رهبر انقلاب: مسئولان اختلافات خود را با مذاکره حل کنند/ شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی بود/ به فکر خنثی کردن تحریم باشید

گروه سیاسی الف،   3990926037 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب فرمودند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

رهبر انقلاب: مسئولان اختلافات خود را با مذاکره حل کنند/ شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی بود/ به فکر خنثی کردن تحریم باشید

به گزارش الف، در آستانه اولین سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و جمعی از همرزمان، تعدادی از دست‌اندرکاران مراسم سالگرد سرداران شهید مقاومت، همچنین خانواده سردار شهید سلیمانی و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین قدردانی از اقدامات خوب خانواده شهید سلیمانی برای زنده نگه داشتن یاد و راه آن شهید عزیز، تأکید کردند: با توجه به اینکه آن شهید همواره مردمی بود، برای بزرگداشت او نیز باید از ظرفیت‌های مردمی و تلاشهای فرهنگی و مبتکرانه استفاده شود.

ایشان شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و با اشاره به تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی افزودند: علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم (حتی آنهایی که تصور نمی‌رفت) او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی بود.

رهبر انقلاب اسلامی «شجاعت و مقاومت» را از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی برشمردند و گفتند: شجاعت و روحیه مقاومت از خصلت‌های ایرانی است و زبونی و انفعال ضد روحیه ملی است، بنابراین آنهایی که ادعای ملیت می‌کنند اما زبونی نشان می‌دهند، دچار تناقض هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع‌دوستی» را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانستند و خاطرنشان کردند: آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود.

ایشان مجموعه این خصلت‌ها و روحیات ایرانی را که در شهید سلیمانی تبلور یافته بود و آنها را در کشورهای منطقه به‌صورت عملی به نمایش گذاشت، زمینه‌ساز تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: شهید سلیمانی از طرف دیگر به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد زیرا تلاشها، روحیات و شهادت آن عزیز، «اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمز شان «شهید سلیمانی» است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: شهید سلیمانی نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد، افزودند: رئیس‌جمهور امریکا گفت ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم و در نهایت هم مجبور شد در تاریکی شب و برای چند ساعت به یک پایگاه نظامی برود. همه دنیا اذعان دارند که امریکا به اهداف خود در سوریه و بویژه در عراق نرسیده است.

ایشان گفتند: قهرمان این کار بزرگ، سردار سلیمانی است که در زمان حیات او، انجام شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی نیز شکست خورد، خاطرنشان کردند: تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سیلی دیگری که در حمله موشکی به پایگاه امریکایی عین‌الاسد زده شد، افزودند: اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج امریکایی‌ها از منطقه که همت ملتها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.

ایشان تأکید کردند: البته این سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان چند توصیه مهم خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه اول تأکید کردند: باید در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد، علم و فناوری و دفاعی قوی شویم چون تا قوی نشویم دشمنان از طمع، تعرض و تجاوز دست بر نخواهند داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان توصیه دوم گفتند: توصیه قطعی من این است که به دشمن اعتماد نکنید.

ایشان خاطرنشان کردند: برای رفع مشکلات مردم و درست شدن آینده کشور به وعده‌های این و آن اعتماد نکنید، زیرا اینها وعده‌های خوبان نیست بلکه وعده‌های اشرار است، ضمن آنکه دشمنی‌ها را نیز نباید از یاد ببرید.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. دشمنی‌ها فقط مخصوص آمریکای ترامپ نیست که با رفتن آن تمام شود، آمریکای اوباما نیز با شما و ملت ایران بدی کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: سه کشور اروپایی نیز نهایت بدعملی، لئامت، دورویی و نفاق را از خود نشان دادند.

ایشان در توصیه بعدی با تأکید بر «حفظ اتحاد ملی»، به صدای واحد ملت در بسیاری از امور اشاره کردند و گفتند: مسئولان نباید این اتحاد و هم‌صدایی مردم را از بین ببرند و ملت را تکه‌تکه کنند، بلکه باید هر سه قوه بویژه رؤسای آنها با هم‌افزایی و همکاری، اتحاد ملی را روز به‌روز تقویت کنند.

ایشان با انتقاد از برخی سخنان اختلاف‌افکن، خطاب به مسئولان گفتند: اختلافات خود را با مذاکره با یکدیگر حل کنید. مگر نمی‌گویید باید با دنیا مذاکره کرد، آیا نمی‌شود با عنصر داخلی مذاکره و اختلافات را حل کرد؟

توصیه آخر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تأکید بر «خنثی‌سازی تحریم‌ها» بود.

ایشان با بیان این واقعیت که «رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به دست خودمان است»، گفتند: بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان گفتند: اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: من از مسئولین کشور حمایت می‌کنم به شرطی که به اهداف ملت پایبند باشند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب سلامی، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت بیان کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۳۵۹۹۴۱۲:۵۰:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲۶
آنها سالهاست از امثال قاسم سلیمانی در منطقه و جهان سیلی خورده اند
mostafa.kamali94@yahoo.com۱۷۳۶۳۳۳۱۵:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
یکی از کارهایی که باید حتما انجام داد و بخصوص در ایام تحریم ها ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه است تا آستانه تحمل مردم بالا رود این است که قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال که فاصله طبقاتی ایجاد شده از فرش تا عرش را تعدیل کند بدون خط قرمز اجرایی شود بر اثر تلاطمات اقتصادی و انواع مظاهر فساد در طی سالیان دراز افراد زیادی به ثروت های کلان و نجومی و افسانه ای و کهکشانی و گنج قارونی دست یازیده اند که در گام دوم انقلاب با اجرای این قانون باید انقلاب اقتصادی برای بقای کشور و انقلاب نمود
ناشناس۱۷۳۶۱۳۱۱۳:۴۱:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲۶
حق ایران برای انتقام از قاتلان سردار سلیمانی و شهید فخری زاده محفوظ است.
ناشناس۱۷۳۶۳۵۲۱۵:۵۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲۶
ابلاغ و اجرا نکردن مصوبات مجلس و شورای نگهبان توسط دولت و لج بازی دولت با مجلس دودش به چشم ملت می رود.
ناشناس۱۷۳۶۱۸۹۱۴:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲۶
قوه محترم قضاییه و مراجع محترم عظام با گذشت غریب به یکسال از ترور شهید سلیمانی و همرزمان هنوز حکم قصاص و فتوای قصاص صادر نکرده اند این کوتاهی باید سریعا جبران شود
ناشناس۱۷۳۶۱۹۳۱۴:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲۶
انتقام باید در زمان و مکانی باشد که کاملا غافلگیرانه باشد و انتظامی در حد ی باشد که لرزه بر اندام همه دشمنان بیندازد
ناشناس۱۷۳۶۱۹۵۱۴:۱۰:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
باید گفت اگر قرار است به زانوی خود متکی باشیم باید تصویر گاندی با اندامی لاغر و لباسی ساده را جلوی چشمان مسئولان بگذاریم تا الگوی رفتاری آنها و به تبع آن مردم کشور شود. آن زمان می توانیم آهسته و پیوسته رشد کنیم. تا زمانی که رئیس جمهور لب تاپ امریکایی را جلوی میزش بگذارد و ادعای مبارزه با امریکا بکند خنده دار است
ناشناس۱۷۳۶۲۱۷۱۴:۲۶:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲۶
اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم/ قابل توجه کاسبان تحریم که از فقر و فلاکت مردم تغذیه میکنند
ناشناس۱۷۳۶۲۲۵۱۴:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲۶
سردار سلیمانی عشق ماست
ناشناس۱۷۳۶۲۳۲۱۴:۳۴:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲۶
سردار دل ها و سلیمانی زنده (قالیباف عزیز) و مجلس ولایی قصد دارند تحریم ها را بردارند ولی برخی مرعوب کدخدا و واداده مانع تراشی می کند.
ناشناس۱۷۳۶۳۴۹۱۵:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲۶
لطفا دیگر افراد را با شهید حاج قاسم سلیمانی مقایسه نکنید.
ناشناس۱۷۳۶۲۵۳۱۴:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
لبیک یا خامنه‌ای ___ سلامتی و سعادت و طول عمر و عزت مُعَظَّم‌ٌلَه را از درگاه ذاتِ اَحَدیَّت مسئلت داریم درود خدا بر سردار بی بدیل سلیمانی عزیز و سردار بزرگوار و رشید ابو مهدی مهندس عزیز
ناشناس۱۷۳۶۲۵۶۱۴:۵۶:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲۶
برجامی‌های ویرانگر از خجالت باید آب شوند
ناشناس۱۷۳۶۲۶۰۱۴:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲۶
متاسفم از دولتمردانی که همچنان چشم به دست جنایتکاران آمریکا دارند . حتما بعدا خواهند گفت ما میخواستیم یه کارهایی بکنیم بعضی ها نگذاشتن . 7 ساله نتونستین و باز دروغ و دروغ
ناشناس۱۷۳۶۳۴۵۱۵:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲۶
روحانی در حالی از برداشته شدن تحریم ها بعنوان یک دستاورد یاد می کند !!! که نه فقط تحریم ها لغو نشدند بلکه ده ها تحریم جدید نیز به آن افزوده شده است !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین