دیپلمات ارشد آمریکایی برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس روانه تل‌آویو شد

جهان،   4000222120

وزیر خارجه آمریکا از اعزام دیپلمات ارشد این سفارتخانه به تل آویو برای رایزنی با مقام‌های این رژیم در زمینه بررسی روند نبرد قوای صهیونیستی با نیروهای مقاومت خبر داد.

دیپلمات ارشد آمریکایی برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس روانه تل‌آویو شد

به گزارش فارس، دولت آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی «هادی عمرو» دیپلمات ارشد خود را به تل آویو فرستاده تا با مقام‌های ارشد صهیونیستی در زمینه بررسی وضعیت نبرد با نیروهای مقاومت رایزنی کند. 

به نوشته روزنامه اماراتی «نشنال» «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هادی عمرو، معاون وزیر امور خارجه در امور اسرائیل و فلسطین، اولین سفر خود به تل آویو را چهارشنبه انجام خواهد داد. منابع آمریکایی گفتند این سفر در ابتدا برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، اما با تشدید درگیری‌ها زودتر انجام گرفت.

این منابع افزودند که بایدن به مصر و اردن متکی است تا قبل ازعید فطر در روز پنج شنبه آتش بس بین نیروهای صهیونیستی و مقاومت برقرار شود. «مارتین ایندیک» نماینده سابق ایالات متحده در منطقه نیز این سفر را ضروری و مهم خواند. وی گفت: «عمرو در این مرحله از درگیری نمی تواند واسطه باشد، اما می‌تواند با هر دو طرف وارد تعامل شده و در مورد راه‌های احتمالی پایان جنگ به واشنگتن مشاوره دهد.»

به نوشته این رسانه، واشنگتن برای کمک به آتش بس قاهره را تحت فشار قرار داده است. کاخ سفید روز سه شنبه گفت که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا  با «عباس کامل» همتای مصری خود صحبت کرده است.

منابع دیپلماتیک گفتند که با توجه به شدت درگیری ها، پایان سریع جنگ قبل ازعید فطر غیرواقعی است.

این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در نشست خبری خود بدون اشاره به حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، حملات راکتی حماس را محکوم کرد و خواستار کاستن از تنش‌ها شد.

وی در خصوص تحولات اخیر میان فلسطینی‌ها و دشمن صهیونیست، گفت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روزانه در جریان تحولات در اورشلیم (قدس اشغالی) و غزه از جمله ویدئوهایی منتشر شده که رگبار راکت‌هایی که تل‌آویو را هدف قرار می‌دادند، قرار گرفته است.

جن ساکی بدون اشاره به این که حملات مذکور در واکنش به بمباران برج‌های مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی، انجام گرفته، افزود: «از روزهای گذشته، بایدن به تیمش برای تعامل فشرده با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی از جمله رهبران سراسر خاورمیانه دستور داده است. تیم او در حال انتقال پیامی واضح و ثبات از تنش‌زدایی است و این تمرکز اصلی ماست.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز چهارشنبه یک جلسه اضطراری درباره درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها برگزار کرد، اما از صدور بیانیه مشترک در خصوص آن خودداری کرد. دیپلمات‌ها گفته‌اند  کهاعضای شورای امنیت به دلیل مخالفت ایالات متحده آمریکا موفق به صدور بیانیه نشده‌اند.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین