بالاخره قیمت ها دست خداست یا مسئولان؟!

گروه سیاسی الف،   3991208061 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
بالاخره قیمت ها دست خداست یا مسئولان؟!

هنوز یک ماه از اظهار نظر وزیر محترم نفت درباره اینکه «قیمت، دست خداست» نگذشته است که رییس دفتر محترم رییس جمهور در اصفهان به صراحت می گوید این «ما» بودیم که دلار را گران کردیم!

آقای بیژن زنگنه 19 بهمن ماه در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران در پاسخ به انتقادات مبنی بر قیمت گذاری صنایع پایین دستی گفته بود: «قیمت ها دست خداست. هیچ دولتی نمی تواند در قیمت گذاری ها دخالت کرده و انتظار نتایج مطلوبی را داشته باشد»

حالا اما آقای محمود واعظی تاکید می کند: «از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست. ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است.»

از صراحت وزیر محترم نفت در بیان دیدگاه های ایدئولوژیک نئو لیبرال که بگذریم ( چیزی که گویا شنیدنش از زبان مدیران اقتصادی جمهوری اسلامی دیگر به هیچ وجه شگفت انگیز نیست) از اظهار نظرهای متناقض دولتی ها در این باره چگونه می توان گذشت؟ 

دستکم 5 سال است که برخی کارشناسان اقتصادی و حتی مردم و کسبه عادی از عمدی بودن قیمت بالای ارز در کشور می گویند و صراحتا تصمیم دولت ها و به خصوص دولت دوازدهم را در این امر دخیل می دانند. اما مقامات دولتی تا کنون این موضوع رد کرده بودند. حالا آیا مردم حق ندارند که بپرسند بالاخره  قیمت ها را خدا تعیین می کند یا مسوولان اقتصادی؟!

واقعیت آن است که بر خلاف نظر وزیر محترم نفت، نه تنها «خدا» قیمت ها را  تعیین نمی کند بلکه اساسا در برابر اراده های تعیین کننده در جامعه یعنی گردانندگان سیاسی و اقتصادی جامعه نیز صبر عجیبی دارد و چنین نیست که برای جبران زیاده  خواهی ها یا اشتباهات آنان بلافاصله به نفع زیان دیدگان مداخله کند. سنت الهی این است که اراده انسان ها چه خیر و چه شر، چه ارباب چه رعیت، در جامعه کارگر باشد تا مسوولیت نهایی اعمال انسان ها بر عهده خودشان باشد. قیمت ها مانند سایر پدیده های اجتماعی و انسانی تحت تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم تصمیمات گردانندگان جامعه است. اگر آقای زنگنه هنوز در این زمینه تردید دارند می توانند جزییات این امر را از آقای واعظی جویا شوند.

به رییس دفتر محترم رییس جمهور نیز باید یادآور شد بر خلاف مراد و مقصود ایشان از بیان این سخنان، چنین اقدامی نه تنها جای افتخار ندارد بلکه شایسته بسی سرزنش و انتقاد نیز هست.  چنین اقدامی در صورتی اخلاقی و قابل دفاع و شایسته افتخار بود که با علم و آگاهی و جلب نظر شهروندان انجام شود. شهروندانی که از قضا در دوره های سخت پس از انقلاب از هیچ نوع همراهی با دولتمردان دریغ نکرده اند. اگر دولتمردان محترم در این زمینه تردیدی داشته اند و فاصله ای با آن دوران حس می کنند ریشه این تردید و فاصله را باید در خود جستجو کنند نه در مردم. 

به نظر می رسد در ماههای پایانی عمر دولت مسوولان محترم دیگر هیچ مسوولیتی در سخن گفتن خود حس نمی کنند و بدون آنکه معنا و اثر سخن خود را در جامعه ارزیابی کنند درباره همه چیز اظهار نظر می کنند غیر از مسئولیتی که خودشان در این زمینه بر عهده دارند .

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۱۴۴۳۰۸:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
همه چیز دست خداست ولی مسوولان ما وسیله عذاب الهی هستند مثل فرشته ها که خودشون تو عشق وحالن ومردم عذاب می دن یه چیزی تو این مایه ها فقط یک سوال از خدا این عذابها کفاره کدوم گناه است این اون دنیااز تو ای خدا خواهم پرسید
ناشناس۱۸۴۱۴۸۳۰۹:۱۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
همه چیز دست خداست ؟ پس چرا قیمت پراید دست شورای رفاقته ؟
ناشناس۱۸۴۱۵۰۷۰۹:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
قیمتها که چه عرض کنم، سرنوشت مردم دست مسئولان است. اگر همین امروز گفتگوها با آمریکا آغاز شود و مسایل فی مابین حل و فصل شود، مشکلات تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند.
ناشناس۱۸۴۱۵۴۲۰۹:۴۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۹
دولت با گرانی ارز هم کسری های خود را پوشش داد و هم از ورشکستگی بانک ها جلوگیری کرد در بورس هم که از پشت به مردم خنجر زد
ناشناس۱۸۴۱۶۵۵۱۱:۱۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۹
گرانی ارز ناشی از کمبود آن است. وقتی نفتی صادر نشود، ارزی هم در کار نخواهد بود. این را یک بچه هم می داند.
آریابان۱۸۴۱۷۰۱۱۱:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
چرا برای بیرون کشوندن لقمه بسیار لذیذ 4200 تومانی از حلقوم وارد کنندگان (بخوانید : دزدان ارزی) ملاحظات حفاظتی لازم مطلقا پیش بینی نشده بود ؛ چرا و به سود کی !؟!؟!؟!؟!؟ خود ما ها که برای امنیت جیب ، خونه و خودرو خودمون باید اینهمه دقت کنیم و موارد حفاظتی رو پیش بینی ، پس چرا در این شرایطی که دور و بر و گرداگرد ما را راهزنان و شب-روان احاطه کرده و آماده بلعیدن و غورت دادن دارائی های دیگرانند و یک آبی هم روش !!!!! ، چرا اینهمه بی دقتی و تعلل ، چرا و به سود کی ؟!؟!؟
ناشناس۱۸۴۱۵۴۵۰۹:۵۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
مشکلات آقازاده ها فقط رفع می شود
ناشناس۱۸۴۱۶۵۶۱۱:۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
نظرت خیلی پرت است.
ناشناس۱۸۴۱۵۵۶۰۹:۵۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
با این اعترافی که واعظی کرد باید محاکمه بشن
ناشناس۱۸۴۱۶۶۰۱۱:۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
واعظی توضیح داد که حرف هایش را اشتباه برداشت کرده اند. دولت همانقدر مقصر است که مجلس و دیگران.
ناشناس۱۸۴۱۵۵۷۰۹:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
هسته ای کشور را به گداخانه تبدیل کرده است.
ناشناس۱۸۴۱۸۵۲۱۳:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
دولتی که حتی توان تامین روغن خوراکی مردم را ندارد فقط ادعا دارد.
ناشناس۱۸۴۱۶۰۶۱۰:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
کلید بزنیم طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را علی برکت الله
ناشناس۱۸۴۱۶۶۲۱۱:۱۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
مجلس هنوز طرح تحقیق و تفخص از صدا و سیما را استارت نزده!
ناشناس۱۸۴۲۰۵۱۱۵:۴۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۹
آمریکا در اداره امور رومزه‌ی شهروندان خودش مانده است اونوقت شما جماعت هنوز چشمتون به آمریکاست.
ناشناس۱۸۴۲۰۷۰۱۶:۰۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
جهان در آینده نزدیک دیگر نفت را یک کالای استراتژیک و حیاتی به حساب نخواهد آورد. اگر ایران در کوتاه‌ مدت نتواند نفت خود را بفروشد، ممکن است دیگر چنین فرصت مطلوبی ایجاد نشود. دستیابی به این هدف، بدون حل تنش‌های ایران و آمریکا و کاهش تحریم‌ها دشوار خواهد بود.
ناشناس۱۸۴۱۵۱۵۰۹:۳۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۹
در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم نقشی در اداره امور کشور ندارند. در این کشورها، این حاکمان هستند که همه امور را تعیین و تکلیف می کنند.
ناشناس۱۸۴۱۵۱۷۰۹:۳۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
وقتی اولویت اول کشور هسته ای است، ارزانی، واکسیناسیون و..... در مراحل بعدی هستند.
ناشناس۱۸۴۱۵۵۳۰۹:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
مدیریت هسته ای با درایت وصداقت وپاکدستی صورت می گیرد نتیجه هم می دهد بقیه بخشها هم مدیر لایق ومتعهدوپاکدست داشته باشند کارها نتیجه خواهد داد
ناشناس۱۸۴۱۵۲۴۰۹:۳۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۹
چرا باید تحریم باشیم؟
ناشناس۱۸۴۱۵۳۰۰۹:۴۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
وقتی در این جهان پهناور این همه دشمن برای خودمان درست کرده ایم، نه نفت و دیگر کالاهایمان به فروش می رسد، نه پول هایمان را به ما می دهند، نه کسی به ما کالای مرغوب می فروشد و نه کسی در ایران سرمایه گذاری می کند. در نتیجه سیستم اقتصادی کشور به هم ریخته و فشل می شود.
ناشناس۱۸۴۱۷۱۱۱۱:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۹
وضعیت فعلی ما ناشی از ندانم کاری های خودمان است.
ناشناس۱۸۴۲۰۵۴۱۵:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
دشمن درست کرده‌ایم؟! شوخی می‌کنید؟؟ اینکه جلوی تجاوز و تجزیه کشور رو بگیریم میشه درست کردن دشمنی؟ اینکه استقلال داشت باشیم میشه ایجاد دشمنی؟
ناشناس۱۸۴۱۵۳۸۰۹:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۹
از مجلس می خواهیم سریعا نوبخت را فرا بخوانند و از وی توضیح خواسته سپس طرح سوال از رییس جمهور و در نهایت استیضاح دولت و در پایان محاکمه
ناشناس۱۸۴۱۴۸۴۰۹:۱۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
قرآن کریم ؛ ان الله لا یغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم . خداوند در حال هیچ قوم و گروهی ، تغییری ایجاد نمیکند مگر آنکه آنان خودشان بخواهند .
ناشناس۱۸۴۱۶۱۰۱۰:۳۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
در بورس هم به مردم خنجر زدند و ثروت زیادی از مردم را به یغما برده اند
ناشناس۱۸۴۱۴۹۵۰۹:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
در 80 کشور جهان که ما اکثر آنها را کافر و ضد دین می‌دانیم با تورم زیر 5 درصد هر بیست تا سی سال قیمت ها دو برابر میشه و در ایران اسلامی طی 3 سال 5 برابر. بانک مرکزی کدام یک را باید به منجنیق بست؟ ایران یا آمریکا
ناشناس۱۸۴۱۵۵۰۰۹:۵۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
از مجلس انقلابی می خواهیم سریعا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید بزنند این طرح در اردیبهشت ۹۷ در صحن مجلس تصویب شد ولی به علت تبانی میان دولت و مجلس وقت نگذاشتند اجرایی شود
ناشناس۱۸۴۱۶۶۵۱۱:۱۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
بعد از 10 ماه، مجلس یازدهم هیچ کاری در جهت معیشت مردم نکرده است.
ناشناس۱۸۴۱۶۵۰۱۱:۰۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اسلام یعنی قرآن نه آنها که از قبلش برای خود دکان قدرت و سمت و ثروت جهانی ایجاد کرده اند! و بیشترین اجرای دستورات حکومتی قرآن که مردم را در جهان بهره مند می کند در کشور های اسکاندیناوی است (عدالت، امنیت، برابری ... این در واقع یک تحقیق دانشگاهی در خصوص احکام مستقیم اجتماعی قرآن پس از هجرت به مدینه است). ایران در حال حاضر هر چیز است جز اسلامی!
تبریزی۱۸۴۱۵۶۶۱۰:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
نه خدا تو کار دنیا دخالت می کنه نه مسئولان عین خیالشونه مردم در چه وضعی هستن. همه چیز دست مردمه. اگه مردم سکوت نکنن در برابر این همه گرونی همه چیز درست می شه. ایراد از مردمه که ارزش پول ملی هر دو سال یک بار نصف می شه و عین خیالشون نیست باز خرید می کنن باز هم طوری رفتار می کنن که انگار هیچی عوض نشده.
ناشناس۱۸۴۱۶۱۲۱۰:۳۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۹
باز شما برید موقع انتخابات به این جماعت چپاوگر اصلاحات رای بدید! شنیدید جناب آخوندی و پسر محترمشان در بازی بورس چقدر به جیب زدند! اینها همان کسانی هستند که در کابینه خاتمی و هاشمی بودند و از موسوی حمایت می کردند و انوموقع با توجه به بسته بودن فضای رسانه نفهمیدیم چه جوری ثروت هزار میلیاردی جمع کردند و در این دولت این سرمایه هاشون را چند برابر کردند و الان کمی متوجه می شویم که با به فلاکت انداختن مردم و از جیب مردم باز هم به اصلاحات رای بدید جوگیر بشید به انها رای بدید >>>>> الان یک عده برای فرافکنی احمدی نژاد احمدی نژاد می گند >>
ناشناس۱۸۴۲۰۲۰۱۵:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
سرنوشت ما افتاده دست عده ای.. دروغگو. اغلب شان مثل همند
ناشناس۱۸۴۲۱۱۸۱۶:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
احسنت
ناشناس۱۸۴۱۴۴۵۰۸:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
از کره شمالی بپرسید . ما با اونا یکی هستیم
ناشناس۱۸۴۱۵۰۴۰۹:۲۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
ما با ونزوئلا و زیمبابوه یکی هستیم و مشابه ایم
ناشناس۱۸۴۱۴۴۸۰۸:۴۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
خدا چی کار داره با قیمت خیار ؟
ناشناس۱۸۴۱۵۲۲۰۹:۳۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
قیمت خیار دست میادین میوه و تره باره
ناشناس۱۸۴۱۴۶۶۰۸:۵۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۹
همه شک ندارد که گرانی ارز کار دولت ها بوده طی این سالها غیر از همتی و بهمنی و سیف. من که دیپلم هم ندارد می دونم سال 96 دولت 500 دلار برای حقوق من هزینه می کرد و سال 99 با چندین افزایش، فقط 200 دلار. این به نفع کیه جناب همتی اقتصاد دان.
ناشناس۱۸۴۱۴۷۰۰۸:۵۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۹
سخن آقاي زنگنه و نسبت دادن قيمتها به خداوند أز نظر مراجع عظام درست است؟ نسبت دروغ بستن اينگونه آقاي زنگنه چه عواقبی دارد
ناشناس۱۸۴۱۴۸۹۰۹:۲۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
نظر مراجع رو راجع به اصل گرانی قیمت ها بپرسید
ناشناس۱۸۴۱۴۹۲۰۹:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۹
خدا مهربونه حالا وزیر نفت یه شوخی هم کرد . ایشالاه هممون میریم بهشت و میبینیم زنگنه هم اونجاس
ناشناس۱۸۴۱۷۷۷۱۲:۴۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۹
یه وقت با صدام، قذافی، ترامپ، نتانیاهو و چینی ها و ژاپنی ها و اروپا یی ها خخخ... تو بهشت نباشیم. ما که جهنم را ترجیه می دهیم به چنین بهشتی. یه انقلابی بسیجی رزمنده شلمچه
ناشناس۱۸۴۱۴۷۱۰۸:۵۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اگر دست خدا بود ، خیار ۱۶ تومن نبود
خیار کار۱۸۴۱۴۸۷۰۹:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
چقدر بود ؟ هزار تومن بود ؟! با این قیمتهای نجومی سم و کود و بذر و مالیات و کارگر و بیمه و آب و برق و گاز !!!
ناشناس۱۸۴۱۵۵۲۰۹:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
برادر منظورشان یه مثال برای قدرت خرید مردم هست به خصوص حقوق بگیران، مثلا سال 57 حداقل دستمزد کارگران یک و نیم سکه بوده ولی اکنون یک پنجم سکه یعنی قدرت خرید کارگران هفت ونیم برابر یا 650 درصد کاهش یافته است.
ناشناس۱۸۴۱۷۰۹۱۱:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
من سال ۱۳۵۵ که دانش آموز سال ۵ دبیرستان بودم تابستان بعنوان کارگر ساده روزمزد با حقوق ماهانه ۷۵۰ تک تومان که معادل ۲ سکه تمام بود در تولید دارو کار می کردم برای کمک خرج تحصیلی اما الان بازنشسته تامین اجتماعی با ۲۵ سال سابقه و مدرک مهندسی از یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور مستمری من کمتر از نیم سکه است . اکنون باید من بگریم یا بخندم ؟؟!!
صمصام۱۸۴۱۴۷۲۰۹:۰۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
به نظر می رسد در ماههای پایانی عمر دولت مسوولان محترم دیگر هیچ مسوولیتی در سخن گفتن خود حس نمی کنند و بدون آنکه معنا و اثر سخن خود را در جامعه ارزیابی کنند درباره همه چیز اظهار نظر می کنند غیر از مسئولیتی که خودشان در این زمینه بر عهده دارند حق با شماست دقیقا دولتی ها میدانند هیچ قدرتی در این ماههای اخر مزاحم انها نیست لذا ممکن است اعترافات وقیحانه تري هم بکنند ! اول الهی بمیرم برای این مردم که چه میشکند از این دولت طلبکار ! دوم هم بمیرم برای خدا که چه صبری در قبال این دولت و ادمهایش داشته است
ناشناس۱۸۴۱۴۷۸۰۹:۰۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۹
مسوولان محترم دیگر هیچ مسوولیتی در سخن گفتن خود حس نمی کنند و بدون آنکه معنا و اثر سخن خود را در جامعه ارزیابی کنند درباره همه چیز اظهار نظر می کنند# غیر از مسئولیتی که خودشان در این زمینه بر عهده دارند .# بفرمایید کدام مسوول در ایران پاسخگو هست؟
ناشناس۱۸۴۱۴۸۲۰۹:۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اگه قیمت ها دست خدا بود هرگز پراید ۱۰۰ میلیون تومن نبود
ناشناس۱۸۴۱۵۱۱۰۹:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
ایشالاه آقا ظهور کنه و خودش یه سر و سامونی به قیمت ها بده
ناشناس۱۸۴۱۵۵۱۰۹:۵۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
سازمان تعزیرات باید ظهور کنه
ناشناس۱۸۴۱۵۸۵۱۰:۱۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اصل وجود و تولید چنین محصول بی کیفیت و با این قیمت بالا برای ایشان قابل قبول نیست ‌ . ایران خودرو باید یه فکر اساسی کنه
ناشناس۱۸۴۱۶۲۷۱۰:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
پراید مال سایپاعه نه ایران خودرو سایپا باید یه فکر اساسی کنه
ناشناس۱۸۴۱۵۷۳۱۰:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اگر دست خدا بود ، همون هفته اول خط تولید پراید رو میخوابوند
ناشناس۱۸۴۱۴۹۱۰۹:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
دست مسولیین از خدا بی خبر است ........
ناشناس۱۸۴۱۵۱۸۰۹:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
شما الف هر روز فحش به دولت را واجب میدانید. خیالی نیست . هر روز بیاین و فحش بدین.
ناشناس۱۸۴۱۵۵۵۰۹:۵۴:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
تو دیگه کی هستی که از وضع فجیع و اسفناکی ک دولت برای مردم ساخته میخوای دفاع کنی!!
ناشناس۱۸۴۱۵۸۱۱۰:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
همین چند روز پیش الف در یه مطلب خوب مجلس را با خاک یکسان کرد به خاطر جمع آوری امضا برای نامزدی.. باید پاسخگو باشند غیر از این گفته؟!
ناشناس۱۸۴۱۵۷۰۱۰:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
فقط دست دولته!!!! اون هم دولتی که از شما نباشه!!!!! اگر دولت دست شما باشه همه چیز را امام زمان درست میکنه!!!!!!! هنوز هاله نور رییس جمهور مقدس شما رو فراموش نکردیم ...
ناشناس۱۸۴۱۵۸۹۱۰:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اینا کی تموم میشن؟ خدا داند و بس
ناشناس۱۸۴۱۶۴۹۱۱:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
دولت اصلا کاری نمی تواند بکند گاو نر رو که دیگه نمیشود دوشید دلار وقتی نیست قیمتش بالا خواهد رفت حالا چه بخاد چه نخاد هر کالایی از جمله دلار و پول و..که کمیاب شود قیمتش بالا خواهت رفت قانون اول و اولیه اقتصاده شما بهترین اقتصاد دانان دنیا را هم بیاری جای این دولت ضعیف بذاری وضع همین خواهد بود مشکل جای دیگری است
ناشناس۱۸۴۱۷۸۷۱۲:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
اگه تحریم ها بردارند دلار میشه 3000 آیا؟ یا حدود 16 تا 17 هزار؟؟!!! دزدی از جیب من و تو هست این کار
بهرام۱۸۴۱۶۷۵۱۱:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۹
سالهاست متخصصین نفت میگفتند زنگنه بدلیل نداشتن تخصص و بیسواد و تفکرات و نظراتش خوب نیسد اما تا کنون کسی باور نداشت ایشان صنعت نفت را و گاز و پتروشیمی را نابود کرده است هنوز هم با تاسیس پالایشگاه مخالفت میکند
ناشناس۱۸۴۱۶۸۱۱۱:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
قیمت دست مردمه. مردم هم هیچ همکاری ای در شرایط فعلی نمیکنن. هیچ صنف، اتحادیه و کارخانه ای حاضر به همکاری نیست و اگر دولت بخواهد ورود کند چنان بلایی سر دولت میارن که تو کتابا بنویسن.
ناشناس۱۸۴۱۷۱۴۱۱:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
به نظر می رسد در ماههای پایانی عمر دولت مسوولان محترم دیگر هیچ مسوولیتی در سخن گفتن خود حس نمی کنند و بدون آنکه معنا و اثر سخن خود را در جامعه ارزیابی کنند درباره همه چیز اظهار نظر می کنند غیر از مسئولیتی که خودشان در این زمینه بر عهده دارند . +++++- سلام متاسفانه نویسنده این مقاله ازاینکه یک مسئولی برخلاف رویه همه مسئولان که اقدام به لاپوشانی سکوت وسانسورحقایق درجامعه می کنند درماهای پایانی دولت اعتراف کرده این دولت روحانی عامدا چه .. درحق مردم ایران کرده است..ناراحت اند واقعا فکرمی کنیدما مردم اینقدرشعو‌رمان پایین هست که نفهمیم مسئولان چه بلایی سرمعیشت وزندگی ما آوردند..بیخودی آدرس غلط جای دیگه ندهید؟ ماجوانان تحصیل کرده دهه شصت وهفتاد توجوانی بابیکاری وتورم ومعضلات معیشتی مثل گرانی خودرو ومسکن پیرشدیم وسوختیم تاکی مسئولان بایدبخاطر افتضاحات مدیریتی انکار وتوجیه کنند؟ خسته شدیم به مولاعلی
ناشناس۱۸۴۱۸۰۰۱۲:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
مسوولان محترم دیگر هیچ مسوولیتی در سخن گفتن خود حس نمی کنند و بدون آنکه معنا و اثر سخن خود را در جامعه ارزیابی کنند درباره همه چیز اظهار نظر می کنند# غیر از مسئولیتی که خودشان در این زمینه بر عهده دارند .# بفرمایید کدام مسوول در ایران پاسخگو هست؟
ناشناس۱۸۴۱۸۷۰۱۳:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
خداوند متعال با کشوری که مسولین آن دروغ میگویند کاری ندارد
بازنشسته۱۸۴۱۸۹۲۱۳:۵۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
عاقبت دولتی که دست اندرکارانش هزارمیلیارد ثروت ومستغلات داشته باشن قیمت دلار باید ۳۰هزارتومان باشه چون چیزی ازدست نمیدن ما حقوق بگیران ثابت ودارای سپرده بانکی اندک که واسه گذران زندگی داشتیم بدبخت شدیم خدا
ناشناس۱۸۴۲۰۳۷۱۵:۳۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۹
خدایا به حق حضرت زینب س کسانی که این گرانی ها را درست کردند و شبانه روز از بیت المال میدزدند رسوا ونابود گردان آمین
ناشناس۱۸۴۲۰۶۳۱۵:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۹
خدایا این چپاول گران بیت المال را رسوا ونابود گردان آمین
ناشناس۱۸۴۲۱۰۵۱۶:۳۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۹
خدایا مسوولین بیدرد ودررفاه کامل آرمیده و حقوق نجومی بگیرها راهمه شان را در دادگاه عدل الهی محاکمه گردان و آه دل مردم را از آنها بگیر و..
ناشناس۱۸۴۲۲۷۱۱۸:۳۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۹
همین طور دستکاری و دخالت در بازار بورس که چند سال بعد اعتراف می شود
ناشناس۱۸۴۲۲۷۶۱۸:۴۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۹
این سه نفر تو عکس بیش از 40 سال است وزیر و مسئول هستند. ول کن هم نیستند. آنوقت می گوئیم چرا کشور ما در جا می زند.
ناشناس۱۸۴۲۳۰۹۱۹:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۹
قیمت ها را مسئولانی تعیین میکنند که زندگی مردم را درک نمیکنند مسئولان ما فقط بفکر .... هستند مردم ما برایشان ارزشی ندارد..
سینا۱۸۴۲۷۵۰۰۸:۲۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
هیچ مسئولی در کل ارکان نظام مبرا از قصور و تقصیر از صدر تا ذیل نبوده و نیستند. اینطور نیست که همه پیشرفت ها و افتخارات صرفا" منتسب به عده ای و همه کوتاهی ها یا نقص ها هم فقط تقصیر یک شخص یک قوه یا یک طیف باشد. در همه اینها همه مسئولان جملگی سهیمند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین