درمان خشکی و ترک لب با استفاده از ۵ روش خانگی

گزارش بازرگانی،   3991126043 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

لب هایتان دائما خشک می شوند و ترک می خورند؟

ظاهر خشک و ترک خورده لب هایتان آزارتان می دهد و اعتماد به نفستان را کم کرده است؟

سطح لب هایتان خشک و پوسته پوسته شده و رژ لب به خوبی روی لبتان پخش نمی شود؟

خشکی لب ها موضوعی است که برای بسیاری از ما در طول شبانه روز پیش می آید، این خشکی در موارد حادتر باعث پوسته پوسته شدن و گاها ترک و خونریزی لب ها می شود که اصلا خوشایند نیست و ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتماد به نفس فرد را می گیرد. این مسئله هم برای خانم ها و هم برای آقایان پیش می آید.

درمان خشکی و ترک لب با استفاده از 5 روش خانگی

اگر یک خانم باشید و لب هایتان پوسته پوسته و خشک شده باشد، در هنگام آرایش لب ها خواهید دید که رژ لب به خوبی روی لب قرار نمی گیر و هر کاری کنید پوسته های لب از میان رژ لب بیرون زده و ظاهر بدی ایجاد می کنند. اما چاره کار چیست؟ حتما محصولاتی تحت عنوان بالم لب به گوشتان خورده است.

انواع بالم های لب برای مرطوب کردن بافت لب طراحی و تولید شده اند و می توانید یکی از آن ها را در کیفتان داشته باشید و هر وقت که احساس کردید لبتان خشک شده، از آن استفاده کنید.

اما بالم لب به طور پایه ای و اساسی خشکی لب را درمان نمی کند و محصولی کاملا موقتی است. اگر می خواهید خشکی لب ها را ریشه ای درمان کنید، با این مطلب از الانزا همراه شوید. ما در این نوشتار شما را با 5 روش خانگی درمان خشکی و ترک لب آشنا خواهیم کرد.

 

1- نوشیدن آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب شاید امری ساده به نظر آید، اما بسیاری از ما در طول روز به دلیل مشغله های کاری از نوشیدن به اندازه آب غافل می شویم. اما بایستی بدانید که یکی از مهم ترین دلایل خشکی لب ها، نبودن میزان کافی آب در بدن است که به صورت علائم بیرونی از جمله خشکی لب ها خود نمایان می شود. پس به میزان کافی مخصوصا در فصل های گرم سال آب بنوشید.

 

2- از اسکراب روغن نارگیل و روغن نعناع استفاده کنید

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و دو قاشق غذاخوری شکر را خوب باهم مخلوط کرده، سپس 8 قطره روغن نعناع را به مخلوط قبل اضافه کنید. در انتها نصف قاشق غذاخوری روغن دانه انگور را به این ترکیب اضافه کنید. سپس اسکراب به دست آمده را به حالت دورانی روی لب زده و خوب ماساژ دهید. این کار را تا 3 دقیقه انجام داده و بعد لب ها را با آب ولرم بشویید. بعد از رسیدگی به بافت و ظاهر لب ها، می توانید به سراغ آرایش موهایتان بروید و با استفاده از انواع اکسسوری مو ظاهر جذابی به موها و استایلتان بدهید.
2- از اسکراب روغن نارگیل و روغن نعناع استفاده کنید

3- از چای سبز استفاده کنید

برای این منظور نیاز به یک چای سبز کیسه ای دارید. یک چای سبز کیسه ای را داخل یک ظرف آب قرار داده و یک درب روی آن گذاشته و اندکی صبر کنید. سپس کیسه چای سبز را تا 2 دقیقه روی کل لب کشیده تا پوسته های لب به آرامی نرم و جدا شوند. این کار علاوه بر جدا کردن پوسته های مرده و نرم و لطیف کردن لب ها، به موجب وجود آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در ساختار چای سبز، تسکین دهنده و التیام بخش است.

 

4- از ژل آلوئه ورا استفاده کنید
برای آرایش از انواع مداد لب و رژ لب استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا که داخل آلوئه ورا قرار دارد در رطوبت رسانی به لب ها و جلوگیری از خشکی لب ها نقش به سزایی دارد. توجه داشته باشید که از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای این منظور ژل موجود در وسط پوسته آلوئه ورا را خارج کرده و با استفاده از دست تمیز یا یک براش تمیز آن را به سطح لب زده و چند دقیقه صبر کنید؛ سپس لب ها را با آب ولرم بشویید. تکرار این روش دو بار در هفته می تواند مطلوب و کارساز باشد. بعد از اینکه بافت لب هایتان احیا و ترمیم شد می توانید برای آرایش از انواع مداد لب و رژ لب استفاده کنید.

6- لب هایتان را با اسکراب خانگی لایه برداری کنید

لایه برداری لب ها را فراموش نکنید. زمانی که لب ها خشک می شوند، روی سطح لب ها پوسته پوسته می شود؛ در واقع لایه ای از پوست مرده روی سطح لب قرار می گیرد که به طور ناخودآگاه این پوسته ها را با دندان جدا می کنید و همین امر خود به تنهایی روند بهبودی را به تعویق می اندازد. بنابراین بهتر است که لب ها را لایه برداری کنید. لایه برداری لب ها موجب می شود در صورتی که قصد استفاده از انواع بالم لب را هم دارید، مواد بالم لب به خوبی جذب بافت لب شده و در زمان کوتاهی فرایند رطوبت رسانی انجام شود. اگر قصد استفاده از بالم لب را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ساخت بالم لب خانگی در محله الانزا را بخوانید و خودتان در خانه یک بالم لب طبیعی بسازید.

برای لایه برداری از انواع اسکراب های لب می توانید استفاده کنید. می توانید سک اسکراب لب خانگی بسازید و لب هایتان را لایه برداری کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را خوب باهم مخلوط کرده، سپس دو قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق غذاخوری آب ولرم را به مخلوط قبل اضافه کنید. سپس این اسکراب را به حالت دورانی روی کل سطح پوست لب زده و ماساژ دهید. این کار را تا 2 دقیقه انجام داده و بعد لب ها را با آب ولرم بشویید.

 

جمع بندی

در این نوشتار شما را با چند روش خانگی برای درمان خشکی، ترک و پوسته های لب آشنا کردیم.

علاوه بر روش هایی که ذکر شد، می توانید انواع محصولات بالم و مرطوب کننده های لب را در قسمت آرایش لب فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و خریداری کنید.

دیدگاه کاربران

sahab۱۸۲۳۹۵۰۱۰:۳۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مطلب بسیار خوب و مفیدی بود ممنون الف
سحر۱۸۲۳۹۶۰۱۰:۴۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
چه جالب بود
sanaz۱۸۲۳۹۶۸۱۰:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مطلب مفیدی بود
حانیه۱۸۲۳۹۷۷۱۰:۵۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مرسی از مطالب مفیدتون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین