آشنایی با زانو برق و کاربرد آن

گزارش بازرگانی،   3991205034

 

آشنایی با زانو برق و کاربرد آن

محصولات، وسایل و تجهیزات مورد نیازی که در صنعت برق ساختمان به صورت متنوع، تولید و به بازار عرضه می ‌شوند، هرکدام کاربرد خاص خود را در لوله کشی و سیم کشی برق ساختمان دارند. یکی از ابزار هایی که در این زمینه بسیار کاربرد دارد، زانو برق یا خم لوله می باشد که در خطوط لوله کشی های برق، زاویه های مورد نیاز و تغییر جهت مربوط به آن را به وجود می آورد.

با توجه به اینکه بعضی از لوله های برق انعطاف‌ پذیری خوبی دارند و تا حدودی خم می شوند، اما این انعطاف پذیری، در خطوط لوله های عمودی و موازی برای تغییر جهت و ایجاد زاویه آنها کافی نمی باشد و از این جهت ضروری می باشد که از اتصالات مناسب دیگری نیز استفاده گردد. یکی از بهترین اتصالات برای انجام این کار، زانو برق یا همان خم لوله می باشد که انواع مختلفی دارد و هر کدام در شرایط خاص خود به کار گرفته می شوند.

در لوله کشی مربوط به برق ساختمان، مسئله ایمنی اتصالات برقی بسیار مهم و قابل تامل می باشد. پس محصولات و تجهیزات برق باید حتما استاندارد های لازم را داشته باشند. همچنین این وسایل باید با کیفیت، با دوام و دارای امنیت مناسبی نیز باشند به این صورت که تست ایمنی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

به طور کلی، لوله کشی برق ساختمان و اتصالات مورد نیاز دیگر، باید توسط افراد فنی، متخصص و با تجربه انجام شود که دارای علم و دانش کافی جهت تشخیص محصولات با کیفیت در این زمینه می باشند.

استفاده درست و اصولی از خم لوله یا زانو برق و انواع مختلف آن در سیم کشی و لوله کشی برق ساختمان، مسلما سرعت بیشتر و راحتی در اجرای کار را به دنبال خواهد داشت. همچنین باعث می ‌شود که کیفیت نهایی کار اجرای برق و ایمنی آن تا حد زیادی تضمین شود.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مستقیماً با مراحل اجرا شدن برق ساختمان سروکار دارند، باید توجه و دقت لازم را داشته باشید که انتخاب یک اتصال خوب و مناسب و کاربردی مانند زانو برق یا خم لوله، از موارد بسیار مهم جهت استفاده در لوله کشی برق ساختمان می باشد که نظر پیمانکار و مهندس ناظر برق هم در این زمینه بسیار کارساز است تا اجرای سیم کشی به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد و برای مشتری نیز رضایت بخش باشد.

جهت اجرای هرچه بهتر کار برق کشی ساختمان، تاکید می کنیم که تمامی مراحل لوله کشی و سیم کشی برق، با نهایت دقت عمل و به صورت کاملاً اصولی و قانونی و از روی نقشه انجام پذیرد تا میزان خسارت ‌های احتمالی به حداقل ممکن برسد. یعنی اگر شما بخواهید بنا به دلایل مختلف از قبیل جدا شدن لوله از اتصال زانو برق، له و خرد شدن لوله های برق و یا ورود مصالح به داخل لوله برق و غیره، عملیات تعمیر یا تعویض لوله های برق را انجام دهید، باید بگوییم که به آسانی و با توجه به نقشه کار مربوطه، می ‌توانید به تعمیر یا تعویض لوله ها بپردازید.

بنابراین استفاده از متریال و اتصالات استاندارد و با کیفیت در زمینه سیم کشی برق ساختمان بسیار ضروری می باشد. همچنین مراحل انجام کار لوله کشی برق نیز باید به صورت کاملا حرفه ای با دقت و مهارت خاص و طبق اصول تعیین شده انجام گیرد.

انواع مختلف خم لوله یا زانو برق

انواع مختلف خم لوله یا زانو برق

  • زانو برق عصایی پی وی سی

زانو برق پی وی سی مدل عصایی معمولاً در اندازه‌ های 16-13 تولید و به بازار عرضه می ‌شود و مزایای بیشتری نسبت به سایر زانو برق های دیگر دارد. زیرا با توجه به اینکه جنس آن پی وی سی است، انعطاف پذیری بالایی نیز دارد. همچنین وزن آن سبک می باشد و مقاومت زیادی در برابر رطوبت از خود نشان می ‌دهد. عایق بودن و قیمت مناسب آن هم از ویژگی های بسیار مهم این محصول می باشد که باعث شده است میزان تقاضا جهت استفاده از آن در سیم‌ کشی ساختمان روز به روز افزایش یابد.

  • زانو برق پایه کوتاه

زانو برق پایه کوتاه، یکی دیگر از انواع زانو برق ها می باشد و زمانی از آن استفاده می شود که تغییر جهت خطوط لوله های برق و اتصالات آن به صورت مختصر و کوتاه انجام می گیرد. معمولا شخصی که حرفه لازم را در زمینه لوله کشی برق ساختمان دارد و به اجرای آن می پردازد، تجهیزات و وسایل مورد نیاز را هم طبق نقشه سیم کشی برق ساختمان انتخاب می کند و می تواند تشخیص دهد که کدام نوع زانو برق یا خم لوله برای اجرای کار مربوط به آن مناسب تر است و این را هم می داند که به کارگیری مدل مد نظر، به دلایل مختلف بهتر از سایر مدل ها می باشد.

  • زانو برق پایه بلند

در صنعت برق ساختمان و لوله کشی های مربوط به آن، جهت سیم کشی و انشعابات لوله های برق، از خم لوله یا زانو برق پایه بلند نیز استفاده می ‌شود که با به کارگیری آن، مسیر یا جهت سیم ها و کابل ها را در لوله کشی برق ساختمان، می توان تغییر داد.

جهت خرید زانو برق با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید با گروه تولیدی آیدین پلاستیک در ارتباط باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین