رئیس پلیس راهور تهران: محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات اجرا می‌شود

اجتماعی،   4000318089

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی مقطعی در روز انتخابات با توجه با جایگذاری شعب رای خواهیم داشت تا شهروندان بتوانند به سهولت برای رای دادن حضور یابند که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این باره به موقع صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور تهران: محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار "محمد حسین حمیدی" روز سه شنبه با اشاره به آمار ۱۰۰ ساله تصادفات ایران اظهار داشت: با توجه به نوع خودروها در دهه ۴۰ و ۵۰، شبکه معابر و نوع ترافیک، وضعیت تردد، نوع انضباط و فرهنگ ترافیکی که در شهر وجود داشته، می‌توان در خصوص فرهنگ ترافیک در آن‌ زمان بیشتر صحبت کرد.

وی گفت: در سال ۱۲۷۹ اولین خودرو وارد تهران می‌شود و در سال ۱۲۹۸ سیستم راهنمایی و رانندگی شکل می‌گیرد که جمعیت آن زمان پایتخت یکصد و ۲۱ هزار و ۵۸۴ نفر بوده است. همچنین در سال ۱۲۸۴ تعداد خودرو در شهر تهران ۲۱۴ دستگاه بوده و جمعیت شهر ۱۵۵ هزار نفر بوده است.

مقام ارشد راهور فاتب افزود: این روند تا سال ۱۳۰۰ که جمعیت خودرویی ۶۰۰ دستگاه بوده و جمعیت شهر تهران ۱۹۶ هزار نفر بوده است ادامه پیدا می‌کند و این زمانی بوده که از دو سال قبل از آن، راهنمای و رانندگی شکل گرفته است؛ خودروها شماره گذاری می‌شوند و ضوابط مربوط به تردد، تصادف و آیین نامه‌ها از این سال به بعد شکل منظمی به خود می‌گیرد.

حمیدی تصریح کرد: جمعیت خودرویی و جمعیت شهری تهران تا سال ۱۳۳۵ دارای شیب ملایمی بود اما در سال ۱۳۳۵ یک انفجار جمعیتی هم در شمار خودرو و هم جمعیت شهری اتفاق می‌افتد و آمار خودرو به ۷۵۰ هزار دستگاه و شمار جمعیت تهران  به یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اعلام این‌که تا پایان سال گذشته جمعیت تهران حدود ۱۳ میلیون نفر بوده است، گفت: جمعیت به تناسب شناور بودن آن ترافیک سنگینی را ابتدای صبح و آخر وقت‌ها ایجاد می‌کند. در سال گذشته تعداد جمعیت در شهر تهران ۱۳ میلیون نفر و تعداد خودرو ۷ میلیون دستگاه بوده است. البته تعداد خودروهایی که خارج و وارد پایتخت می‌شوند شناور است که در این آمار نیست و تعداد تردد شناور نیز روزانه حدود سه میلیون خودرو است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: شرایط کرونایی نشان داد تردد خودروها چقدر می‌تواند متفاوت باشد و محدودیت‌هایی که اعمال شد مشخص کرد اگر آن ترددهای شناور وجود نداشته باشد شهر از انضباط بیشتری برخوردار است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این آمارها نشان می‌دهد جمعیت و تعداد خودروها از گذشته تاکنون چقدر تغییر کرده است؛ همانطور که یکی از همکاران بنده که در سال ۱۳۶۵ رئیس پلیس راهور تهران بوده است در کتابی نوشته ساعت ۱۰ شب که برای استراحت می‌رفتیم تازه تقاطع بهبودی و آزادی قفل می‌شده است.

حمیدی ادامه داد: از آن زمان تاکنون تهران توسعه پیدا کرده است و اگر سامانه‌هایی مانند بی آرتی، مترو، تونل‌ها  نبود واقعاً اتفاقات بدی رخ می داد چرا که سفرهای درون شهری در تهران  روزانه  ۲۰ میلیون است.

وی در این باره افزود: همین انضباط به پلیس کمک کرده است و شبکه معابر و اصلاحات هندسی روی داد و راه‌ها و بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها توانست شهر را نجات دهد.

وی تاکید کرد: عمدتاً توجه ما در این قرن به افزایش خودروها بوده است و ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه یابد، دچار مشکل می‌شویم.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان داشت: در ده سال گذشته مثلاً در سال ۱۳۸۹ ما یکهزار و ۵۲ نفر کشته در تصادفات درون شهری کشور داشتیم که سهم شهر تهران ۴ و نیم درصد بوده است، این آمار به مرور کاهش پیدا کرد و در سال گذشته به ۳ و نیم درصد رسید. علیرغم افزایش جمعیت و خودروها شاهد هستیم تصادفات در سال گذشته کاهش داشته است.

مقام ارشد انتظامی تهران خاطرنشان کرد: اولین کاری که در راستای بهبود اوضاع باید صورت پذیرد اصلاح نگاه مدیران و کارشناسان است و اگر بخواهیم شهر را به همین صورت به خودرو واگذار کنیم امکان پذیر نیست.

وی افزود: چقدر می‌خواهیم کمربندی و تونل راه بسازیم لذا اگر بخواهیم انضباط در ترافیک باشد و اگر بخواهیم تصادفات را کاهش دهیم شهر را از نگاه خودرو محوری باید به سمت انسان محوری ببریم و پیاده راه‌هایی بسازیم که شهروندان بتوانند در کنار منزل خود از آن استفاده کنند و به مسیرهای دوچرخه بیشتر توجه داشته باشیم و سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

وی گفت: سازمان محیط زیست، بیمه شهرداری‌ها و دولت می‌توانند نقش بسزایی در این خصوص داشته باشند تا بتوانیم نظم بیشتری را در سطح شهر حاکم کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین