ماجرای مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش

گروه حوادث الف،   3990810027 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعضای یک خانواده ۵ نفره ایرانی که قصد مهاجرت به بریتانیا را داشتند هنگام عبور از کانال مانش در آب‌های میان فرانسه و بریتانیا غرق شدند.

ماجرای مرگ خانواده ایرانی در کانال مانش

روزنامه ایران نوشت: اعضای یک خانواده ۵ نفره که قصد مهاجرت به بریتانیا را داشتند و با درخواست پناهندگی این کشور محل زندگی خود در روستای گلینه از توابع شهرستان سردشت آذربایجان غربی را ترک کرده‌ بودند هنگام عبور از کانال مانش در آب‌های میان فرانسه و بریتانیا غرق شدند. این در حالی است که کودک 15 ماهه این خانواده هنوز پیدا نشده است.
به گزارش یورونیوز، این حادثه روز سه‌شنبه ۶ آبان در حالی رخ داد که اعضای این خانواده یعنی رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، همسرش شیوا محمدپناهی ۳۵ ساله، آنیتا ایران‌نژاد ۹ساله، آرمین ایران‌نژاد ۶ ساله و آرتین ۱۵ ماهه سوار بر قایق به همراه چند پناهجوی دیگر در حال عبور از کانال مانش برای رفتن به بریتانیا بودند که قایق واژگون شد و در این حادثه رسول ایران‌نژاد غرق شد و همسر و ۲ فرزند خردسال آنها بر اثر ایست قلبی جان باختند، اما هنوز خبری از سرنوشت کودک ۱۵ ماهه آنها نیست.

۱۵ نفر دیگر از سرنشینان قایق که گفته می‌شود ایرانی بودند به بیمارستان منتقل شده‌اند و گمان می‌رود ۲ نفر دیگر نیز در دریا گم شده‌ باشند. بر اساس گزارش‌ها قایق حامل پناهجویان ظرفیت ۱۷ نفر را داشته اما قاچاقچیان ۲۷ نفر را در آن گنجانده بودند؛ از سوی دیگر اداره هواشناسی بریتانیا نیز از قبل درباره وضعیت بد هوا و باد‌های شدید در منطقه کانال مانش هشدار داده بود.

قایق غرق شده در حدود ۲ کیلومتری ساحل فرانسه به‌طور اتفاقی توسط یک قایق بادبانی در حال عبور در ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی شناسایی شد و موضوع بلافاصله به اطلاع مقام‌های فرانسوی رسید؛ در عملیات نجات و جست‌و‌جو ۴ فروند شناور فرانسوی، یک فروند بالگرد بلژیکی و یک قایق ماهیگیری فرانسوی شرکت داشتند اما زمانی که تیم‌های امداد و نجات رسیدند، قایق پناهجویان غرق شده بود.

رسول ایران‌نژاد کارگر ساختمانی و همسرش خانه‌دار بود اما به قصد مهاجرت از سردشت به ترکیه و از ترکیه به ایتالیا رفتند. آنها در ایتالیا ۲۰ روز قرنطینه شده و بعد به‌سمت فرانسه حرکت کردند و ۲۰ روز هم در جنگل‌های شمال فرانسه بودند آنها برای رفتن به انگلستان چند باری  با قطار اقدام کردند اما هر بار پلیس آنها را به کمپ بازگرداند تا اینکه شب آخر با یک فایل صوتی به خانواده شان پیام دادند که می‌خواهند سوار قایق شوند؛ قایقی که به مقصد نمی‌رسد.

یکی از دوستان این خانواده که در کمپ شمال فرانسه با آنها بوده، نوشته است «این خانواده ۸۰ میلیون تومان خرج کرده و به قاچاق‌بر داده‌اند، آنها تمام سرمایه‌شان را برای این کار گذاشتند.»

دادستان شهر دانکرک فرانسه تحقیقات درباره علت غرق شدن این کشتی را آغاز کرده است.این سازمان گفت ایجاد یک سیستم جدید که به پناهجویان اجازه می‌دهد از خارج از مرزهای خود به بریتانیا پناهنده شوند، می تواند به گذرگاه‌های دریایی ترسناک و پرخطر پایان دهد و از بروز فجایع این چنین جلوگیری کند.

کانال مانش، بین فرانسه و بریتانیا یکی از پررفت و آمدترین آبراه‌های جهان است و عبور از آن با شناورهای کوچک بخصوص در فصل زمستان و روزهایی که دریا طوفانی است، بسیار خطرناک است.

کمال حسین‌پور نماینده سردشت نیز در نامه‌ای از وزارت امور خارجه ایران درخواست کرده مقدمات پیگیری بازگرداندن اجساد به کشور را فراهم کند. وی درباره مهاجرت جوانان سردشت به رویداد۲۴ گفت: این موضوع از حدود ۵ ماه پیش در سردشت شروع شده است؛ تا جایی‌که تا کنون بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت کرده‌اند. بیشتر این مهاجران را مردان و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به‌صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۶۷۰۰۱۰:۲۹:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
سوال این است چرا انگلیس ؟ چرا مانش؟ فقط به خاطر اینکه زبانشان انگلیسی است ؟
ناشناس۱۶۶۶۹۷۴۱۳:۵۲:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
یعنی چی؟ بهتر بود میپرسیدیدچرا فرار از فقر و فلاکت؟ چرا مهاجرت؟ کی مسئول هست؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۶۷۰۴۱۱۴:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
سوال آن نیست! سوال این است که چرا برای مردان و زنان ایرانی در کشور خودشان فرصت زندگی کردن نیست؟؟ مگر این مردم چه گناه نابخشودنی کرده اند که اینگونه باید ..
علي۱۶۶۷۰۸۸۱۵:۳۱:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۱۰
توقع داشتي برن چين يا روسيه؟؟
ناشناس۱۶۶۷۲۶۳۱۸:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۱۰
یک قسمت از جواب شما اینه که کلیه هزینه های درمان در انگلیس از بدو تولد و در صورتی که شهروند انگلیس باشی رایگانه. بهتره بجای طعنه زدن یه خورده تحقیق کنیم.
ناشناس۱۶۶۶۷۵۳۱۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۱۰
باید مسئولین پاسخگوی مهاجرت مردم از کشور باشند چرا باید کاری بکنند که مردم حاضر باشند کشور و وطن و مردم خود را برای زندگی بهتر ترک کنند حتی با وجود خطرات اینچنینی ..
آریابان۱۶۶۶۷۸۷۱۱:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
هزینه درخواست نماینده سردشت برای بازگرداندن اجساد به کشور را که قطعا بسیار بیشتر از 100 میلیون تومان !!!!!! خواهد بود چه کسی خواهد پرداخت ؟!؟!؟!؟!؟ آیا خود آقای نماینده این پرداخت را تقبل خواهد کرد ؟!؟!؟!
ناشناس۱۶۶۶۸۶۶۱۲:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
وقتي فرزندان اغلب مسوولين اكثرا در انگليس،امريكا،كانادا وديگر كشورهاي اروپايي ساكن هستند حتما شرايط زندگي در آن كشورهاي خيلي بهتر است كه مردم با هزينه كردن تمام داراييهايشان وخطرات فراوان مسير مهاجرت همچنان دست از مهاجرت بر نميدارند ..
ناشناس۱۶۶۶۹۴۳۱۳:۲۹:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
سوال این جاست چرا مهاجرت چرا پناهند ه
ناشناس۱۶۶۶۹۹۴۱۴:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
نمیدونستن که مرگ در هر لحظه ای که باید به سراغشون میاد
ناشناس۱۶۶۷۶۵۱۰۷:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۱۱
فقط تو میدونی!
ناشناس۱۶۶۷۰۱۲۱۴:۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
چرا باید زندگی در ایران اینقدر طاقت فرسا باشد که به هر قیمتی حاضر به مهاجرت باشند چرا؟
ناشناس۱۶۶۷۰۵۵۱۴:۵۸:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۱۰
بالا برید پایین بیاید، خودکرده را تدبیر نیست
نقی۱۶۶۸۶۶۸۱۹:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۱
این خانواده سعی کردند در ایران با کولبری یک زندگی سلحشورانه داشته باشند ولی نتوانستند ادامه دهند. لذا جای آنها دیگر در ایران نبود. روحشان شاد
ناشناس۱۶۶۷۲۳۶۱۷:۴۳:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۱۰
عجب سوالی پرسیدی فکر کردیم ناراحت شدی چند انسان مردن نه اینکه ..
ناشناس۱۶۶۷۲۴۲۱۷:۴۹:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
حالا لااقل جنازه هایشان را ببرند انگلیس دفن کنند روحشان شاد بشه
ناشناس۱۶۶۷۵۰۸۲۳:۳۵:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
اینم نماینده می خواد ..می گه بازارچه مرزی درست کنید که کلی فساد توش است بجاش مراکز تولیدی درست کنید اگر نمی شود به خانواده های اینگونه مناطق یارانه بیشتری داده شود که در محل تولد خود بمانند خیلی از کشورها دارند اینکار را می کنند هزینه اش از هزینه های بعدی که باید بشود کمتر است کل یارانه معیشتی که دولت به همه مردم می دهد به اندازه 20 روز هزینه دولت است به اندازه هزینه چند روز دیگه هم خرج کسانی کنید که در اینگونه مناطق زندگی می کنند بعدش هم کسی که نزدیک یک میلیارد می دهد به قاچاقچی همین پول را اینجا هزینه کند یک زندگی متوسط خوبی خواهد داشت یک مقدار مشکل فرهنگی هم است که خیال می کنن آنجا چه خبر است یک دستهایی هم تو کاره که مردم آنجا را کوچ بدن
ناشناس۱۶۶۷۵۲۰۲۳:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
لطفا به قضاوت زندگی دیگران نپردازید مشخصه که از روی فقر و ناچاری رفته بهر حال امیدوارم کشورم به جایی برسه که مردمش فقر رو تجربه نکنن .
ناشناس۱۶۶۷۶۲۴۰۶:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۱۱
جالبه مسوولین ما میگن کشور گل و بلبله همه دنیا دارن ورشکست میشن واسم سواله چرا کسی از اونور نمیاد ایران پناهنده بشه؟
رامین۱۶۶۷۸۳۰۱۰:۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۱۱
آدم .. هم خودش رو به کشتن داد و هم بچه ها رو. جهل بشر تمامی نداره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین