معرفی پرفروش‌ترین و برترین برندهای موبایل در بازار ایران

گزارش بازرگانی،   4000504030

موبایل‌ها به جزء جدایی ناشدنی زندگی امروز ما تبدیل شده‌اند. گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انقلابی در نحوه استفاده مردم از تلفن‌های هوشمند شده‌اند. ترجیحات مصرف کنندگان همواره در حال تغییر است و از این‌رو برندهای موبایل ناچارند تا دو فاکتور خلاقیت و نوآوری را در تولید محصولاتشان لحاظ کنند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی پرفروش‌ترین و برترین برندهای موبایل در بازار ایران بپردازیم. اساس انتخاب این برندها فروش، درآمد و سود سالیانه است.

پرفروش‌ترین و برترین برندهای موبایل در بازار ایران

به طور کل در مقایسه با سال 2018، نسبت به 2019 و 2020 به دلیل شرایط پاندمیک و دیگر دلایل، شاهد کاهش 10% فروش موبایل در مقیاس جهانی بودیم.

پرفروش‌ترین برندهای موبایل در بازارخرید موبایل ایران از دیدگاه فروشگاه تکنولایف( https://www.technolife.ir که یکی از فروشگاه های اینترنتی خرید موبایل است:

  • اپل
  • سامسونگ
  • هوایی
  • آنر
  • شیائومی
  • نوکیا

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل ایران، واردات گوشی‌های سامسونگ و شیائومی و برخی از انواع گوشی‌های نوکیا بیشترین میزان رشد را داشته و در عوض واردات گوشی‌های هواوی با بیشترین میزان کاهش روبه‌رو بوده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل در سال گذشته، حدود 15 میلیون و 800 هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که از این تعداد، 15 میلیون آن‌ها رجیستر شده‌اند.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، پرفروش‌ترین گوشی‌ها در میان کاربران ایرانی، گلکسی A10S است که فروشی معادل 134 میلیون دلار در کشور داشته است و پس از آن گوشی گلکسی A11 با 106.5 میلیون دلار، عنوان دوم پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ایران را به خود اختصاص داده است.

در واقع سامسونگ توانسته با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی کامل از کاربران ایرانی، به پرفروش‌ترین و برترین برندهای موبایل در ایران تبدیل شود.

پس از سامسونگ، استقبال کاربران ایرانی از برند شیائومی روز به روز در حال افزایش است. این وبسایت، شرایط اقتصادی مردم به اضافه ارزان بودن این گوشی‌ها (که به نسبت قیمتشان، کیفیت قابل قبولی دارند) از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند در ایران می‌داند.

در ادامه به بررسی بیشتر این برندها در ایران می‌پردازیم.

سامسونگ

سامسونگ یکی از برترین برندهای موبایل در بازار ایران است که سهم ویژه‌ای از بازار را به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است که این شرکت 20% از سهم بازار جهانی را در دستان خود دارد.

جالب است بدانید علی‌رغم تحریم‌های جهانی علیه ایران، این شرکت رسما اعلام داشته که از ارائه خدمات و پشتیبانی به کاربران ایرانی صرف‌نظر نخواهد کرد.

 به طور کلی و با توجه به براوردهای فروشگاه تکنولایف، مدل‌های A215، A51، A205، A31 و A01 جزء مدل‌های میان رده و اقتصادی سامسونگ هستند که در ایران فروش خیره کننده‌ای داشته‌اند.

هوایی

هوایی حدود 17% از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال 2020، موفق به فروش 49 میلیون دستگاه موبایل شد.

این برند در سال‌های گذشته در بازار ایران، همواره جزء برترین برندهای موبایل به شمار می‌آمده است، طوری‌که دومین برند برتر موبایل در بازار ایران شناخته می‌شد.

امروزه با توجه به تحریم‌های آمریکا و فشار این کشور بر این برند، بازار فروش گوشی‌های هوایی از رتبه دوم به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است.

البته عدم دسترسی به خدمات گوگل (GMS) برای کاربران ایرانی، در کاهش این رتبه نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.

برترین برندهای موبایل در ایران: آنر (Honor)

این برند، 2% از سهم بازار جهانی در سال 2021 را در اختیار دارد.

با توجه به بررسی‌های تکنولایف ، در سال 1398-1399، 340 هزار از گوشی‌های این برند در ایران فروخته شده است. گفته می‌شود با توجه به جدایی آنر از هوایی، احتمال ورود بیشتر این دستگاه و اخذ استراتژی‌های جدید بسیار زیاد است.

با توجه به سخنان مسئولان، هیچ مانعی برای فعالیت این برند در ایران وجود ندارد و احتمال خارج شدن این برند از ایران، شایعه‌ای بیش نیست.

با همه این‌ها، برند آنر از حیث سخت افزاری و نرم افزاری تا حد زیادی به هواوی وابسته است. با توجه به فشار آمریکا بر برند هوایی، گوشی‌های آنر در ایران، زیرساخت 100% در شبکه پشتیبانی را ندارند، همین امر کاربران ایرانی را با مشکلات بسیاری هنگام استفاده از این گوشی‌ها روبه‌رو کرده است.

اپل

بی‌شک از برترین برندهای موبایل در جهان، آیفون است. آیفون تنها در سه ماه نخست 2020 موفق به فروش بیش از 40 میلیون دستگاه موبایل خود در سراسر جهان شد. گفته می‌شود این برند 14% از بازار کل جهان را در دستان خود دارد.

 جالب است بدانید که علی رغم حواشی‌های زیاد و همجمه‌های سیاسی در خصوص واردات آیفون به ایران، بیشترین تعداد گوشی آیفونی که وارد کشور شده، آیفون 12 پرومکس (گران‌قیمت‌ترین موبایل آیفون) است.

گرچه هیچ آمار رسمی وجود ندارد که بیان کند چه تعداد دستگاه آیفون در سراسر ایران فعال است، ولی با توجه به تخمین‌های فروشگاه تکنولایف ، حدود 10 الی 15 درصد از کاربران ایرانی (حدود 6 تا 7 میلیون نفر)، از آیفون استفاده می‌کنند. کسب‌وکارها نیز به دلیل اینکه این قشر کوچک راحت‌تر پول خرج می‌کنند، حاضر به از دست دادن آن‌ها نیستند.

شیائومی

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

شیائومی برند چینی است که 10% بازار کل جهان را در اختیار خود دارد. این برند در سه ماه نخست 2020 توانست 29.7 میلیون دستگاه از گوشی‌های موبایل خود را به فروش برساند.

در ایران به تازگی این برند محبوبیت بسیاری پیدا کرده تا جایی‌که مدل رمدی نوت 8، رمدی نوت 8 پرو و رمدی نوت 9S جزء پرفروش‌ترین و برترین برندهای موبایل در ایران شناخته شده‌اند.

شایان ذکر است مطابق با آمار، مدل رمدی نوت 8 شیائومی، با 487 هزار فروش، جزء برترین و پرطرفدارترین گوشی‌های مویابل در میان کاربران ایرانی شناخته شده است.

با توجه به فروشگاه تکنولایف :

  • قیمت رمدی نوت 8 با ظرفیت 64 64 گیگابایت: 3.940.000 تومان
  • قیمت رمدی نوت 9S با ظرفیت 128 گیگابایت: 5.800.000 هزار تومان
  • قیمت رمدی نوت 8 پرو با ظرفیت: 4.800.000 تومان

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم موفقیت و محبوبیت این برند در میان کاربران ایرانی به سه فاکتور مهم وابسته است:

  • شرایط اقتصادی جامعه
  • ارزان بودن گوشی‌های شیائومی
  • کیفیت خوب نسبت به قیمت

برترین برندهای موبایل در ایران: نوکیا

تا ژوئن 2021، سهم نوکیا از بازار جهانی 16.1 درصد بود. نوکیا همچنان یکی از بازیگران اصلی بازار شبکه IT در سراسر دنیا به شمار می‌رود. آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه مهم‌ترین بازارهای منطقه‌ای این برند به شمار می‌آیند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، میزان فروش گوشی‌های معمولی نوکیا 105 در ایران، 5 برابر از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوایی یعنی Huawi Y5 2019 بیشتر بوده است.

آمار نشان داده است که از نقطه نظر تعداد گوشی‌های ارائه شده به بازار، گوشی‌های ساده نوکیا محبوبیت بیشتری نسبت به گوشی‌های هوایی دارند، به گونه‌ای که جزء 5 برند نخست در بازار ایران شناخته شده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین