در فصل تابستان بسیار گرم و خشک می‌شود و دمایی بین ۳۰ تا ۳۵ درجه پیدا می‌کند. اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید، امکان استفاده از تفریحات آبی و ساحلی برایتان وجود ندارد؛ هرچند هزینه سفرتان بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود و می‌توانید بدون همهمه و ازدحام گردشگران در شهر بگردید و از تفریحات آن استفاده کنید. با این حال، بهترین زمان سفر به آنتالیا، بر اساس آب‌وهوا را می‌توان از فوریه تا اواسط ژوئن (اسفند تا اواخر خرداد) و اواخر سپتامبر تا اواسط دسامبر (اوایل مهر تا اواخر آذر) دانست.

آلانیا و آنتالیا از نظر قیمت تور

آلانیا: قیمت تور آلانیا در خرداد ۱۴۰۰ برای ۶ شب از حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان است. پکیج‌های تور معمولا شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، هتل، راهنمای فارسی‌زبان، ترانسفر فرودگاهی، تور گشت شهری و بیمه مسافرتی می‌شود.

آنتالیا: قیمت تور آنتالیا به عوامل مختلفی همچون مدت سفر، زمان سفر، کیفیت هتل، خدمات تور و... وابسته است. در خرداد ۱۴۰۰ برای خرید تور آنتالیا برای ۶ شب باید مبلغی بین هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان بپردازید.

برای سفر آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

به‌طور کلی، با توجه به فاصله بسیار کم این دو شهر با یکدیگر، فرق چندانی بین آن‌ها وجود ندارد و انتخاب هر یک بیشتر به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود. با این حال، آنتالیا به بخش اروپایی ترکیه نزدیک‌تر است و در نتیجه هتل‌های لوکس‌تر و امکانات بیشتری دارد که می‌تواند در قیمت تمام‌شده تور اثر بگذارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین