پشت‌پرده افشای فایل صوتی ظریف/ روایتی از درگیری لفظی روحانی با جهانگیری/ایران برای ادامه مذاکرات وین چراغ سبز نشان می‌دهد؟

سیاسی،   4000302108 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پشت‌پرده افشای فایل صوتی ظریف/ روایتی از درگیری لفظی روحانی با جهانگیری/ایران برای ادامه مذاکرات وین چراغ سبز نشان می‌دهد؟

آخرین آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز دوم خرداد و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، 8631 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 1170 نفر از آن‌ها بستری شدند.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 216 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 78 هزار و 597 نفر رسید.

در حال حاضر هشت شهر کشورمان در وضعیت قرمز، 233 شهر در وضعیت نارنجی  و 207 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

216 فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی 8631 بیمار جدید

دست هرکسی که به ما واکسن برساند را می فشاریم/ هنوز نیم‌درصد جمعیت کشور واکسینه شدند

***

تداوم نرخ بستری در تهران نگران‌کننده است

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر ۹۶۰۰ نفر به بخش های سرپایی به بخش های درمانی و بهداشتی استان تهران مراجعه کرده‌اند. در شبانه روز گذشته ۱۰۴۴ مورد بیمار جدید در بخش‌های عادی بیمارستان های تهران بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران ادامه داد: اگر نرخ بستری در ۴۸ ساعت آینده همین طور ادامه داشته باشد، نگران کننده است.

***

تردد جاده ای در نیمه خرداد ممنوع است 

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا  با تشرح اقدامات انجام شده برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در آستانه انتخابات گفت: پروتکل بهداشتی انتخابات تدوین شده و اقدامات متعددی در این زمینه انجام خواهد شد، هدف این است که همزمان با برگزاری با شکوه انتخابات، کاری کنیم که مردم با خیال راحت در انتخابات شرکت کنند زیرا اگر مردم بترسند و نگران این باشند که شرکت در انتخابات برای آنان خطر ابتلا به بیماری دارد ممکن است مشارکت کم شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که احتمالا روز دوشنبه در جلسات ستاد مقابله با کرونا مطرح و تصویب می شود این است که در تعطیلات نیمه خرداد به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره)، ترددهای جاده ای ممنوع شود و خیلی سفت و سخت این سختگیری اعمال شود تا بیماری در کشور اوج نگیرد و با نزدیک شدن به انتخابات با شیوع بالایی همراه نباشیم.

بیشتر بخوانید:

تمهیدات ضدکرونا برای انتخابات/ ممنوعیت تردد در تعطیلات خرداد/ زمان واکسیناسیون معلمان و اساتید

***

به مذاکرات وین تا توافق نهایی ادامه خواهیم داد 

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تأکید بر پیروزی ملت ایران در جنگ اقتصادی، گفت: ارقام رشد تولید در بخش‌های مختلف صنعتی کشور، بهترین شاهد بر بی‌ثمر بودن سیاست فشار حداکثری آمریکا است که خود آنها را به اعتراف به شکست این سیاست‌ها وادار کرده است و با توجه با مذاکرات اخیر انجام‌شده در وین، به‌صراحت آمادگی خود را برای رفع تحریم‌ها وفق برجام اعلام کرده‌اند. ما به مذاکرات تا توافق نهایی ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

روحانی: آمریکا به‌صراحت آمادگی خود را برای رفع تحریم‌ها وفق برجام اعلام کرده‌ است

***

احتمال تمدید تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 

یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) گفت که با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احتمال تمدید مشروط تفاهم قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

این منبع مطلع به نورنیوز افزود: بررسی این موضوع ناشی از حسن نیت ایران برای فرصت دادن به روند مذاکرات جاری در وین است و در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره کننده از فرصت مجددی که ایران در اختیارشان قرار خواهد داد استفاده کنند و با پذیرش مطالبات قانونی ایران روند دستیابی به توافق را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید:

حسن نیت ایران برای فرصت دادن به روند مذاکرات جاری در وین

***

دورکاری کنید اما بدون برق و اینترنت!

آفتاب يزد نوشت: «ترکیب دورکاری و قطعی برق»؛ عالی و نوبرانه است! … دیروز مردم ایران، به ترکیب «استرس هزینه تعمیر یا خرید لپ‌تاپ با قیمت‌های نجومی و قطع ناگهانی برق در کنار بیماران کرونایی متصل شده به دستگاه اکسیژن‌ساز!» رسیدند. در مورد این مورد آخری حتما می‌دانید با قطع برق، اگر حتی یک هزارم درصد امکان دارد برق اضطراری بیمارستان برای روشن‌شدن اکسیژن‌سازها، وارد مدار نشود! اینکه ده‌ها نفر در آسانسور ادارات و شرکت‌ها و مجتمع‌های بلندمرتبه مانده‌اند دیگر بماند؛ آری این حکایت‌ دیروز و امروز مردمان ماست.

مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.

بیشتر بخوانید:

دریافت خسارت مشترکین از بیمه صنعت برق چگونه است؟

کمبود برق / برق هسته‌ای می توانست راهگشا باشد / سایه شوم برجام برسر صنعت هسته‌ای کشور

قالیباف: بی‌نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است

***

در کوتاه مدت برای این اقتصاد نمی‌توان کاری کرد

آفتاب یزد گفتگویي با حسن سبحانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است:

-  متاسفانه دانش بودجه‌نویسی و اصولا آگاهی بر علم مالیه در دستگاه‌های تنظیم بودجه از یک طرف و نهادهای تصویب‌کننده بودجه از طرف دیگر، بسیار ابتدایی و غیر واقع بینانه شده است... . 

- همه برنامه‌های تفریغ بودجه پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد و تا الان ندیدم که دولتی پاسخگوی انحرافات تفریغ بودجه باشد. چقدر این ماجراها طبیعی و قابل تایید و چه اندازه جای بحث دارد؟

- ساز و کار تنظیم بودجه به گونه‌ای است که آن سند را مملو از ابهام و ایهام و پیچیدگی می‌کند و دستگاه مجری ممکن است در سایه روشن آن پیچیدگی‌ها برای خود گاهی راه فرار پیدا کند. راه حل هم این است که مجلس بودجه پیچیده و در هم تنیده تصویب نکند و قانون بودجه آن‌قدر شفاف باشد که هیچ کس نتواند تخلف کند و البته دادستان دیوان هم باید به تخلفات احتمالی رسیدگی کند.

- با یک سیل بنیان کن در کارکرد‌های اقتصادی مواجه هستیم که همه چیز را دارد تخریب می‌کند و باید با درایت برای کاهش نرخ رشد تخریب و مهار آن ظرف چند سال برنامه ریزی کنیم تا بتوان در وضعیت آرامشی که به وجود می‌آید شروع به اقدامات سازنده دیگر کرد بنابراین در زمان خیلی خیلی کوتاه‌مدت هیچ کس نمی‌تواند برای این اقتصاد کاری کند. 

- ایران در آستانه قرن جدید که چندین ماه دیگر شروع می‌شود انصافا از یک استقلال سیاسی قابل توجهی برخوردار است. استقلالی سیاسی که در تاریخ ایران سابقه ندارد و محصول زحمت، مجاهدت، شهادت و مرارت و مبارزات مردان و زنانی است که تعداد کمی از آن‌ها شناخته شده‌اند و بسیاری‌شان ناشناخته اند... این استقلال سیاسی کم نظیر در حال تهدید شدن و مواجهه با خطراتی است که آن خطرات از ناحیه‌عدم توسعه اقتصادی و به تبع نبودن استقلال اقتصادی نشات می‌گیرد. 

***

 یک ردپای آشنا در ستاد لاریجانی

فرهيختگان نوشت: تقریبا یک‌ماه از افشای عجیب فایل صوتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه می‌گذرد و در این مدت علی‌رغم تاکید برای پیگیری پرونده چگونگی انتقال این فایل به رسانه‌های ضدانقلاب فارسی زبان، هیچ گزاره‌ای که نشان دهد این پرونده در حال پیگیری و دستیابی به حصول نتیجه است، وجود ندارد... افشای فایل صوتی ظریف، دنباله رقابت شدیدی بود که در دفتر رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان وجود داشت. اگر اصلاح‌طلبان حاضر به همراهی با دولت سوم حسن روحانی به ریاست علی لاریجانی می‌شدند، شاید این فایل همچون 32فایل دیگر، در امنیت کامل حفظ و نگهداری می‌شد. جدا از اینکه افشای این فایل چه مزایایی برای علی لاریجانی داشت، ادبیات انتخاباتی علی لاریجانی نیز می‌تواند نشانه خوبی باشد که او، همان روحانی سال92 با محدودیت‌های نسبتا بیشتری است.

شباهت‌های گفتاری و کلامی لاریجانی با روحانی به‌اندازه‌ای است که می‌توان گفت موتور محرک ستاد تبلیغاتی علی لاریجانی همان کسانی هستند که سال‌های92 و 96 درکنار روحانی بوده‌اند. او همانند روحانی برای خودش دشمنی فرضی می‌سازد و به‌نقل از این دشمن، اظهارات عجیب‌وغریبی را مطرح می‌کند و سپس خودش پاسخ آنها را می‌دهد و پیروز از میدان بیرون می‌آید. این همان مدلی است که اتاق عملیات روانی آشنا برای حسن روحانی تدارک دید و لاریجانی نیز به‌نظر از همان افراد در بخش عملیات روانی ستادش بهره می‌برد.

***

«برند»ها برمی‌گردند؟

دنياي اقتصاد نوشت: درهای ایران به روی برندهای کره‌ای باز می‌شود. احیای همکاری میان بازیگران کره‌ای و ایرانی صنعت لوازم خانگی نخستین گام از مسیر تازه‌ای است که در صورت گشایش در برجام، عملیاتی می‌شود. طبق توافق وزارت صمت و تولیدکنندگان این بخش قرار است در ازای ممنوعیت واردات محصولات خارجی، تولید صادرات‌محور در دستور کار صنعت لوازم خانگی قرار گیرد. این موضوع هنوز رسمی نشده اما در صورت تحقق، ایران را به بازیگری جدی در صنعت لوازم خانگی منطقه تبدیل خواهد کرد و فضای خوبی را برای فعالیت شرکت‌های داخلی فراهم می‌کند. برخی از فعالان صنعتی انتشار شایعه مذاکره میان برندهای ایرانی و کره‌ای را به آماده‌باش بازگشت برندهای خارجی به ایران تعبیر کرده‌اند. شرط بازگشت این شرکت‌ها به ایران، انتقال خط و تکنولوژی تولید با هدف صادرات اعلام شده است... در این راستا، خبر می‌رسد دو برند کره‌‌ای صنعت لوازم خانگی موافقت شرکای ایرانی را برای بازگشت به صنعت کشور با سبک و سیاقی تازه جلب کرده‌‌اند. برخی منابع آگاه ... اعلام کردند نقش درآمدهای نفتی بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی، در این تغییر مسیر تاثیرگذار بوده است. گویا قرار است دلارهای نفتی گره‌های تامین مالی همکاری مجدد صنایع لوازم خانگی ایران و کره را باز کند. در عین حال چراغ سبز شرکت‌های خارجی برای ورود به فاز تولید در ایران در تغییر لحن مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت تاثیرگذار بوده است.

***

روایتی از درگیری لفظی روحانی با جهانگیری

غلامرضا تاجگردون‌، نماینده سابق مجلس با شرکت در برنامه تقاطع مدعی شده در جلسه سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین، آقای روحانی سخنان جهانگیری را که ظاهرا با نظر دولت هم همخوان نبوده، قطع کرده و  می گوید: فکر می‌کنید من خبر ندارم پنج‌شنبه‌ها شما و جمعی از روشنفکران اصلاح‌طلب، در سعدآباد می‌نشینید و توطئه می‌کنید که دولت من را زمین بزنید!

تاجگردون ادامه می دهد: جهانگیری قصد رفتن از جلسه را داشت که آقای لاریجانی واسطه شدند و ایشان در جلسه ماندگار شدند.

تاجگردون همچنین ادعای صادق خرازی درباره خانه نشینی جهانگیری را رد کرد و می گوید جهانگیری برخلاف صحبت های صادق خرازی اصلا خانه نشینی نداشت.

***

قیمت سوم در بازار خودرو

دنیای‌اقتصاد نوشت: روز گذشته اولین افزایش قیمت محصولات خودرویی در سال کلید خورد. شورای رقابت 13 اردیبهشت ماه، میزان افزایش قیمت محصولات تولیدی خودروسازان را بر اساس تورم بخشی یکساله و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه‌ماهه‌های اول و دوم سال 1399 و در نظر گرفتن متغیر‌های کیفیت و بهره‌وری، برای شرکت ایران‌خودرو به طور متوسط 2/ 8 درصد و برای شرکت سایپا نیز 9/ 8 درصد محاسبه کرد. حال در شرایطی خودروسازان از دیروز یعنی اول خرداد ماه اقدام به افزایش قیمت محصولات تولیدی خود کردند که اظهارات ضد و نقیضی در مورد میزان افزایش قیمت‌ها عنوان می‌شود. اما آنچه در این اظهارات جلب توجه می‌کند قیمت‌گذاری بر اساس تقسیم‌بندی خودروها به کم‌تیراژها و پرتیراژهاست به این معنا که محصولاتی که قیمت حاشیه بازار آنها در مقایسه با قیمت کارخانه بیشتر است و دلالان سود بیشتری از آن می‌برند افزایش قیمت بیشتری از قیمت متوسط شورای رقابت خواهند داشت و همچنین خودرو‌هایی که حاشیه بازار پایین‌تری دارند با افزایش کمتری، قیمت‌گذاری می‌شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۸۸۴۹۹۲۰:۳۹:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲
علت اصلی قطع برق عدم سرمایه گذاری دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور در 8 سال گذشته است.
ناشناس۱۹۸۸۶۶۰۲۲:۱۴:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۲
روحانی:برجام نه یک کلمه کم و یک کلمه زیاد پس مذاکره عراقچی در مورد چیست لطفا ملت را شیر فهم کنید
ناشناس۱۹۸۸۸۷۷۰۰:۳۵:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۳
منتظر بودند مشکل برق را هم برجام حل کند!!!
ناشناس۱۹۸۸۹۲۴۰۱:۰۱:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۳
دولت موردتاییدشما ۸۰۰ میلیارددرآمدراچه کارکردکدام سرمایه گذاری فقط تحریم وبدهی وصندوق ذخیره خالی برای روحانی گذاشت شعارنده
ناشناس۱۹۸۹۲۰۹۰۸:۰۵:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۳
علت اصلی قطع برق،قرارداد پاریس ه،که خانوم ابتکار رفتن امضا کردن،بدون تصویب مجلس،و دولت داره چراغ خاموش انجامش میده،کلی نیروگاه خصوصی گازی رو ب خاک سیاه نشوند،حالا مجبور برای استحصال برق،آب با ارزش رو ب هدر بده
ناشناس۱۹۸۹۲۵۶۰۸:۴۳:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۳
ده ها کشور این توافقنامه را امضا کرده اند هیچ کدام هم مشکل برق ندارند این تفکرات ترامپی را دور بریزید
ناشناس۱۹۸۸۵۰۳۲۰:۴۱:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۲
هدف امریکا و اروپا حفظ تحریمهای فلج کننده و حفظ تحریم کاتسا هست تعلیق موقت برخی تحریم ها در یک بازه زمانی 4 تا 6 ماهه هیچ سودی برای کشور و مردم ندارد.
ناشناس۱۹۸۹۰۲۸۰۲:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۳
همه تحريم لغو شود تا fatf قبول نشود هيچ ارزشي ندارد هر دو طرف برنامه موقت دارند
ناشناس۱۹۸۸۵۲۳۲۰:۵۲:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۲
در وین همه چیز خوب است اما هیچ خبری از لغو تحریم ها نیست !
ناشناس۱۹۸۹۲۲۰۰۸:۱۴:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۳
اینارفتن عشق وحال اخردولت فلج وناکارامده کی به کیه وای براحوال مامردم بدبخت
ناشناس۱۹۸۸۵۲۶۲۰:۵۲:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲
لاریجانی تکرار روحانی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۹۸۸۵۲۸۲۰:۵۴:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۲
دولتی که حتی توان تامین برق و مرغ و تخم مرغ و روغن مصرفی مردم را ندارد فقط ادعا دارد !
ناشناس۱۹۸۸۵۳۰۲۰:۵۶:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲
مهلت 3 ماهه به آژانس پایان یافت با توجه به بدعهدی طرف مقابل و رفع نشدن تحریم ها باید دوربین ها را خاموش کنیم و جاسوسان آژانس را اخراج کنیم.
ناشناس۱۹۸۸۶۸۸۲۲:۳۲:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۲
مجلس مواظب باشد فریب دولت را برای تمدید نخورد
ناشناس۱۹۸۸۵۸۳۲۱:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۲
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم و از مجلس می خواهیم طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش را در پایان کارشان کلید بزنند تا هر کدام را که نیاز شد در دسترس باشند ..
ناشناس۱۹۸۸۹۵۷۰۱:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۳
دمت گرم انشاالله کسایی که به مردم خیانت کردند به سزای عملشون میرسند و مرهمی می شوند بر زخم دل این مردم ستمدیده
ناشناس۱۹۸۸۵۹۱۲۱:۳۲:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۲
علت قطع برق توافقنامه آب و هوایی پاریس است که معصومه ابتکار امضاء کرده بود.
ناشناس۱۹۸۸۶۱۹۲۱:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۲
آقای جهانگیری واقعا دلسوز هستند، در 8 سال معاون اولی ایشون از هیچ کمکی به مردم دریغ نکردند، ممنونیم جناب جهانگیری
ناشناس۱۹۸۸۷۱۵۲۲:۴۳:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲
چون سنگ تمام گذاشتند حق دارند بغض کنند اصلا کوتاهی در حق مردم کردند؟ نه والا ..راستشو بگید!
فردوس۱۹۸۸۷۲۷۲۲:۴۸:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۲
سلام ادم حسابی این آقا حتی نتونست یکحرف راستی بگه حتما تو ازدارودسته .. دراین هشت سال قدمی واسه مردم برداشته تنها قدمش .. بردارش ..
ناشناس۱۹۸۸۸۱۹۲۳:۵۰:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲
آره بخدا جهانگیری اونقدردلسوزنباش مردیم زیرباراین همه دلسوزی ..
ناشناس۱۹۸۸۸۴۷۰۰:۱۵:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۳
دو نفر مثل تو باشه مردم از این بدبختر میشن این چکار کرده که ما نمیدونم
ناشناس۱۹۸۹۰۴۰۰۳:۲۰:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۳
آقای روحانی وآقای جهانگیری دلسوز از زحمات شما قدردانی می کنم تواین روز های کرونایی واقعا به مردم کمک کردین مخصوصا از رهبرم جانم فدای رهبر دلسوزم خدا به همه شما عمر با عزت بده علی یارتان باشد
ناشناس۱۹۸۹۰۷۵۰۵:۰۲:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۳
واقعا خسته شدند اینقدر خدمت کردند بهتر است تشریف ببرند استراحت بیشتر ازاین خدمت نکنند
ناشناس۱۹۸۸۶۵۳۲۲:۱۲:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲
روحانی چطوری می گوید برجام نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم آنوقت الان چند ماه است مرتب هییت میفرستد برای مذاکره و جالب است آلان هشت سال است می گویند مذاکرات مثبت سازنده و رو به جلو بوده است و بازی برد برد است
جهان بین۱۹۸۸۶۸۰۲۲:۲۹:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۲
جهانگیری دلسوز ملت نیست
سجاد محمدزکی۱۹۸۸۶۸۶۲۲:۳۱:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲
آقای روحانی شما ملت رو در عرض هشت سال ملت رو به خاک سیاه نشوندید کدوم پیروزی
ناشناس۱۹۸۸۶۹۸۲۲:۳۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲
خدایا بندگانت رابه راه راست هدایت فرما
ناشناس۱۹۸۸۷۰۴۲۲:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲
روحانی تاکنون بد شانس ترین دولت بوده اما دولت بعدی از روحانی هم بد شانس‌تر است. تا آخر امسال منتظر تورم در حد ونزوئلا باشید.
ناشناس۱۹۸۸۷۱۶۲۲:۴۴:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۲
مظلوم نمایی جهانگیری نمی تواند حقایق را پنهان کند و نظر مردم را جلب کند.‌
طاها۱۹۸۸۷۲۲۲۲:۴۶:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲
فقط و فقط سید ابراهیم رئیسی بت شکن زمان یاور رهبری
ناشناس۱۹۸۸۷۲۳۲۲:۴۷:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۲
از پزشکیان غافل نشوید که مهره خوبی برای اصلاحات است. هشتک بصیرت در انتخابات 1400
ناشناس۱۹۸۸۷۲۹۲۲:۴۹:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۲
جهانگیری، لاریجانی چه فرقی آخه با حسن روحانی دارن؟؟ شورای نگهبان با تایید این دونفر به دنبال چیست
اریا۱۹۸۸۷۳۳۲۲:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲
جهانگیری مثل آفتابگردونه به هر طرفی میچرخه
ف۱۹۸۸۷۳۹۲۲:۵۳:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۲
سلام ازاینکه سخنران خوبی هست ومردم راگول میزند شک ندارم ولی فکرمیکنید بازپشت پرده کاندید ریاست جمهوری اش چه کاسه ونیم کاسه ای است خداپدر قالیباف بیامرزد درزمان ریاست یش واقعا هرکاری کرده باز کارکرده دستش درد نکنه
م۱۹۸۸۷۵۹۲۳:۰۷:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲
آقای جهانگیری مدیری است دلسوز وتا آنجا که می تواند برای سر بلندی کشور ورفاه ملت تلاش می کند از او ممنونیم
وطن۱۹۸۸۷۹۳۲۳:۳۱:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲
این دولت رحِم اجاره ای اصلاح طلب هاست که حالا جنین شان در داخل رحم سقط شد . با بی تدبیری امید یک ملت را نا امید کردند . خسارتی به کشور زدند که تا یک دهه دیگه سخت بشه جبرانش کرد و تک تک افرادی که به اینها رای دادن در این گرفتاری ها به سهم خودشون شریکند . البته شاید بشه با رای درست در این دوره بخشی از این قصور را جبران کرد . باید دانست که لاریجانی دولت سوم روحانی است همانگونه که روحانی دولت سوم خاتمی است ... خدا ذلیلشون کنه که یک ملت رو گرفتار هوس بازی و قدرت طلبی و لجبازی های خودشون کردند ...
ناشناس۱۹۸۸۸۰۵۲۳:۳۴:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۲
همین چراغ سبز نشون دادناست که تحریم لغو نمیشه .جمع کنید بساط برجامو..
ناشناس۱۹۸۸۸۴۱۰۰:۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۳
همه ما در یک رو دربایستی بزرگی قرار داریم و نمیخواهیم به طور واضح حرف بزنیم . سوال :آیا با دولت جوان حزب الهی همه مشکلات حل میشود ؟ پاسخ : در صورت مدیریت قوی و دوری از رانت و فساد و بهره گیری از تمام امکانات و اندیشه ها بخشی از مشکلات مرتفع میشود .
م س۱۹۸۸۸۵۷۰۰:۲۲:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۳
شمارا بخدا دوباره هیچ کدوم از کسانی که در دولت بودن دستشون باز بود میتوانستن کاری بکنن بنزین را ۴برابر کردن انتخاب نکنید دوباره همان اش همان کاسه را بدست ملت ندین
ناشناس۱۹۸۸۹۱۹۰۰:۵۹:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۳
اقای‌جهانگیری‌فک‌میکنم‌این‌چندسال خواب‌تشریف‌داشتن
ناشناس۱۹۸۸۹۲۱۰۱:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۳
هرچه درتوان داشتندبرعلیه این مردم عزیزبه اجراگذاشتندازگرانی اجناس قطع برق پایین آوردن قیمت سهام دربورس وخیلی مسایل دیگه فقط تواین مملکت مرغ وتخم مرغ است که گران شده بقیه اجناس هیچی دارو لوازم ساختمانی خودرو لوزام داخل منزل حمل ونقل کرایه خانه خریدملک
ناشناس۱۹۸۸۹۶۳۰۱:۳۹:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۳
اگرچه تحلیل غیرمنطقی به نظر نمیرسد اما آیا مدرکی هم وجود دارد که پشت پرده افشای فایل صوتی ظریف، علی لاریجانی است؟
ناشناس۱۹۸۸۹۶۶۰۱:۴۱:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۳
روحانی خودش داره راحت رئیسی را راهی پاستور میکنه
ناشناس۱۹۸۸۹۷۰۰۱:۴۵:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۳
روحانی ۶ ماهه عراقچی را وادار کرده هر سه روز یکبار بگه خبر خوش .تحریمها لغو شد.همتی ماموریت داره صبح همان روز ۵ ریال ۵ ریال نرخ ارز و سکه را ارزان کنه و اینقدر طمعند که عصر همان روز بر میگردند تلافی نو و کهنه را در میارند.آخه با حلوا حلوا کردن دهن شیرین میشه دارید خودتونا گول میزنید نه رئیسی را
ناشناس۱۹۸۸۹۷۴۰۱:۵۱:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۳
شماها از خداتونه ارز و سکه گرانتر هم بشه.این همه گفتید خبر خوش.تحریمها لغو شد.از تکرار این جمله مردم چه سودی بردند غیر از اینکه زکل از شما نا امید شدند
ناشناس۱۹۸۸۹۷۸۰۱:۵۲:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۳
والله عمبکرد دولت وشخص روحانی را گه میبینیم ۹۰ رصد خطا راهبردی داشته وده رصد کار مفید کرده
ایرانی۱۹۸۹۰۱۰۰۲:۲۶:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۳
دراین مدت هشت درتمام اموراز مردم مایه گذاشتیدواز جیب مردم خوردیداگر زره ای شهامت داشتید از امریکا هراس نمی کردید غنی سازی بادرصدبالایی انجام می شدالان دچار قطعی برق به علت کمی اب نمی شدیم
فرشاد۱۹۸۹۰۳۲۰۳:۰۱:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۳
خدمات همه مشخص ولی خدمات احمدی نژادخیلی برتر واقعاکه خدمتگذاربود به امیدخدادوباره برگرده
اکبری۱۹۸۹۰۳۷۰۳:۱۲:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۳
خدا به این دولت عمر طولانی بده مخصوصا به آقای روحانی عزیز
ناشناس۱۹۸۹۰۶۹۰۴:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۳
مجلس ها باید با تصویب قانون منع خروج اعضای هیئت دولت و مشاوران و بسیاری دیگر از مدیران دولت ناکارآمد روحانی ، زمینه را برای بررسی عملکرد ومحاکمه اونها فراهم آورند.
ناشناس۱۹۸۹۰۹۷۰۵:۵۴:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۳
همه اینا باهم هستند همه شان سر وته یه کرباسند ،اگه این موضوع درسته خیلی راحت میتونست به عنوان اعتراض استعفا بده وخط خودش را جدا میکرد ،این حرفا دروغه
دلسوز۱۹۸۹۱۱۲۰۶:۱۸:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۳
ازکدوم کمک صحبت میکنید
ناشناس۱۹۸۹۱۳۶۰۶:۵۴:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۳
عجب شاهکاری شده به یکی از فرزندان کاندیدا پی بردن در آمریکا گل کاشتی واقعا،، اقازاده های لاکچری اکثر مسئولین در خارج از کشور به همه کارها دست می‌زنند ومردم را به هر طریقی می دوشند تا انهاتامین شوند واقعا عدالت علی در کشور اسلامی اجرا می‌شود احسن
ناشناس۱۹۸۹۳۳۲۰۹:۲۰:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۳
به‌چی‌بریم‌رای‌بدیم‌به‌بدبختیامون‌‌وقتی‌که‌اقایون‌نمیتونن‌برق‌رو‌مدیریت‌کنن‌چطور‌میتونن‌کشور‌رو‌اداره‌کنن‌نا‌کار‌امدی‌‌ دولت مردم‌رو‌به‌این‌روز‌انداخت
ناشناس۱۹۸۹۳۴۲۰۹:۲۵:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۳
افشای فایل صوتی ظریف بخاطر اینه کاندید نشه به هر حال با وجود همه مشکلات کشور حداقل بین مردم اقبال خوبی داشت اصولگراها همه جوره میخوان فقط خودشون در قدرت باشن
ناشناس۱۹۸۹۳۵۲۰۹:۳۰:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۳
اگه کسی میدونه که صندوق خالیه و ... و نمیتونه وضع کشور رو بهتر کنه بیخود میکنه میاد که رییس جمهور بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین