نکاتی درباره بازاریابی تولید محتوا

گزارش بازرگانی،   3991001070

بازاریابی تولید محتوا یک چالش بی پایان است که از سال 2010 به شدت مورد توجه کسب و کارهای آنلاین و حتی غیر آنلاین قرار گرفته است. عبارات گیج کننده به طور معمول زیاد در این حوزه استفاده می شود و بد نیست به صورت ضمنی با دو مورد از مهمترین و اساسی ترین آنها آشنا شوید: بازاریابی تولید محتوا و استراتژی بازاریابی تولید محتوا.

بازاریابی تولید محتوا

بازاریابی تولید محتوا با روش های معمول تبلیغات و بازاریابی مانند تبلیغ در تلویزیون یا پخش تراکت متفاوت است. بازاریابی تولید محتوا شامل مواردی مانند مقالات آموزشی، کتاب های الکترونیکی، فیلم، ویدیوهای سرگرم کننده و وبینارها می شود که در آن تمرکز بر پاسخگویی به سوالات و نیازهای مخاطبین است. مخاطب به این دلیل از محتوای ارائه شده استقبال می کند زیرا نمی تواند در جای دیگری پاسخی برای مشکلات خود پیدا کند. این بهترین راه برای تبلیغ و بازاریابی محصول شما است زیرا باعث می شود کاملا متفاوت ظاهر شده و نظر مخاطب را با عنوان ارائه ی اطلاعات به خود جلب کنید.

با تبدیل شدن به یک منبع معتبر و موثق در مورد موضوعاتی که برای مشتریان بالقوه ی شما مهم است می توانید کسب و کار خود را به آنها معرفی کرده و حس اعتماد و وفاداری را در آنها ایجاد کنید. این کار به نوبه ی خود موجب برندسازی و ایجاد روابط تعاملی بین شما و مشتریان خواهد شد. ایجاد و رشد یک پایگاه مشتریان فعال و درگیر برای شما افزایش فروش و درآمد را به همراه خواهد داشت.

استراتژی تولید محتوا

احتمالا سوال بعدی شما این است که چگونه بازاریابی تولید محتوا منجر به فروش بیشتر خواهد شد؟ برای موفقیت در این راه شما به اعمال استراتژی های مشخصی نیاز دارید. بازاریابی تولید محتوا به پشتکار و صبر زیادی نیاز دارد در نتیجه برای همه مناسب نیست. اما اگر واقعا می خواهید تجربه ی بهتری برای مشتریان خود فراهم کنید تولید محتوا ضمن تأثیر مثبت بر کسب و کار شما می تواند یک روش ایده آل برای جذب مخاطب و فروش بیشتر باشد. برای اجرای استراتژی تولید محتوا موفق بد نیست موارد زیر را در نظر داشته باشید:

شناخت هدف

بهتر است در ابتدای راه هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید. قصد دارید با محتوای خود چه اطلاعاتی به مخاطب بدهید؟ نکته ای را به او آموزش دهید و یا صرفا او را سرگرم کنید؟ قصد دارید او را ترغیب به دنبال کردن خود در شبکه های اجتماعی کنید یا بارگیری یک فایل از سایت شما؟ آیا این محتوا مکمل یک برنامه سئو خواهد بود؟

شناخت مخاطب

در مرحله ی بعد باید به صورت هدفمند به بررسی نیازها و درک مخاطب بپردازید. محتوای تولید شده ی شما اگر در راستای برطرف کردن نیازی از مخاطب نباشد مورد توجه قرار نخواهد گرفت. اگر برای مخاطبان خود جالب یا آموزنده نباشید چرا باید وقت خود را به شما اختصاص دهند؟

استفاده از کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری خود و استفاده از آن در تولید محتوا یک روش موثر برای شناخت مخاطب و برطرف کردن نیازهای او است. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که جستجوگران گوگل برای جستجوی مطالب مورد نیاز خود از آن استفاده می کنند. شناسایی این عبارات یک را عالی برای پیدا کردن موضوعات مورد نیاز مخاطبان موتورهای جستجو است.

اعتماد سازی

اگر در محتوای خود اقدام به نقد محصولات مختلف کنید می توانید خود را به عنوان یک کسب و کار صادق و قابل اعتماد به مخاطب معرفی کنید. ساخت ویدیوهای مقایسه ی دو محصول یا بررسی ویژگی های محصولات یک روش فوق العاده برای راهنمای مشتری در مسیر خرید است. زمانی که مخاطب به شما به عنوان یک برند صادق اعتماد کند می توان گفت شما نیمی از مسیر فروش را طی کردید و می توانید او را به خرید از فروشگاه خود ترغیب کنید.

ایجاد حس وفاداری

اگر بتوانید یک رابطه ی دو سویه با مخاطب برقرار کنید یک گام موثر در مسیر ایجاد حس وفاداری برداشته اید. در واقع هر روز رقبای شما مشغول ارائه ی خدماتی جدیدتر به مخاطبان خود هستند و اگر شما بتوانید در گذر زمان با مخاطبین خود یک رابطه ی دوستانه ایجاد کنید این رابطه می تواند عامل تمایز شما با رقبا و وفادار ماندن مخاطبین به شما باشد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

همانطور که گفتیم برقراری یک رابطه تعاملی با مخاطبین و مشتریان می تواند مهمترین رمز موفقیت شما باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی یک وسیله ی موثر در برقراری ارتباط نزدیک و دو طرفه با مخاطبین است. فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از راحت ترین روش های تولید محتوا است. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن فرآیند کار و تولید خود تولید محتوا انجام دهید و صمیمانه تر با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. مطالعه ی نظرات و پیشنهادات مخاطبین و پاسخگویی به آنها نیز این حس را در مخاطب ایجاد می کند که شما در دسترس و پاسخگو هستید و به نظرات مشتریان خود اهمیت می دهید.

استفاده از محتوای سبز

تولید محتوای سبز به معنای ارائه ی محتوا بر اساس موضوعات اساسی و کاربردی است که تقریبا می توان گفت تاریخ انقضا ندارند. شما می توانید تا مدت ها با بروزرسانی یا تغییر قالب این نوع محتوا آن را به عنوان یک مطلب جدید به مخاطب ارائه کرده و بازخورد مثبت بگیرید، به طور مثال محتوای آموزشی در این دسته قرار می گیرند. این کار به شما کمک می کند در فرآیند بازاریابی در وقت و سرمایه ی خود صرفه جویی کنید.

فراموش نکنید که در کنار محتوا، مدیومی که برای انتشار آن استفاده می کنید اهمیت بالایی دارد. اگر به خرید سایت فکر می کنید در نظر داشته باشید که با یک سرمایه گذاری رو به رو هستید نه یک هزینه، پس درست تصمیم بگیرید.



برای داشتن محتوایی که متناسب با جامعه هدف باشد، کلمات کلیدی را در بر بگیرد، باعث اعتماد سازی شود و در نهایت به رشد کسب و کارتان کمک کند، با تیم تولید محتوای بیزون تماس بگیرید.

یکتانت

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. ضرب و شتم مأمور نیروی انتظامی توسط نماینده مجلس + فیلم

  2. هیچ نماینده ای «خط ویژه» ندارد

  3. چند نکته درباره سخنان کریمی قدوسی و کارت زرد مجلس به ظریف

  4. چند نکته درباره یک برنامه تلویزیونی

  5. خود «بهشتی» پنداری !

  6. بیانیه عنابستانی: سرباز با باتوم به شکم من کوبید/ سیلی زدن در کار نبود/ از حیثیت من دفاع شود

  7. درگیری لفظی خسرو معتضد و زیباکلام بر سر رضا شاه

  8. اولین واکنش عنابستانی به ماجرای حاشیه‌سازش با سرباز راهور

  9. دژ نفوذ ناپذیر پزشکان متخصص!

  10. احمد توکلی: مقصود ما این مقدس سازی‌های ویرانگر بود نه علامه مصباح! 

  11. عذرخواهی عنابستانی از مردم و سرباز وظیفه شناس

  12. ماکیاوللی؛ روحت شاد!

  13. نماینده مجلس: به مامور پلیس راهور سیلی نزدم

  14. آذری جهرمی به بازپرسی فراخوانده شد/ اعلام جرم دادستان قوه قضائیه علیه وزیر ارتباطات

  15. لودر تخریب را به قزوین و اردبیل هم بفرستید

  16. گزارش رسانه اسرائیلی درباره نگرانی صهیونیست‌ها از پیشرفت علمی ایران

  17. مادر و دختری که در سن نوجوانی ازدواج کردند

  18. یارانه ۲۰میلیون نفر ۲برابر می‌شود/ به فاقدین خودرو ۱۵ لیتر بنزین مجانی می‌دهیم

  19. ناجا: محل سکونت خاوری را شناسایی کردیم/ هیچ اراده سیاسی برای استرداد خاوری وجود ندارد

  20. «شتر دیدی، ندیدی» رسانه های غربی

  21. پیام بودجه ایران به دنیا به روایت رئیس‌جمهور/پاسخ ظریف به احتمال مذاکره با آمریکا/ بازجویی از وزیر ارتباطات/ نماینده مجلس: روحانی پاسخگوی خون بیش از ۳۰۰ نفر باشد

  22. قبض و بسط های برجامی و خطوط قرمز ایران

  23. تایید برخورد فیزیکی نماینده مجلس با سرباز راهور/ جهانگیری: روزهای خوشی در راه است!/ اخبار غیررسمی از حکم عیسی شریفی/ واکنش واعظی به سخنان حدادعادل/ چه کسانی از عارف حمایت می کنند؟

  24. تصور "مردم تحمل می‌کنند پس ادامه دهیم" غلط است

  25. ثروتمندان ناشناس، خطری برای زمامداران و روحانیون سرشناس!

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. یارانه ۲۰میلیون نفر ۲برابر می‌شود/ به فاقدین خودرو ۱۵ لیتر بنزین مجانی می‌دهیم

    2. توقیف نفتکش ایرانی توسط اندونزی

    3. چشم‌بندی روحانی جلوی چشم ۸۰ میلیون ایرانی/ این ۸ سال در سوئیس زندگی می‌کردیم نه ایران!

    4. پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان رسید + جدول آخرین قیمت خودروها

    5. تور شریک ترامپ برای دلار ایرانی‌ها/ حضور ۴۷ چهره هنری-ورزشی ایران در تبلیغات داماک

    6. رییس‌جمهور: ایران از لحاظ منابع گاز در جهان اول است/ دنیا به نفت و گاز ایران نیاز دارد

    7. همتی: اگر ارزپاشی می‌کردیم دلار ۵۰ هزار تومان و تورم ۱۲۰ درصد بود

    8. روحانی: دولت تغییر شاکله بودجه ۱۴۰۰ را نمی‌پذیرد/ هدف گذاری لایحه بودجه، تقویت پول ملی، کنترل قیمت کالاها و توسعه اقتصادی است

    9. یارانه نقدی ۲۶۸ هزار تومان شد + جزئیات

    10. آینده بازار بورس؛ نیمه پر یا خالی لیوان ؟!

    11. مردم سال آینده چقدر یارانه می‌گیرند؟ + جدول

    12. تورم در کشورهای اروپایی منفی ماند

    13. تناقض حرف مسئولان با واقعیت بازار/ تخم مرغ دانه‌ای ۲ هزار تومان

    14. خریداران مسکن غیب شده‌اند

    15. روحانی: فضای بازار سرمایه در فضای فعلی نیازمند آرامش است/ مردم نسبت به افق روشن آینده اقتصاد اطمینان داشته باشند

    16. مدیری که ۳۳ میلیون تومان حقوق بگیرد، چقدر مالیات می‌دهد؟/مالیات حقوق مدیر، ۲ برابر حقوق کارگر!

    17. راغفر: ۴۲۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ سال یارانه نقدی دادیم که فقط مشکل ایجاد کرد

    18. زنگنه: داغ صفر شدن صادرات نفت بر جگر دشمنان ایران ماند

    19. حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی همسان‌سازی می‌شود

    20. جهانگیری: خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد

    21. با ۵ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

    آخرین عناوین