۱۰ کارخانه برتر تولید کننده میلگرد در بازار ایران

گزارش بازرگانی،   3991023057

تولید میلگرد در ایران در حجم بالایی صورت میگیرد و بنابراین کارخانه ‌های تولید کننده‌ی میلگرد بسیاری در ایران وجود دارند که با کیفیت و استاندارد بالایی با هم رقابت میکنند. از سویی سرعت بالای تولید میلگرد و پیشرفت دستاورد های متخصصین باعث شده است که امروزه کارخانه‌ های تولید میلگرد در ایران همتراز برترین تولیدکنندگان جهانی قرار گیرند. البته تولید محصولات فولادی در هر کشور بنا بر استاندارد ها و روش‌ های خاصی صورت میگیرد و به همین علت بهترین راه برای تشخیص روش تولید، چک کردن علامت اختصاری درج شده روی میلگرد است. در این مقاله سعی کرده‌ایم 10 کارخانه برتر تولید کننده میلگرد در بازار ایران را معرفی کنیم  و برای تحقیق بیشتر در مورد هر کدام از این کارخانه ها به وبلاگ اصفهان آهن " https://esfahanahan.com/mag/ " مراجعه کنید.

معرفی کارخانه های برتر تولید کننده میلگرد در ایران

دقت داشته باشید، بر اساس پارامتر کیفیت، هر کدام از کارخانه‌ ها را به ترتیب کیفیت محصولات تولید شده معرفی خواهیم کرد:

دنیای مقاطع فولادی را بدون وجود میلگرد نمی‌توان متصور شد؛ اهمیت این محصول در سازه‌های فولادی و صنایع مختلف به اندازه‌ای است که بدون وجود آن هیچ پروژه‌ای را به اتمام نمی‌توان رساند. حجم استفاده از میلگرد در سازه‌های فولادی بالاست و عوامل مختلفی در قیمت نهایی آن تاثیرگذار هستند در نتیجه قیمت میلگرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

1. شرکت ذوب آهن اصفهان

این روزها حتی اگر از بازار آهن هم سر در نیاورید، در هرصورت نام کارخانه‌ی ذوب آهن اصفهان به گوشتان خورده است. شرکت ذوب آهن اصفهان، تولید کننده برتر ایران و از قدیمی ‌ترین‌ های بازار آهن و فولاد ایران است. تاریخ تاسیس کارخانه ذوب آهن اصفهان به سال 1351 برمیگردد و تاکنون توانسته افتخارات گوناگونی را به نام خود ثبت کند. برای مثال توانست برای اولین بار در ایران، گواهی نامه‌ی استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی، گواهی نامه مطابقت میلگرد های  BS 4449:2005 Grade B500B را به دست آورد.

این افتخارات و البته اقدام به ساخت محصولات آلیاژی شده و مقاوم در مقابل زلزله ، باعث شده که شرکت ذوب آهن اصفهان به غول صنعت فولاد و آهن ایران تبدیل شود. اکنون این کارخانه با ظرفیت 2.8 میلیون تن در سال فعالیت خود را در زمینه‌ تولید تیرآهن، نبشی، ناودانی، میلگرد، میلگرد آجدار، کلاف ساده با بالاترین استاندارد و کیفیت ادامه میدهد. میلگرد در ذوب آهن اصفهان به دو صورت ساده و آجدار و در دو نوع دوکی و یکنواخت  تولید میشود. این شرکت انواع میلگرد A1، A2،  A3 و A4 را تولید میکند.

 علامت اختصاری حک شده روی این میلگرد  ESCO CUمیباشد.

2. کارخانه فولاد کویر کاشان

در حال حاضر، ظرفیت تولیدی کارخانه فولاد کویر کاشان، 350 هزار تن در سال است و جزو کارخانه های برتر میلگرد محسوب میشود. تولیدات آن شامل میلگرد آجدار، میلگرد ساده و میلگرد کلاف ساده است که با روش ترمکس ساخته میشود.

 میلگرد کویر کاشان دارای قابلیت جوشکاری و همچنین مقاومت بسیار بالا است و در رتبه دوم، بعد از کارخانه ذوب آهن اصفهان قرار میگیرد. یکی دیگر از افتخارات این مجموعه تولید میلگرد A4 و میلگرد‌های  آج (520) و میلگرد با سایز 40 است. به طور کلی نوع آجدار میلگرد کویر کاشان از سایز 8 الی 40 میل و نوع ساده آن از 12 میل تا 40 است.

علامت اختصاری حک شده روی این میلگرد KAVIR TH میباشد.

3. شرکت مجتمع فولاد خراسان

محصولات این شرکت یکی از با کیفیت ترین محصولات فولادی کشور است و با نام میلگرد نیشابور نیز در بازار شناخته میشود. کارخانه میلگرد نیشابور در سال 1368 تاسیس و هم اکنون با ظرفیت  تولید 550 هزار تن میلگرد، 6/1 میلیون تن آهن اسفنجی و 630 هزار تن بیلت به عنوان قطب سوم فولاد  کشور شناخته میشود.

 محصولات این کارخانه، شامل میلگرد ساده، میلگرد آجدار مارپیچ و میلگرد آجدار جناغی است . تمام این محصولات با روش ترمکس و با استانداردهای بین المللی ساخته و عرضه میشوند. میلگردهای آجدار جناقی این شرکت با استفاده از روش عملیات حرارتی، "کوئنچ- تمپر" تولید میشوند و بسیار با کیفیت هستند.

مارک حک شده روی میلگرد این شرکت  KSC CT است.  

4. مجتمع فولاد بافق

با اینکه فولاد بافق یزد در سال 1394 تاسیس شده است اما طولی نکشیده که جزو 10 شرکت برتر فولاد و تولید کننده میلگرد ایران شناخته شد. از فعالیت ‌های این مجموعه میتوان به تولید میلگرد های A3 اشاره کرد.   

این میلگردها، در سایز 8 به صورت 4 شاخه، سایز 10 به صورت 3 شاخه، سایز 14 به صورت 2 شاخه و سایزهای 16 تا 32 به صورت تک شاخه و با روش ترمکس ساخته و به بازار عرضه میگردند.

یکی از مزیت ‌های تهیه میلگرد از مجموعه فولاد بافق این است که این شرکت میلگرد های تولیدی را با طول سفارشی و براساس اعلام نیاز مشتری تولید میکند.

این میلگرد با آرم حک شده‌  BMISCO CTتولید میشود.

5. سرمد ابرکوه یزد

صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد در سال 1391 تاسیس شد. این مجموعه با ظرفیتی بالغ بر 450 هزار تن میلگرد آجدار و ظرفیت تولید شمش فولادی 600 هزار تن در سال  مشغول است. وزن میلگرد تولید شده در شرکت ابرکوه یزد، برای هر متر از میلگرد بین ۰.۳۹۵ تا ۶.۳۱ کیلوگرم است که البته برای گرید های مختلف متفاوت است.

تولید میلگرد آجدار با سایز 8 تا 32 میلی متر و با استفاده از تکنولوژی شرکت  STGایتالیا، سرمد ابر کوه را به یکی از تولید کنندگان مهم فولاد ایران تبدیل کرده است.

 میلگرد سرمد ابرکوه با علامت اختصاری  SAIS CT برای مشتریان شناخته شده است.

 6. مجموعه  فولاد روهینا

مجموعه فولاد روهینا در سال 1389 تاسیس شد و دارای دو فاز تولیدی است. فاز اول، واحد نورد تولید کننده میلگرد است، با ظرفیت تولید 500 هزار تن در سال. در حالی که فاز دوم یک واحد ذوب و نورد با ظرفیت 450 هزار تن در سال است.

 این شرکت میلگردهای ساده و آجدار A1 تا  A4را به روش دوکی و یکنواخت، جناقی و مرکب و در اندازه‌های مختف تولید میکنند. مهم ترین مزیت محصول فولاد روهینا، استحکام بالا در عین وزن سبک است که باعث میشود پروژه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و سرعت آرماتوربندی بالا برود.

روی میلگرد روهینا آرم  ROUHINA CT حک شده است.

7. فولاد آذربایجان میانه

این مجموعه از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع میلگرد فولادی آغاز کرد و اکنون به یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده میلگرد و فولاد ایران تبدیل شده است.

 از ویژگی‌های این کارخانه میتوان نزدیکی به راه آهن سراسری و جاده‌ی اختصاصی متصل به مسیر ترانزیت بین‌المللی اشاره کرد. این شرکت خط تولید میلگرد آجدار تولیدی از سایز 10 الی 32 میلی متر و میلگردهای ساده از سایز 14 الی 50 میلی متر را با روش تولید ترمکس دارد.

مارک حک شده روی این میلگر، FF است.  

 . 8شرکت  نورد کوثر اهواز

این مجموعه یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولیدی میلگرد ساده و آجدار و نبشی فولاد است و در سال 1381 تاسیس شده است. این شرکت با ظرفیت 550 هزار تن هم اکنون مشغول به تولید میلگرد کوثر اهواز ، ناودانی، نبشی و تسمه، تیرآهن ، کلاف ساده و  کلاف آجدار میباشد.

9. مجتمع شاهین بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب در سال 1387 تاسیس شد. این مجموعه بزرگ، در مجموع هفت خط نورد گرم و دو خط ذوب و ریخته گری فولاد دارد. محصولات مجموعه شاهین بناب، هم شامل تیرآهن ، نبشی، میلگرد آجدار و مفتول‌های آلیاژی است. روش تولید میلگرد در این مجموعه ترمکس است.

میلگردهای کارخانه میلگرد ظفر بناب با علامت اختصاری BSCT روانه بازار میشوند.

10. آریان فولاد

مجموعه آریان فولاد، در سال 1385 در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع ساخته شد. این شرکت در 14 کیلومتری جاده بوئین زهرا واقع شده است. این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی تماماً خصوصی در ایران و خاورمیانه است. میلگردهای تولید شده در این مجموعه، میلگرد آجدار از سایز ۱۰ الی ۳۲ است.

علامت اختصاری میلگرد آریان فولاد AS است.

میلگردها عضو جدانشدنی صنعت ساختمان‌سازی هستند. حجم استفاده از این محصول به قدری بالاست که می‌توان گفت قیمت این محصول یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت نهایی مسکن است.

در آخر

در این مطلب در مورد کارخانه‌ها و تولید کنندگان مهم میلگرد ایران صحبت کردیم. همچنین اطلاعات کامل در مورد محصولات تولیدی آن‌ها نیز به دست آوردیم. این 10 تولید کننده برتر میلگرد در ایران به علاوه کارخانه‌های فولادی مهم دیگر مثل کارخانه میلگرد ابهر زنجان، کارخانه میلگرد راد همدان، کارخانه میلگرد ابهر و شاهرود و ... تنوع زیادی در انواع  و اقسام میلگرد و سایر محصولات فلزی دارند و قیمت میلگرد هر یک از این کارخانه ها را میتوانید با مراجعه به سایت اصفهان آهن  https://esfahanahan.comمشاهده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین