کاخ سفید: مایل به دنبال کردن مسیر دیپلماسی با ایران هستیم

جهان،   4000424110

سخنگوی کاخ سفید ضمن تکرار ادعای ساختگی تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک آمریکا گفت که واشنگتن مایل به دنبال کردن مسیر دیپلماسی برای حصول توافق با ایران درخصوص برجام است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره ادعای وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تلاش عوامل ایران برای آدم‌ربایی در این کشور و تاثیر آن بر مذاکرات وین، به تکرار این ادعا پرداخت و ایران را برای طراحی چنین نقشه ای مورد انتقاد قرار داد.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت که آمریکا نگران سایر موضوعات در رابطه با ایران نیز هست و این کشور را یک بازیگر خوب در دنیا در نظر نمی گیرد.

وی در عین حال گفت: اما ما همچنان بر این باوریم که به نفع آمریکا و امنیت ملی مان است که به این رایزنی ها (مذاکرات برجامی) ادامه دهیم زیرا به ما امکان نظارت بیشتر بر برنامه هسته ای ایران را ادامه می دهد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بنابراین ما این مذاکرات را دنبال خواهیم کرد. ما به دنبال کردن مسیر دیپلماسی ادامه می دهیم، چیزی که باور داریم به نفع ما است و سازنده خواهد بود.

همچنین بنابر گزارش رویترز، یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز گفت: ما آماده ازسرگیری مذاکرات در وین هستیم اما ایرانی ها به دلیل انتقال ریاست جمهوری به زمان بیشتری نیاز دارند. ما کماکان مایل به دنبال کردن مسیر بازگشت دوجانبه به برجام هستیم.

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا به تازگی در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار ایرانی به «دسیسه برای ربودن یک خبرنگار مستقر در بروکلین» متهم شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که چهار ایرانی برنامه داشتند «خبرنگاری ایرانی‌الاصل را به خاطر تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان نسبت به تغییر قوانین و رویه حکومت ایران» بربایند.

آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در بخش جنوبی نیویورک در این بیانیه مدعی شده است: دولت ایران ظاهرا به عاملانی داخلی دستور داده بود که با قصد ربودن قربانی و بازگرداندن این خبرنگار به ایران که در بهترین حالت، سرنوشت او در آنجا نامعلوم می‌ماند، این عملیات را طرح‌ریزی و در خاک آمریکا اقدام به جاسوسی کنند.

با این حال، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص ادعاهای اخیر مطروحه توسط مقامات دولت آمریکا اظهار کرد: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آنقدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اولین‌بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی‌های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش‌شده خود است، مبادرت می‌ورزد.

خطیب‌زاده تاکید کرد: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست، ولی مقامات آمریکایی این‌بار با این طراحی و بی‌رنگ ساده‌لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین