نکاتی درباره بازاریابی تولید محتوا

گزارش بازرگانی،   3991001070

بازاریابی تولید محتوا یک چالش بی پایان است که از سال 2010 به شدت مورد توجه کسب و کارهای آنلاین و حتی غیر آنلاین قرار گرفته است. عبارات گیج کننده به طور معمول زیاد در این حوزه استفاده می شود و بد نیست به صورت ضمنی با دو مورد از مهمترین و اساسی ترین آنها آشنا شوید: بازاریابی تولید محتوا و استراتژی بازاریابی تولید محتوا.

بازاریابی تولید محتوا

بازاریابی تولید محتوا با روش های معمول تبلیغات و بازاریابی مانند تبلیغ در تلویزیون یا پخش تراکت متفاوت است. بازاریابی تولید محتوا شامل مواردی مانند مقالات آموزشی، کتاب های الکترونیکی، فیلم، ویدیوهای سرگرم کننده و وبینارها می شود که در آن تمرکز بر پاسخگویی به سوالات و نیازهای مخاطبین است. مخاطب به این دلیل از محتوای ارائه شده استقبال می کند زیرا نمی تواند در جای دیگری پاسخی برای مشکلات خود پیدا کند. این بهترین راه برای تبلیغ و بازاریابی محصول شما است زیرا باعث می شود کاملا متفاوت ظاهر شده و نظر مخاطب را با عنوان ارائه ی اطلاعات به خود جلب کنید.

با تبدیل شدن به یک منبع معتبر و موثق در مورد موضوعاتی که برای مشتریان بالقوه ی شما مهم است می توانید کسب و کار خود را به آنها معرفی کرده و حس اعتماد و وفاداری را در آنها ایجاد کنید. این کار به نوبه ی خود موجب برندسازی و ایجاد روابط تعاملی بین شما و مشتریان خواهد شد. ایجاد و رشد یک پایگاه مشتریان فعال و درگیر برای شما افزایش فروش و درآمد را به همراه خواهد داشت.

استراتژی تولید محتوا

احتمالا سوال بعدی شما این است که چگونه بازاریابی تولید محتوا منجر به فروش بیشتر خواهد شد؟ برای موفقیت در این راه شما به اعمال استراتژی های مشخصی نیاز دارید. بازاریابی تولید محتوا به پشتکار و صبر زیادی نیاز دارد در نتیجه برای همه مناسب نیست. اما اگر واقعا می خواهید تجربه ی بهتری برای مشتریان خود فراهم کنید تولید محتوا ضمن تأثیر مثبت بر کسب و کار شما می تواند یک روش ایده آل برای جذب مخاطب و فروش بیشتر باشد. برای اجرای استراتژی تولید محتوا موفق بد نیست موارد زیر را در نظر داشته باشید:

شناخت هدف

بهتر است در ابتدای راه هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید. قصد دارید با محتوای خود چه اطلاعاتی به مخاطب بدهید؟ نکته ای را به او آموزش دهید و یا صرفا او را سرگرم کنید؟ قصد دارید او را ترغیب به دنبال کردن خود در شبکه های اجتماعی کنید یا بارگیری یک فایل از سایت شما؟ آیا این محتوا مکمل یک برنامه سئو خواهد بود؟

شناخت مخاطب

در مرحله ی بعد باید به صورت هدفمند به بررسی نیازها و درک مخاطب بپردازید. محتوای تولید شده ی شما اگر در راستای برطرف کردن نیازی از مخاطب نباشد مورد توجه قرار نخواهد گرفت. اگر برای مخاطبان خود جالب یا آموزنده نباشید چرا باید وقت خود را به شما اختصاص دهند؟

استفاده از کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری خود و استفاده از آن در تولید محتوا یک روش موثر برای شناخت مخاطب و برطرف کردن نیازهای او است. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که جستجوگران گوگل برای جستجوی مطالب مورد نیاز خود از آن استفاده می کنند. شناسایی این عبارات یک را عالی برای پیدا کردن موضوعات مورد نیاز مخاطبان موتورهای جستجو است.

اعتماد سازی

اگر در محتوای خود اقدام به نقد محصولات مختلف کنید می توانید خود را به عنوان یک کسب و کار صادق و قابل اعتماد به مخاطب معرفی کنید. ساخت ویدیوهای مقایسه ی دو محصول یا بررسی ویژگی های محصولات یک روش فوق العاده برای راهنمای مشتری در مسیر خرید است. زمانی که مخاطب به شما به عنوان یک برند صادق اعتماد کند می توان گفت شما نیمی از مسیر فروش را طی کردید و می توانید او را به خرید از فروشگاه خود ترغیب کنید.

ایجاد حس وفاداری

اگر بتوانید یک رابطه ی دو سویه با مخاطب برقرار کنید یک گام موثر در مسیر ایجاد حس وفاداری برداشته اید. در واقع هر روز رقبای شما مشغول ارائه ی خدماتی جدیدتر به مخاطبان خود هستند و اگر شما بتوانید در گذر زمان با مخاطبین خود یک رابطه ی دوستانه ایجاد کنید این رابطه می تواند عامل تمایز شما با رقبا و وفادار ماندن مخاطبین به شما باشد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

همانطور که گفتیم برقراری یک رابطه تعاملی با مخاطبین و مشتریان می تواند مهمترین رمز موفقیت شما باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی یک وسیله ی موثر در برقراری ارتباط نزدیک و دو طرفه با مخاطبین است. فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از راحت ترین روش های تولید محتوا است. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن فرآیند کار و تولید خود تولید محتوا انجام دهید و صمیمانه تر با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. مطالعه ی نظرات و پیشنهادات مخاطبین و پاسخگویی به آنها نیز این حس را در مخاطب ایجاد می کند که شما در دسترس و پاسخگو هستید و به نظرات مشتریان خود اهمیت می دهید.

استفاده از محتوای سبز

تولید محتوای سبز به معنای ارائه ی محتوا بر اساس موضوعات اساسی و کاربردی است که تقریبا می توان گفت تاریخ انقضا ندارند. شما می توانید تا مدت ها با بروزرسانی یا تغییر قالب این نوع محتوا آن را به عنوان یک مطلب جدید به مخاطب ارائه کرده و بازخورد مثبت بگیرید، به طور مثال محتوای آموزشی در این دسته قرار می گیرند. این کار به شما کمک می کند در فرآیند بازاریابی در وقت و سرمایه ی خود صرفه جویی کنید.

فراموش نکنید که در کنار محتوا، مدیومی که برای انتشار آن استفاده می کنید اهمیت بالایی دارد. اگر به خرید سایت فکر می کنید در نظر داشته باشید که با یک سرمایه گذاری رو به رو هستید نه یک هزینه، پس درست تصمیم بگیرید.



برای داشتن محتوایی که متناسب با جامعه هدف باشد، کلمات کلیدی را در بر بگیرد، باعث اعتماد سازی شود و در نهایت به رشد کسب و کارتان کمک کند، با تیم تولید محتوای بیزون تماس بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. احتمالاً مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان رد شود

  2. چیزهایی که درباره این «فساد دبش» نمی دانیم

  3. عبدالحمید برای اسرائیل حق قائل است/ او طرفدار طرفدار پیمان ابراهیم و سخنانش درباره یک رژیم غاصب عجیب است

  4. توضیحات قوه قضائیه درباره پرونده واردات چای/ آمار رئیسی از اقتصاد کشور

  5. درباره میدان شهید صدام حسین!

  6. ساسی مدیای آقای عبدی !

  7. در انتخابات به چه کسانی رای دهیم؟

  8. اولین تصویر از شهید مرزبان در سراوان

  9. تصاویری از لحظه شلیک مستقیم به نظامیان صهیونیست

  10. ۳ نکته در مورد راهکار تشکیل دو دولتِ اسرائیلی و فلسطینی

  11. پرونده فساد چای دبش از دولت قبل است/ احساسات جامعه جریحه‌دار شد

  12. گزارش تحقیقی از ماجرای مهاجران؛ ستیز یا ساماندهی؟/ چه کسی به اقبالیه حمله کرد؟

  13. امیر تتلو به ایران تحویل داده شد

  14. زباله ها را هم نزنید !

  15. خرید خودروی برقی و حواس هایی که باید جمع باشد!

  16. نظر فرزاد حسنی درباره مستند تازه شبکه منوتو

  17. قوه‌قضائیه علیه «فساد ساسی‌مانکن» اقدام کند/ شکایت «زاکانی» از شایعه‌پردازان

  18. واکنش بازرسی ویژه رئیس‌جمهور به فساد در واردات چای

  19. چرا موسیقی تتلوها «سم» است؟

  20. دفاع تمام‌قد قالیباف از عملکرد مجلس/ تاکید رئیسی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال

  21. کاهش تورم تا پایان سال ادامه دارد

  22. معادله چند مجهولی یک قانون!

  23. چرا غرب از افزایش قدرت "محور مقاومت" نگران است؟

  24. توضیحات دفتر امام‌جمعه رشت درباره حواشی پیش آمده در نماز جمعه  

  25. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تعهدات دو طرف در برجام باید گام‌به‌گام اجرا می‌شد/ روحانی به ائتلاف با اصلاح‌طلبان نیاز دارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. چیزهایی که درباره این «فساد دبش» نمی دانیم

      2. پرونده فساد چای دبش از دولت قبل است/ احساسات جامعه جریحه‌دار شد

      3. کاهش تورم تا پایان سال ادامه دارد

      4. معادله چند مجهولی یک قانون!

      5. بانک مرکزی اعلام کرد: حتی یک دلار هم ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم

      6. مالیات ستانی دولت ایران کمتر از ۹۴ دولت جهان

      7. خاندوزی: مجلس و دولت به دنبال کاهش فشار مالیاتی بر اقشار کم درآمد جامعه هستند

      8. قالیباف: مردم قدرت بازپرداخت وام مسکن را ندارند

      9. قالیباف: بیت‌المال نباید جور بانک‌های ورشکسته را بکشد

      10. توضیح بازرسی ویژه رئیس جمهور درباره فساد در حوزه واردات چای

      11. خروج بازار مسکن از رکود کلید خورد؟

      12. رشد اقتصادی در نیمه اول امسال ۷.۵ درصد شد

      13.  خبرهای خوش اقتصادی "داود منظور"/ تکانه اقتصادی دیگر نخواهیم داشت

      14. افزایش ۳باره قیمت تن ماهی از ابتدای سال/ هر قوطی ۹۹هزار تومان شد

      15. کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در تهران طی ۵ماه

      16. خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ زمان افزایش ۲ برابری حقوق بازنشستگان مشخص شد

      17. کاهش بیشتر قیمت خودرو در راه است

      18. پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی درآمد مالیاتی در سال آینده

      19. تورم ترکیه رکورد زد

      20. وزارت اقتصاد: انتقال موسسه نور هیچ گونه ناترازی به بانک ملی تحمیل نمی کند      

      21. کیسه‌دوزی جدید خودروباز‌ها با فروش قسطی

      آخرین عناوین