پشت پرده وحشی‌گری‌های اشغالگران در قدس/ نتانیاهو به سرنوشت «اولمرت» دچار می‌شود؟

جهان،   4000221031 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هم‌زمانی تحرکات مشکوک صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی-از مانور نظامی گسترده تا اقدامات وحشیانه اسرائیلی‌ها در قدس و مسجدالاقصی از چند جنبه قابل بررسی است.

 پشت پرده وحشی‌گری‌های اشغالگران در قدس/ نتانیاهو به سرنوشت «اولمرت» دچار می‌شود؟

به گزارش الف، در حال حاضر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بحران‌های متعددی-از ناکامی در تشکیل کابینه گرفته تا درگیری در پرونده‌های فساد مالی که ممکن است برای سال‌های طولانی او را پشت میله‌های زندان بیندازد محاصره شده است. از سوی دیگر اختلاف سران صهیونیست در زمینه پرونده سیاسی این رژیم همچنان ادامه دارد و کارشناسان اسرائیلی بارها درباره وقوع جنگ داخلی در سایه خشم شهرک‌نشینان هشدار داده‌اند.

حتی امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی با رژیم‌های مرتجع عربی نیز نتوانست کمکی به حل مشکلات ساختاری اسرائیل و مشروعیت‌بخشی به آن کند؛ همانطور که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود این چالش‌های رژیم صهیونیستی را نشانه‌های افول و محو شدن آن توصیف کرد.

علاوه بر آن در زمینه سیاست خارجی، اقدام آمریکا به عنوان مهم‌ترین هم پیمان رژیم اسرائیل برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، موجی از نگرانی را در محافل صهیونیستی به وجود آورده و حتی هیئت ارشد اسرائیلی که اخیرا برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای ایران با هدف جلوگیری از احیای توافق مذکور به واشنگتن سفر کرده بود، پاسخ رضایت‌بخشی از آمریکایی‌ها دریافت نکرد.

در این بین از چند روز قبل صهیونیست‌ها سرو صدای زیادی درباره برگزاری یک مانور نظامی گسترده به پا کرده بودند که از همه نوع سلاح نیروی زمینی و دریایی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در آن استفاده شده و بزرگترین رزمایش در طول تاریخ این رژیم جعلی محسوب می‌شود که صبح روز یکشنبه برگزار شد.

چند روز قبل از برگزاری این مانور، قدس اشغالی شاهد درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در نتیجه یورش نظامیان و شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی به خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح بود. اما درگیری میان اهالی قدس و اشغالگران صهیونیست در قدس روز گذشته پس از یورش وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی که با زخمی شدن صدها فلسطینی همراه بود، به اوج رسید. همچنین صحنه زیر گرفتن یک فلسطینی توسط خودرو یک شهرک‌نشین افراطی موج خشم فلسطینیان را برانگیخت.

از آنجایی که رژیم اسرائیل یک حاکمیت طبیعی محسوب نمی‌شود و در طول بیش از 70 سال تلاش نتوانسته خود را در جامعه عربی و بین‌المللی به رسمیت بشناساند، نوع برخود آن با بحران‌های متعدد نیز همانند سایر کشورها نیست و تاریخ ثابت کرده این رژیم در شرایط حساس دست به اقدامات خطرناک و جنون‌آمیز می‌زند.

بر همین اساس کارشناسان معتقدند رویدادهای اخیر در اراضی اشغالی، از جمله مانور نظامی صهیونیست‌ها تا درگیری شدید در بیت‌المقدس را نمی‌توان جدا از تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای فرار از مخمصه‌ای که گرفتار آن شده، دانست. درواقع نتانیاهو گمان می‌کند که در صورت وقوع یک جنگ با مقاومت، در شرایطی که جامعه اسرائیل در وضعیت اضطراری قرار دارد و شهرک‌نشینان وحشت‌زده هستند، او می‌تواند با فرار رو به جلو یک دولت اضطراری وحدت «ملی» تشکیل داده و آینده سیاسی خود را تضمین کند. اما در بهترین حالت، این مسئله تنها در حد یک داروی مسکن برای نتانیاهو و سایر صهیونیست‌ها خواهد بود و گذشته از تلفات جانی و مالی سنگینی که اسرائیلی‌ها باید بپردازند، هم‌زمان با پایان جنگ وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی مجددا به نقطه صفر برمی‌گردد.

علاوه بر آن شرایط گروه‌های مقاومت فلسطین با دوره‌های قبلی کاملا متفاوت است و بارها ثابت کرده‌اند که در برابر کوچکترین جنایت اشغالگران علیه ملت فلسطین ساکت نمی‌مانند؛ همانطور که روز گذشته جنبش حماس بلافاصله با حمله موشکی به مواضع صهیونیست‌ها در قدس اشغالی تهدید خود را در کمتر از چند ساعت عملی کرد.

بنابراین اگر اشغالگران صهیونیست همچنان قصد ادامه تجاوزات علیه فلسطینیان را داشته باشند در فاصله زمانی کوتاه پاسخ خود را دریافت خواهند کرد. در همین راستا یکی از رهبران مقاومت فلسطین اعلام کرد که فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو در صدر اهداف مقاومت در جنگ آینده با اسرائیل است و فلسطینیان با معادله «چشم در برابر چشم» با صهیونیست‌ها خواهند جنگید. علاوه بر آن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در تل‌آویو، حیفا، اسدود و عسقلان و بئرالسبع که مملو از جمعیت‌ هستند، در کنار زیرساخت‌های آبی و برق اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت فلسطین قرار دارند.

همچنین به نظر می‌رسد که نتانیاهو سرنوشت «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در لشکرکشی به جنوب لبنان را فراموش کرده است؛ اولمرت درحالی که گمان می‌کرد نیروهای خود را برای تفریح و یک پیروزی آسان به جنوب لبنان می برد، مجبور شد با شکستی ننگین و ذلیلانه از آن خارج شده و به افسانه ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل پایان دهد.

اما توجه به این نکته ضروری است که حتی اگر نتانیاهو قصد آغاز یک جنگ گسترده برای فرار از بحران را داشته باشد، او به تنهایی در این زمینه تصمیم نمی‌گیرد و این تصمیم باید در همه سطوح نظامی و سیاسی و امنیتی مورد ارزیابی قرار بگیرد. به طور کلی در صورتی که صهیونیست‌ها بدون عبرت گرفتن از تاریخ جنگ‌های قبلی، قصد ورود به یک کارزار بزرگ علیه مقاومت را داشته باشند، شاید همین جنگ مقدمه‌ای برای نابودی قریب‌الوقوع رویای «اسرائیل بزرگ» باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۶۳۶۳۲۱۱:۴۷:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید نابود شود.
ناشناس۱۹۶۳۷۳۳۱۲:۳۹:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
معلومه از کجا منفی میدن
ناشناس۱۹۶۳۸۳۲۱۳:۴۳:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
منافقین از آلبانی منفی می دهند.
ناشناس۱۹۶۳۹۴۳۱۴:۴۲:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
من همینجا توی تهران نشستم و می دونم رفتار شماها باعث مشکلات منطقست می خوای قبول بکن یا نکن ن با این سیاست مخالفم ولی امثال شما سیاست رو دست گرفتند و با همین فرمون دارند کشور و مردم رو نابود می کنند.
ناشناس۱۹۶۳۸۲۱۱۳:۳۵:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ادیباتی که از کلمات خشن استفاده می کند، خریدار ندارد. فقط تو می توانی از غده سرطانی، سگ هار و نابود چنین ترکیبی بسازی!
راه۱۹۶۴۲۲۱۱۷:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این کامنت ۱۹۶۳۸۲۱ تنها یک نمونه‌ی بسیار ناچیز از حقارت بسیار بزرگ کسانیست که خداوند در قرآن کریم مترود و منفور و ذلیل و دین‌ستیز و خائنشان خوانده _______ حدود انسانیت در نظر ایشان تا فراهم بودن بساط عیش و و شکم‌بارگیشان است و بس
ناشناس۱۹۶۴۳۶۰۱۹:۵۱:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این ترکیب رو که این بنده خدا نساخته، خود صهیونیستها با کمک آمریکا و انگلیس، سالها برای ساختنش تلاش کردن، این بنده خدا فقط استفاده کرده!!!
ناشناس۱۹۶۴۳۷۹۱۹:۵۹:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
با همه این اوصاف ترکیب برازنده‌ای ساخته!! خیلی به صهیونیستها میاد!!!
ناشناس۱۹۶۴۳۸۰۲۰:۰۰:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اگه بگیم اسرائیل بد بد بد، خوبه یا هنوز این هم خشن هست!؟
ناشناس۱۹۶۴۳۸۴۲۰:۰۲:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بابا طرف طی ۲۴ ساعت گذشته فقط ۱۰ کودک رو کشته، اونوقت دنبال ادبیات هستی!؟!؟ حتما بخاطر اینکه روحانی گفت من سرهنگ نیستم بهش رای دادی، یا از برجام بخاطر اینکه ظریف گفته هیچوقت یه ایرانی رو تهدید نکن دفاع میکنی!؟!؟
ناشناس۱۹۶۴۳۸۵۲۰:۰۳:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ادبیات باید از کلمات مناسب استفاده کنه و در حال حاضر این کلمات کاملا مناسب هستن!!!!
ناشناس۱۹۶۴۳۸۹۲۰:۰۵:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تا شما ادبیات مناسب پیدا کنی صهیونیستها با تانک از روت رد شدن!!!
ناشناس۱۹۶۴۸۰۲۰۱:۳۱:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۲۲
مرگ بر اسرائیل
محمود۱۹۶۴۸۹۴۰۴:۴۱:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۲۲
یعنی به صهیونیست‌های آدم کش نباید گفت بالای چشمشان ابروست؟ گیریم که حرف نادرستی گفته شده، شما که به یک کلمه ایراد می‌گیرید، چند بار نسبت به جنایات اسرائیل واکنش نشون دادین؟
ناشناس۱۹۶۴۱۷۵۱۶:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
فکر کنم طرح اسرائیل رو میخوان توی آلبانی سر مردم آلبانی پیاده کنن
ناشناس۱۹۶۳۶۶۸۱۲:۰۱:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
هر کشوری نسبت به امنیت خود حساس است.
ناشناس۱۹۶۴۳۷۰۱۹:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
فقط به صهیونیستها بگو زیار با کش‌ور نرن، ممکنه در بره بخوره توی چشمشون!!!
ناشناس۱۹۶۴۳۷۴۱۹:۵۷:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
پس بخاطر همینه که فلسطینیها, صهیونیستها رو با موشک زدن!؟ البته مسجدالاقصی پایتخت فلسطینه و نباید امنیتش بخاطر یه مشت صهیونیست به خطر بیفته!!
ناشناس۱۹۶۴۴۱۲۲۰:۳۶:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
کشوری که سرزمین دیگران رو اشغال کرده باشه و میلیونها نفر رو آواره کرده باشه نباید امنیت داشته باشه.
ناشناس۱۹۶۳۶۷۳۱۲:۰۳:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
حماص این موشک ها را از کجا تهیه کرده که دیروز چند ده تا از آنها را به اسراییل شلیک کرد؟
ناشناس۱۹۶۳۸۰۹۱۳:۲۷:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
از هر جا که دلش بخواد. دنیا به اسرائیل وحشی همه امکانات بده بعد اینها تحریم باشن و احساس قدرت بکنن، نه گذشت . روح بلند حاج قاسم و همه شهدای مقاومت شاد که بنیان این ظلم رو با مسلح کردن گروههای مقاومت ولو با چند موشک ساده به لرزه انداختن .این شروع ماجراست
ناشناس۱۹۶۴۸۰۸۰۱:۳۴:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۲۲
یه حسی بهم میگه این منفی ها از آلبانی نیست ، از خود تل آویو هست
ناشناس۱۹۶۴۰۵۶۱۵:۴۶:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
از میدان تهیه می شود چیزی که عیان است چه احتیاجی به بیان است
ناشناس۱۹۶۴۳۷۶۱۹:۵۸:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
یعنی واقعا یه بار هم اسم حماس رو جایی نخوندی که درست بنویسی، اونوقت نظر هم میدی!!!!!
ناشناس۱۹۶۳۶۸۲۱۲:۰۹:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
نویسنده می گوید که اسراییل 70 سال است که نه توانسته است که خود را در جامعه بین المللی به رسمیت بشناساند. در جواب باید گفت که اسراییل یکی از اعضای سازمان ملل است. در چند ماه اخیر حتی کشورهای عربی چون سودان، مراکش ، بحرین و امارات نیز با اسراییل روابط دیپلماتیک برقرار کرده اند.
ناشناس۱۹۶۳۶۹۳۱۲:۱۲:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
می خواهند گروه های فلسطینی را درگیر کنند و بعد بگویند انها با حمایت ایران حمله کرده و دوباره تحرکاتی در مورد ایران انجام دهند
ناشناس۱۹۶۳۶۹۴۱۲:۱۳:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
فلسطینی ها دارند بهای اشتباه پدرانشان که زمینهای خود را به یهودیان فروختند را می دهند.
ناشناس۱۹۶۴۳۶۸۱۹:۵۳:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
صهیونیستها دارن بهای اشغال سرزمین پدران فلسطینیها رو میدن!!!
ناشناس۱۹۶۴۴۱۵۲۰:۳۷:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تنها بخشی از زمینها رو فروختند. بخش زیادی از زمینها رو اسراییلیها با زرو گرفتند.
ناشناس۱۹۶۳۷۵۵۱۲:۵۳:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خدا رو شکر ما مسئول دولتی نداریم اصلا ... هیچ صدایی از دولت بیرون نمیاد
ناشناس۱۹۶۴۳۶۵۱۹:۵۲:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
هیییسسسس!!! ممکنه به مذاکرات آسیب برسه!! برای دولت ما فقط مذاکرات مهمه!!
رضا۱۹۶۳۷۷۸۱۳:۰۸:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
موشک قویتر بدهید تا کارو تمام کنند
ناشناس۱۹۶۳۸۳۸۱۳:۴۶:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
جالب است یک عکس از وحشیگیری اسراییل ها و گذاشتن پوتین نظامی بر روی کودکان و زنان نمیبنید و فیسبوک همه رو سانسور میکند حالا اگر یک مسلمانی یک یهودی را آزار میداد الات تمام فیسبوک با کمک رباتهای و هوش مصتوعی گوگل فیسبوک و سایر غولهای رسانه ای چه کارهایی که نمیکردند
ناشناس۱۹۶۴۲۲۶۱۷:۴۲:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اینا هرچه می خوان بزنن تو سر هم مهم اینه که حضرت محمد ص و حضرت موسی در کنار همند و متحد .
ناشناس۱۹۶۴۴۱۱۲۰:۳۶:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ما باید پهپادهای خیلی کوچک بسازیم که هرکدوم بتونن یک نفر از دشمن رو هدف قرار بدن و اونها رو در اختیار فلسطینیها قرار بدیم.
نجیب۱۹۶۴۷۴۷۰۰:۴۲:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۲۲
مرگ بر ا.س.ر.ا.ئ.ی.ل در بهار آزادی جای شهدا خالی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین