قیمت خرید کولر گازی ال جی و کولرگازی اجنرال

گزارش بازرگانی،   4000415050 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مقدمه:

هوای گرم در کشور ما در دوسال اخیر شدت یافته است و معمولا از اواسط فصل بهار این گرما شروع شده و تا اواخر تابستان ادامه می یابد. استفاده از کولر آبی با این کم آبی و مشکلات عدیده ای که این دستگاه دارد معمولا مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل اقبال مردم برای استفاده از کولر گازی افزایش یافته است. ولی اینکه چه نوع کولر گازی را بخریم و از کجا بخریم موضوعی است که در صورت عدم رعایت این مورد ممکن است متضرر شویم. در خرید کولر گازی علاوه بر سایر موارد در این وضعیت اقتصادی میزان مصرف برق و هزینه آن نیز مطرح خواهد بود.

امکانات کولر گازی و نحوه کار آن:

در این دستگاه مخزنی وجود دارد که به جای استفاده از آب برای خنک کردن هوا از گاز مخصوص فشرده ای استفاده میکند که باعث خنک کردن سریع هوا می شود. مصرف برق کولر گازی در گذشته نسبت به کولر های آبی بیشتر بود ولی امروزه در نسل جدید این کولر ها با کاهش و بهینه سازی مصرف برق نیز مواجه هستیم. همچنین در کولر گازی مانند کولر آبی ایجاد رطوبت بیش از حد و شرجی کردن هوا وجود ندارد. و در نسل جدید این دستگاه میتوان با تنظیم دما،  هوای اتاق را به صورت یکنواخت نگه داشت واز کار کردن متوالی و خرابی دستگاه ممانعت به عمل آورد. این مورد باعث کاهش مصرف برق نیز خواهد.

اجزا کولرگازی:

در تمام این دستگاه ها به طور معمول این مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد وجود دارد  ولی ممکن است که در کیفیت و مدل ساخت تفاوت هایی در برند های مختلف وجود داشته باشد:

  1. کمپرسور، 2. اواپراتور، 3. کندانسور در داخل تمام این تجهیزات گاز مخصوصی به نام گاز فریون به صورت فشرده جریان دارد که این گاز با خاصیت جذب گرمای محیط باعث خنک سازی جریان هوا می شود. این کار با سرعت بالا توسط این گاز انجام می پذیرد و نام کولر گازی هم به دلیل استفاده از این گاز انتخاب شده است.

نکته : در کولر گازی مدل اسپلیت این تجهیزات به دو قسمت جداگانه تقسیم می شوند. این تقسیم  به صورت  دو بخش: واحد خارجی و واحد داخلی خواهد بود  که در قسمت واحد خارجی شامل: کمپرسور و کندانسور می باشد و بخش داخلی شامل: اواپراتور  خواهد بود. این مدل از جدیدترین نسل های کولر گازی بوده که  در این مدل ها به صورت مداوم از تکنولوژیهای جدید در جهت بهینه سازی مصرف برق استفاده می شود.

انواع مختلف کولر گازی:

این دستگاه دارای انواع مختلف می باشد که در این قسمت به انواع آن دستگاه ها و موارد استفاده از آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. کولر گازی پنجره ای: این مدل از قدیمی ترین مدل های این دستگاه ها می باشد که تمام تجهیزات در یک قسمت قرار گرفته و معمولا در پنجره اماکن نصب می شوند. صدای فن و کمپرسور این مدل از کولر گازی در داخل مکان نصب شده شنیده می شود و این مدل ها دارای مصرف برق بالاتری می باشند. و فاقد تنظیم اتوماتیک و کنترل از راه دور می باشند. تولید این مدل تقریبا  متوقف شده است. و در صورت تولید با تجهیزات و امکانات جدید تولید می شوند.
  2. کولر گازی قابل حمل: این مدل ها برای فضاهای کوچک 20 الی 30 متری مناسب می باشند. دارای چرخ بوده و قابلیت حرکت و حمل دارند و پرتابل می باشند. این کولر گازی در یک مکان خاص نصب نمی شوند و فقط دارای یک لوله بخاری مانندی برای خروج گرمای موتور می باشند. تجهیزات این دستگاه هم در یک قسمت و یکپارچه می باشد. مورد مصرف این مدل در مسافرخانه ها و خانه های اجاره ای می باشد.

کولر گازی اجنرال

  1. مدل ایستاده کولر گازی: اجزا این مدل همانند مدل اسپلیت دو تکه می باشد  که تجهیزات اصلی داخل اتاق و کندانسور در خارج از محل مورد استفاده بایستی نصب شود. این مدل ها به علت اینکه قدرت بسیار بالایی دارند در مکان های بزرگ مانند: رستوران ها و تالار ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل ها ثابت بوده و قابلیت جا به جایی نخواهند داشت.
  2. کولر گازی اسپلیت: این مدل از جدیدترین و پرتولیدترین محصول  از انواع این تجهیزات می باشند. که با پیشرفت روزانه و استفاده از تجهیزات به روز تبدیل به پرفروشترین این تجهیزات شده اند. همانطور که اشاره شد اجزا این تجهیزات نیز به صورت دو تکه می باشد که یک قسمت در داخل و دو قسمت بعدی در خارج از محل نصب قرار میگیرد. این مدل نیز ثابت بوده و دارای مدل های مختلف با قدرت های مختلف می باشد که با توجه به اندازه محل مورد استفاده باید مدلی با قدرت مناسب خریداری شود. این مدل ها به علت طراحی ظریف و نصب بر روی دیوار معمولا فضای کمی را اشغال کرده  و در دکوراسیون محل نصب هم تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

خرید کولر گازی

چه مواردی را باید در انتخاب مدل کولر گازی برای خرید در نظر بگیریم؟

  1. شلوغی و میزان رفت و آمد به محیط: هر چه رفت و آمد و تعداد افرادی که به یک محیط می آیند بیشتر باشد باید مدل و نوع قوی تری از کولر گازی را انتخاب کنیم به ویژه در این وضعیت بیماری کرونا این مورد برای تهویه هوای محیط و جا به جایی هوا بسیار مهم است.
  2. منطقه و نوع آب و هوا: کاملا بدیهی است که هرچه منطقه گرم تر باشد برای خنک کردن محیط و آب و هوای مکان های موجود در آن منطقه از کولر گازی قوی تری باید استفاده کنیم.
  3. تعداد افراد ثابت و مستقر در مکان: این موضوع بیشتر برای منازل صادق میباشد که هرچه تعداد افراد در یک خانه و محیط بیشتر باید باید از کولری قوی تر استفاده کنیم.
  4. موقعیت نورگیری محل: هرچه محل نصب کولر آفتابگیر تر باشد مشخص است که گرمتر خواهد بود به همین دلیل باید کولر گازی که برای این محل ها انتخاب می کنیم نسبت به سایر محل ها قوی تر باشد.
  5. ارتفاع سقف محیط: اگر ارتفاع سقف محل نصب کولر گازی از حد استاندارد یعنی 3 متر بیشتر یا کمتر باشد باید در خرید نوع این دستگاه دقت بیشتری بکنیم.
  6. در محل هایی مانند آشپزخانه که در این محل ها از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز استفاده می شود باید از دستگاه سرمازا قوی تری استفاده کنیم.
  7. میزان سیرکولیشن و تهویه هوا: هرچه در محیطی جریان و تهویه هوا راحت تر انجام شود آن محیط سریع تر خنک شده و احتیاج به کولر گازی با قدرت کمتری خواهد بود.

مواردی که بایستی هنگام خرید کولر گازی رعایت کنیم:

خرید کولر گازی کار راحتی نمی باشد زیرا که ممکن است شما هزینه اضافی پرداخت کنید در صورتی که اصلا به کولر گازی با این قدرت احتیاج ندارید و یا  ممکن است با خرید مدل و یا برند نامناسب از لحاظ مالی متضرر شوید. در این بخش به مواردی که باید در خرید کولر گازی به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد:

  1. حتما باید ظرفیت کولر گازی را در نظر بگیرید: در خرید این دستگاه باید حتما نسبت به محیط و موارد ذکر شده در قسمت قبل دقت کنید و کولری با ظرفیت مناسب انتخاب کنید. ظرفیت این دستگاه ها نشان دهنده قدرت آنها می باشد که با واحد BTU/h مورد سنجش قرار می گیرد.
  2. برای یک محیط چند دستگاه کولر گازی خریداری کنیم: این مورد برای محیط های بزرگ مانند رستوران ها و تالار ها مطرح می باشد که در این زمینه کارشناسان امر با در نظر گرفتن مساحت محیط شما را در این زمینه می توانند راهنمایی کنند.
  3. کولر گازی که خریداری میکنیم دارای چه مدل کمپرسور باشد: این بحث نیز یک بحث فنی می باشد که اگر در این زمینه اطلاعات کافی دارید می توانید به راحتی انتخاب خود را انجام دهید در غیر اینصورت باید از کارشناس این مورد راهنمایی بگیرید.
  4. کولر گازی اینورتر دار بخریم یا معمولی: اینورتر در نسل ها جدید کولر گازی باعث می شود که دمای محیط در همان دمای تنظیم شده ثابت بماند زیرا این وسیله مانع از خاموش شدن کمپرسور شده و سرعت آن را با توجه به دمای محیط تنظیم میکند. در صورتی که کولر گازی فاقد این امکانات باشد  با رسیدن دمای محیط به دمای دلخواه کمپرسور را خاموش خواهد کرد. این امکانات هم باعث کاهش استهلاک و همچنین افزایش عمر دستگاه و همچنین کاهش مصرف برق و بهینه سازی آن خواهد شد.
  5. چه برندی از کولر گازی بخریم: این مورد یکی از مهمترین مواردی است  که باید حتما در خرید کولر در نظر داشته باشیم با توجه به گران شدن تجهیزات برقی و اقبال مردم برای خرید این دستگاه ها تقلب  و جنس های فیک در این زمینه بسیار زیاد شده است. پس خرید دستگاهی با برند های معتبر مانند: ال جی و اجنرال بسیار برای خریدار مناسب می باشد.
  6. میزان مصرف برق کولر گازی: این مورد هم بایستی حتما مورد توجه قرار گیرد زیرا مدل های جدیدتر و برندهای معتبر تر دارای مصرف بهینه و کمتر نسبت به سایر مدل ها خواهند بود. که این مصرف برق با برچسبی که معمولا بر روی برند های معتبر نصب می شود قابل رویت می باشد.
  7. میزان پرتاب باد کولر : بهتر است کولر گازی را خریداری کنید که حداقل قابلیت پرتاب باد به میزان 10 متر را داشته باشد.
  8. حتما به میزان صدای موتور کولر توجه داشته باشیم: عدم توجه به این مورد ممکن است بعد از نصب در محیط باعث آزار افراد ساکن در محیط شود.
  9. از کجا کولر گازی را خریداری کنیم: این موضوع که از کدام فروشگاه یا سایت معتبر خرید انجام دهیم بسیار موضوع مهمی می باشد. به ویژه در این زمانه که هم اجناس فیک و تقلبی زیاد شده و هم دستگاه های دست دوم را با نام دستگاه صفر به افراد می فروشند. پس خرید از یک فروشگاه معتبر و یا سایت مورد اطمینان بسیار مهم می باشد. ما در این قسمت سایت: https://coolergazy.com را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر اینکه خواهید توانست با اطمینان خرید کنید می توانید به راحتی قیمت کولر گازی ال جی را که یکی از بهترین برند ها  در این زمینه می باشد را نیز مقایسه فرمایید. همچنین در این فروشگاه می توانید انواع مدل های کولر گازی اجنرال که این برند هم از بهترین برند های موجود در بازار می باشد را نیز مشاهده کرده و با هم مقاسیه بفرمایید  و یک خرید با اطمینان و راحت داشته باشید.

قیمت کولر گازی ال جی

مقایسه  قیمت کولر گازی ال جی در مدل های مختلف:

نام کمپانی ال جی برای همه جهان به ویژه برای ما ایرانیان همواره نماد کیفیت و کالای مناسب برای خرید می باشد و در این بخش  به بیان قیمت انواع کولر گازی این برند خواهیم پرداخت: قیمت انواع مدل های این برند در مدل اسپلیت در محدوده قیمت مابین 18.5 میلیون تا 40 میلیون می باشد. که این تفاوت قیمت مربوط به مدل، قدرت و با گارانتی بودن این دستگاه ها  می باشد. البته این قیمت ها با نوسانات ارزی قابلیت تغییر خواهند داشت.

برای خرید کولر گازی اجنرال چه مقدار بودجه بایستی در نظر بگیریم؟

برند اجنرال یکی از تخصصی ترین برند ها در زمینه کولر گازی می باشد. و محصولات این شرکت نیز بسیار با کیفیت و مناسب برای خرید با اطمینان هستند. برای خرید مدل اسپلیت این برند نیز بایستی بودجه ای در محدوده 11 تا 30 میلیون را در نظر بگیرید که این قیمت این مدل همانند برند قبلی  تحت تاثیر نوسانات ارزی خواهد بود.

نتیجه گیری:

برای خرید کولر گازی که دستگاهی حساس و گران قیمت می باشد بهتر است که از فروشگاه های معتبر و سایت های با اطمینان اقدام به خرید فرمایید. تا علاوه بر اینکه از نظر مالی متضرر نشوید از خدمات پس از فروش و نصب اصولی این محصولات هم استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما خرید از سایت و فروشگاه  https://coolergazy.com  برای خرید کولر گازی می باشد که علاوه بر دارا بودن برند های معتبر دارای کارشناسان و فروشندگان مجرب می باشد که شما را می توانند در زمینه خرید این کالا بسیار راهنمایی کنند. به طوری که هزینه اضافی برای خرید یک دستگاه قوی برای سیستم کولینگ محیط خود نکنید.  و همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و خرید از برند های معتبر همواره به نفع خریدار خواهد بود. همانطور که یک ضرب المثل انگلیسی در  این خصوص مصداق دارد که می گوید هنوز آنقدر پولدارنشده ام که جنس ارزان قیمت بخرم.

دیدگاه کاربران

علی۲۰۷۹۹۸۳۱۳:۱۱:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۵
من فقط کولر ایرانی می‌خرم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین