بررسی وضعیت صنایع معدنی و فولادی ایران در شماره جدید "دنیای سرمایه‌گذاری"

گزارش بازرگانی،   3991225082

در پنجاه و یکمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی صنایع معدنی و فولادی ایران توسط مدیران و صاحب‌نظران این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پرونده ویژه شماره جدید ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" مصاحبه‌هایی با سید احمد رضوی نیک، رییس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با عنوان "رفع مشکلات نوردکاران با راه‌اندازی بورس اختصاصی فولاد"، علی فراهانی مجد، رییس هیات مدیره شرکت فولاد اطلس گلستان با موضوع "ارمغان افزایش تولید، کاهش واردات کشور است" و محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با عنوان "اجرای طرح جدید یک‌میلیون تُنی تولید کنسانتره سنگ آهن" انجام شده است. همچنین در این بخش گزارش‌هایی از فعالیت مجتمع فولاد صنعت بناب با موضوع "صدور مجوز گواهی‌نامه 17025 ISO/IEC با ویرایش سال 2017" و مطلبی با عنوان "اقتصاد مقاومتی، نقشه راه پیشرفت و اعتلای ایران" به قلم محمدجواد خلیلی، مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران منتشر شده است.در بخش اقتصاد بازار پنجاه و یکمین شماره از این نشریه مصاحبه‌هایی با محمد مشایخی، رییس هیات مدیره شرکت آتیه‌سازان صنعت و معدن با موضوع "داشتن تخصص، ضرورتی برای اجرای موفق پروژه‌های ساختمانی و صنعتی"، ابراهیم کاردگر، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا با عنوان "برنامه صنعت بیمه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شود" به چاپ رسیده است. همچنین در این بخش یادداشتی از علی حیدری، کارشناس اقتصاد با موضوع "بررسی اقتصاد قطر در سال 2021 میلادی" به رشته تحریر درآمده است.

در بخش دنیای انرژی این شماره نیز گفت‌وگوهایی با بهرام بارانی، مدیرعامل شرکت کمپرسورسازی بارون با عنوان "خودکفایی ایران در ساخت تجهیزات دوار"، پیام خلیلی، مدیرعامل گروه توسعه و نوسازی صنایع گداختار با موضوع "جهش تولید را با تمام توان و قدرت به منصه ظهور رساندیم"، سیروس تالاری، مدیرعامل شرکت تراویس ایران با عنوان "افزایش تولیدات داخلی با برداشته شدن تحریم‌ها" و سینا حسین‌پور، مدیرعامل شرکت آکواینتک با موضوع "استفاده از خدمات هوشمندسازی تجهیزات، نیاز روز صنایع" و نیز، گزارشی با عنوان "احداث پایانه نفتی جاسک، تعبیر رویای 25 ساله" منتشر شده است.

در بخش دنیای خودروی پنجاه و یکمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" مصاحبه‌هایی با رضا رضایی، مدیرعامل گروه صنعتی آذین‌خودرو با موضوع "داخلی‌سازی 90 درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور"، مهدی مطلب‌زاده، نایب رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با عنوان "شکوفایی صنعت خودرو در گروی پایان تصدی‌گری دولت"، آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با موضوع "عدم تناسب قدرت خرید مردم با نرخ تورم، چالش اصلی اقتصاد ایران" و نیز بابک کریمخان، مدیرعامل شرکت پیک افروز غرب با عنوان "افزایش تولید داخلی با ایجاد رونق اقتصادی" و سیروس کوهستانی، مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید با موضوع "ضرورت استفاده از دانش روز برای توسعه صنعت قطعه‌سازی" انجام شده است. همچنین در این بخش یادداشتی از غزاله رضوانی، مسئول روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با عنوان "برقراری ارتباط دو سویه، هدفی مهم برای روابط عمومی" به رشته تحریر در آمده است.

در بخش دنیای صنعت شماره جدید این ماهنامه نیز مصاحبه‌هایی با علیرضا غفاری، مدیرعامل شرکت مهندسی صنعت سرام مهر البرز با موضوع "تولید تجهیزات آزمایشگاهی با افزایش توانمندی صنعتگران داخلی"، مهدی فعالی عراقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت فراسازان آویژه با عنوان"عدم نظارت یکپارچه، عامل کاهش ایمنی در صنعت ساختمان"، حسین فتاحی، مدیرعامل گروه صنعتی امرسان با موضوع "شکوفایی صنعت لوازم خانگی ایران با توسعه بازارهای صادراتی" و عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با عنوان "تحقق جهش تولید با همت تولیدکنندگان داخلی" به چاپ رسیده است. همچنین گزارشی از مراسم افتتاح چندین طرح در حوزه زعفران و نخستین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران با موضوع "اوسک، دروازه ورود به بازار جهانی زعفران" از دیگر مطالب این بخش می‌باشد.

در بخش اقتصاد کلان پنجاه و یکمین شماره از نشریه "دنیای سرمایه‌گذاری" نیز گفت‌وگو‌یی با فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران با عنوان "تلاش برای احیای دیپلماسی و توسعه روابط اقتصادی" و عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با موضوع "بنگاه‌داری بانک‌ها ریشه در سیاست‌های غلط اقتصادی دارد" انجام شده است. یادداشتی از مرتضی فغانی، عضو اتاق بازرگانی تهران با عنوان "رشد تجارت خارجی ایران، آرام و با ثبات" و مهدی کریمی تفرشی، رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران با موضوع "توقف اختصاص ارز ترجیحی، پایان رانت و فساد دولتی" از دیگر مطالب چاپ‌شده در این بخش می‌باشد.

"معرفی معادن بزرگ ایران و جهان" و "آشنایی با شغل‌هایی که رو به اُفول هستند" از مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" است که شما مخاطبان را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

پنجاه و یکمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در 124 صفحه با قیمت 30 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه به نشانی www.dsg-m.ir از هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین