صهیونیست ها درباره ایران به جان هم افتادند

گروه جهان الف،   3991130001 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش رسانه های صهیونیستی نشان می‌دهد که اختلافات میان سران اسرائیل در انتصابات جدید و به ویژه پست مسئول روابط با آمریکا در پرونده ایران، بالا گرفته است.

صهیونیست ها درباره ایران به جان هم افتادند

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی  به دنبال انتصابات اخیر افسران خود با مشکلات داخلی و انتقادات خارجی زیادی روبرو شده و همچنین زمینه تشدید اختلافات میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «یوسی کوهن» رئیس موساد را افزایش داده است.  در همین راستا موسسه امنیتی اسرائیل که متشکل از ارتش این رژیم، هیئت امنیت داخلی و سایر نهادهای امنیتی است طی روزهای گذشته شاهد اتهام‌زنی های متقابل میان سران صهیونیست بوده و مسئولان در رقابت برای تصدی مناصب و موقعیت ها هستند.

المیادین افزود، در این زمینه فاش شدن انتخاب «مئیر بن شبات»، مشاور امنیت قومی رژیم صهیونیستی به عنوان مسئول روابط با کشورهای بزرگ به ویژه ایالات متحده در زمینه پرونده ایران از جانب نتانیاهو علامت سوال های بزرگی به وجود آورده است؛ چرا که بسیاری از کارشناسان معتقدند بن شبات آگاهی و تجربه کافی در خصوص مسائل تهران و واشنگتن را نداشته و همچنین  تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارد.  به همین دلیل مسئولان صهیونیست معتقد بودند که این موقعیت سهم یوسی کوهن است  و به همین دلیل اختلافات میان وی و نتانیاهو بالا گرفته است. 

به نوشته المیادین، عدم دستیابی رئیس موساد به این موقعیت همزمان با اختلافات وی با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه گذشته صورت می‌گیرد؛ اختلافی که تحلیلگران معتقدند درراستای رقابت کوهن و کوخاوی برای نخست وزیری اسرائیل در دوره آینده ادامه داشته باشد.  انتصابات مربوط به افسران ارشد اسرائیل و ارتقاء درجه آنها نیز منجر به بروز اختلافاتی شد.  آنطور که اطلاعات نشان می دهد ارتقای درجه این افسران از جانب کوخاوی در واقع نوعی باج دهی به آنها بود؛ چراکه این افسران گفته بودند در صورت عدم تحقق خواسته هایشان اعلام بازنشستگی می کنند  و همین موضوع سلسله مراتب و روند انتصاب افسران در ارتش رژیم‌صهیونیستی را زیر سوال می‌برد.

طبق گزارش المیادین، جمعه گذشته منابع ارشد صهیونیستی فاش کردند که نتانیاهو تصمیم گرفته مئیر بن شبات را به عنوان مسئول تماس با کشورهای بزرگ درباره پرونده هسته‌ای ایران کند  و آنگونه که اطلاعات نشان می دهد وی پیش از این دو گفتگو با همتای آمریکایی خود «جک سالیوان» درباره پرونده ایران و سایر موضوعات داشته است.  روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که رئیس موساد اصرار زیادی برای به عهده گرفتن این منصب داشت؛ چرا  که معتقد بود می‌تواند آمریکایی‌ها را ترغیب کند که به توافق هسته‌ای با ایران بازنگردند، همانطور که کمپین رسانه‌ای گسترده علیه پرونده هسته‌ای ایران به راه انداخته است.

بر اساس این گزارش، یک مقام بلندپایه در موساد گفت که سپردن مسئولیت پرونده ایران به یوسی کوهن می تواند کمک زیادی به او در روند سیاسی اسرائیل کند،  چرا که می توانست از این طریق حمایت واشنگتن را بدست آورد.  بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی منابع امنیتی اسرائیل با انتقاد از تصمیم نتانیاهو برای انتخاب مئیر بن شبات به عنوان مسئول تماس با دولت ایالات متحده و کشورهای بزرگ درباره مسئله ایران خاطر نشان کردند که بن شبات انگلیسی بلد نیست و هیچ چیز درباره ایران نمی داند. او هم چنین ارتباطی با دموکرات های آمریکا که توافق هسته‌ای با ایران را به انجام رساندند ندارد. ضمن اینکه در همه مکالمات حساس خود با مقامات آمریکایی از مترجم استفاده می کند.

المیادین خاطرنشان کرد، علی رغم انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه انتصاب مئیر بن شبات به عنوان مسئول روابط با واشنگتن در خصوص پرونده ایران نهایی شده برخی رسانه ها اعلام کردند که هنوز به شکل قطعی مشخص نیست این مسئولیت را بن شبات به عهده بگیرد یا یوسی کوهن. از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است در حالی که رئیس موساد به‌عنوان یک کاندیدای طبیعی برای این منصب به نظر می رسید اما طی روزهای گذشته افسران ارشد ارتش اسرائیل اعلام کردند که  از انتصاب یوسی کوهن به عنوان نماینده قدس در ایالات متحده راضی نیستند ؛چرا که او بسیار پرخاشگر و سازش ناپذیر است.

المیادین افزود، روابط پرتنش میان آویو کوخاوی و یوسی کوهن و صحبت از عدم رضایت رئیس موساد از انتصاب بن شبات به عنوان مسئول روابط با واشنگتن درباره پرونده ایران همراه با یادآوری بسیاری از اختلافات بود که پایان ژانویه گذشته میان رئیس ستاد ارتش اسرائیل و کوهن به وجود آمد. جایی که رئیس موساد از سخنان کوخاوی در موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران  انتقاد و تهدید به اقدام نظامی علیه ایران کرده بود  عصبانی شد.  عصبانیت یوسی کوهن از کوخاوی به حدی بود که سخنان وی را غیرمسئولانه توصیف کرد. رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز در آن زمان در پاسخ به انتقادات یوسی کوهن از طریق رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، رئیس ستاد ارتش موظف نیست قبل از سخنرانی خود با رئیس موساد هماهنگ باشد. «مزال معلام»  تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی در این زمینه اظهار داشت دلیل انتقاد یوسی کوهن از سخنان آویو کوخاوی این بود که  کوهن می خواست خودش ابتدا صحبت کند و دوست نداشت که کوخاوی تیتر روزنامه ها را به خود اختصاص دهد.

در پایان این گزارش آمده است: از سوی دیگر کوخاوی پنجشنبه گذشته با هماهنگی «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انتصابات جدیدی در ارتش این رژیم اعمال کرد  که شامل فرمانده جدید برای منطقه جنوب، فرمانده جدید برای منطقه مرکزی، فرمانده جدید برای شعبه اطلاعات نظامی، فرمانده جدید نیروی دریایی، فرمانده جدید نیروی زمینی و رئیس جدید شعبه نیروی انسانی بود. به گفته تحلیلگران صهیونیست  کوخاوی در انتصاب افسران به درجه سرلشکر و سرتیپ با چالش های بزرگی مواجه شده و توانایی مدیریت آن را ندارد و افسران ارشد اسرائیل در اغلب موارد از دستورات وی تبعیت نمی کنند.  همین امر نشان دهنده مشکلات در روند تصمیم گیری ارتش رژیم صهیونیستی برای توزیع مسئولیت هاست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۹۴۶۸۰۱:۱۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
دلمون را خوش کنیم به این درگیری های ظاهری دشمن و از بلایی که بر سر میهن می آید غافل باشیم!!؟؟
ناشناس۱۸۲۹۶۹۴۱۰:۱۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
در اصول متفق هستند. در نحوه اجرا اختلاف سلیقه دارند!
ناشناس۱۸۲۹۴۶۹۰۱:۱۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خسته شدیم بابا بزنید به تیپ هم ببینیم کی در به داغون میشه
عمران۱۸۲۹۴۸۳۰۱:۴۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
واقعیت را ندیدن یا جور دیگر تأویل کردن به ضرر منافع ملی ایران و به ضرر امنیت ملی است،.. این مثالها که در مقاله آمده صرفا اختلافاتی است که در دولت‌های ائتلافی بسیار معمول است. دولت اسرائیل به دلیل ساختار کنست و بافت جمعیتی شرکت کننده در انتخابات آن همیشه ائتلافی بوده و هیچ گاه یکدست نبوده است. از این دست اختلافات در آن همواره وجود دارد، هیچ «به جان هم افتادن» ی هم در کار نیست.
ناشناس۱۸۲۹۶۶۱۰۹:۵۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
یعنی بخاطر همین ندیدن واقعیت بوده که اسرائیل از سال 2000 توی هیچ جنگی پیروز نشده!؟
ناشناس۱۸۲۹۸۸۶۱۴:۰۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
در جنگ ۳۳ روزه کلیه شهرها اسرائیل با خاک توسط نیروی مقاومت یکسان شد آمریکا مجبور به دادن چند صد میلیون دلار به اسرائیل برای بازسازی شهرها
عمران۱۸۲۹۹۰۴۱۴:۲۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
آیا عدم توفیق‌ نظامی یک کشور دشمن لزوما به معنی تامین منافع و حفظ امنیت ملی کشور دیگر است؟
ناشناس۱۸۳۰۲۵۵۲۱:۱۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
پیروز نشده ؟! ساعت خواب چرا بجنگه؟ وقتی بدون نیاز به جنگ فتح الفتوح هم داشته اومده تا لب مرزهای ایران !
ناشناس۱۸۲۹۶۹۱۱۰:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
در حالت عادی این حرفها درسته ولی در مورد اسراییل صدق نمیکنه . شما نمیتونی یک کشور جعلی بسازی و بعد از پایداری اون حرف بزنی . اسراییل مثل لونه عنکبوته و با اولین درگیری نظامی واقعی نابود میشه .
ناشناس۱۸۲۹۴۸۴۰۱:۵۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
البته دعواشون سر این هست که چطوری باید بیشتر و محکمتر به ایران ضربه زد.
ناشناس۱۸۲۹۶۹۲۱۰:۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بله ، ولی اگه اسراییل میتونست به ایران ضربه بزنه اینهمه منت امریکا و عربها رو نمیکشید
ناشناس۱۸۲۹۸۶۷۱۳:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شاید هم سر اینکه چطوری از ایران ضربه نخورن!
ناشناس۱۸۲۹۵۲۶۰۷:۰۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شنا در عرض مدیترانه کمترین پاداش صهیونیست هاست!
ناشناس۱۸۳۰۱۲۲۱۸:۴۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بسم الله.
ناشناس۱۸۲۹۵۹۹۰۹:۰۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
راضی به زحمت نیستیمااا. به خاطر ما خودتونو به زحمت نندازید! باهم دوست باشید.
ناشناس۱۸۲۹۶۵۶۰۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
در این اختلاف نظر که اسمش دعوا نیست آبروی همدیگر و حکومتشان را ..می برند ..؟!
ناشناس۱۸۲۹۷۵۰۱۱:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
این یوسی کوهن» رئیس موساد خیلی بهتر از این نتانیاهو است منطقی تر است. بی بی هیچی حالیش نیست غیر از شکایت کردن داد و قال کردن که ایران به دروغ خطر است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین