نشانه شناسی یک ترور؛ چشم های آبی، دندان های نیش

محسن سلگی،   3990908090 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
نشانه شناسی یک ترور؛ چشم های آبی، دندان های نیش

برای فهم عمیق‌تر ترور شهید  محسن فخری زاده، مناسب است از منظر نشانه شناسی به آن نگاه کرد. 

گلوبالیست ها با شکست ترامپ امیدوارند دوباره ایده هایی نظیر جهانی شدن و جهان‌وطنی و متناظر آن ایده اروپای واحد جان بگیرد. در پی این برخی پیش بینی ها- به ویژه پیش بینی های آرزواندیشانه- انتظار دارند بعد از شکست ترامپ شاهد تضعیف جایگاه جانسون در انگلستان و تضعیف برگزیت باشند. این پیش بینی ها همچنین انتظار دارند که دومینو وار آنتاگونیسم یا تخاصم گرایی جای خود را به محیط آگونیستی یا رقابتی و حتی سازش بدهد. 

در نقض این نگاه خوش بینانه، باید گفت حادثه ترور محسن فخری زاده -در کنار یادآوری ترورهای صورت گرفته در دوران باراک اوباما - دندان نیشی بود که گلوبالیست های ایرانی را ناامید کرد. در فیلم لارنس عربستان * ، چشم های آبی شخصیت اول فیلم، دندان نیش و نشانه ای کوچک بود اما کارکردی بزرگ داشت؛ کارکرد بزرگی که وضعیت و امید خودی بودن لارنس را رسوا و واسازی می کرد. ترور فخری زاده اگرچه امری کوچک و مینی مال در مقیاس فراملی آن است، اما حکم دینامیتی دارد که ساختار امید کاذب در ایران را ویران کرد: قرار نیست تغییری در محیط آنتاگونیستی و تخاصم گرایانه ایران و غرب اتفاق بیفتد.

ترور وحشیانه شهید فخری زاده همچنین نشانه ای کوچک بود که باز هم نشان داد سیاست غرب میل به خشونت و تخاصم دارد.

ترور دانشمند ایرانی، یادآور تمایل نشان دادن ایران به مذاکرات هسته ای -که تا آن زمان بی سابقه بود- بعد از ترورهای سال ۸۸ به این سو بود. به بیان نمادین، ترور مذکور شیپور آغاز دور جدید مذاکرات ایران با طرف غربی از سوی امریکا است. امریکا با این ترور، ایران را تهدید کرد تا به مذاکرات بازگردد. 

یادآوری می شود که ترورهای هسته ای درست در زمان اوباما صورت گرفته است. ترور فخری زاده نیز در حالی رخ داد که دمکرات ها پیروز میدان رقابت در امریکا هستند و اگرچه نظم جدید(بایدن) مستقر نشده است، اما نظم قدیم(ترامپ) در حال احتضار و جان دادن است. ریتوییت مبهم توییت خبرنگار اسراییلی توسط ترامپ-با این مضمون که ترور فخری زاده، ضربه روحی و حرفه ای به ایران است- نشان از هوای گرگ و میشی ترامپ و عدم اقتدار سابق او دارد. به بیان دیگر، عدم صراحت ترامپ یا از دست دادن صراحت قدیمی، حکایت از کم اثرشدن قدرت او دارد. 

این ترور را باید اقدام سیستم ستم بین الملل یا صهیونیسم بین الملل دانست و سپس اقدام ترامپ. غیر از این، دچار تحلیل بردن ماجرا به جای تحلیل کردن آن شده ایم. نیز باید ترور توسط ترامپ را تهوری برای صاف کردن جاده دمکرات‌ها قلمداد کرد. تحلیل درست همان تحلیلی است که غرب حکومتی یا بین الملل غربی (بین الدول) را یکدست و ظالم در نظر می گیرد و حتی رقابت میان اروپا و امریکا را نمایشی محسوب می کند. بر این اساس، رابطه اروپا و امریکا تقسیم کاری مبتنی بر پلیس خوب/پلیس بد بوده و به هر دوی آنها بدبین باید بود.  انفعال تیم بایدن در برابر این ترور دندان نیش دیگری خواهد بود.

-----------------------------------------------------------------------
* فیلمی از دیوید لین محصول 1962
توماس ادوارد لورنس، افسر ارتش بریتانیا -با بازی پیتر اوتول- که اطلاعات زیادی درباره کشورهای خاورمیانه دارد، به عربستان می رود تا قبایل پراکندهٔ عرب را در برابر ترک ها که متحد آلمان هستند یکپارچه کند . پس از آن که شاهزاده فیصل از وی قول همکاری می‌گیرد، ظاهرا تبدیل به یک عرب تمام عیار می‌شود. اما رفته رفته به سلحشوری بی رحم و بی ملاحظه تبدیل می‌شود که به خاطر لذت کشتن، می‌کشد و بالاخره نیز  خاورمیانه را ترک می‌کند


 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۷۶۵۵۰۶:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۹
این عملیات های ترور توسط واحد ویژه کیدون موساد انجام میشود. کیدون به معنای سرنیزه است، این واحد بسیاری از دانشمندان عراقی را نیز ترور کرده است. اعضای کیدون مثل زبان مادری میتونن به زبان کشور هدف صحبت کنند.
ناشناس۱۷۰۷۷۶۱۰۹:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۹
همانطور که آقای روحانی فرمودند، این اقدام تروریستی به وقتش پاسخ داده خواهد شد.
ناشناس۱۷۰۷۸۸۰۱۰:۵۱:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۹
لابد توسط داماد و فرزندشان که در آمریکا زندگی میکنند
ناشناس۱۷۰۸۰۲۸۱۱:۵۰:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
خاک سردی میاره...کم کم از تب و تاب می افتید...
ملانصرالدین۱۷۰۸۰۵۴۱۲:۰۷:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
جواب همه این ترورها در سوال ذیل هست که پاکسازی و تغییر پایه و اساس وزارت اطلاعات که از سال 1376 شروع شد به چه هدفی و توسط چه شخصی و کدام حزب رخ داده؟؟؟!!!! تا شهید صیاد شهید شوشتری شهید علیمحمدی شهید رضایی شهید احمدی روشن شهید فخری زاده سردار سلیمانی به راحت ترین روش ترور شوند
ناشناس۱۷۰۸۷۷۰۱۸:۱۲:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۹
منظورتان این است که چرا امثال امامی پاکسازی شدند، و اگر ادامه می دادند و تعدادشان بیشتر بود الان این لیست شما زنده بودند؟
ناشناس۱۷۰۸۰۷۴۱۲:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۹
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد این ترورها پاسخگو باشد.
ناشناس۱۷۰۷۷۷۶۰۹:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۹
میگن از چهار سال پیش که کره شمالی بمب اتمی و موشک قاره پیما خود را ازمایش کرد و دنیا متوجه شد انقدر وضع مردم کره شمالی عالی شده و تمام تحریمها برداشته شده و پاسپورت و رفاه کره شمالی زبانزد شده که همه مردم کره جنوبی و ژاپن و تایوان و... عوض کانادا و استرالیا و امریکا دارند نفری صد هزار دلار میدن که کیم به انها اجازه بده به کره شمالی مهاجرت کنند. اصلا ترامپ هم به کیم نامه داده و خواهش کرده بعد از رئیس جمهور شدن بایدن کره شمالی به ترامپ و خانواده ترامپ اجازه اقامت در پیونگ یانگ بده. خلاصه خیلی وضعشون مانند شوروی عالی شده . شوروی هم 8 هزار کلاهک داشت و هزاران موشک قاره پیما . فقط از شکم سیری یهویی دلشون را زد و سر قره باغ و چچن سر و کله هم زدند!
ناشناس۱۷۰۸۰۵۳۱۲:۰۷:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۹
فقط داماد روحانی در آمریکا زندگی می کند یا خیلی از.........
s۱۷۰۸۰۸۵۱۲:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۹
اقا جان عملیات خودش جمه عمل است. عملیات ها یعنی چی؟
غمگسار۱۷۰۸۵۴۵۱۵:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۹
سال هاست اين تذكر داده شده گوش هيچ كس بدهكار نيست همينطور بر عليه بر خلاف بر عكس ! نميدانم گفتن : من عليه شما شكايت خواهم كرد / جنابعالى هميشه خلاف مقررات رانندگى ميكنيد/ من عكس نظر شما فكر ميكنم فردا خيلى دير است / و نظاير اينها چه رنجى بار مياورد ؟
ناشناس۱۷۰۸۶۹۹۱۷:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۹
^^جمه ^^ نه، ^^جمع است ^^ شما لازم نیست اظهار نظر بفرمایید جناب استاد زبان فارسی.
ناشناس۱۷۰۷۶۵۶۰۶:۳۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۹
بودجه موساد 2.5 میلیارد دلار است که چندین برابر بودجه وزارت اطلاعات هستش. اقتصاد ضعیف باعث ضربات همه جانبه به کشور و مردم میشود.
ناشناس۱۷۰۷۷۸۸۰۹:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
هر که بودند ولی قطعا نه اهل اسراییل و نه اهل امریکا و حتی نه شهروند دو تابعیتی بودند. ازهمین خود ایران و با پاسپورت و شناسنامه ایرانی بودند. منابع اطلاعاتی انها هم بگردید در بین انهایی که خیلی داغ هستند و زنده زنده ظاهرا ادعای نابودی اسراییل و امریکا را دارند نه انهایی که خودشان می گویند برای منافع ملت باید با امریکا کنار امد و ....
ناشناس۱۷۰۷۸۶۸۱۰:۴۶:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۹
تو از کجا می دونی؟؟؟
ناشناس۱۷۰۸۲۷۹۱۴:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
من و شما را که توی وزارت اطلاعات راه نمیدن از اون اطلاعات دقیقی به موساد دادن بپرسید
ناشناس۱۷۰۷۹۳۴۱۱:۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
وقتی مکان موساد را با خاک یکسان کردیم آن وقت می فهمی کی بودن
ناشناس۱۷۰۸۰۴۲۱۲:۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۹
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی و ترور شهید فخری زاده خباثت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۱۷۰۷۸۱۸۱۰:۰۴:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
بودجه وزارت اطلاعات 5 هزار میلیارد تومان است که با دلار 10 هزار تومانی میشود 500 میلیون دلار و با دلار 20 هزار تومانی میشود 250 میلیون دلار.
ناشناس۱۷۰۸۱۹۹۱۳:۲۰:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۹
درآمد ماهانه 3 نفره خانواده کارگری ایران نیز با دلار 10 هزار توامان روزانه نفری 2 دلار است و با دلار 20 هزار توامان روزانه 1 نفری دلار!
ناشناس۱۷۰۷۸۷۰۱۰:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۹
عزیز چه ربطی دارد؟ دلار در ایران گران است وگرنه اگر با پول ملی محاسبه شود رقم کمی نیست هم چنان که موساد هم با پول خودشان رقم کمی نیست
ناشناس۱۷۰۸۱۵۲۱۲:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۹
دوست عزیز این بودجه ها اکثرا در ماموریت های برون مرزی هزینه میشود.
ناشناس۱۷۰۸۲۰۷۱۳:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
درآمد ارزی کشور که مشخص است وقتی اون ارز رو به ریال تبدیل میکنند بودجه هم مشخصه. قیمت ارز 3 هزار تومان هم بودجه همین 250 میلیون دلار بود چون درآمد ارزی باید افزایش پیدا کنه تا بشه بودجه رو افزایش داد.
ناشناس۱۷۰۷۶۵۸۰۶:۳۴:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۹
بنیاد نهادن تمدن بدون غارتگری همان قدر دشوار است که نگاهداری تمدن بدون برده داری! کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت پی نوشت: وقتی هدف وسیله رو توجیه کنه قتل و غارت توجیه پذیر میشود!
ناشناس۱۷۰۷۶۵۹۰۶:۳۵:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۹
با انتقام به موقع و برق آسا و مناسب و متناسب میتوان بساط خیانت پیشگان را نیز برچید _____ با عطاله و تعویق انتقام ، بازار تطمیع و تسلیم و تحمیق و تحقیر داغ و عقلانیت و شعور و شرف ملی و تاریخی ایران ذبح میشود
ناشناس۱۷۰۸۸۷۰۱۹:۳۲:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۹
عطاله چیه .. اطاله اول برو زبان فارسی را یاد بگیر بعد به فکرانتقام باش
ناشناس۱۷۰۷۶۶۲۰۶:۴۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۹
بهای دروغ و ترور سازمان یافته نابودی کامل صهیونیسم در خاورمیانه خواهد بود.
ناشناس۱۷۰۸۷۷۶۱۸:۱۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۹
خیر، در واقع بهای این تئوری حذف کامل شما این بود که کل خاورمیانه -1 بزودی باهاش دوست می شوند!
ناشناس۱۷۰۷۶۶۴۰۶:۴۷:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۹
تو حمله سایبری استاکس نت که خود بخش کوچکی از برنامه بازی ها المپیک بود CIA و NSA آمریکا با موساد و یگان سایبری 8200 همکاری کردند. مستند آمریکایی روزهای صفر (Zero Days) رو تماشا کنید.
ناشناس۱۷۰۷۶۶۵۰۶:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۹
چشم در برابر چشم
ناشناس۱۷۰۷۶۶۸۰۶:۴۹:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۹
دقیقا اما کو گوش شنوا... افرادی مثل بنده و تعدادی از دوستان در الف هم که از حق دفاع می کنیم توسط هموطن ها ی خودمون منفی بارون می شیم. چون پروپاگاندای رسانه ای غرب ذهن خیلی ها رو منحرف کرده...
هادی۱۷۰۷۸۴۵۱۰:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
ممکنه تو بعضی رسانه ها اینطور باشه ولی حرف حق رو باید زد ولو دیگران بدشون بیاد. اگر نزنیم میخوریم و باید منتظر بعدیش باشیم. ولی اگه زدیم دفعه بعد دو دو تا چار تا میکنن و خیلی حرکات رو نخواهند کرد.
ناشناس۱۷۰۸۰۶۶۱۲:۱۲:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۹
منفی ها از آلبانی هدایت می شوند به تعداد مثبت و منفی ها توجه نکن.
کاوه۱۷۰۷۶۷۴۰۷:۰۴:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۹
با این ترتیب با کدام کشور ما باید همکاری داشته باشیم تا مردم و دولت از شر این شیاطبن خلاص شوند ؟
ناشناس۱۷۰۷۹۲۸۱۱:۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۹
کره شمالی و سوریه
ناشناس۱۷۰۸۰۶۲۱۲:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۹
انعقاد قراردادهای همکاری تجاری و اقتصادی و بانکی با کشورهای بلوک شرق از جمله چین و روسیه بهترین راهکار خلاص شدن از تحریمها و فشارهای اقتصادی امریکاست.
ناشناس۱۷۰۷۶۷۷۰۷:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۹
نویسنده محترم اینا که وگفتی فارسیش چی بوه
ناشناس۱۷۰۸۲۱۴۱۳:۳۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۹
شما اسراییلی هستی؟
علی۱۷۰۷۶۸۲۰۷:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۹
“ تحلیل درست همان تحلیلی است که غرب حکومتی یا را یکدست و ظالم در نظر می گیرد “ اتفاقا هر تحلیلی که همه چیز رو سیاه و سفید ببینه قطعا تحلیل غلطی، نه یکدست ظالمن نه یکدست درستکار
ناشناس۱۷۰۸۲۰۶۱۳:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
حتما دیدگاه درست هم همان دیدگاهی است که به رویش نیاورد کمونیست "دین" را افیون ملت ها می داند و اگر بشنود ایغور می گوید نوعی کتلت است که با بلغور درست می شود!
نویسنده۱۷۰۹۰۲۳۲۱:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۹
غرب را متدرج و ذومراتب می بینم هرگز نمی توان سوئد و انگلیس را با هم در رویکرد خارجی یکی دانست گرچه سوئد هم می توانست مانند انگلیس عمل می کرد و در نهایت منطق سود حرف اصلی را می زند. ریشه همه کنش ها در سیاست خارجی دولت های غربی نظریه انسان اقتصادی مطرح شده توسط بنتام و استوارت میل است
ناشناس۱۷۰۷۶۸۵۰۷:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۹
تحریمها و‌ ترورهای بعد فتنه ۸۸ با حمایت دولت دموکرات اوباما انجام‌شد اما الان معاونش بایدن ادای بهتر بودن از ترامپ در میاورد قطعا این آدم موذی از ترامپ بهتر نیست
ناشناس۱۷۰۷۷۰۷۰۸:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۹
پتک بر دهان امریکا می کوبیم‌ درود بر شرافت و شجاعت ات الف
حسین۱۷۰۷۷۱۶۰۸:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۹
سلام بر نویسنده محترم، در نوشته حضرتعالی، خیلی آسمان و ریسمان به هم بافته شده. این ترور از آخرین تیرهای نتانیاهو، ترامپ و بن سلمان برای ایجاد مشکل بیشتر در آغاز کار دموکرات ها است.
ناشناس۱۷۰۷۹۴۲۱۱:۲۴:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
فقط ماندم چرا در سال 88 و 6 سال قبل برجام و حتی در دوره همین اوباما و بایدن جانتان ترورها شروع شد!!!!!!
ناشناس۱۷۰۷۷۲۷۰۸:۳۲:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
این تحلیل از اساس اشتباهه !!! تحلیلگر این مقاله اصلا اطلاع نداره که لورنس اصلا مربوط به عربستان نبود ولی با توجه به ملاحظات سیاسی ،مدیر دوبلاژ تصمیم گرفت که نام فیلم رو بگذاره لورنس عربستان !!!
ناشناس۱۷۰۷۸۷۵۱۰:۵۰:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۹
لورنس در پادشاهی حجاز به فرمانروایی شریف حسین که جزئی از امپراتوری عثمانی هست حضور داشت و با اعراب علیه عثمانی همکاری میکرد. حجاز در آن زمان در غرب عربستان فعلی و در مجاورت دریای سرخ بود.
ناشناس۱۷۰۸۲۷۷۱۳:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۹
حجاز الان هم همونجاست
ناشناس۱۷۰۸۹۹۹۲۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۹
مگه گفته نیست؟!
ناشناس۱۷۰۷۷۴۰۰۸:۴۹:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۹
اين مقاله براحتى از كنار نكته بسيار بزرگى رد شد كه براى من عجيب هست. ترور دانشمندان هسته اى كشور توسط اسرائيل صورت گرفته و نه آمريكا يا اروپا. نكته مهمتر اينكه ترورهاى قبلى در هنگامى كه ايران در حال غنى سازى بود و تحريمها را كاغذ پاره ميناميد و مذاكره نميكرد انجام گرفت. در دوران مذاكرات با فشار آمريكا به اسرائيل اين ترورها متوقف شدند! هم اكنون هم اتفاقا ما دوباره در حال غنى سازى هستيم و حاضر به مذاكره هم نيستيم.
سعید۱۷۰۷۷۴۶۰۸:۵۷:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۹
کلا آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی هر بلایی خواستن سر این ملت آوردند از تحریم و فشار اقتصادی گرفته تا ترور که البته ..,..کسی هم انتظاری غیر از این نداره ولی واکنش ما چی بود؟ صبر کن یه روزی به حسابت می رسم حالا میبینی چه بلایی سرت میارم. همین و فقط همین. لفاظی و یک مشت حرف های لاطائل.. همه مسئولین در امنیت کال هستن و نیازی هم به حفاظت ندارن. چی شد؟
علی۱۷۰۷۷۵۴۰۹:۰۴:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۹
من که چیزی متوجه نشدم .یعنی هرکس چشم آبی داشت تروریست محسوب می شود ؟! ؟! حتی اگر بدون سلاح باشد؟
ناشناس۱۷۰۸۰۵۸۱۲:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۹
در تروریست بودن چشم آبی های سوسیس خور امریکایی شک نکن.
ناشناس۱۷۰۷۷۶۹۰۹:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
ای کاش مقاله نویس محترم می فرمودن که از بین این همه کشور در حال توسعه که با سرعت در حال پیشرفت هستند یا ظرف مدت سی سال گذشته پیشرفته شدن همچون کره جنوبی، چین، مالزی، در گذشته دورتر ژاپن و... چرا فقط با ایران مشکل داره؟
هادی۱۷۰۷۹۹۰۱۱:۳۷:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
سوال جالبی پرسیدی. اولا که فقط با ما مشکل نداره. دوما شرایط غرب آسیا با جاهای دیگه قابل مقایسه نیست. اما فارق از اینا در مورد ژاپن بگم میدونی که بخشی از خاک ژاپن در اشغال نظامی آمریکا هست؟ میدونی ژاپن حق داشتن ارتش بزرگ (به معنای متداولش) رو نداره. میدونی سیاست ژاپن به شدت تحت تاثیر آمریکا است و فاقد استقلال سیاسی است؟ میدونی آمریکایی ها قانونی شبیه کاپیتولاسیون رو به ژاپن تحمیل کردن. یعنی اگه یه آمریکایی (مثلا یه سرباز) به حقوق یه ژاپنی (مثلا یه زن) تعدی کنه (مثلا تجاوز جنسی) دادگاه های ژاپن حق محاکمه ش رو ندارن. شما یه جستجوی ساده بکن ببین در کتاب های درسی ژاپن چه چیزی در مورد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نوشتن؟ نظام تربیتی ژاپن عملا استقلال نداره. من به شخصه حاضرم یه مقدار سختی بیشتر بکشم اما زانوی بیگانه (اونم از نوع تروریست های آمریکاییش) روی گردن خودم و ناموسم نباشه. در ضمن ما با بخشی از قدرت های حاکم بر غرب مشکل ماهیتی داریم. اما ژاپن و کره و روسیه و چین و ... نه/ برای همین تمدن برتر آینده در دنیا، اسلامی خواهد بود نه ژاپنی و کره ای و چینی و روسی
ناشناس۱۷۰۸۱۴۹۱۲:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
دوست عزیز حرف های شما در مورد ژاپن درسته ولی نگفتی چرا این بلاها به سرشون اومده دلیلش اینه که بازنده های جنگ جهانی دوم باید تاوان پس میدادن نکنه انتظار داشتی ژاپن بعد از اون همه کشتار تو شرق آسیا باز صاحب ارتش و حکومت مستقل میشد???? همین که گذاشتن برده بمونن زیادیشون هم هست ولی این بلاها سر ملت ایران نمیاد چون شروع کننده جنگی نبوده ایم شاید تو مسائل اقتصادی و سیاسی مجبور بشیم کمی باج بدیم(لازمه سیاست) ولی استقلال و ناموسمون رو داریم
ناشناس۱۷۰۸۲۳۰۱۳:۳۵:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۹
در نظر می گیریم که همه چیزهایی که درباره ژاپن گفتید درست. اما خب این ها چه مشکلی برای مردم ژاپن درسته کرده؟ مردمش توان خرید مرغ ندارن؟ مردمش تابوت هایی به نام پراید رو میخرن به قیمت 150 میلیون تومن؟ دانش آموزاش به خاطر نداشتن تبلت افسردگی گرفتن و خودکشی می کنن؟ آقای محترم بدون که ژاپنی که شما ازش این همه بد گفتی سالهاست تورش صفر است. یکی از قدرتمندترین پول های دنیا رو داره. مردمش بهترین ماشین های دنیا رو سوار میشن. مردمش انقدر مغرورن که تو آمریکا به این معروفن که آمریکایی ها رو اصلا تحویل نمی گیرن. این ها همه رو با حمایت آمریکا بدست آوردن. راستی چرا چیزی از کره جنوبی، مالزی و چین نگفتی؟
ناشناس۱۷۰۸۲۴۲۱۳:۴۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۹
آدم معتبر همیشه با دلیل و مستند صحبت میکنه. شما بر چه اساسی و با اتکا به کدام نمودار ها ادعا می کنید که تمدن برتر آینده در دنیا اسلامی خواهد بود؟ شما نمودار های سی سال گذشته ایران اسلامی رو مطالعه کردید؟ شما خبر دارید تمام مغز ها و نخبه های ایران از ایران رفتن و یا آروزی مهاجرت رو دارن؟ شما نمودار تورم سی سال گذشته ایران رو مطالعه کردید؟ شما خبر دارید تمام کارخونه های بزرگ ایران که سی سال پیش در وضعیت خوبی بودن به مرور نمودارشون رو به پایین گذاشت و الان همه یا ورشکست شدن یا با کمک های دولتی و با تنفس مصنوعی زنده هستن؟ ادعای شما عجیب ترین ادعاست
ناشناس۱۷۰۸۰۵۱۱۲:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۹
کره جنوبی و ژاپن مستعمره و گاو شیرده امریکا هستن مشکل امریکا با ایران این است که ما زیر بار حرف زور نمی رویم و در مقابل دولت مستکبر و قلدر امریکا زانو نمی زنیم !
ناشناس۱۷۰۸۹۱۶۲۰:۱۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۹
کره جنوبی و ژاپن از مستعمره امریکا بودن چی گیرشون اومده جز رفاه مطلق، آرامش اعصاب مطلق، اعتبار پاسپورت بی نظیر. ما از شاخ شدن برای آمریکا چی گیرمون اومد؟ یک روز خوش تو زندگیمون ندیدیم. یه روز شیر گرون میشه یه روز مرغ یه روز گوجه یه روزه پیاز. زباله هایی سوار میشیم به نام ماشین با بالاترین قیمت که هیچ کجای دنیا حتی افغانستان حاضر به خریدشون نیستن. خرید خونه برامون شده آرزوی محال
ناشناس۱۷۰۸۰۹۷۱۲:۲۸:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۹
امریکا یک کشور زورگو هست که حتی به آلمان اجازه خرید گاز از روسیه را نمی دهد !
ناشناس۱۷۰۷۷۸۶۰۹:۳۵:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
نفوذ حتی درون ساختارهای امنیتی. تروریستها حتی از برنامه سفر خانوادگی آن شهید و مسیر و زمان حرکت مطلع بودند. نفوذی کت و شلوار و کراوات نمی زند.
ناشناس۱۷۰۸۱۸۶۱۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۹
شما روی درخت جلوی خونه شون یه دوربین ریز نصب کنی همه رفت و آمدهاشون رو زیر نظر داری!
ناشناس۱۷۰۸۶۱۳۱۶:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۹
دوربین سفر خانوادگی رو خبر نمیده. ریز دوربین روی درخت مسیر رفت و آمد و زمان رسیدن به بلوار آبسرد رو خبر نمیده برادر یا خواهر گرامی.
ناشناس۱۷۰۷۷۹۸۰۹:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۹
آسمان ریسمان بافتن نمی خواهد این قضیه. دشمنی با کشورها دشمنی به بار می آورد و دوستی دوستی . البته نیاز به دوستی هم نیست همین قدر که دشمن نباشیم مارا بس است. مساله اسراییل یک مساله عربی است و نه ایرانی. عربها و حتی خود فلسطینی ها با اسراییل کنار آمده اند ..
ناشناس۱۷۰۷۸۱۰۰۹:۵۲:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
حجم سنگین آتش باید روی اسرائیلی ها ریخته شود در غیر این صورت تکرار خواهد شد
ناشناس۱۷۰۷۹۵۲۱۱:۲۸:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۹
اول. چجوری دوم آیا فکر پیامدهای ان را هم کرده ای یا فقط زدن بلدی
ناشناس۱۷۰۸۰۵۵۱۲:۰۷:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر صلح می خواهید آماده جنگ شوید.
ناشناس۱۷۰۷۸۵۸۱۰:۴۰:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۹
اینکه در یک سال گذشته از نظر امنیتی در زمینه های مختلف سیاسی ، نظامی و اقتصادی زیر شدیدترین فشار بوده ایم ، ریالمان به کمترین ارزش تاریخی خود رسیده و بالاترین شخصیت های نظامی و هسته ای ما را ترور کردند و هیچ اقدامی هم انجام نداده ایم ، تقصیر چشم آبی هاست؟ آیا وقت آن نرسید که کلاهمان را بالاتر بگیریم ؟ وضعیت کلی کشور شده است شبیه تیم ملی فوتبالمان ، سالهاست که در باد این ادعا که در منطقه از همه قوی تر هستیم ، از رقبای منطقه ای عقب مانده ایم
ناشناس۱۷۰۷۸۶۵۱۰:۴۴:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۹
ایران شده بهشت موساد هر کاری بخواد می کنه از ترور بگیر تا خرابکاری و جا به جایی اسناد و دستکاری اقتصاد و اخلال در گمرک .
ناشناس۱۷۰۷۹۰۵۱۰:۵۸:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۹
الف تورو خدا مقالات خیلی سطح بالا چاپ نکن. منکه فوق دارم از این مقاله چیزی نفهمیدم.
ناشناس۱۷۰۷۹۲۴۱۱:۱۳:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر یک مسئول یا مدیر مفسد برای منافع خود و خانواده‌اش؛ زندگی، معیشت و آینده هموطنانش را سخت و نابود می‌کند؛ بی شک می‌تواند آنقدر خبیث و پلید باشد که راه نفوذ تروریست‌ها را هم به وطنش باز کند.
هادی۱۷۰۸۰۰۶۱۱:۴۲:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۹
اگر نزنیم اونها جلوتر میان. اسراییل و آمریکا (مخصوصا اسراییل) عین یه حیوونیه که اگه پشت کنی بهش و فرار کنی تیکه پاره ت میکنه ولی اگه چوب برداری طرفش بری فرار میکنه. باید هزینه این اقدامات رو براشون برد بالا. اگه هر بار بزنن و شما هیچی نگی بازم میزنن ولی اگه واقعا به ازای یکی، ده تا زدی دفعه بعد حساب کتاب خیلی بیشتری میکنه اگه امنیت میخواین مشت آهنین با دشمن لازمه. اگه هر بار گفتی انتقام سر فرصت میگیریم و بعد قضیه سرد شد دشمن میاد جلوتر و امنیتت رو میگیره
ناشناس۱۷۰۸۳۴۲۱۴:۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۹
فعلا که در سوریه میزنه و هیچ جوابی هم بهش داده نمیشه اگه می تونستن جواب بدن تا حالا داده بودن
ناشناس۱۷۰۸۸۳۳۱۸:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۹
اینکه میگی توی سوریه میزنه درسته ولی هیچوقت به این فکر کردی که چی رو میزنه!؟ به قسمت کوچکی از توانایی نظامی بزرگی که ما بیخ گوشش ایجاد کردیم! شاید بیشتر برای حفظ آبرو این کار رو میکنه! اگر توانایی داشت الان حزب‌ا.. موشک نقطه زن نداشت!
ناشناس۱۷۰۸۰۶۷۱۲:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۹
ازنظر نویسنده محترم هیچوقت باغرب به تفاهم نخواهیم رسید به نظر نویسنده آیا میتوان با شرق نظیر چین و روسبه به توافق رسید.لطفا در مقاله بعدی اظهار فضل فرمایید .ممنون
ماری۱۷۰۸۱۱۴۱۲:۴۱:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۹
با تحلیل سیاسی ات کاری ندارم اما دست کم متوجه شدم نشانه شناسی نمی دانی چیست اصلا
ناشناس۱۷۰۸۱۳۵۱۲:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۹
مشکل حفره امنیتی ما دقیقا همین است که هنوز تو تفکر قرن نوزدهم گیر کردیم فکر میکنیم جاسوس ها باید الزاما چشم آبی یا کراوات زده باشند اجاسوس ها هم با ظاهر و ادبیات انقلابی به راحتی می آیند و در نهاد ها نفوذ میکنند
ناشناس۱۷۰۸۱۵۴۱۲:۵۶:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۹
نه گفتگویی صورت میگره و نه جنگی اتفاق میوفته این نیز بگذرد
ناشناس۱۷۰۸۳۰۱۱۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
دوستان نکته اینجا است که ترور کردن کار خیلی سختی هم نیست. در ایران چندین هزار هدف هست. بالاخره اگر بخوای میتونی یه جایی یکیشونو بزنی. همچنین در امریکا چندین هزار مقام رده بالا هستند. اگر اراده اش باشه میشه اینها رو زد. داستان اینه که طرف امریکایی و اسراییلی روی ترور حساب باز کردند ولی طرف ایرانی خیر. دفاع اطلاعتی کردن هم سخت تره. تنبیه متجاوز هم سخته. برای همین ما حالا حالا باید بخوریم. مگر اینکه اخلاق رو کنار بزاریم و هر کر تو اسراییل یا امریکا دم دستمون اومد رو بزنیم. دیروز یه مقاله تو سی ان ان خوندم و متاسفانه طرف مقابل تحلیلش این بود که این ترور‌ ایران رو تحقیر کرد و ایران هم فقط جیق و داد میکنه و اگر چند ترور دیگه هم بشه کاری‌ نمیکنه. این تحلیل توسط دشمن غیر اخلاق مدار یک خطر بزرگ است برای ایران تا زمانی که بخواهیم اخلاقی جلو بریم.
ناشناس۱۷۰۸۷۵۰۱۷:۵۵:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۹
شما اراده کنی میتونی مقام رده بالای آمریکایی رو بزنی؟ ..
ناشناس۱۷۰۸۷۶۲۱۸:۰۵:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۹
چرا در سوریه هم که هرروز نیروهای ما هدف قرارمیگیرند نمیتوانند جواب دهند
ناشناس۱۷۰۸۵۸۹۱۵:۵۲:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۹
ظاهرا یکی خیلی از پوست تیره و چشم سیاهش ناراحته، این مقالات چیه آخه!!
ناشناس۱۷۰۸۶۲۹۱۶:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۹
از منظر نشانه شناختي تمام متن توسط نويسنده چيده شده براي اين جمله كه شیپور آغاز مذاكرات و تهديد ايران است
حسن۱۷۰۸۷۸۲۱۸:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۹
آقايان سياست خارجى ايران نادرست است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین