اندکی مسئولیت‌پذیر باشیم!

گروه سیاسی الف،   4000211133 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
 اندکی مسئولیت‌پذیر باشیم!

معاون اول رئیس‌جمهور 10 اردیبهشت‌ماه با حضور در شبکه مجازی کلاب هاوس از چالش‌های کشور در دوران تحریم، فضای مجازی، سیاست ارزی، شرایط اقتصادی، وضعیت دولت دوازدهم، انتخابات ریاست جمهوری و نوار صوتی ظریف سخن گفت.

بازخوانی صحبت‌های طولانی جهانگیری بیانگر آن است که ایشان تقریباً تصویری دوگانه و متناقض از دولت روحانی روایت بیان می‌کند.

 تصویر اول؛ دولتی بدون مشکل، مطلوب و آرمانی است که کوچک‌ترین نقدی بدان وارد نیست. طبیعتاً اگر مشکلی نیز وجود دارد به جنگ اقتصادی غرب با ایران و کارشکنی رقبای دولت در داخل برمی‌گردد.

تصویر دوم به نقش خود آقای جهانگیری در دولت بازمی‌گردد که از روند امور جاری در دولت به‌هیچ‌وجه راضی و خشنود نبوده است. ایشان با ذکر خاطره‌ای عنوان می‌کند که در این دولت قدرتی نداشته و در معادلات تعیین‌کننده نبوده است. به همین دلیل است که در قسمتی از مصاحبه خود در پاسخ به انتقادات عده‌ای درباره نحوه چگونگی انتخاب وزیر صمت بیان داشته است: «من به این عزیزان اعلام کردم از من چه انتظاری دارید که بتوانم وزیر عوض کنم و بعد استعاره‌ای به کار بردم که نمی‌توانم حتی منشی عوض کنم و باید در نظر داشت که همه تغییرات در دفتر رئیس‌جمهوری انجام می‌شود و بعد از صدور حکم در جریان انتخاب وزیر قرار می‌گیرم».

معاون اول رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه چندان تمایلی به پذیرش مقام و منصب در دولت دوم روحانی نداشته عنوان می‌کند «اگر هیچ کار دیگری بر عهده نداشتم و فقط باید فشار اقتصادی را از دوش مردم ایران کم می‌کردم باید در صحنه باقی می‌ماندم».

بدون شک مردم بهترین قاضی برای قضاوت درباره موفقیت‌آمیز بودن این مأموریت جهانگیری می‌باشند. در حال حاضر اکثریت مردم اذعان دارند که اوضاع اقتصادی بسیار نابسامان و آشفته است. اگر عملکرد و اقدامات دولت مناسب بود در حال حاضر رئیس دولت قبلی فرصت پیدا نمی‌کرد به نقد عملکرد دولت فعلی بپردازد و برای ورود به انتخابات لحظه‌شماری کند. در واقع اگر دولت در زمینه اقتصادی موفق بود رئیس‌جمهور قبلی نمی‌توانست در شرایط فعلی از خود به‌عنوان یک «قهرمان» برای حل مشکلات تصویرسازی کند. 

از سوی دیگر معاون اول نیز مجبور نمی‌شد برای توجیه وضعیت فعلی به هشت سال قبل برگردد و ریشه مشکلات را به آن زمان مرتبط بداند و بیان کند «هر وقت در مورد شرایط دولت احمدی‌نژاد صحبت می‌شود، آدم اعصابش خورد می‌شود، چراکه شرایط بسیار بدی ایجاد کردند، حرف‌های زیادی برای گفتن با مردم دارم».

با وجود همه این مسائل، یکی از موضوعات مهمی که در گفت‌وگوی جهانگیری به‌شدت برجسته بود عدم مسئولیت‌پذیری در قبال وضعیت موجود است. این در حالی است که یکی از اصول اولیه جهت پذیرش قدرت سیاسی و تصدی مناصب، آن است که مقام و مسئول سیاسی در قبال کارنامه و عملکرد خود در مقابل افکار عمومی، پاسخگو باشد.

لذا انتظار است در حال حاضر که آقای جهانگیری به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است بیشتر به این امر متعهد و پایبند باشد. در واقع با این شرایط اصلاً بعید نیست اگر احیاناً معاون اول فعلی رئیس‌جمهور در انتخابات خردادماه به پیروزی رسید هر بار که بعداً خبرنگار یا رسانه‌ای از ایشان سؤالی داشته باشد از پاسخگویی طفره رود و دیگران را مقصر وضع موجود معرفی کند. شاید هم ایشان دولت نهم و دهم را مسئول و بانی شکست‌ها و ناکامی‌ها معرفی کند!

این نکته که معاون اول رئیس‌جمهور رسماً اعلام می‌کند در دولت اقتداری در عزل و نصب‌ها نداشته و رئیس دفتر رئیس‌جمهور قدرت فراوانی داشته نیز بالطبع نافی پاسخگویی ایشان نخواهد شد. با این تفاسیر اگر بخشی از اصولگرایان نیز هیچ‌وقت مسئولیت کارنامه دولت احمدی‌نژاد را بر عهده نگرفتند کار اشتباهی انجام داده‌اند. بدون شک حمایت آن‌ها از دولت‌های نهم و دهم می‌باید به این امر منجر شود که در مقابل کارنامه آن دولت نیز پاسخگو باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۴۹۱۷۱۰۹:۳۴:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
همه مسئولان، کارگزاران و اولیای کشور باید مسئولیت پذیر باشند. درد این کشور این است که هیچکس پای اشتباهات خود نمی ایستد. چرا مردم باید چوب ندانم کاریها، غرور و منفعت طلبی ها را بپردازند؟
ناشناس۱۹۴۹۴۰۴۱۱:۳۰:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۲
یک حلقه بسته 400 -300 نفره چندین دهه است که همه مسئولیت ها را به عهده داشته داشته است. تمام کم و کاستی ها و خسارات ناشی از فعالیت های این حلقه است. آیا یک بار بابت این خسارات از مردم عذر خواهی کرده اند؟
ناشناس۱۹۴۹۵۹۷۱۳:۰۷:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
دقیقا درسته ۳۴سال حکومت کردن
ناشناس۱۹۴۹۶۰۹۱۳:۱۱:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۱۲
یک کشور می شود ژاپن، یک کشور می شود کره شمالی و یک کشور می شود سومالی. علت اختلاف در سطح رفاه و پیشرفت در این کشورها، تصمیماتی است که توسط مسئولان آنان در طی چند دهه اخذ شده اند.
ناشناس۱۹۴۹۶۱۷۱۳:۱۵:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱۲
موضوع این است که خودشان را تصحیح و اصلاح هم نمی کنند.
ناشناس۱۹۴۹۶۵۰۱۳:۳۰:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اگر مملکت بدست افراد متخصص و متعهد اداره می شد اینهمه نابسامانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتیم.
ناشناس۱۹۴۹۴۰۵۱۱:۳۲:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۲
مسئول هزینه های هسته ای چه کسی است؟
ناشناس۱۹۴۹۴۰۸۱۱:۳۴:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود، قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۹۴۹۶۱۳۱۳:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
از مجلس جهادی مشخصه که چه خبره.
ناشناس۱۹۴۹۴۲۹۱۱:۴۶:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۱۲
این یکی دیگه شورش رو در آورده! در انتخابات 96 هم میگفت مسئولان نباید داراییشان را شفاف اعلام کنند و اصلا به کسی مربوط نیست که کسی چقدر ثروت داره! اینا مملکتو چپو کرده و مردم رو به فقر و فلاکت کشیدن و حالا هم منت سر مردم میگذارند که اگر ما نبودیم قحطی می آمد!!!! در هر کشور درست و حسابی، چنین فردی با این اظهارات دادگاهی می شد!
ناشناس۱۹۴۹۶۳۰۱۳:۲۱:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
سوال این است که چه کسانی می خواهند اموال مسئولان را راستی آزمایی کنند؟!!
ناشناس۱۹۴۹۴۵۸۱۱:۵۶:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
فاجعه دلارت برای هفت پشت این مملکت کافیه اسحاق خان این یک قلم دسته گل دولت شماست فقط 30 میلیارد دلار 4200تومنی از کشور خارج شد و کالایی برنگشت
ناشناس۱۹۴۹۶۲۷۱۳:۲۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
دلار 4200 تصمیم سران 3 قوه بود. کما اینکه 3 برابر شدن قیمت بنزین هم تصمیم سران 3 قوه بود! کما اینکه تصویب بودجه 99 هم تصمیم سران 3 قوه بود!! این سران 3 قوه از کجای قانون اساسی این اختیارات را کسب کردند؟
ناشناس۱۹۴۹۴۸۷۱۲:۰۷:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
قیمت مرغ را از 5 هزار تومان به 40 هزار تومان قیمت دلار را از 3 هزار تومان به 25 هزار تومان قیمت پراید را از 18 میلیون به 120 میلیون قیمت سکه را از یک میلیون به 10 میلیون قیمت گوشت را از 25 هزار تومان به 200 هزار تومان قیمت برنج را از 4 هزار تومان به 37 هزار تومان رساندند اما همچنان فرافکنی می کنند و مشکلات را به گردن دیگران می اندازند !
ناشناس۱۹۴۹۶۳۴۱۳:۲۲:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
این ها را باید آقای قالیباف جواب دهند که قیمت مرغ را کیلویی 10 هزار تومان می دانند!
ناشناس۱۹۴۹۶۳۶۱۳:۲۴:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
آنانی که به اف ای تی اف رای منفی دادند و تحریم ها را ورق پاره دانسته و از مقاومت مردم حرف می زنند، مسئول اصلی افزایش قیمت ها هستند.
ناشناس۱۹۴۹۱۷۸۰۹:۳۶:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱۲
آیا محمود احمدی نژاد پای اشتباهات خود ایستاد؟ آیا...و...و...و...و... پای اشتباهات خود ایستادند؟
ناشناس۱۹۴۹۴۳۸۱۱:۴۹:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اگر آن یکی این جوری بوده، دلیل نمیشود که این یکی هم آن جوری باشد!! اینها که همه را معیوب و خودشان را سالم می دانند چرا باید مثل آن یکی عمل کنند؟ اگر فلانی دزدی کرده، دیگری هم باید دزدی کند؟
ناشناس۱۹۴۹۴۶۸۱۲:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
شاید باور نکنید اما دیشب مفاسد برادرش را هم به گردن احمدی نژاد انداخت !!!
ناشناس۱۹۴۹۶۲۰۱۳:۱۷:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
چه کسی گر و گر مجوز تاسیس موسسات قرض الحسنه و بانک های خصوصی را داد؟ مگر محمود نبود؟
ناشناس۱۹۴۹۱۸۱۰۹:۳۸:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اصولگراها که کلا مسئولیت پذیر بوده و گل بی عیب هستند!
ناشناس۱۹۴۹۱۸۵۰۹:۳۹:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱۲
ما از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش را برای چند سال اجرا کنند تا هر کدام که نیاز شد در دسترس باشند و تبصره ای بگذارند که اگر ضرورتی برای مسافرت پیش آمد تضمین های لازم را بگذارند
ناشناس۱۹۴۹۴۲۲۱۱:۴۱:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱۲
یکی طرح ممنوعیت خروج مجلسیان را تهیه کند!!!
ناشناس۱۹۴۹۴۲۳۱۱:۴۲:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۱۲
نمایندگان مجلس از نظر تو مسئولیت پذیر هستند؟
ناشناس۱۹۴۹۱۹۲۰۹:۴۱:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
کدام مسئول ارشدی در این کشور تا به حال مسئولیت پذیر یوده است؟
ناشناس۱۹۴۹۲۰۰۰۹:۴۲:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم و چراغی نداریم که بگردیم دور کشور
ناشناس۱۹۴۹۴۴۳۱۱:۵۱:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
نگرد، نیست! ما گشتیم نبود!
ناشناس۱۹۴۹۲۰۳۰۹:۴۴:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
مسئولیت انداختن ایران در چاه تحریم ها با کی هست؟
ناشناس۱۹۴۹۴۱۸۱۱:۳۹:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
با اونایی که میگفتن: اوباما، اوباما، یا با اونا یا با ما، اوباما هم برای حفظ حقوق اون بشرها ....
ناشناس۱۹۴۹۴۴۹۱۱:۵۳:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۱۲
یعنی‌تونمیدانی‌ومیخواهی‌اززبان‌دیگران‌بشنوی
ناشناس۱۹۴۹۴۵۳۱۱:۵۴:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
حمید۱۹۴۹۴۷۵۱۲:۰۳:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
با دیپلمات هایی که 40 سال است به غرب امتیاز میدهند و وعده صید میکنند!
ناشناس۱۹۴۹۲۲۹۰۹:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱۲
مسله ظریف را مطرح کردند که در موقع انتخابات مردم بهدحاشیه روند و از گرانی و تورم افسار گسیخته و قرارداد با چین پرت شوند
ناشناس۱۹۴۹۲۴۲۱۰:۰۴:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
جهانگیری راست میگه نذاشتند کار کنه اگر ۸ سال معاون اول میبودش الان دلار هزارتومنی داشتیم
ناشناس۱۹۴۹۲۴۷۱۰:۰۶:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
نگران این حرفها نباشید به هر حال کسی که در دولتی حضور دارد نتایج آن دولت پایش نوشته می شود
ناشناس۱۹۴۹۲۴۸۱۰:۰۷:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱۲
مسئولیت پذیری پیشکش اندکی فریبکار نباشیم
ناشناس۱۹۴۹۲۴۹۱۰:۰۷:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
کلی دلار پاشی به اسم ارز جهانگیری شد چه اتفاقی افتاد ؟ فقط باعث قاچاق به کشورهای همسایه شد و یه عده هم به پولهایذکلان برسند
ناشناس۱۹۴۹۲۸۰۱۰:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
کجای کاری الف؟ طلبکار نباشه مسئولیت پذیریش پیشکش
ناشناس۱۹۴۹۲۸۶۱۰:۳۰:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
این کلاب هاووس دیگه چه صیغه ای هست ؟ یه اتاق خصوصی با افراد و نظرات انتخابی گپ میزنند جالب‌تر همون آدم ها نوبت به انجام وظیفه میرسه فرصت سر خارندان ندارن
لرستانی۱۹۴۹۲۹۶۱۰:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
جناب جهانگیری راستی چه خبر از قطار اقتصادی و ته دره
ناشناس۱۹۴۹۳۰۴۱۰:۴۱:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
چون هیچوقت تو تلویزیون نقد درست و حسابی و محکم و بدون توهین ایشون و خیلی های دیگه نمیشن. تقصیر از جناح مقابله که بلد نیست نقد کنه. به عنوان مثال وقتی در جواب مساله برادرشون میگن بعد از انتخابات هزینه پرداختم و....مظلوم نمایی میکنن باید تو تلویزیون قاضی پرونده برادرش را دعوت کنن و توضیح کامل بده که اتهامات برادرشون چی بوده و از آقای جهانگیری بپرسن کجای اتهام برادرشو قبول نداره و فکر میکنه ظلم شده... نباید بذارن ایشون مظلوم نمایی کنن. و همچنین تک تک مسائلی که مطرح میکنن و به جای پاسخگویی بعد ۸ سال همه اتهامات را متوجه کارشکنی میکنن....
مانی۱۹۴۹۵۰۳۱۲:۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
نوع برگزاری دادگاه حسین فریدون و مهدی جهانگیری نشان داد که بحث عدالت و حق طلبی نیست.بلکه حال گیری و گروکشی است وگرنه مخفی کاری معنا نداشت در حالی که متهمان و دولت و ملت خواستار محاکمه علنی و شفاف بودند.
ناشناس۱۹۴۹۳۰۸۱۰:۴۵:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
توزیع رانت ارز 4200 تومانی نشانه کم سوادی جهانگیری بود.
ناشناس۱۹۴۹۴۵۱۱۱:۵۳:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱۲
قبل از ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت دلار های مختلف (چند نرخی) چقدر بود؟ دلار دولتی رانت نداشت؟
ناشناس۱۹۴۹۶۴۱۱۳:۲۶:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
توزیع 50 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر طلای بانک مرکزی بی سابقه بود.
ناشناس۱۹۴۹۳۲۲۱۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۱۲
کسی به جهانگیری رای نمی دهد.
ناشناس۱۹۴۹۳۲۴۱۰:۵۷:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱۲
فکر کنم ظریف منتظره امروز رهبری ازش دلجویی کنه بعد بیاد ایران!؟
ناشناس۱۹۴۹۴۹۵۱۲:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
ظریف باید پاسخگو باشد چرا در تیم مذاکره کننده چند جاسوس وجود داشت ؟!
ناشناس۱۹۴۹۶۶۹۱۳:۴۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
فعلا که همه جاسوسها در نهاد های امنیتی مورد تایید ، جا خوش فرموده اند ؟
ناشناس۱۹۴۹۳۲۵۱۰:۵۷:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
حرفهای جهانگیری کاملا درسته در شرایط تحریم هر دولتی سرکار باشه وضع بهتر از این نمیشه. توهماتتون رو کنار بذارید دولت انقلابی و جوان و عملگرا و اصلاح طلب و اصولگرا و نظامی و غیرنظامی هم فرقی نداره کافیه وضعیت کشور را بین سالهای ۹۰ تا ۹۲ که تحریمها خیلی سبکتر از الان بود و خبری هم از کرونا نبود و پشتوانه ارزی کشور هم خیلی بیشتر بود و دولت هم جوان و بسیار عملگرا و حتی به نوعی نماینده نظامیها بود را به یاد بیارید. روی حافظه ضعیف مردم خیلی حساب باز کردید اما مردم از شما تحریم طلبان خیلی بهتر و بیشتر میفهمند.
ناشناس۱۹۴۹۴۳۴۱۱:۴۷:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
جناب فهمیده و خوش حافظه اول سال ۹۹ مرغ کیلویی ۹۵۰۰ تومن بود، از اون موقع تا آخر سال ۹۹ دون مرغ با ارز ۴۲۰۰ وارد شده نه حقوق کارگر زیاد شده، نه آب و برق و گاز گرون شده نه تحریمها تغییر کرده اما مرغ کیلویی ۲۴۰۰۰ تومن اون هم اگه توی صف گیر بیاد!!! حالا شما که فهمیده هستی خودت قضاوت کن تحریمها چه تاثیری این وسط داشتن!؟ ضمنا همون‌طور که قضاوت در مورد قیمت دلار بعد از برجام اشتباه بود درمورد دولت آینده و تحریم هم اشتباهه!!
ناشناس۱۹۴۹۶۲۳۱۳:۱۸:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
مشکل اینجاست که قیمت مرغ و تخم مرغ شاخصهای جامعی برای ارزیابی اثر تحریم بر مجموعه اقتصاد کشور که قیمت مرغ فقط یکی از هزاران شاخص هست نمیتونه باشه. جناب دانشمند طی دو سال گذشته دولت برای اینکه بتونه ارز وارد کشور تحریم زده کنه نوبتی صادرات کالاهای مختلف رو آزاد میکنه بگذریم از اینکه بخشی از این صادرات به حمایت از محور مقاومت اختصاص پیدا کرده اما نفس این گرانیهای گاه و بیگاه به موضوع صادرات نوبتی اقلام و کمیاب شدن در کشور برمیگرده که اون هم نتیجه تحریمه. اگر شما قصد دارید بیطرفانه و آکادمیک به موضوع اقتصاد و اثر تحریم نگاه کنید فقط یک قلم قیمت مرغ معیار خوبی نیست باید همه جوانب از درآمد و نیاز ارزی کشور، حجم و تنوع کالاهای وارداتی ضروری، مشکلات واردات کالا و خیلی فاکتورهای ریز و درشت دیگه رو هم در نظر بگیری. متاسفانه ما هنوز در اون نقطه صفر که به بعضی اثبات کنیم اثرات تحریم چقدر میتونه مرگبار باشه موندیم
ناشناس۱۹۴۹۴۶۱۱۱:۵۸:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۱۲
در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم نفتی و بانکی و لیست سیاه FATF نبود چرا با مدیریت همین آقایان قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!
ناشناس۱۹۴۹۴۸۹۱۲:۰۸:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم هاست.
ناشناس۱۹۴۹۴۹۱۱۲:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
آیا واگذاری شرکت های هپکو و هفت تپه و غیره به ثمن بخس به نورچشمی ها هم کار تحریم است ؟!
ناشناس۱۹۴۹۳۴۸۱۱:۰۵:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اصلاح طلبان کی پاسخگو بودند فقط میخواهند همیشه تو قدرت باشند و جوابگو نباشند
ناشناس۱۹۴۹۴۴۰۱۱:۵۰:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اصلاح‌طلبان همیشه پاسخگو بودن! جوابشون برای همه مشکلات اینه: هرکسی جای ما بود از ما بدتر بود، ما همه کسانی که به ما تهمت زدن رو بخشیدیم.
ناشناس۱۹۴۹۶۴۶۱۳:۲۸:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
ناشناس۱۹۴۹۳۶۵۱۱:۱۱:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۲
عذر بدتر ازگناه من نبودم دست ام بود برای شانه خالی کردن از 8 سال مسئولیت در بالاترین رده ها شروع شده
ناشناس۱۹۴۹۳۶۹۱۱:۱۳:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱۲
8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 1000 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا میگن تقصیر دولت قبل است !!!!
ناشناس۱۹۴۹۳۹۱۱۱:۲۲:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۲
فقط در انتخابات نبايد نخبگاني كه صاحب منصب هستند هم نظر با كانديدا رياست جمهور باشند
راه۱۹۴۹۴۰۷۱۱:۳۳:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱۲
... چیزی که حائز اهمیت است آن است که اسحاق تقریباً مطمئن است دادگاهی در کار نیست یا دستکم محکومیت عبرت آموزی نخواهد داشت خدا کند اینبار ببینند که به کاهدان زده اند
ناشناس۱۹۴۹۴۲۶۱۱:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
من نمی دونم اینارو نمی زارن کار کنن برا چی میان باز کاندید میشن
مهران۱۹۴۹۴۹۲۱۲:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۲
همه مشکلات کشور یا تقصیر دولت قبل هست یا تقصیر تحریم یا تقصیر مردم ، حسن روحانی وجهانگیری و رفقا و وزرا هم که پاک و معصوم و با مدیریت هستند
ناشناس۱۹۴۹۵۱۴۱۲:۱۸:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
من روی نکات آخر مطلب هم تاکید دارم که چرا دولت قبل هم بعد از اتمام مورد نقد درستی قرار نگرفت که در آن ایرادات بسیار فرا تر از امور اقتصادی بود و کسانی که در جزئیات مطلعند میدانند که در کلیه زمینه ها عملکرد بسیار بدی داشت.
اس۱۹۴۹۵۱۵۱۲:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱۲
اینا اگه نبودند کشور قحطی می شد وحدودا نیمی از جمعیت ایران می مردند پس به خاطر نجات جان 40 میلیون ایرانی باید به آنها نشان افتخار ملی داد!!!
علی۱۹۴۹۵۲۸۱۲:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
حتما این حرفها رو به خودش و دولتش گفته چون اقتصاد دست اینهاست و الان هم دارن تریلیونها تومان برای انتخابات هزینه میکنن و هی میگن پول نداریم و ما کاره ای نیستیم! اگه کاره ای نیستین چرا اینهمه هزینه میکنین و خودتون رو میکشین؟! اصلا این پولها رو از کجا آوردین؟ شماها که تقریبا همتون اول انقلاب چیزی نداشتین ! ... به جای خجالت و پشیمانی یک متر هم زبان به اعتراض دراز میکنند! تو خود آمریکا ترامپ فقط جمله ای گفت که از آن بوی تقلب میآمد از همه جا حذفش کردن اینا دارن از مهربانی نظام سواستفاده میکنن و هر دوره هم راحت سوار موج حماقت تمام نشدنی این مردم میشن.
رضا۱۹۴۹۵۳۳۱۲:۲۹:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱۲
... بابا دست از مملکت بر دارید خدایی ادم کاردان زیاده.
حمید۱۹۴۹۵۵۱۱۲:۴۴:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱۲
کاش در این ماه رمضان ایشان ومسئولان ما در کوتاهی های خود در حق مردم العفو واقعی میگفتن تا ذره ای از بار گناهانشون و قصوراتشون درحق مردم کم بشه من که رئیس این دولت و ایشان و جمعی از اعضای کابینه را در کوتاهی خود نمی بخشم و حلال نمیکنم یک کارمند
ناشناس۱۹۴۹۶۴۲۱۳:۲۶:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۱۲
آقای جهانگیری همراه روحانی مسبب گرانی .. کشور هستند ولی الان رفیق نیمه راه شده خودش را بی گناه وبی اراده نشان میده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین