ایران با غنی سازی ۲۰ درصدی به دنبال چیست؟

گروه سیاسی الف،   3991013155 ۱۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در روزهای اخیر تصمیم ایران برای شروع ۲۰ درصد غنی‌سازی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابلاغ شد. به نظر می‌رسد اگر دولت به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران متعهد باشد حتماً در مذاکرات احتمالی جایگاه قوی‌تر و بهتری خواهد داشت.

ایران با غنی سازی ۲۰ درصدی به دنبال چیست؟

به گزارش الف، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز شنبه 13 دی‌ماه از اعلام تصميم ایران مبنی بر اجراي مصوبه مجلس شوراي اسلامي برای انجام 20 درصد غنی‌سازی به آژانس بین‌المللی انرژي اتمي خبر داد. بر اساس گزارش رسانه‌ها این تصمیم در روز 11 دی‌ماه به آژانس ابلاغ‌شده است.

صالحي گفت: «نامه‌ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین داده‌ایم که تسلیم آژانس بشود، بازرسان بیایند فک پلمب کنند، تحت نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم». تغییر کپسول گاز اورانیوم در راستای افزایش درصد غنی‌سازی صورت می‌گیرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نيز روز جمعه اول ژانویه (12 دی‌ماه) از تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد در سایت فردو خبر داد. البته در گزارش آژانس بین‌المللی انرژي اتمي به كشورهاي عضو شوراي حكام، مشخص نشده چه زماني قرار است فعاليت غنی‌سازی آغاز شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که آژانس به شورای حکام و شورای امنیت درباره هدف ایران برای شروع غنی‌سازی 20 درصدی اطلاع‌رسانی کرده است.

ورود مجلس یازدهم به موضوع هسته‌ای از باب تقویت موضع ایران در بحث هسته‌ای و تلاش برای وادار کردن طرف غربی به انجام تعهدات خود در بحث برجام است. مجلس روز 11 آذرماه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را به تصویب رساند. البته طرح اولیه با یک فوریت در 12 آبان ماه در دستور کار مجلس قرار گرفته بود که بعد از ترور شهید محسن فخری زاده دوفوریتی شد.

مطابق ماده اول قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، سازمان انرژی اتمی موظف است جهت مصارف صلح‌آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای بیست درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل یک‌صد و بیست کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند. همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح‌آمیز اورانیوم با غنای بالای بيست درصد را به‌طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

مطابق ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دولت موظف است در صورت عادی نشدن روابط کامل بانکی، عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش نفت دو ماه پس از لازم اجرا شدن قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

قبل از امضاي توافق هسته‌ای، ايران در سطح 20 درصد اقدام به غنی‌سازی می‌کرد اما مطابق برجام می‌باید سطح غنی‌سازی اورانیوم را حداكثر تا 3/67 نگه دارد. بعد از خروج آمريكا از برجام در 18 ارديبهشت 1397 و بازگشت تحریم‌ها، ايران تا يك سال منتظر وعده اروپایی‌ها براي اجراي برجام و انجام 11 شرط (حفظ و تقویت روابط اقتصادی با ایران، ایجاد کانال‌های مؤثر مالی برای تعامل با ایران، تداوم صادرات نفت ایران، تداوم روابط حمل‌ونقل دریایی/ زمینی/ هوایی/ ریلی، حمایت از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا و ...) بود كه در نهايت با عدم انجام تعهدات، شورای عالی امنیت ملی در 18 ارديبهشت 1398 طي بیانیه‌ای اولين گام ايران در راستاي كاهش تعهدات از جمله توقف فروش ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین را اعلام كرد.

ايران در دومين گام كه در 16 تيرماه 1398 و بعد از گذشت مهلت 60 روزه و عدم حصول منافع ايران برداشت اقدام به عبور از غنی‌سازی 3/67 گرفت. در گام سوم، لغو محدودیت‌های تحقیق و توسعه و در چهارمين گام گاز دهی در فردو صورت گرفت. در 15 دی‌ماه 1398 آخرین گام کاهش تعهدات برجامی صورت گرفت که تمام محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام متوقف شد.

بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران اگرچه از غنی‌سازی 3/67 درصدی عبور کرده اما تاکنون این سطح را در حد 4/5 درصد نگه‌داشته است. همین مسئله نشان‌دهنده این است که گام‌های برداشته‌شده ایران کاملاً قابل بازگشت است و کاهش تعهدات صرفاً به دلیل خروج آمریکا از برجام و عدم انجام تعهدات توسط اروپایی‌ها بوده است. به عبارتی دیگر گام‌های برداشته‌شده صرفاً در راستای ایجاد فشار برای کاهش تحریم‌ها در ازای محدودیت‌هایی است که بر برنامه‌های هسته‌ای ایران اعمال شده است.

اما به نظر می‌رسد این سطح غنی‌سازی نتوانسته طرف غربی را به تکاپو برای انجام تعهداتش وادار سازد. به همین دلیل است که ایران تصمیم به افزایش غنی‌سازی تا 20 درصد مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را گرفته است.

به‌ویژه آن‌که سیاست جو بایدن در قبال برجام نیز اصلاً مشخص نیست و تاکنون راهبردهای مختلفی از سوی اطرافیان وی در قبال توافق هسته‌ای بیان‌شده است. از جمله این‌که برخی از دموکرات‌ها خواستار استفاده از ابزار تحریم‌ها برای امتیازگیری بیشتر از ایران شده‌اند. بنابراین از این جهت حتماً طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها می‌تواند در مذاکرات احتمالی آینده کمک‌کننده باشد و موجب شود منافع ملی ایران به نحو بهتر تأمین شوند و همچنین از تعطیلی صنعت هسته‌ای ایران جلوگیری به عمل آورد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۲۱۸۲۰۹:۳۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
هسته ای جز ضرر و زیان فراوان هیچ چیز دیگری عاید کشور نکرده است.
ناشناس۱۷۶۲۲۸۷۱۰:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی شکم مردم را سیر نمیکند . کیک زرد را نمیتوان خورد
ناشناس۱۷۶۲۵۰۱۱۲:۳۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان و مرغ 5 هزار تومان و برنج 4 هزار تومان و موز 2 هزار تومان و پراید 18 میلیون بود برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد.
ناشناس۱۷۶۲۵۲۳۱۲:۴۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجام فقط برای آقازاده هایی که گرین کارد امریکا و اقامت اروپا گرفتن خوب بود اما برای مردم ایران بجز ضرر چیزی نداشت.
ناشناس۱۷۶۲۶۰۳۱۳:۲۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
من با برجام کاری نداریم. من با هسته ای کار دارم که مملکت را به گداخانه تبدیل کرده است.
ناشناس۱۷۶۲۶۱۸۱۳:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
هسته ای فقط قدرت و ثروت را به عده ای هدیه داد.
ناشناس۱۷۶۲۶۲۰۱۳:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آنها هم دارو دسته شماها بوده و هستند.
ناشناس۱۷۶۲۶۲۱۱۳:۳۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غرب هرگز زیر باجگیری ایران با هسته ای نمی رود. غرب تا به حال به هیچکس باج نداده و نمی دهد حتی به روسیه و چین کمونیست.
ناشناس۱۷۶۲۸۱۹۱۵:۲۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
25 سال قبل که برنامه هسته ای و موشکی نداشتیم چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و بیکاری و فقر به شدت افزایش یافت و تورم رکورد زد؟!
ناشناس۱۷۶۲۸۴۱۱۵:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امریکا و غرب در نهایت مجبور خواهند شد که حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند همانطور که مجبور شدند روسیه و چین و غیره را بعنوان قدرت هسته ای به رسمیت بشناسند.
ناشناس۱۷۶۲۸۴۶۱۵:۴۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ایران هرگز زیر بار زورگویی و قلدری شیطان بزرگ نخواهد رفت و برنامه غنی سازی و موشکی و فضایی خود را با قدرت پیش خواهد برد و تو دهنی محکمی به غربی ها خواهد زد.
ناشناس۱۷۶۲۸۵۳۱۵:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غربی ها خودشان بمب اتم دارند و حق ندارند ایران را از استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای محروم کنند.
ناشناس۱۷۶۲۸۶۵۱۵:۵۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فعلا این غرب شما از تعطیلی کامل به تعطیلی بخشی از آن رسیدن و اگر دوستانشان در اینجا نبودن آن بخش هم کار می کرد
ناشناس۱۷۶۳۱۴۲۱۹:۲۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اگر هسته‌ای را نداده بودیم الان ناچار نبودیم اینقدر مازوت بسوزانیم
ناشناس۱۷۶۳۱۵۹۱۹:۲۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کشورهای پیشرفته به سرعت زیاد از دانش هسته‌ای در امور مختلف استفاده می‌کنند و فرانسه اخیرا اعلام کرده هسته‌ای زیربنای استقلال کشور است به همین دلیل هم اجازه نمیدهند ایران از این دانش استفاده کند و افرادی را هم اجیر کردند که به عنوان کارشناس یا کامنت‌گذار در سایتها از هسته‌ای بد بگویند تا در کنار دشمنان خارجی اجازه پیشرفت را به ایران ندهند
ناشناس۱۷۶۲۵۴۳۱۲:۵۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آقا یک کیلو کیک زرد با یک شیشه آب سنگین بدید. پولش را بگذارید به حسابم. دفعه بعد همه را یک جا حساب می کنم!
ناشناس۱۷۶۲۶۹۰۱۴:۰۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مملکت تخم مرغ و مرغ و گوشت و روغن و.... نداره. ولی کیلو کیلو اورانیوم غنی شده و کیک زرد داره!
ناشناس۱۷۶۲۸۹۵۱۶:۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
ناشناس۱۷۶۲۵۷۶۱۳:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فرد بیکاری مانند تو و یا پیام نویس مزد بگیری چون تو درد نان ندارد
ناشناس۱۷۶۲۵۹۹۱۳:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دقیقا. شغل به این میگن. از صبح تا شب یک سری کامنتهای تکراری را کپی پیست می کنه.
ناشناس۱۷۶۲۷۹۳۱۵:۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
درد نان این است که دنبال فرعیات هستید
ناشناس۱۷۶۲۹۳۱۱۶:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 94 و 96 را می خورند. گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست.
ناشناس۱۷۶۲۵۶۶۱۳:۰۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
هدف بعضیها در زندگی فقط سیر شدن شکمشونه!
ناشناس۱۷۶۲۶۰۱۱۳:۲۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
حتما هدف تو هم گشنه کردن مردم است.
ناشناس۱۷۶۲۶۳۶۱۳:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دوروز غذا نخور بعد بیا نظر بده
ناشناس۱۷۶۲۶۵۱۱۳:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
با برجام بی فرجام در 8 سال گذشته کشور به سمت فقر رفت و سفره های مردم کوچک شد و شاخص فلاکت رکورد شکست.
ناشناس۱۷۶۲۷۲۹۱۴:۲۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
شما دست از سر مملکت بردار بعد ببینیم برجام فرجام داره یا نه.
ناشناس۱۷۶۲۸۷۳۱۶:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجام و تشدید تحریم ها را به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند !
ناشناس۱۷۶۲۸۸۲۱۶:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آنهایی که 8 سال با برجام فرصت سوزی کردند و کار نکردند باید دست از سر این مردم مظلوم بر دارند.
ناشناس۱۷۶۲۹۷۷۱۷:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دور اول دولت روحانی اقتصاد کشور رو به بهبود بود منتها مخالفان داخلی برجام و ترامپ همه چیز را به هم زدند.
ناشناس۱۷۶۲۸۰۳۱۵:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
هدف حضرتعالی چیه ؟ گرسنگی + تورم + اورانیوم ؟!
ناشناس۱۷۶۲۸۸۶۱۶:۱۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجامیون پاسخگو باشند چرا با برجام قیمت مواد غذایی 10 برابر شد و مردم فقیرتر شدند ؟!
ناشناس۱۷۶۲۸۳۵۱۵:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
لابد هدف شما در زندگی گرسنه موندن است
ناشناس۱۷۶۲۸۸۹۱۶:۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن الان وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۷۶۲۸۵۴۱۵:۴۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بنده خدا من و تو شب و روز میدوئیم برای یه لقمه نون برای خودمون و زن و بچه مون . نمیدوئیم برای یه لقمه اورانیوم ! توره حضرت عباس اینقدر شعار ندید !
محمدرضا۱۷۶۳۱۵۶۱۹:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
هدف بعضی ها هم لابد تعالی روح و سیر معنویاته اونم با غنی سازی و انرژی هسته ای. شاید هم نجات دنیا از شر استکبار با کمک انرژی هسته ای.
ناشناس۱۷۶۳۲۳۶۲۰:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ثروتنمدترین کشور دنیارو به این روز انداختین. اقازاده هاتون با پول ما در اروپا امریکان. به مردمم میگین بفکر سیرکردن شکمتون چرا هستین؟
ناشناس۱۷۶۲۵۷۴۱۳:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به نظر میاد کل صنایع کشور رو باید تعطیل کنیم و به جای همه فقط کارخانه های تولید مواد غذایی رو احداث کنیم. برای اینکه فولاد, سیمان, مواد شوینده, مصالح ساختمانی, تجهیزات پزشکی, خودرو, نیروگاه برق, پالایشگاه, پتروشیمی, محصولات نساجی, موشک, لوازم خانگی و .... رو نمیشه خورد!!!!
ناشناس۱۷۶۲۸۰۸۱۵:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عمده مشکل ما ، دشمن داخلی است
ناشناس۱۷۶۳۰۹۱۱۸:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عمده مشکلات ما از همه چیز است. از خارج از داخل از همه همه کس و همه چیز
ناشناس۱۷۶۲۸۵۵۱۵:۴۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
شکمتان را با مدیریت درست در اقتصاد سیر کنید و نه گره زدن به موارد دیگر
امید۱۷۶۲۳۴۳۱۱:۱۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم اگر صد تن طلا را به یک بچه بدهی می گوید به من شکلات بده این به درد من نمی خورد . فقط یک سوال؟ اگر انرژی هسته ای به درد نمی خورد پس کشورهای بزرگ دنیا دیوانه اند که صدها میلیارد دلار در سال بابت بهره برداری از آن در زمینه علوم مختلف هزینه می کنند . یک کم سواد هم خوب است .
ناشناس۱۷۶۳۱۴۶۱۹:۲۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آقای با سواد ! شما ثروت کشور را صرفبخشی از هسته ای می کنید که در حال منسوخ شدنه !!!! اگر این همه سرمایه را در بخش انرژی خورشیدی هزینه می فرمودید ،الان برق کل کشورهای همسایه را تامین می کردید ؟؟؟؟
ناشناس۱۷۶۳۳۶۸۲۲:۴۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کشورهای بزرگ دنیا کل صنعت و اقتصاد و تجارت را رها نکرده‌اند به امید انرژی هسته‌ای!
ناشناس۱۷۶۲۳۶۷۱۱:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فعلا تا بیست و یکم ژانویه و زمانیکه دیگر ترامپ نباشد همه ماستها را کیسه کردند. ولی از بیست و یکم ژانویه ببینید چه اندازه سخنرانی می کنند و میگن که ناوهای هواپیمابر را زیر دریایی کردیم و غنی سازی بیست درصد را شروع می کنیم و ....... واقعا برخی فقط همان لیاقت ترامپ را دارند. تا از کسی حساب نبرند درست نمی شن.
ناشناس۱۷۶۲۵۲۶۱۲:۴۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند پهپاد 200 میلیون دلاری امریکا را ساقط کردیم و عین الاسد را موشک باران کردیم اما ترامپ فقط بلوف زد و هیچ غلطی نکرد همانطور که جرج بوش جرئت حمله به ایران را پیدا نکرد.
ناشناس۱۷۶۲۶۰۹۱۳:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فعلا که می بینیم ترامپ کشور را به این وضعیت که می بینی در آورده.
ناشناس۱۷۶۲۷۹۶۱۵:۱۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اول برو دو واحد اقتصاد کلان بخون بعد از ترامپ بحرف و دنبال توجیه کردن اشتباهات داخلی
ناشناس۱۷۶۲۸۲۹۱۵:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست و 80 درصد مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۷۶۲۹۹۱۱۷:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تو که اقتصاد خوندی باید حالیت باشه که کشوری که هیچ صنعتی نداره و 50 درصد بودجش وابسته به فروش نفت هست با تحریم چطور میشه. و آقایی که نقل میدی به قول روحانی تمام نفرین هارو حواله کاخ سفید کنید!!!!
ناشناس۱۷۶۲۸۳۹۱۵:۳۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اینقدر شعار نده بنده خدا ! همین تحریم های ترامپ ، تخم مرغ رو کرده شونه ای ۴۵۰۰۰ تومن = یک ماه یارانه ات ! یارانه دولت به هر ایرانی = روزانه ۱ عدد تخم مرغ :-)
ناشناس۱۷۶۲۵۴۰۱۲:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یعنی هدف قرار دادن پهپاد 200 میلیون دلاری آمریکا یا موشکباران عین الاسد یا گامهایی که توی برجام به عقب برداشتیم یا قانونی که مجلس چند ماه پیش تصویب کرد یا .... همه شایعه بوده!؟!؟ شاید هم همه اینها در زمان اوباما اتفاق افتاده!؟!؟
ناشناس۱۷۶۲۳۷۱۱۱:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بی توجهی به صنایع راهبردی هسته ای و هوافضا سیاست قاجاری است.
ناشناس۱۷۶۲۵۷۲۱۳:۰۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
در زمان قاچار شکم مردم سیر بود
ناشناس۱۷۶۲۶۱۹۱۳:۲۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به نام خدا- تاریخ نمی دانی!! در دوره قاجار شکم مردم سیر بود؟؟؟!! پسر جان برو تاریخ را بخوان. همیجوری سخن نگو. مقایسه کن سیری مرم زمان حال را با زمان قاجار را چقدر فلاکت و بدبختی زمان قاجار بود.
ناشناس۱۷۶۳۶۱۴۰۹:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
چهل و دو سال پیش همه کشورهای جنوبی خلیج فارس چادر نشین و شترسوار بودند، ترکیه در افلاس بود، مالزی و سنگاپور هیچی نداشتند، چین تازه رشد خودشو شروع کرده بود و ایران با رشد دو رقمی حتی از کره جنوبی جلوتر بودی، و حالا اونها کجا هستند و ما کجا؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۶۲۶۲۲۱۳:۳۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مطمئنی!؟!؟ آخه میگن در زمان جنگ جهانی اول بخاطر قحطی عمدی که انگلیسها در ایران ایجاد کردن 9 میلیون نفر ایرانی (تقریبا نیمی از جمعیت اون زمان) از گرسنگی جان دادن!!!!!!
ناشناس۱۷۶۲۶۲۴۱۳:۳۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
#یتیم_خانه_ایران #لطفا_تاریخ_بخوانید
ناشناس۱۷۶۲۶۲۷۱۳:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
در زمان قاجار هم یک عده میگفتن نفت یک ماده چرب و بدبو و کثیف است باید بدهیم به انگلیس مُفتی ببرد !
ناشناس۱۷۶۲۶۳۰۱۳:۳۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فکر کنم توی عمرم اولین و آخرین نفری که دیدم از قاجار دفاع میکنه شما باشی!!!!
ناشناس۱۷۶۲۶۴۰۱۳:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجامیون قجرها را رو سفید کردند.
ناشناس۱۷۶۲۵۹۲۱۳:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
سیاست های قاجاری چه ایراداتی داشته؟ خیلی هم خوب بوده.
ناشناس۱۷۶۲۸۵۰۱۵:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قجرها بخشی از سرزمین های شمالی ایران از جمله ارمنستان و آذربایجان را برباد دادند رفت.
ناشناس۱۷۶۲۸۸۸۱۶:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجام هم بخشی از صنعت کشور را نابود کرد
ناشناس۱۷۶۲۸۵۹۱۵:۵۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ترکمنچای یک قرارداد بود و تمام شد ولی مذاکرات آقایان 20 است مردم را کلافه کرده!
ناشناس۱۷۶۲۳۸۶۱۱:۴۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های صنعت هسته ای ایران را نابود کرد اما زیرساخت های تحریم های ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
ناشناس۱۷۶۲۸۱۷۱۵:۲۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اگر برجام نبود ، تورم ۸۵۰ درصد بود
ناشناس۱۷۶۲۸۷۶۱۶:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۷۶۲۸۹۱۱۶:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اکنون با وجود برجام تورم 1000 درصدی داریم.
ناشناس۱۷۶۳۱۶۸۱۹:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کنتور که نمیندازه بگو 8500 درصد. فراموش کردین که مفمودین هر روز تاخیر در امضای برجام، 150 ميليون دلار و ماهی 4 و نیم میلیارد دلار ضرر داره میزنه؟ تعداد روزهایی که از امضای برجام گذشته را اگر در 150 میلیون دلار ادعایی شما ضرب کنیم باید تا حالا به ثروت افسانه‌ای رسیده باشیم اما دریغ از یک سیب یا گلابی کرمو. کمی تعقل هم چیز بدی نیست
ناشناس۱۷۶۳۳۶۶۲۲:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قبل برجام سکه ۱.۵ بود دلار ۴۲۰۰ الان سکه ۱۲-۱۳ تومنه دلار ۲۶ -۲۷ تومنه سکه تقریباً ۹۰۰ درصد افزایش قیمت داشته دلار تقریباً ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته
ناشناس۱۷۶۲۳۸۹۱۱:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امانوئل ماکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.
ناشناس۱۷۶۲۸۲۳۱۵:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
توی فرانسه مشکل مرغ و تخم مرغ و گوشت و پنیر و پراید و پوشک و پیاز و واکسن آنفولانزا و انسولین و تورم ۱۵۰ درصدی ناشی از تحریم وجود نداره .
ناشناس۱۷۶۲۸۷۹۱۶:۰۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و آشوب دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۷۶۲۹۲۸۱۶:۳۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برق=مازوت انرژی هسته ای =؟
ناشناس۱۷۶۲۳۹۶۱۱:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آن سه ننگی که به پیشانی ایران زده اند/ ترکمنچای و گلستان و سپس برجام است
ناشناس۱۷۶۲۳۹۹۱۱:۴۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
هزینه و فایده برجام بی فرجام چی بود ؟!
ناشناس۱۷۶۲۴۲۲۱۱:۵۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خخخه اگر دست رو سرمایه های دیگرمان هم می گذاشتند تو...می گفتی آن مورد هم چیزی جز ضرر برای ما نداشته ولی دورانتون به سر امده
ناشناس۱۷۶۲۴۲۹۱۲:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ضرر را دوستان شما از 20 سال پیش که رفتند با 3 کشور اروپایی و فراتر از قوانین آژانس نشستند اجرا شد
ناشناس۱۷۶۲۴۳۸۱۲:۰۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دولت روحانی و برجام خروجی به نفع مردم نداشته است.
ناشناس۱۷۶۲۴۴۴۱۲:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
افزایش 10 برابری نرخ ارز و افزایش 14 برابری نرخ سکه و افزایش 7 برابری قیمت خودرو و لوازم یدکی و لوازم خانگی و موبایل و مواد غذایی و غیره ثمره برجام است.
ناشناس۱۷۶۲۴۹۹۱۲:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجامیون 8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 800 درصدی سر سفره مردم گذاشتن برجام هیچ سودی برای مردم و کشور نداشت.
ناشناس۱۷۶۲۵۳۸۱۲:۵۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مخالفین برجام چه کردند؟ کارشکنی در کار دولت از همان ابتدا و بشکن زدن از خوشحالی خروج آمربکا از برجام
ناشناس۱۷۶۲۶۳۱۱۳:۳۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
روحانی باید پاسخگو باشد که ترامپ چطور بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۷۶۲۸۰۵۱۵:۲۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عزیزم صنعت هسته ای دست دولت است و این دولت هم بعد از یکسال صبر راهبردی تازه یک قدم کوچولو برداشت پس آدرس غلط نده که برجام را کارشکنی کردن
ناشناس۱۷۶۲۵۳۰۱۲:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خب حداقل چند نمونه از سیب و گلابیهای برجام نام ببرید!!
ناشناس۱۷۶۲۶۵۸۱۳:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دلار 32 هزار تومانی و سکه 16 میلیونی و پراید 140 میلیونی و برنج 36 هزار تومانی و مرغ 40 هزار تومانی گلابی برجام است !
ناشناس۱۷۶۳۱۹۵۲۰:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عزیزان دل، هسته ای که فقط اورانیوم بیست درصد که نیست همش. بیست درصد یک نمودی از فعالیت هسته ای می باشد که فعلا ازش به عنوان ابزاری برای چانه زنی در دیپلماسی استفاده میشود. اگه هسته ای را جمع کنیم باید همین گوشی که دست منو شما هست هم جمع کنیم چون همه ی اینا با پرتو کار می کنند که نمود دیگری از فعالیت هسته ای است. پس بهتره در انتخاب جملات دقت بیشتری کنیم. دوستان به نحوه ی چانه زنی دیپلماسی اعتراض دارید ما هم داریم. اعتراض ما هم اینه که چرا دستاوردهای نوظهور فناوری را باید ابزاری برای چانه زنی تبدیل کنیم.میخواهید چانه زنی کنید روی قدرت استخراج نفت و امنیت تنگه هرمز و سرعت اژدرهامون چانه زنی کنید. دیپلمات های ما باید بازی را به سمت دلخواه ما بکشانند.این هنر دیپلماته.وگرنه هرچی اونا بگن ماهم بگیم چشم که دیپلماسی نیست.
ناشناس۱۷۶۲۱۸۴۰۹:۳۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی 4 درصدی به چه درد می خورد؟ غنی سازی 20 درصدی که جای خودش را دارد.
ناشناس۱۷۶۲۲۹۱۱۰:۴۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی ۱۰۰ درصدی نیز در صورتیکه که نیاز به هماهنگی قبلی برای پرتاب موشک باشد ، هیچ فایده ای ندارد
ناشناس۱۷۶۲۳۸۱۱۱:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برای راکتور تحقیقاتی و پزشکی تهران به غنی سازی 20 درصدی نیاز داریم اکنون برای خرید هر 3 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده 60 میلیون دلار هزینه می کنیم.
ناشناس۱۷۶۲۴۲۴۱۱:۵۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کوچولو برای مصارف پزشکی کاربرد و حتی برای سوخت کشتی‌های هسته ای 90 درصد هم لازم است
ناشناس۱۷۶۲۶۳۴۱۳:۳۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
شما به بزرگی خود ببخشش!!
ناشناس۱۷۶۲۵۷۸۱۳:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بعضیها فقط فایده مرغداری و گاوداری رو خوب درک میکنن!
ناشناس۱۷۶۲۷۱۶۱۴:۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خواص مرغ و گاو و گوسفند به مراتب بیشتر از اورانیوم و موشک است
ناشناس۱۷۶۲۸۱۰۱۵:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خاصیت فضای مجازی است که بی در و پیکر است و شما اینجا افاضه می کنی
ناشناس۱۷۶۲۸۳۳۱۵:۳۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اگر موشک نبود امنیت هم نبود موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند.
ناشناس۱۷۶۲۸۴۰۱۵:۳۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دقیقا همین است که میفرمایید! آن بعضی ها زندگی نمیکنند در تقلای زنده ماندن هستند...
ناشناس۱۷۶۲۱۹۵۰۹:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آسایش، ارزانی، کار برای جوانان، هوای پاک، داشتن پاسپورت معتبر، عدم تحدید توسط کشورهای ریز و درشت ، بهره بردن از انرژی های تجدید پذیر و...... حق مسلم هر ایرانی است. داشتن انرژی هسته ای در این لیست در اولویت آخر قرار دارد.
ناشناس۱۷۶۲۳۹۵۱۱:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا استفاده از سوخت های فسیلی در نیروگاههای تولید برق است انرژی پاک و ارزان اتمی باید جایگزین سوخت های فسیلی بشود.
علی۱۷۶۳۳۲۸۲۲:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مطمئنی انرژی هسته ای با وجود پسماندهایی با نیمه عمر بسیار بالا انرژی پاک محسوب میشه ؟
ناشناس۱۷۶۲۴۳۲۱۲:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تهدید. فارسی را پاس بداریم.
ناشناس۱۷۶۲۴۳۹۱۲:۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به دروغ مسئله تحریم ها که 20 درصد در مشکلات ما اثر دارد را بزرگتر از حد خودش می کنید لطفا ساکت باشید
ناشناس۱۷۶۲۴۷۸۱۲:۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دوقطبی سازی هایی که توسط رسانه های لیبرال انجام می شود والا این مساعل هیچ ربطی به یکدیگر ندارند این حرف آقای روحانی هم بود مگه نمیشه هم چرخ صنعت بچرخه هم سانتریفیوژ چه ربطی به هم دارن؟
ناشناس۱۷۶۲۵۵۳۱۲:۵۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یعنی دان مرغ که با ارز 4200 وارد میشه و با نرخ آزاد فروخته میشه بخاطر تحریمهاست.
ناشناس۱۷۶۲۵۶۰۱۳:۰۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
واکسن خارجی رو یادت رفت به لیست اضافه کنی! البته فقط خارجی بودنش مهمه حتی اگر تایید بورکینافاسو رو هم داشته باشه کافیه!
ناشناس۱۷۶۲۵۸۴۱۳:۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یادش بخیر!! قرار بود برجام همه حقوق مسلم ما رو بالمره بهمون برگردونه!
ناشناس۱۷۶۲۱۹۸۰۹:۴۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی اورانیوم، ریختن منابع کشور در چاه ویل است.
ناشناس۱۷۶۲۳۷۳۱۱:۳۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده که اکسید کردیم در بازار جهانی 20 میلیارد دلار ارزش داشت.
ناشناس۱۷۶۲۴۴۲۱۲:۰۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تا شماها باشید و دو گانه سازی معیشت و مذاکره به پا باشد معلوم است که آمریکا هم شما را بازی می دهد
تبریزی۱۷۶۲۲۰۴۰۹:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به دنبال تحریم بیشتر. یا تا 90 درصد غنی سازی کنید و بمب رو بسازید و بشید کره شمالی یا دست از این غنی سازی نمایشی بردارید تا بخشی از تحریم ها لغو بشن (البته فقط بخشیش چون تا وقتی سیاست خارجی رو اصلاح نکنید همه تحریم ها لغو نمی شن). مردم چقدر باید بابت غنی سازی نمایشی شما هزینه بدن؟
ناشناس۱۷۶۲۵۹۰۱۳:۱۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فکر کنم شما سال 92 و قبل از مذاکرات برجام به خواب رفتی و همین امروز صبح تازه از خواب بیدار شدی!!!!! خب عزیز دل برجام برای همینی بود که شما گفتی دیگه! اما ظاهرا هسته ای فقط بهونه بوده!
شهروند۱۷۶۲۲۱۶۰۹:۵۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بعنوان یک شهروند ایرانی نمیدانم، که مقامات عالیه به دنیال چه هستند، ولی من انتظار دارم بدنبال قدرت بازدارندگی حداکثری باشند،تحلیل و پاسخ قدرت بازدارندگی حداکثری در این دنیای پر آشوب کنونی هم به عهده مقامات نظامی کشور عزیرم است، اخیرا رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد شاهرگ حیاتی فرانسه به انرژی هسته ای و قدرت بازدارندگی هسته ای او وابسته است !!؟؟
صمصام۱۷۶۲۲۴۸۱۰:۱۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امیدوارم فقط باعث گران شدن چادر نشه چون مردم الان فقط میتوانند برای سرپناه چادر بخرند !
ناشناس۱۷۶۲۲۵۵۱۰:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برگ برنده برای امتیاز گیری
ناشناس۱۷۶۲۲۹۷۱۰:۵۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برگ بازنده ای است جهت هدایت به سمت تحریم های سنگین تر
ناشناس۱۷۶۲۵۰۳۱۲:۳۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مصوبه راهبردی مجلس اهرم فشاری برای لغو تحریمهای ظالمانه و صیانت از منافع ملی است.
ناشناس۱۷۶۲۳۰۱۱۰:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
الان برگ برنده داری که تورم ات شده ۱۴۰ درصد و یه شونه تخم مرغ ، ۴۵ هزار تومن ؟!!!
ناشناس۱۷۶۲۵۰۸۱۲:۳۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تورم 800 درصدی و تخم مرغ شانه ای 45 هزار تومان و موز کیلویی 40 هزار تومان همان گلابی موعود برجام است.
ناشناس۱۷۶۲۸۱۶۱۵:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به دولت محبوبت بگو دست از دلالی در بازار بردارد و مالیات بر عایدی سرمایه که زیر بنای تورم تک رقمی است مانند کشورهای دیگر اجرا کند
ناشناس۱۷۶۲۴۴۵۱۲:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امتیاز گیری در قرارداد ترکمنچای؟ این افتخار نیست و این قرارداد که دانش و صنعت کشور را بتن می ریزد از اساس ایراد دارد
ناشناس۱۷۶۳۳۳۹۲۲:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اگه بتن ریخته بودن نمی تونستن اورانیوم 20 درصد تولید کنن
ناشناس۱۷۶۲۴۷۳۱۲:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
كدوم امتياز ؟تا حالا كه همش امتياز داديم .دلار هم كه بيست وپنج هزار تومنه.!
ناشناس۱۷۶۲۵۱۲۱۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
سیاسیون ساده اندیش یا ضعیف النفس یا غرب زده امتیازات نقد به دشمن دادند و یک مُشت وعده نسیه تحویل گرفتند.
ناشناس۱۷۶۲۲۶۵۱۰:۳۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
چون سیاست های ایران خاص هست برای هر نوع فعالیتی باید شفاف سازی کنیم و به دنیا جواب پس بدیم. متاسفانه در این راه تمام هزینه ها به پای ملت تمام می شود. نهایت نتیجه این کارهای مقامات ایران در زمینه هسته ای تنها هزینه برای کشور و مردم هست و هیچ سودی تاکنون برای ما نداشته و این نوع فعالیت ها بیشتر جنبه سیاسی و ایدئولوژی دارد.
ناشناس۱۷۶۲۲۸۸۱۰:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یکی بگه توی این سالها که انرژی هسته ای داشتیم چه عایدی برای مردم داشته ؟ بالاخره هر هزینه ای که از بیت المال میشه باید سودی هم برای جامعه داشته باشه !!
ناشناس۱۷۶۲۵۹۶۱۳:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یکی هم بگه توی این چند سالی که هسته ای رو مطابق میل غربیها تعطیل کردیم چه فایده ای نصیب کشور شد!؟ آخه هر امتیازی که از جیب مردم میدیم باید یه امتیازی بگیریم دیگه!!
ناشناس۱۷۶۲۸۲۲۱۵:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
چرا مدینه فاضله تو دنبال انرژی هسته ای است؟
ناشناس۱۷۶۲۲۹۳۱۰:۵۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی ۲۰ درصدی سبب افزایش قیمت تخم مرغ میشود
ناشناس۱۷۶۲۵۱۶۱۲:۴۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
در سال 91 با وجود غنی سازی 20 درصدی قیمت تخم دانه ای 100 تومان بود حالا با وجود برجام و تعلیق غنی سازی 20 درصدی دانه ای 1500 تومان شد !
ناشناس۱۷۶۲۶۰۴۱۳:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تا اونجا که بنده, جنابعالی و همه مردم به چشم خود دیده ایم قیمت تخم مرغ بعد از تعطیلی غنی سازی 20 درصد چند برابر شده! حالا شما چرا این حرف رو میزنی جای تعجب داره!!
ناشناس۱۷۶۲۲۹۶۱۰:۵۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی بیشتر ، فقط باعث افزایش فشار تحریم ها بر گُرده ملت میشود . همین
ناشناس۱۷۶۲۵۰۹۱۲:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است.
ناشناس۱۷۶۲۷۰۷۱۴:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
برجام راجع به ننه قمر شله پز که نبود برای همین هسته ای بود
ناشناس۱۷۶۲۸۳۶۱۵:۳۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امتیاز دادن در بحث هسته ای باعث زیاده خواهی دشمن در مباحث موشکی و منطقه ای و تشدید تحریم ها برای امتیازگیری بیشتر شد.
ناشناس۱۷۶۲۲۹۹۱۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بهانه دست دشمن میدهیم بدون انکه ریالی منفعت برای کشور داشته باشد.
ناشناس۱۷۶۲۳۱۰۱۰:۵۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی ۲۰ درصد = تورم ۲۵۰ درصد
ناشناس۱۷۶۲۵۱۱۱۲:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قبل از برجام که غنی سازی 20 درصد داشتیم حداکثر نرخ تورم 40 درصد بود حالا با برجام و بدون غنی سازی نرخ تورم 100 درصدی را داریم.
ناشناس۱۷۶۲۶۱۲۱۳:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اون موقع که غنی سازی 20 درصد داشتیم دلار 3برابر شد. وقتی غنی سازی 20 درصد رو تعطیل کردیم دلار 8برابر شد. حالا پیدا کنید تخم مرغ فروش را.
یک ایرانی گرسنه۱۷۶۲۳۱۴۱۱:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
لااقل یه ذره از اون کیک زرد بدید بخوریم . ما که حریف نمیشیم گوشت و مرغ و تخم مرغ بخوریم
ناشناس۱۷۶۲۳۱۷۱۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به دنبال دیده شدن و مطرح شدن !
ناشناس۱۷۶۲۳۷۶۱۱:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
غنی سازی بیست در صدی مرحله آخر برای رسیدن به غنی سازی ۹۰٪است یعنی بمب اتم
ناشناس۱۷۶۲۶۳۷۱۳:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تامین می شود.
ناشناس۱۷۶۲۴۸۴۱۲:۲۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دوقطبی سازی بیهوده گرانی مذاکره چرخ صنعت چرخ سانتریفیوژ که توسط افرادی ساخته می شود به هر حال اون دنیایی هم هست چرا با سیاست خارجی بازی می کنید که تو قدرت بمونید؟ مگه ظریف به البرادعی نگفت؟ رسانه های قوی دست کیه؟
ناشناس۱۷۶۲۴۸۷۱۲:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
معیشت و اقتصاد مردم را فدای غنی سازی کردن یک اشتباه محض است بخصوص وقتی ما ساخت سلاح اتمی را حرام میدانیم وحتی بفرض ساخت هم تحولی در اقتصاد ما رخ نخواهد شد جز کره شمالی شدن
ناشناس۱۷۶۲۵۰۰۱۲:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
امتیاز گیری با توسل به تهدید حتی بفرض عملی شدن امری شکننده و بیفایده است نیاز اقتصاد آرامش و ثبات است
ناشناس۱۷۶۲۶۶۸۱۳:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
با توجه به وضعیت برق و آلودگی هوای این روزها، سوال اینست که آیا تاکنون نبایستی با استفاده انرژی هسته ای برق تولید کرده باشیم پس این غنی سازی ها به چه دردی میخوره؟
ناشناس۱۷۶۲۶۹۸۱۴:۰۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ذرت و سویا برای مرغ که با ارز 4200 وارد میشه و با نرخ آزاد فروخته میشه بخاطر تحریم هاست قیمت گوجه همینطور
ناشناس۱۷۶۲۷۰۵۱۴:۰۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
ایران در هیچ زمینه ای از جمله هسته ای هیچ برنامه ای ندارد که اگر داشت برجام معنی نداشت که اگر داشت اغاز این راه معنی نداشت یک بودجه ای باید به یک بهانه ای تصویب شود یک عده ای هم این بودجه را بخورند
رضا۱۷۶۲۸۴۴۱۵:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
به دنبال تخم مرغ شانه ای ۵۰۰۰۰ تومان
ناشناس۱۷۶۳۰۰۳۱۷:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خروج از برجام ورود به اجماع جهانی علیه ایران و ارمغان فقر بیشتر برای ملت ایران
ناشناس۱۷۶۳۱۰۱۱۹:۰۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
دارو
ناشناس۱۷۶۳۱۳۵۱۹:۲۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مشکل کشور ما هسته ای نیست مشکل کشور فرهنگ است.اگه فرهنگ درست بشه تحریم ها حل میشه اب و نان مردم حل میشه حتی هسته ای هم درست میشه.فرهنگ وما ادراک فرهنگ.
ناشناس۱۷۶۳۲۰۴۲۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
جواب سوالی که در عنوان آورده شده است: چوب کردن تو لونه زنبور ها، ولا غیر!
ناشناس۱۷۶۳۳۸۳۲۳:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
زمانی که هسته ای داشتید اوضاع اقتصادی بهتر بود یا زمانی که زیر بار زور رفتید؟!
ناشناس۱۷۶۳۴۲۰۲۳:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
ناشناس۱۷۶۳۴۸۴۰۲:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
برید جلو همینه . به هیچ احدی ربطی نداره ما چیکار میکنیم .هروقت اونا پاسخگو باشن در این موارد ماهم سعی می کنیم فکر کنیم که پاسخگو باشیم یانه. بمب اتم کمترین چیزی است که تو این مدت می تونیم بهش برسیم
ناشناس۱۷۶۳۵۴۵۰۸:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
متاسفم از کسانی که کامنت می گذارند انرژی هسته ای به چه درد ما میخورد چشم و گوش بسته هایی که هرچه سرشان بیاید حقشان است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین