همسر شهید طهرانی مقدم: به حال همسر شهید فخری‌زاده غبطه می‌خورم/ ذریه ما فدای رهبری

گروه اجتماعی الف،   3990910001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

همسر شهید طهرانی مقدم ضمن همدردی با خانواده شهید فخری‌زاده گفت: به مقام معظم رهبری می گویم تمام خانواده و ذریه ما فدای یک لحظه وجود شما. خانواده شهدا هرقدر تحت فشار باشند، دلخوش به رهبری دانا، فهمیم و دانشمندانه ایشان هستند.

همسر شهید طهرانی مقدم: به حال همسر شهید فخری‌زاده غبطه می‌خورم/ ذریه ما فدای رهبری

به گزارش فارس، در پی شهادت مظلومانه شهید محسن فخری‌زاده، الهام حیدری همسر شهید حاج حسن طهرانی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس همدردی خود را با همسر این شهید عزیز ابراز کرد و خدمت مقام معظم رهبری تسلیت گفت. 

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه خبر خیلی سنگین و سختی بود، وقتی شنیدیم یکی دیگر از دانشمندان بزرگ جامعه اسلامی به شهادت رسید، آن هم به این سبک و سیاق، افزود: واقعا خیلی تأسف‌بار است که چرا چنین بزرگانی را به همین راحتی از دست می‌دهیم. 

همسر شهید طهرانی مقدم بیان داشت: جامعه ما به خصوص الان که نیاز شدیدی به بزرگانی این چنین دارد، شهادتشان خسارت خیلی بزرگی است. وجود آنها نقش کلیدی در جامعه دارد و آنها خللی را که در جامعه وجود دارد، پر می‌کنند. وقتی وجود آنها خالی شود به نظر می‌آید جامعه خالی می‌شود از کسانی  که درمان و بهبود یک جامعه را به دست گرفته‌اند. واقعا فاجعه سنگین و بزرگی است که ما تحمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دوران کرونایی سختی‌های مخصوص به خودش را نیز دارد، گفت: مردم دلشان خیلی برای جامعه اسلامی می‌تپد، اما نمی‌توانند احساسات خود را آنطور که باید نشان دهند. به خصوص که متوجه شدیم تشییع جنازه شهید فخری‌زاده در این شرایط خاص به صورت عمومی برگزار نمی‌شود. صحیحش هم همین است که به فرموده مقام رهبری نباید تجمع انجام شود، اما از طرفی این عدم تجمع هم داغ را برای ما که نمی‌توانیم شرکت کنیم و هم برای خانواده که در غربت و مظلومیت عزیزشان به خاک سپرده می‌شود، سخت است. 

حیدری ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند دل همسر و خانواده شهید را آرام کند؛ مگر آیات الهی که به ما دلداری می‌دهد که فکر نکنید شهدا مرده‌اند؛ آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند. شاید لحظات خیلی سنگینی باشد. چند روزی خانواده‌ها در شوک هستند؛ خصوصا که همسر شهید در زمان حادثه حضور داشته و این موضوع را خیلی سنگین‌تر می‌کند. اما شاید بهترین ساعاتی که خدا به او نزدیک می‌شود و می‌تواند ارتباط خوبی با او برقرار کند، همین لحظات و در همین روزهاست که من اکنون به حال او غبطه می‌خورم. این لحظات، لحظاتی بسیار سخت اما شیرین است که شیرینی خاصش برای این است که شهید تمام عمر خود را برای یک هدف عالی و مقدس طی کرد و همین به ما آرامش می‌دهد که آنها به هدف مقدس خود که شهادت بود، رسیدند. 

وی گفت: این شهدا تا وقتی بودند در مسیر اعتقاداتشان و مسیر ولایت و مسیر انقلاب اسلامی و مستحکم کردن نظام اسلام قدم برداشتند و خونشان را به پای درخت انقلاب ریختند و قطعا این خون میوه‌های بسیار شیرین و معطری در آینده خواهد داد. 

همسر شهید طهرانی مقدم خطاب به دشمن گفت: شما اگر همه ما را بکشید، ثمرات خون شهیدان را نمی‌توانید از بین ببرید. همانطور که هنوز شهدای دفاع مقدس که پیکرشان بعد از سالها تفحص می‌شود و عطر آمدنشان خیلی‌ها را بیدار می‌کند. آن شهدا برای ۳۰ سال پیش بودند و امروز عطر شهدای مدافع حرم و شهدایی مثل شهید فخری‌زاده که این گونه به شهادت می‌رسند حتما اثرات خود را خواهد داشت. در عین سخت بودن شیرینی و لطافت آن به انسان آرامش می‌دهد.  

وی بیان داشت: حتما جای خالی شهدا پر می‌شود و باید امیدوارانه نگاه کنیم، نه اینکه امید واهی باشد. این کلام آیات الهی و بزرگان ماست. همانطور که امام فرمود: بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود. گاهی با کنفرانس‌ها، نشر کتاب‌ها و برنامه خاص و دروسی که در دانشگاه گذاشته می‌شود، علما با سخنرانی‌هایشان، آمدن محرم و هیأت‌ها می‌توان به مردم آگهی داد، اما گاهی این آگاهی تنها با خون است آن هم خون پاکی که به جامعه تزریق می‌شود. 

حیدری افزود: هر خونی نمی‌تواند این انقلاب و نورانیت را به وجود بیاورد. خونی که سال‌ها عبادت کرده و با کار خود عبادت کرده. شهدا تمام استراحت و زن و بچه و زندگی و خانه زیبا را فدا کردند، چون انسان طالب این‌هاست، اما برای اعتقاد قشنگی که دارند همه این‌ها را فدا می‌کنند و آن وقت است که این خون‌ها در دل‌ها تبلور ایجاد می‌کند. 

وی بیان داشت: حتی اگر ما نتوانیم در مراسمات آنها شرکت کنیم و ادای دین کنیم آن خون اثرش را می‌گذارد. آن چیزی که نظام ما را هر روز مستحکم‌تر می‌کند خون شهداست و تلاش انسان‌هایی که در سایه تلاش می‌کنند تا نظام مستحکم باشد.

حیدری در پایان با بیان تسلیت و تهنیت خدمت مقام معظم رهبری گفت: به ایشان می‌گویم تمام خانواده و ذریه ما فدای یک لحظه وجود شما باشد و تمام خانواده شهدا هرچقدر هم که تحت فشار باشند اما دلخوش به رهبری دانا و فهمیم دانشمندانه ایشان هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۹۴۲۱۱۰:۱۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
شهدا ! برای ما فاتحه ای بخوانید که شما زنده اید و ما مرده!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین