نمکی: مسئولیت واردات واکسن با وزارت بهداشت نیست/ واکسیناسیون باید سرعت یابد

اجتماعی،   4000429064 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عده‌ای غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند، گفت: مسئولیت واردات واکسن با وزارت بهداشت نیست.

نمکی: مسئولیت واردات واکسن با وزارت بهداشت نیست/ واکسیناسیون باید سرعت یابد
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت لرستان با اشاره به اینکه از مردم صبور و بردباری که در این ایام سعی کردند با رعایت دستور العمل ها همراه باشند و کسبه  که این روز‌ها را با همدلی و وفاق سپری کردند تشکر می‌کنم، اظهار داشت: ایام سختی بر کشور گذشت و ما و همکاران‌مان سخت‌ترین ایام مدیریت وزارت بهداشت را گذراندیم.

حتی یک بیمار پشت در بیمارستان نماند

وی با بیان اینکه چهار موج سهمگین کرونا با لطف خدا و وفاق و همدلی که در دوران دفاع مقدس آموخته بودیم سپری شد، چهار موجی که در زمان تحریم‌های همه جانبه و در زمانی که برای انتقال کوچک‌ترین محموله دچار مشکل بودیم رخ داد، تصریح کرد: در این ایام سخت و کم بضاعتی اقتصادی و پر تنش، این همدلی و وفاق بین ما و نیرو‌های مسلح و مردم و نهاد‌های مردمی، ما را به گونه‌ای از چهار موج گذر داد که حتی یک بیمار پشت در بیمارستان‌ها نماند.

نمکی ادامه داد: من نمی‌خواهم ورود کنم به اینکه عده‌ای غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند.

وی افزود: همان‌هایی که روزی دفاع مقدس را زیر سوال می‌بردند، در شیپور‌های تازه می‌دمند و این دستاورد که کشوری تحریم زده در عرض دو ماه صاحب همه آن چیز‌هایی که باید وارد می‌شد شده است را زیر سوال می‌بردند.

 وزیر بهداشت گفت: کشوری که باید طلب کمک کند، امروز از گوشه گوشه دنیا در ابعاد مختلف از او طلب کمک می‌کنند.

نمکی بیان کرد: باز هم در این ایام نمی‌پردازم به اینکه چرا وارد موج پشت موج می‌شویم، چرا دیگران غفلت می‌کنند و ما در ته رودخانه زخمی جمع می‌کنیم، چرا در بعضی عرصه‌ها تنهاییم، و اینکه به تاب آوری مدافعان سلامت که ۱۸ ماه یک روز مرخصی نداشته است ورود نمی‌کنم. مکلف شده‌ایم هر کاری کردند ما جمع کنیم!

وی ادامه داد: نمی‌پرسیم شهر قرمز به شیوه آبی مدیریت شد یا نه؟ چرا تردد ممنوع شد یا نه؟ متوسط رعایت دستورالعمل ها ۴۸ درصد است، مسئولیت با من نیست، همانطور که مسئولیت آوردن واکسن با وزارت بهداشت نیست.

وزیر بهداشت بیان داشت: بپرسید در کدام کشور وزیر بهداشت مسئول آوردن واکسن است، برخی این حرف‌ها را در افکار عمومی می‌زنند، وزارت بهداشت تزریق را به عهده دارد، امروز از پایگاهی در خرم آباد دیدن کردیم. دیروز واکسیناسیون کشور از مرز ۴۰۰ هزار تا گذشت و رکورد تازه‌ای کسب شد که باعث افتخار است.

در مرداد تمام معلمان و اساتید را واکسینه می‌کنیم

نمکی افزود: قرار ما این بود در پایان دولت بتوانیم افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج را واکسینه کنیم که ۸۵ درصد مرگ‌های کووید را تشکیل می‌دهند، امروز اعلام می‌کنم در پایان مرداد تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در استان‌هایی مثل هرمزگان، سیستان و … ۵۰ سال به بالا را واکسن می‌زنیم تصریح کرد: در جزایر خلیج فارس به جز قشم و کیش ۱۸ سال به بالا را واکسن می‌زنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از اول مرداد تمام عشایر را از ۱۸ سال به بالا را واکسن می‌زنیم گفت: در مرداد تمام معلمان و اساتید را واکسینه می‌کنیم.

نمکی گفت: همچنین مشاغل پر ریسک را واکسینه می‌کنیم، با لطف خدا در‌هایی باز شده برای اینکه واکسن بیشتری را تأمین و تولید کنیم، واکسن کرونا ساختن کار هر کسی نیست، امروز ایران همه تکنولوژی ساخت واکسن را دارد.

واکسیناسیون باید سرعت یابد

وی با تاکید بر اینکه امروز به یکی از واکسن ساز‌های بزرگ دنیا پیوستیم و این افتخار بزرگی است گفت: این غرور ملی را بدل می‌کنند به یک بدهکاری ملی و بعد با هم نوایی ارکستری را راه می‌اندازند که ساز کوبه‌ای اش را اینجا ساز دیگر را در خارج از مرز‌ها می‌زنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز تقاضا می‌کنم از عزیزان لرستان که این چند توصیه این سرباز کوچک را لحاظ کنند افزود: استاندار و تمام مدیران در رعایت دستورالعمل ها سخت گیر باشند، این ویروس حالا حالا‌ها مهمان ما است، فاصله گذاری و رعایت دستورالعمل ها حالا حالا‌ها مهمان ما است.

نمکی بیان داشت: واکسیناسیون باید سرعت یابد، چندین پایگاه دیگر باید راه اندازی شود در لرستان، عزیزان سپاه اورژانس و هلال احمر کمک کنند تا سرعت ببخشیم و از گرفتاری سخت و ابتلای بیمار کاهش یابد.

خانه به خانه باید بیمار یابی شود

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی را زنده نگه دارید، این طرح یک سرمایه ملی برای روز‌های سخت و بحرانی است عنوان کرد: این همدلی وفاق را به عنوان پشتوانه نظام نگه دارید، به عنوان یک ساز و کار ارزنده باید حفظ شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کلینیک‌های سرپایی باید افزایش یابد و خانه به خانه بیمار یابی باید شود افزود: در بیمارستان‌ها با پروتکل‌هایی که در کمیته علمی تعریف می‌کنیم باید به شدت مراقبت کنیم مرگ کم شود.

نمکی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان یکی از پر افتخارترین استان‌ها بود، مطمئن باشید کوتاهی در مجموعه خودمان نسبت به لرستان نخواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۳۵۰۹۱۵:۲۶:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۹
ولی مهم جون مردمه هر طوری باید نجات پیدا کنن انشاالله
ناشناس۲۱۰۳۵۴۷۱۵:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۹
.. اگر وظیفه وزارت بهداشت تهیه واکسن نیست پس وظیفه کی است؟
ناشناس۲۱۰۳۷۵۱۱۸:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۹
یکی از جالب ترین جنبه های ادبی در گفتار این جماعت , استفاده از افعال مجهول است که فاعل آن معلوم نیست : واکسیناسیون باید سرعت یابد ! معلوم چه کسی مسئول سرعت دادن به آن است
ناشناس۲۱۰۳۹۲۰۱۹:۵۴:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۹
الان مسئولیت تولید و واردات واکسن و انجام واکسیناسیون با چه کسی است؟
ناشناس۲۱۰۳۹۵۱۲۰:۳۵:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۲۹
مسئولیت با کیه
ناشناس۲۱۰۳۹۷۳۲۱:۰۴:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۲۹
احتمالا با وزارت مسکن وارد کند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین