شورای رقابت: خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

اقتصادی،   3991030110 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای رقابت گفت: با توجه به شرایط بازار شورا تصمیم گرفت رفتاری هیجان انگیز را در بازار خودرو انجام نداده و محصولات ایران خودرو و سایپا طی سه ماهه پایانی سال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشد.

شورای رقابت: خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

به گزارش تسنیم، رضا شیوا امروز در نشست خبری با اعلام این که شورای رقابت نرخ تورم بخشی سه ماهه پایان سال را از بانک مرکزی دریافت کرده است گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم بخشی محصولات ایران خودرو 14.1 درصد و محصولات سایپا 14.75 درصد بوده است اما با توجه به شرایط بازار شورا تصمیم گرفت رفتاری هیجان انگیز را در بازار خودرو انجام نداده و محصولات این دو شرکت طی سه ماهه پایانی سال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت خودرو در بازار روند کاهشی دارد و ما نمی خواهیم با صدور مجوز افزایش قیمت هیجاناتی را به بازار وارد کنید، افزود: قرار بود در خودروهای کم تیراژ نیز فرمول جدید شورای رقابت اعمال شود اما ما به خودروسازان اعلام کرده بودیم باید شرط اول اجرایی فرمول جدید در خودروهای کم تیراژ که همان افزایش 50 درصدی محصولات است محقق شود که این موضوع در دی ماه امسال توسط خودروسازان اجرایی نشد.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: برهمین اساس افزایش قیمتی نیز در خودروهای کم تیراژ تا پایان سال اتفاق نخواهد افتاد.

شیوا در پاسخ به اینکه با توجه به نرخ تورم بخشی 14 درصدی در محصولات دو شرکت خودروساز آیا آنها قبول به عدم تغییرات قیمتی در محصولات خود تا پایان سال کرده اند یا خیر، افزود: شورا متولی صدور افزایش قیمتهاست و خودروسازان نیز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند. در فرمول جدید افزایش قیمت خودروهای کم تیراژ مقرر بود سازمان گسترش و نوسازی به همراه وزارت صنعت و خودروسازان وظایفی را انجام دهند اما شرط نخست ما برای اجرای فرمول جدید افزایش50 درصدی تولید بود که این موضوع اجرایی نشد.

وی اضافه کرد: فقط ما برای دی ماه افزایش 50 درصدی را ملاک افزایش قیمت در محصولات کم تیراژ قرار داده بودیم و اگر خودروساز در بهمن ماه و اسفند ماه به افزایش تولید برسد مجوزی برای افزایش قیمت ها صادر نخواهد شد.

رئیس شورای رقابت در ادامه صحبتهای خود با تاکید براینکه ما فرمول جدیدی برای خودروهای سی کی دی تعریف کرده ایم، گفت: در خودروهای غیرسی کی دی نیز براساس کلینیک قیمت گذاری عمل خواهیم کرد به نحوی که فعلا تا پایان سال تغییراتی در قیمت 18 خودروی کم تیراژ اعمال نخواهد شد اما در سال آینده متناسب با تولید و فرمولهای جدید تصمیم گیری را برای تغییرات قیمتی این خودروها اعمال می کنیم.

شیوا با اشاره به اینکه با توجه به روند کاهشی نرخ تورم ما در آینده تصمیم گیری می کنیم که تغییرات قیمتی خودروها به صورت شش ماه یک بار یا یک سال یک بار صورت گیرد گفت: پیش از این به خاطر افزایش ماهانه قیمت نرخ تورم ما مجبور بودیم تغییرات قیمتی را هر سه ماه یک بار اعمال کنیم اما روند کاهشی نرخ تورم باعث شده تا زمان اجرای دستورالعمل قیمت گذاری ها در بازده بلند مدت تری صورت گیرد. 

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا روال قرعه کشی خودرو در طرح های فروش همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: تازمانی که میزان تقاضا بیش از عرضه باشد این راهکار اجرایی می شود اما اعلام کرده ایم اگر روشهای جایگزینی برای این موضوع پیشنهاد می شود اعلام شده تا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در مجموع خودروهای کم تیراژ و پرتیراژ تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت ما نیز در این سه ماه بازار را رصد می کنیم و اگر لازم باشد جلسه شورای رقابت برگزار می شود درغیر این صورت جلسه خودرویی تا پایان سال نخواهیم داشت.

دیدگاه کاربران

کوروش فرهودیان۱۷۸۷۵۵۹۱۶:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اگر ورود خودرو آزاد شود اونوقت میبینید که این لگنهاتون را نگاه هم نمیکنند چه برسد به خرید اینها مفت هم گران هستند
ناشناس۱۷۸۷۶۳۱۱۷:۰۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نه تو را خدا! بیاباز هم افزایش بده!!! مرد حسابی با نزول قیمت دلار، قیمت را باید کاهش بدهی. نوبت مردم که رسید، آسمان تپید!!!
ناشناس۱۷۸۷۶۳۲۱۷:۰۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
واقعا چقدر باید خسارت به همه وارد بشه تا مسئولان ما بفهمند قیمت گذاری دستوری فقط به نفع دلال است. شورای رقابت با قیمت‌گذاری خودرو تا حالا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای جیب دلال ها درآمدزایی کرده.
سرکانی۱۷۸۷۶۴۴۱۷:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نه تو رو بخدا بیاین گرونش کنید،اونم با وجودیکه روز به روز نرخ ارز پایینتر میاد و دیگه خریدار چندانی برای آهن پاره‌هاتون وجود ندارد. تا کی امثال من از سر ناچاری باید پول یه ماشین صفر کیلومتر خارجی رو بدیم تا یه خودروی قراضه‌ی ده سال کارکرده‌ی از رده خارج ساخت داخلو بگیریم؟ خوب با شعار پوچ حمایت از کارگر ایرانی از یه طرف تولیدات بنجول رو به ملت قالب میکنید و از اونور جیبتون رو پر از پول. ایران و ایرانی تا چه وقت باید چوب امثال شما را بخورن؟ به هر چی هم اعتراض که می‌کنی هزار جور انگ و اتهام بهت میچسبونن و حسابت میفته با کرام‌ الکاتبین.
محمد۱۷۸۷۷۱۹۱۷:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
برای چی باید گرون بشه ،مثلا برای این لگنها چکار کردید ؟
ناشناس۱۷۸۷۷۳۱۱۷:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یعنی پراید بیست میلیونی که شده 150 میلیون دیگه افزایش قیمت نخواهد داشت .
رویا۱۷۸۷۷۳۸۱۷:۵۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آقای شیوا.چطورالان قیمت بازاراومده پایین خودروکوییک کارخونه بابازار یک قیمت شده .تصمیم نمیگیری ملت بعدیکسال که پولشون خوابیده حالابه قیمت بازار آزادخریدکنن یعنی خجالت نمیکشی بااین دستورالعمل اجراکردنت ..
ناشناس۱۷۸۷۸۴۷۱۸:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
واقعا ؟!!! یعنی دو ماه قیمت خودرو ثابت میمونه ؟!!! اصلا باور کردنی نیست و جای تقدیر داره . خیلی ممنونیم..
Mm۱۷۸۷۹۸۴۲۰:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آخه بی کفایتها بهونه تون دلار بود که بردین بالا الان دیگه چه بهونه ای دارین که حرفشو میزنید خدا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین