روحانی: شاهد ثبات در اقتصاد کشور هستیم/ در لایحه بودجه، قانونگذاری صورت نگیرد

سیاسی،   3991024043 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهور گفت: امروز در پایان این سه سال جنگ، خشونت و اقدامات تروریستی در کشور در پایان سال ۹۹ علی رغم همه فشارها شاهد یک حرکت و ثبات در اقتصاد کشور هستیم و انتظارات تورمی امروز شرایط دیگری پیدا کرد و مردم افق روشن‌تری را در پیش چشم خود می بینند.

روحانی: شاهد ثبات در اقتصاد کشور هستیم/ در لایحه بودجه، قانونگذاری صورت نگیرد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: شاهد سالروز فرار شاه معدوم با حادثه مشابه‌ای در سطح دیگری از جهان هستیم.  ۲۶ دی ماه فرار آن مزدور نمادی برای رسوایی و پایان استبداد و استعمار خارجی در ایران بود و امروز هم با یک پدیده کم نظیری از سقوط یک مستبد دیگری در آمریکا مواجه هستیم.

رییس‌جمهوری اضافه کرد: آنجا هم بحث پایان یک دولت و آغاز دولت دیگر مطرح است. پایان یک دولت را با سرافکندگی و رسوایی از سوی کاخ سفید را می‌بینیم و نشان داد که در دنیا قلدر مابی، نژادپرستی و زیر پا گذاشتن قانون پایان خوبی نخواهد داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: در طول این سه سال گذشته که مردم عزیز و صبور ما برابر این تروریست بزرگ مقاومت کردند و به‌رغم اینکه آنها می‌خواستند سه ماهه نظام را سرنگون کنند، خودشان با رسوایی سرنگون شدند.

 وی تصریح کرد: این روزها پایان یک دولت نیست بلکه شکست یک سیاست یعنی سیاست فشار حداکثری علیه ملت بزرگ ایران است. امروز روز شکست سیاست تروریسم اقتصادی است که می‌خواستند زندگی مردم را به هم بریزند.

رییس جمهوری گفت: امروز در پایان این سه سال جنگ، خشونت و اقدامات تروریستی در کشور در پایان سال ۹۹ علی رغم همه فشارها شاهد یک حرکت و ثبات در اقتصاد کشور هستیم و انتظارات تورمی امروز شرایط دیگری پیدا کرد و مردم افق روشن‌تری را در پیش چشم خود می بینند.

روحانی با بیان اینکه وضعیت رشد اقتصادی ما تغییر کرده است، گفت: در سال ۹۹ با همه فشارها و ویروس کرونا اقتصاد مثبت در ۶ ماهه بودیم و در پایان شش ماهه دوم هم همه علائم به ما می‌گوید اقتصاد با نفت و اقتصاد بی نفت مثبت خواهد بود.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: امروز شاهد رشد ۶ و نیم درصدی در بخش صنعت هستیم و این نشان می‌دهد جهش و رونق تولید چیزی است که در جامعه خودمان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در صنعت ساختمان که شاهد یک رکود بودیم امروز شاهد یک حرکت مناسب در ساختمان‌های مناطق شهری با رشد ۴.۲ درصد هستیم؛ وقتی مسکن حرکت می‌کند پیشران حرکت در بسیاری از مشاغل و صنایع است و می‌توانیم شاهد روند خوبی باشیم.

روحانی با اشاره به اینکه در تجارت کشور هم شاهد رشد و حتی در ماه های اخیر شاهد رشد در صادرات هستیم، تصریح کرد: همه این حقایق این واقعیت را به ما می‌گوید نه تنها سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی آمریکا با شکست قطعی و حتمی مواجه است که طراحان این سیاست هم در حال سرنگونی هستند. نه تنها دولت این سیاست تمام شده است بلکه حیات سیاسی آنان هم برای همیشه به پایان رسیده است.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: رئیس جمهوری که فهم سیاسی نداشت بر کشوری مسلط شد و یک وزیر امور خارجه سفیه و یک مشاور امنیت ملی افراطی نادان هم در کنارش قرار گرفته بود؛ خود او هم با تفکر تاجر مابی و قماربازی داشت، کار را پیش می‌برد که پایان کار او را هم دیدیم.

روحانی گفت: روزی که مردم ایران احساس پیروزی در برابر این فشار و تروریسم را شاهد هستند، مردم آمریکا شاهد یک شکست بزرگ در زندگی اجتماعی و سیاسی خود و یک شکاف بزرگ در داخل آمریکا هستند. ما گفته بودیم وقتی یک آدم قانون‌شکن نسبت به ملت‌های مظلوم و مستقل دنیا قانون‌شکنی می‌کند، روزی نوبت خود ملت آمریکا هم فرا می رسد اما کسی باور نمی‌کرد که این آدم قانون شکن نسبت به ملت خود نسبت به امنیت خود و نسبت به مرکز قانونگذاری کشور خود دستور آشوب بدهد و آنجا هم مردم را علیه همان دموکراسی که خود معتقد هستند، بشوراند.

 صدمات ترامپ به آمریکا به این زودی‌ها جبران نمی‌شود

وی ادامه داد: پایان مسیر شکستن قانون، زیرپا گذاشتن تعهدات، زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی به نفع ملت‌ها و به نفع خود ملت آمریکاست.  صدماتی که این آدم به آمریکا زده، به این زودی‌ها جبران نمی‌شود. تا بخواهد حیثیت آمریکا به روز قبل از ترامپ برگردد، سالیان دراز طول می‌کشد و بازگشت اعتماد جهانی به آمریکا سال‌ها زمان می‌برد. این خسارت عظیم و بزرگی بود که برای مردم آمریکا در این روزها به طور کامل ملموس و مشهود است.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به مواضع ضد ایرانی و ضد منافع ملت ایران برخی رسانه‌های خارجی و تکرار حرف‌های آنان توسط چند نفر در داخل کشور گفت: متاسفانه چند نفری هم در داخل حرف‌های رسانه‌های خارجی علیه ایران را تکرار می‌کنند و در کنار آنها هستند. آنان به جای اینکه بگویند آمریکا چه ظلمی به ملت ایران روا داشته است، با نادیده انگاری گویی می‌خواهند  پرده ای روی همه ظلم‌ها و فشارهای آمریکا علیه ملت ایران بکشند و بگویند آمریکا هیچ ظلم، فشار و جنایتی انجام نداده است که این حرف ناروا و غلط امروز به خوبی آشکار شده است.

روحانی ادامه داد: می‌خواهم معیاری برای مردم ایران روشن کنم کسانی که می‌گویند مدیریت چند درصد و تحریم چند درصد مشکل درست کرده است، مردم سال ۹۵ و سال ۹۹ را در کنار قرار هم قرار دهند.  همان مدیرانی که سال ۹۵ کشور را اداره کردند همان مدیران با همان قدرت و با روحیه و توانمندی بیشتر و بهتر و با سابقه و تجربه بیشتر در سال ۹۹ کشور را اداره می‌کنند. بنابراین فرق اساسی  به جنایت آمریکا بر می‌گردد و این تفاوت است و هرچه هست به تروریسم و تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه و غلط و نابجا مربوط میشود.

وی افزود: البته در این راه ناموفق بوده‌اند اما رنج فراوانی برای ملت ما به همراه داشته است؛ ملت صبوری کرد و خم به ابرو نیاورد. زانوان ملت ما در برابر این فشار خم نشد. اما در عین حال فشار زیادی هم به مردم وارد شد. عجیب اینجاست هر مشکلی که پیش می‌آید می‌گویند دولت چرا این کار را کرده است دولت چرا آن کار را کرده است و اصلاً آن را به تحریم های آمریکا ربط نمی‌دهند.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه دولت همان دولت سال ۹۵ است، گفت: آنچه ایجاد شده تحریم ظالمانه علیه یک ملت بزرگ بود و امروز کاملاً مطمئنیم پایان ایستادگی و مقاومت مردم نمایان خواهد شد و در ماه‌های آینده نتیجه این صبر مقاومت و ایستادگی را خواهیم دید.

وی خاطرنشان کرد: دولت آینده آمریکا به هر سیاستی که معتقد باشد، کاملاً می‌داند و برای او روشن است که سیاست فشار حداکثری صددرصد شکست خورده است بنابراین ادامه آن راه امکان ناپذیر است.  حتی اگر ترامپ هم موفق می شد علیرغم اینکه مسائل سیاسی را نمی‌فهمد اما این را می فهمید که این سیاست غلط است؛ با این شرایط امروز ما باید افق آینده را روشن‌تر ببینیم و صبر مردم، درایت رهبری، تلاش دولت و همکاری سایر قوا ما را به این نتیجه رسانده است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مخیله و فکرشان این بود دولت تا سه ماه آینده نمی‌تواند کار کند اما دولت تا سه سال بعد هم مقاوم ایستاده است و این خودشان هستند که سرنگون شده‌اند و این خودشان هستند که پایان غم انگیز برای زندگی سیاسی خود رقم می زنند.

روحانی افزود: مطمئنیم راهی که ملت ایران انتخاب کرده است هم خداوند ما را در برابر این فشارها موفق می کند و هم در برابر ویروس کرونا موفقیت به دست خواهیم آورد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در ماه‌های اخیر اظهار کرد: مردم به ویژه در آذرماه همکاری بسیار خوبی داشتند که نتیجه آن را در دی ماه و با کاهش محسوس ویروس کرونا در کشور شاهد بوده‌ایم. هماهنگی، ایستادگی و همکاری مردم در کنار فداکاری کادر درمان توانست ما را به موفقیت برساند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در دولت بحث شد غیر از کواکس واکسن های دیگر در دسترس را وزارت بهداشت تأمین می‌کند و بانک مرکزی هم امروز در هیئت دولت رسماً اعلام کرد مشکلی برای تامین ارز و پرداخت آن ندارد و همه تلاش این است تا واکسیناسون طبق فازبندی از قبل اعلام شده در کشور آغاز شود.

 لایحه بودجه نباید قانونگذاری صورت بگیرد

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: در لایحه بودجه، بودجه است و قانونگذاری در لایحه بودجه نباید صورت بگیرد. خود شورای نگهبان در این زمینه بسیار حساس است. از آنجایی که قانونگذاری در بودجه راحت است،  یک نماینده‌ای پیشنهادی می‌دهد یک رای می‌گیرد یک قانونی که باید لایحه شود و در دولت بحث شود و به شور اول و دوم برود بحث شود، یکدفعه با یک رای و قیام و قعود تبدیل به قانون می‌شود. خصوصا در ساعات آخر یک بند و یا تبصره‌ای را اضافه می‌کنند.

روحانی ادامه داد: ما در سال‌هایی که در مجلس بودیم، در بودجه به صورت سه‌شیفته کار می‌کردیم شب و ساعات آخر شب، یک نماینده پیشنهادی می‌داد و آن پیشنهاد تصویب و قانون می‌شد.  شورای نگهبان بعد روی این مساله دقت کرد و جلوی بسیاری از این موارد را گرفت و گفت در لایحه بودجه همان مسائل بودجه و مالیه است و باید دخل و خرج در آن روشن شود و هیچ جایی نیست که شما بخواهید در لایحه بودجه قانوگذاری کنید.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: بنابراین تقاضای من از نمایندگان مجلس این است که در قانون دست مجلس باز است و لایحه ارائه می‌دهیم و آنها هم قادر هستند طرح بدهند در آینده هر قانونی که می‌خواهند اصلاح و تصویب می‌کنیم و یکدیگر را یاری می‌کنیم و باید کاری کنیم که در لایحه بودجه، قانونگذاری صورت نگیرد.

 امینت یعنی قانون و مقررات تثبیت شده باشد

روحانی با بیان اینکه اقتصاد مردم، تولید و حرکت جامعه وابسته به امنیت است، اظهار کرد: امنیتی که ما عنوان می‌کنیم، برخی‌ها فکر می‌کنند، بگیر و ببند باشد یا نباشد، در خیابان دعوا نباشد یا بمباران نشود. اینطور نیست. در امنیت مهم این است که قانون و مقررات تثبیت باشد. یعنی زمانی که ما یک قانونی وضع می‌کنیم و به مردم و سرمایه‌گذاران می‌گویم در اینجا پتروشیمی تولید کند و خوراک و مشخصات را برای وی مشخص می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگر فردا وزارت نفت عنوان کند که من تصمیم گرفتم که لوله گاز را از اینجا به یک مسیر دیگری تغییر بدهم. مگر چنین چیزی ممکن است؟ این یک ناامنی بزرگ است و دیگر ‌کسی در کشور سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد. ما باید بگذاریم مردم اطمینان داشته باشند و بر آن مبانی که سرمایه‌گذاری را انجام دادند بر همان مبنا بتوانند ادامه بدهند.

چیزی در مجلس تصویب نشود که امنیت سرمایه گذاری را دچار مشکل کند

 رییس جمهوری گفت: یک وقتی خدای ناکرده در شبی، روزی در مجلس چیزی تصویب نشود که امید، اعتماد و امنیت مردم را در سرمایه‌گذاری، تولید، تجارت در حرکت‌های اقتصادی دچار مشکل نکند وگرنه اگر دچار مشکل شوند دیگر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور نیست.

روحانی ادامه داد: امنیت سرمایه‌گذاری در ابتدا برای مجلس است که هر روز قانون وضع نکند و برای دولت است که هر روز آیین‌نامه‌ها را تغییر ندهد و بعد هم برای قوه قضاییه است.  سه قوه باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا امنیت کشور درست شود و البته همه باید در کنار هم باشیم. تقاضای من است که به موضوع امنیت هم توجه کنیم و مواردی را که دولت، مجلس و قانون به مردم قول داده‌ است یک وقتی در لایحه بودجه تغییراتی ایجاد نشود که این امنیت بر هم بخورد.

 وی تصریح کرد: ما آماده هستیم و دولت این را لایحه به خوبی آماده کرده است. ما می‌دانیم که در سال آینده تا دولت بعدی عملا بر سر کار بیاید، ریاست جمهوری و تحلیف انجام ‌شود از مجلس رای اعتماد بگیرد و دولت سیزدهم تشکیل شود و شروع به فعالیت کند، حدودا ۵-۶ ماه از سال آینده می‌گذرد و حدود شهریور ماه است.

رییس جمهوری با بیان اینکه هم ما باید مجری قانون باشیم و هم دولت آینده مجری قانون و لایحه باشد، اظهارکرد: امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم به بهترین وجه این لایحه در مجلس تصویب شود و ما بتوانیم آیین‌نامه لازم را بنویسیم و اجرا کنیم و شرایط بهتری در سال آینده در انتظار مردم باشد.

دیدگاه کاربران

تبریزی۱۷۷۸۲۱۸۱۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
کارت گرافیکی که می خواستم بخرم عرض دو روز قیمتش از 27 میلیون رسید به 45 میلیون آقای ثبات اقتصادی.
ناشناس۱۷۷۸۷۴۰۱۳:۲۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
منظورتون ثبات مالی خانواده حسین فریدون است
بیگی29۱۷۷۹۸۰۸۰۹:۱۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
البته مردن هم یک جور ثبات است.آنهم پایدار ترین
اسد۱۷۷۸۲۵۱۱۰:۵۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
چرا مسولین به مردم اینقدر دورغ می گویند تا دیر تر نشده بفکر مردم باشید
مرتضی۱۷۷۸۵۲۰۱۲:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
چون سال 96 جلوی دوربین همین رفتار را نشان داد مردم خوششان آمد و دوباره ایشان را انتخاب کردند با سیلی 23 میلیونی حالا میگوید: چرا ترک عادت بکنم
ناشناس۱۷۷۸۳۰۶۱۱:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
بله افق کی کجا !!!
ایرانی۱۷۷۸۳۱۵۱۱:۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
نمیشه کسی به این بنده خدا بگه حرف نزنه
ناشناس۱۷۷۸۵۵۵۱۲:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ثبات اقتصادی که میگه منظورش ثبات جیب خودش است
سعید روشن کرمانشاهی۱۷۷۸۶۱۲۱۲:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ثبات ودرامداقتصادی برای اقوام ووابستگان شما یا اقتصادمملکت!؟
ناشناس۱۷۷۸۶۲۸۱۲:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
جناب حسن آقا ترا به خدا ترا به جان مادرت تا پایان حکومتت دیگه حرف نزن حرف نزن حرف نزن هر موقع حرف زدی اقتصاد کشور بدتر شد.
ناشناس۱۷۷۸۶۹۸۱۳:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
معنی ثبات را فهمیدیم .
Ali۱۷۷۸۷۱۸۱۳:۱۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
خدارحم کنه این هرچی میگه برعکس میشه
امید۱۷۷۸۸۰۳۱۳:۵۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آینه تمام نمای اقتصاد یعنی بورس یه چیز دیگه میگه جناب رئیس جمهور.
جهانگیر۱۷۷۸۸۱۰۱۳:۵۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
تنها چیزی که تو این مملکت ثبات داشته صبر ملت و گرانی بوده
ناشناس۱۷۷۸۸۵۵۱۴:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
صدماتی که روحانی به ایران زد صد سال دیگه هم جبران نمی شود.
ناشناس۱۷۷۸۹۳۱۱۴:۴۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
بابا این اصلا تو این دنیا زندگی نمیکنه....یا فکر میکنه رییس جمهور یه کشور دیگس!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۷۸۹۶۰۱۴:۵۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
یه بنده خدایی افتاد تو آب داشت دست و پا میزد بعد رفت زیر آب دیگه ثبات پیدا کرد و به حمد الله دیگه خبری از دست و پازدن هم نیست و انگار شرایطش خوبه.
ناشناس۱۷۷۹۰۵۲۱۵:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ثبات یعنی چه!!!!
ناشناس۱۷۷۹۱۷۵۱۷:۱۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
از قیمت تخم مرع مشخص است که به ثبات رسیدم. زهی باطل
ناشناس۱۷۷۹۲۴۳۱۸:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
یه شیشه عسل شرکتی تا یه ماه پیش ۹۰هزار تومن بود پریروز رفتم دیدم زده ۱۸۰ نمیدونم به چی میگی ثبات
ناشناس۱۷۷۹۲۸۹۱۸:۴۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
روحانی: شاهد ثبات در اقتصاد کشور هستیم/. از کجا شاهد ثبات هستی ؟ از تو ماشین با شیشه بالا.؟ علی برکت الله.
ناشناس۱۷۷۹۴۵۱۲۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
هر موقع این بنده خدا به مردم وعده میده، چهار ستون بدنم میلرزه...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین