راهنمای خرید میکروفون به صورت آنلاین

گزارش بازرگانی،   3990818036

همواره برای خرید روش های مختلفی وجود داشته اما با توجه به رشد کسب کار های آنلاین، خرید های اینترنتی نیز شاهد افزایش چشمگیری بوده است در این مقاله ما قصد داریم تا برای خرید میکروفون به صورت آنلاین به شما کمک کنیم.

قبل از خرید چند نکته را باید در نظر داشته باشید که در زیر به آن می پردازیم:

 

1-برای چه کاری قصد تهیه میکروفون را دارید؟

اگر برای تهیه یک محتوای آموزشی، تولید پادکست، استریم و یا ضبط یک مکالمه ساده قصد تهیه میکروفون را دارید میکروفون های یو اس بی (USB) گزینه ی بسیار مناسبی برای شما می باشد زیرا شما را از تهیه یک کارت صدای جدا بی نیاز می کند و اکثر این میکروفون ها دارای خروجی هدفون نیز می باشد که براحتی می توانید صدای خود را گوش کنید

اگر برای اجرای زنده و سخنرانی در یک سالن و یا فضای باز قصد تهیه یک میکروفون را دارید، میکروفون های داینامیک گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد زیرا این میکروفون ها دارای حساسیت کمتری نسبت به سایر میکروفون ها می باشد و خیال شما بابت عدم ورود صداهای مزاحم اطراف به داخل این میکروفون ها راحت است همچنین به خاطر عدم نیاز به فانتوم پاور که مورد نیاز میکروفون های کاندنسر است قابلیت سازگاری با بسیاری از تجهیزات موجود در اکثر سالن ها و میکسر های مختلف و یا حتی اتصال مستقیم به باند های اکتیو را دار می باشد.

اگر برای ضبط صدای یک خواننده و صدایی با کیفیت از ساز های زهی مانند ویلون قصد تهیه میکروفون را دارید میکروفون های کاندنسر گزینه بسیار مناسبی می باشد این میکروفون ها به دلیل حساسیت بالای خود کوچکترین جزئیات صدا را ضبط کرده و براحتی بر آن ویرایش صورت گیرد

 

2-چه مشخصاتی را در هنگام خرید میکروفون باید در نظر گرفت؟

با وجود مشخصات بسیاری که در برگه مشخصات فنی یک میکروفون وجود دارد فهمیدن این موضوع که در بین این میزان اعداد و ارقام باید بدنبال چه باشیم کمی سخت می باشد پس در اینجا به آنچه که باید توجه کنید اشاره می شود

الگوی قطبی میکروفون: عمده میکروفون ها دارای الگوی قطبی کاردیوید می باشند که بدین معنی است که تنها صدای جلوی آن ها دریافت می شود اما اگر نیاز شما به گونه ای است که باید الگوی های قطبی دیگری استفاده کنید حتما این مورد را در نظر بگیرید برخی میکروفون ها دارای چندین الگوی قطبی می باشند که می توان از آن ها در موقعیت های مختلفی استفاده کرد و خود این موضوع به نوعی به یک ویژگی تبدیل شده است پس در هنگام خرید باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد.

اقلام همراه: باید در نظر داشته باشید که میکروفون شما شامل چه لوازم جانبی ای می باشد، اکثر میکروفون های یو اس بی (USB) ،خود دارای کابل یو اس بی هستند و بسته به اینکه دارای پایه باشند یا نه باید برای آن ها یک پایه نیز تهیه کنید، برخی میکروفون ها به صورت پکیج ارایه شده که همراه آن ها هم لرزه گیر که برای جلوگیری از لرزش میکروفون برای میکروفون های کاندنسر باید در نظر داشته باشید که عمده آن ها بدون کابل ارایه می شوند پس در هر مورد لوازم جانبی همراه آن را بررسی کنید.

پاسخ فرکانسی: عمده میکروفون های موجود بازه فرکانسی شنوایی انسان که همان 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز می باشد را پوشش می دهند اما اگر نیاز به ضبط منابع خاصی از صدا دارید که دارای فرکانس بالاتری است مانند سازهای زهی به این مورد توجه کنید

میزان نویز داخلی میکروفون: این مقدار که خود معیاری برا کیفیت مدار تقویت کننده میکروفون می باشد میزان نویزی است که میکروفون از خروجی خود به مرحله بعدی تقویت می دهد هرچه این مقدار کمتر باشد بهتر است اما به طور کلی مقادیر زیر 15 دسی بل خوب و زیر 10 دسی بل بسیار عالی می باشد، ولی این موضوع برای میکروفون های داینامیک برقرار نمی باشد زیرا عمده آن ها فاقد مداری در داخلشان هستند که تولید نویز می کند.

3-برند های معتبر و معروف میکروفون کدامند؟

این نکته که سابقه یک برند در بازار و کیفیت آن در میزان طرفداری هوادارن آن برند و فروشش موثر است بی تاثیر نیست پس با یک انتخاب درست از یک برند معتبر می توان تا حدودی مطمئن شد که ارزش خرید میکروفون نسبت به هزینه پرداختی میزان بالایی را داشته باشد از جمله برند های معروف می توان به Rode، Shure، Warm Audio، Se Electronics، AKG، Audio Technica، Neumann، Sennheiser، Beyerdynamic، MXL اشاره کرد.

بعد از معرفی برخی از نکات در هنگام خرید میکروفون به صورت آنلاین اکنون به برخی از پرسش های متداولی که در هنگام خرید بوجود می آید می پردازیم:

4-آیا ظاهر میکروفون در عملکرد آن تاثیری دارد؟

پاسخ به این پرسش بسیار ساده است و باید دانست که همواره تعدادی از شکل ها و فرم های بدنه برای میکروفون ها به صورت استاندارد وجود داشته و ظاهر های مختلفی به نوعی اثر امضای هر برند و یا شرکت محسوب شده و تفاوتی در عملکرد آن ایجاد نمی کند.

5-آیا برای سبک های مختلف نیاز به تهیه میکروفون خاصی می باشد؟

این موضوع درباره برخی میکروفون ها که به طور سنتی برای مقاصد خاصی به کار گرفته شده اند صدق می کند مثلا همواره برای میکروفون گذاری امپلی فایرهای گیتار میکروفون Shure SM57 یک گزینه همیشگی بوده است و یا برای تولید بیت باکس میکروفون داینامیک Shure SM7b یک انتخاب بسیار مناسب است اما در دنیای موسیقی هیچ قاعده ای کلی وجود ندارد و همه چیز برای آزمایش وجود دارد.

6-میکروفون خود را به چه وسیله ای باید وصل کنیم تا از آن استفاده کنیم؟

در هنگام مطرح کردن این پرسش باید دقت شود که نوع میکرو``فون شما چیست؟ ایا یک میکروفون کاندنسر دارید؟ پس حتما نیاز به یک فانتوم پاور دارید که ممکن است آن را بر روی یک کارت صدای حرفه ای، میکسر و یا رکوردرهای پرتابل پیدا کنید آیا میکروفون شما داینامیک است؟ پس می توان آن را به ورودی آنالوگ برخی تجهیزات و یا حتی مبدل های ساده به رایانه خود وصل کنید، آیا یک میکروفون یقه ای دارید؟ پس می توانید آن را به گوشی خود نیز وصل کنید. یک راه حل ساده برای فهمیدن آنچه که برای اتصال میکروفون خود نیاز دارید توجه به ملزومات کارکرد آن میکروفون است که معمولا در دفترچه راهنمای آن محصول ذکر می شود.

7-آیا نیاز به یک فضای اکوستیک مناسب داریم؟

بله اما باید در نظر داشته باشید که با اندکی هزینه می توان نتایج خوبی گرفت و از ریورب و انعکاس های اضافی در صدای ضبط شده خودتان جلوگیری کنید، برای مثال می توان از یک ایزولاتور که در پشت میکروفون شما قرار میگیرد برای کاهش جزئی بازتاب ها استفاده کرد و می توان با ساخت یک باکس و اکوستیک کردن آن و استفاده از فوم های جاذب صدا در آن یک دد روم (اتاقی که در آن هیچ ریوربی وجود ندارد) به وجود آورید و آن را به راحتی جابه جا کنید و در جاهای مختلف استفاده کنید.

 

میکروفون مورد نظر خود را از کجا تهیه کنیم؟

حال که نکاتی را درباره خرید میکروفون آموزش دادیم، حتما این سوال برای شما پیش آمده که میکروفون مورد علاقه خود را از چه فروشگاهی خریداری کنید؟

فروشگاه اینترنتی سازکالا، نمایندگی رسمی انواع برندهای معتبر موسیقی می باشد، و همواره تلاش کرده اند تا انواع ساز و تجهیزات استودیویی را با بهترین قیمت ها به فروش برسانند. مشاورین مجرب و کارشناسان سازکالا به شما کمک می کنند تا بتوانید کالای مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کنید و یکی از مهم ترین ویژگی های این فروشگاه این است که می توانید ساز مورد نظر خود را به صورت قسطی برای سراسر ایران و ارسال رایگان تا 24 قسط خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این فروشگاه می توانید به وبسایت آن ها Sazkala.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 02154772 تماس بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین