رونالدو به پایان خط رسیده است؟

ورزشی،   3991220077

عملکرد شب گذشته کریستیانو رونالدو مقابل پورتو باعث شد تا افرادی همچون کاپلو، دل پیرو و ریو فردیناند به انتقاد از او بپردازند.

رونالدو به پایان خط رسیده است؟

به گزارش ورزش سه، پورتو در دیدار برگشت از مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به شکلی باورنکردنی و دراماتیک موفق شد قهرمان 9 سال اخیر ایتالیا را شکست دهد. عملکرد یوونتوس و بخصوص فوق ستاره پرتغالی این تیم باعث شد تا بزرگان دنیای فوتبال از کریستیانو رونالدو در جدال با یاران طارمی به شدت انتقاد کنند.

بندرنشینان پورتو بازی را فوق العاده آغاز کردند. ابتدا ضربه سر طارمی به تیر دروازه برخورد کرد و سپس این مهاجم ارزشمند ایرانی یک خطای پنالتی از مدافعان یووه گرفت که سرجیو اولیویرا آن را به تور دروازه شزنی چسباند. در ادامه و با اخراج طارمی از بازی، یوونتوس بازی را دو بر یک برنده شد اما در وقت های اضافه این پورتو بود که با به ثمر رساندن گل دوم خود، با وجود شکست 3 – 2، در نهایت به دلیل گل زده در خانه حریف راهی مرحله بعد شد.

گل دوم پورتو روی یک ضربه ایستگاهی توسط سرجیو اولیویرا به دست آمد. جایی که این بازیکن از فاصله ای دور با یک شوت زمینی که از میان پاهای کریستیانو رونالدو عبور کرد، وارد دروازه شد. پرش عجیب و غریب رونالدو که او را به زمان شادی هایش پس از گلزنی شبیه کرده بود، باعث شد تا یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا کنار برود و همین عملکرد رونالدو باعث انتقادات فراوان از او شد.

پس از این بازی، فابیو کاپلو مربی سابق یوونتوس از عدم شجاعت رونالدو و رابیوت در دیوار دفاعی تشکیل شده ابراز تاسف کرد و همچنین بازیکنان تیم پیرلو را زیر سوال برد که پس از چنین نتیجه ناامید کننده ای حاضر به حضور در برابر رسانه ها نبودند. کاپلو که به همراه کاستاکورتا و دلپیرو در استودیوی شبکه اسکای اسپورتس حضور داشتند، اعتقاد داشتند رونالدو دیگر آن بازیکن همیشگی نیست و او باید در این دو دیدار مقابل پورتو خودش را نشان می داد ولی این اتفاق رخ نداد. کاپلو درخصوص پریدن رونالدو در دیواره خط دفاعی و پشت به توپ ایستادن او گفت: «این یک خطای غیرقابل بخشش بود.»

او سپس خطاب به پیرلو سرمربی یوونتوس گفت: «شما بازیکنانی را انتخاب کردید که به دیوار رفته بودند و آنها نباید از توپ بترسند. آنها از توپ ترسیدند و رویشان را برگرداندند و پشت به توپ ایستادند. این قابل بخشش نیست. در واقع شما می بینید که فقط بازیکنان جوان عملکرد بهتری دارند و در لحظات سخت چهره خود را نشان دادند. در این تیم، برخی از پیشکسوتان هستند که وقتی برنده می شوند برای گرفتن اعتبار برد خودشان را نشان می دهند و در هنگام باخت هیچ کجا دیده نمی شوند.»

پیرلو نیز در پاسخ به کاپلو گفت: «ما انتخاب می ‌کنیم چه کسی در دیوار دفاعی بایستد. قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود که آنها رویشان را برگردانند. شاید آن‌ها احساس می کردند فاصله زیاد است و این شوت را خطرناک نمی ‌دیدند. این یک اشتباه بود که معمولا اتفاق نمی افتاد و بهایش را دادیم.»

الکس دلپیرو اسطوره باشگاه یوونتوس نیز درخصوص عملکرد رونالدو روی گل دوم پورتو گفت: «رونالدو امروز چشمگیر ظاهر نشد و بازی سختی را تجربه کرد. او هم وظایف خاص خودش را دارد زیرا رهبر تیم است و در همه حال این مسئله را نشان داده است. اما این باخت تنها تقصیر او نیست.»

کاپلو در ادامه گفت: «یوونتوس با آلگری دوبار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و یک مربی که بعد از چند سال قهرمانی در ایتالیا و رسیدن به دو فینال اروپا طبیعی است که انگیزه هایش را از دست بدهد. آلگری با فاصله، بهترین مربی یوونتوس در سالهای اخیر بوده است. یوونتوس در ایتالیا به قهرمانی عادت کرده بود و به دنبال رویای قهرمانی در اروپا بود و به همین دلیل به سراغ رونالدو رفت ولی او آن خروجی مدنظر برای یووه را نداشته است.»

دلپیرو نیز در ادامه خواستار تغییراتی در یووه شد. او گفت: «یوونتوس بیش از یک ساعت با یک یار بیشتر بازی کرد و می‌توانست موقعیت‌های بیشتری خلق کند. بعد از امشب، یوونتوس نیازمند تغییر است.» البته اسطوره یوونتوس به طور دقیق مشخص نکرد که منظورش از تغییرات در یووه در چه قسمتی است و شاید او به دلیل دوستی که با پیرلو سرمربی بیانکونری دارد، انتقاد خاصی از او نداشت.

ریو فردیناند و رابی سویج بازیکنان سابق منچستریونایتد نیز در استودیوی شبکه BT Sport به انتقاد شدید از عملکرد رونالدو پرداختند. فردیناند به BT Sport گفت: «هر سه آن بازیکنانی که در دیواره دفاعی حضور داشتند، مقصر بودند. آنها روی خود را از توپ برگرداندند و به بالا پریدند. این کاتالوگی از اشتباهات پشت سر هم بود.»

سویج نیز در گفته هایش با انتقاد از رونالدو اعلام کرد نمی تواند آن چیزی را که از ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید دیده است، باور کند. او گفت: «دیواره دفاعی را نگاه کنید! دیوار می پرد، توپ از بین پاهای رونالدو عبور می کند و او رویش را از توپ برمیگرداند و پشت به توپ می ایستد. باورکردنی نیست!»

به هر حال یوونتوس که حدود 25 سال است به دنبال قهرمانی در اروپاست، بیش از 9560 روز است که در راه رسیدن به این عنوان ناکام بوده و آنها با به خدمت گیری فوق ستاره پرتغالی امیدوار بودند به روند ناکامی های خود در اروپا پایان دهند ولی حداقل این ناکامی برای یک سال دیگر تمدید شد.

طرح FootyToonz و تمسخر حرکت رونالدو در دیدار مقابل پورتو و شباهت آن با شادی های بعد از گل این بازیکن که منجر به سقوط بانوی پیر و حذف در لیگ قهرمانان اروپا شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین