۳ بازی ۶ امتیازی در بالا و پایین جدول/ تلاش گل گهر برای صعود

ورزشی،   3991026010

امروز از هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال سه و از هفته نهم این رقابتها یک بازی برگزار می‌شود که در یکی از این بازی‌ها سپاهان و پیکان به مصاف هم می‌روند.

۳ بازی ۶ امتیازی در بالا و پایین جدول/ تلاش گل گهر برای صعود

 به گزارش مهر، هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز جمعه با انجام سه بازی دنبال می‌شود که طی این بازی‌ها سپاهان از پیکان پذیرایی می‌کند، سایپا میزبان ذوب آهن است، گل گهر در اراک به مصاف آلومینیوم می‌رود و در یک دیداری معوقه از هفته نهم ماشین سازی و نساجی در قائم شهر به مصاف هم می‌روند.

سپاهان - پیکان

هر دو تیم ۱۶ امتیازی و در رده‌های سوم و پنجم جدول قرار دارند. سپاهان از پیکان بلند پروازانه تر به لیگ نگاه می‌کند و خود را مدعی قهرمانی می‌داند و به نظر می‌رسد پیکانی‌ها نیم نگاهی به سهمیه آسیا داشته باشند.

سپاهان که با ۱۵ گل زده بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارد، با ۱۲ گل خورده، خط دفاعی آسیب پذیری دارد. خطرناک‌ترین بازیکن این تیم یک گلزن کهنه کار به اسم سجاد شهباززاده است که با ۸ گل زده در کورس بهترین گلزنان فصل قرار دارد.

سپاهان حتی در صورت پیروزی هم نمی‌تواند به جایگاهی بالاتر از مکان فعلی در جدول برسد و تنها جایگاه خود را در رده سوم تثبیت می‌کند. اما پیکان در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند جای سپاهان را در رده سوم جدول بگیرد.

سایپا - ذوب آهن

یکی دیگر از بازی‌های ۶ امتیازی امروز، این دیدار است که بین دو تیم پایین جدولی برگزار می‌شود. سایپا ۱۰ امتیازی و ذوب آهن ۷ امتیازی در رده‌های ۱۳ و ۱۵ جدول قرار دارند و هر دو تیم برای فاصله گرفتن از پایین جدول نیازمند امتیازات کامل این بازی هستند.

هر دو تیم با ۷ مساوی رکورددار کسب نتیجه مساوی در این فصل هستند و این در حالی است که ذوب آهن هنوز طعم پیروزی را در این مسابقات نچشیده است. سایپا با ۵ گل زده همراه با ماشین سازی انتهای جدولی ضعیف‌ترین خط حمله مسابقات را دارد. شرایط ذوب آهن در خط حمله بهتر از سایپا است اما آنها با ۱۳ گل خورده یکی از خط دفاعی آسیب پذیری برخوردارند.

سایپا در صورت پیروزی در این بازی ممکن است در خوشبینانه ترین حالت تا رده نهم صعود کند و ذوب آهن در صورت پیروزی در این دیدار حداکثر می‌تواند تا رده سیزدهم صعود کند. زوج خطرناک ذوب آهن دارکو بیدوف و میلاد جهانی هستند که رد پای این دو بازیکن در اکثر گلهای این تیم دیده می‌شود.

آلومینیوم - گل گهر

گل گهر که هفته‌های متمادی صدر جدول را در اختیار داشت، حالا با ۲ بازی عقب افتاده به رده هشتم تنزل پیدا کرده و آنها برای بازگشت به بالای جدول ناچارند امتیازات کامل دیدارهایی که پیش رو دارند را از آن خود کنند.

آلومینیوم نیز امروز حریف دست و پا بسته‌ای برای شاگردان قلعه نویی نیست چرا که آنها خود ۱۱ امتیازی بوده و می‌توانند با پیروزی در این بازی هم امتیاز گل گهر شوند.

گادوین منشأ بهترین گلزن گل گهر و لیگ برتر خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است و در آلومینیوم هم بازیکنی به اسم حامد پاکدل با ۵ گل زده یک مهاجم خطرناک و گلزن است. ضمن اینکه از سعید باقرپسند دیگر مهاجم تیم اراکی هم به راحتی نمی‌توان گذشت.

گل گهر در صورت پیروزی در این بازی شانس رسیدن به رده سوم را پیدا می‌کند و آلومینیوم در صورت پیروزی می‌تواند تا رده نهم صعود کند.

نساجی - ماشین سازی
مهم‌ترین بازی در پایین جدول امروز در قائم شهر برگزار می‌شود و دو تیم نساجی و ماشین سازی در دیداری معوقه مربوط به هفته نهم به میدان می‌روند. هر دو تیم در سراشیبی قرار داشته و می‌توانند با ادامه همین روند امتیاز گیری از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته اول باشند.

ماشین سازی یکی از دو تیم جدول است که هنوز طعم پیروزی را نچشیده و با ۳ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد. آنها حتی اگر امروز در قائم شهر پیروز شوند باز هم از انتهای جدول جدا نخواهند شد.

شرایط نساجی به مراتب بهتر از ماشین سازی است اما نارضایتی هواداران پر شور قائم شهری از شرایط سرخ پوشان، کادر فنی و بازیکنان این تیم را تحت فشار قرار داده است. قائم شهری‌ها در صورت پیروزی در این بازی حداکثر می‌توانند با یک پله صعود به جایگاه سیزدهم برسند.

ماشین سازی با ۷ شکست بیشترین باخت در این فصل را دارد. همچنین ضعیف‌ترین خطوط حمله و دفعاً نیز به این تیم تعلق دارد.

برنامه بازی‌های هفته یازدهم و یک دیدار معوقه از هفته نهم به شرح زیر است؛

جمعه ۲۶ دی

*سپاهان - پیکان؛ ساعت ۱۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
*سایپا - ذوب آهن؛ ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید دستگردی تهران
*آلومینیوم اراک - گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵ ورزشگاه امام خمینی اراک
* نساجی - ماشین سازی (معوقه از هفته نهم)؛ ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر

دوشنبه ۲۹ دی

* تراکتور - استقلال؛ ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه یادگار امام تبریز
* پرسپولیس - فولاد؛ ساعت ۱۶:۴۰ ورزشگاه آزادی تهران

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین