دفاع علی مطهری از چرخاندن اراذل و مجرمان در خیابان

  3990730052 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره دهم می‌گوید: لاتی که احساس می‌کند بعد از ارتکاب یک جنایت به راحتی از زندان آزاد می‌شود طبعاً جری و سرکش می‌شود و نفس‌کش می‌طلبد. اقدام اخیر نیروی انتظامی مبنی بر خیابان‌گردانی اراذل آثار خوبی داشت.

دفاع علی مطهری از چرخاندن اراذل و مجرمان در خیابان

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم، به مناسبت هفته نیروی انتظامی یادداشتی را با عنوان «نیروی انتظامی و اقتدار» در روزنامه شرق منتشر کرد که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

** در هفته نیروی انتظامی بجاست که یک ارزیابی اجمالی از عملکرد این نیرو داشته باشیم. از کاستی‌های نیروی انتظامی و پلیس ما این است که اقتدار کافی ندارد. رفتار پلیس در کشورهای غربی خصوصا آمریکا بسیار خشن است. روشن است که آن رفتار مورد تأیید ما نیست. اما دقت و ریزبینی در رفتار پلیس خودمان هم نشان می‌دهد که این رفتار نیز ایده‌آل و پذیرفته نیست. عرض اندام‌ها و عربده‌کشی‌های لات‌ها و اراذل همیشه در وقتی است که احساس می‌کنند پلیس اقتدار لازم را ندارد.

** لاتی که احساس می‌کند بعد از ارتکاب یک جنایت به راحتی از زندان آزاد می‌شود طبعاً جری و سرکش می‌شود و نفس‌کش می‌طلبد. اقدام اخیر نیروی انتظامی مبنی بر خیابان‌گردانی اراذل مجرم آثار خوبی داشت، گرچه کتک زدن ضمنی آن قانونی نبود زیرا مجازات آنها همان است که دادگاه تعیین کرده است نه بیشتر. 

** نگاهی به عملکرد پلیس راهور نیز نشان می‌دهد که نیروی انتظامی ما از اقتدار کافی برخوردار نیست. مثلاً هنوز راننده و عابر پیاده به وظایف خود آشنا نیستند. هنوز اکثر رانندگان ما نمی‌دانند که وقتی عابر روی خطر عابر پیاده است باید سرعت خود را کم کنند و با فاصله چند متری از عابر بایستند نه اینکه سرعت خود را زیاد کنند که مبادا عابر عبور کند و اگر هم می‌ایستند به گونه‌ای بایستند که سپر خودروی آنها مماس بر لباس عابر شود. بسیاری از عابران نیز حق تقدم خودرو را زمانی که چراغ عابر قرمز است رعایت نمی‌کنند. وظیفه کیست که این عادت را اصلاح کند؟ آیا جز وظیفه پلیس است؟ پلیس یکی از مربیان جامعه است. باید طی یک برنامه دو ساله مسئله راننده و عابر را حل کند همان طور که مسئله کمربند ایمنی را حل کرد.

** متأسفانه چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، دولت‌ها به فکر اصلاح این‌گونه امور نبوده‌اند در حالی که در کشورهای توسعه یافته به شدت به این امور اهمیت می‌دهند چون با نظمی که به وجود می‌آید سایر امور جامعه نیر بهتر انجام می‌شود و از صدمات و تلفات انسانی که موجب هزینه‌های هنگفت است جلوگیری می‌شود. وزارت کشور و شهرداری‌ها که مسئول مستقیم این امر هستند اراده‌ای برای رفع این کاستی ندارند. جالب است که اساساً خط کشی محلهای عبور عابر پیاده در اکثر موارد به سختی قابل رؤیت است و برای راننده و عابر چندان مشخص نیست، یعنی پلیس و شهرداریها و وزارت کشور اصلاً چند سالی است به این مهم توجه ندارند و مجلس و شوراهای شهر هم بی‌تفاوت‌اند.

** خوشبختانه حدود دو ماه پیش سرهنگ هادیان، رئیس پلیس راهور کشور در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهیم به موضوع عابر پیاده و راننده سامان بدهیم ولی هنوز اثری از آن ندیده‌ایم.

** نکته دیگری که قابل ذکر است مسئله شیشه‌های دودی خودروهاست. تعداد قابل توجهی از خودروها شیشه‌های دودی با درصد بالا دارند به طوری که داخل خودرو دیده نمی‌شود و چه جنایتهایی که به این وسیله انجام شده است! پلیس می‌گوید شیشه دودی مثلاً بالای بیست درصد ممنوع است، ولی عملاً مانع نمی‌شود. اینهاست که اقتدار پلیس را کاهش می‌دهد. همین طور است نوع رفتار پلیس با موتورسواران خاطی که در پیش روی پلیس از چراغ قرمز عبور می‌کنند یا ورود ممنوع می‌روند و یا در پیاده‌رو می‌روند. 

دیدگاه کاربران

صمصام۱۶۵۲۹۰۵۱۱:۵۱:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۳۰
در خصوص نظر اقای مطهری چند نکته وجود دارد که باید گفته شود جناب مطهری این جوانی که شما او را لات مینامید از شکم مادر لات دنیا نیامده است بلکه به خاطر کوتاهی و بی مسئولیتی نهادهای متولی امر آموزش وفرهنگ لات شده است . اگر در ساختار مدیریتی کشورما ..قدرتی وجود داشت تا از نهادها و مسئولان متولی امور جوانان حساب کشی بکند شما اینگونه اظهار نظر نمیکردید با تفکر شما ظاهرا همه کارشان را به نحو احسن انجام داده اند : پلیس با بگیر و ببند و غل و زنجیر کردن و خیابان گردانی این لات ها وظیفه اش را انجام داده است قوه قضاییه با تشکیل پرونده و انتقال این جوانها به زندان نیز کارش را به نحو احسن انجام داده است منم با خواندن این خبر کامنت میگذارم :دمت گرم نیروی انتظامی حال کردیم ..اینها باید اعدام شوند و عبرت لاتهای دیگر شوند گور بابای این لات ..چشمش کور میخواست لات نشود !
الف ر۱۶۵۲۹۳۸۱۲:۲۰:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۳۰
باید این مجرمین را به شدید ترین وضع موجو د مجازات کرد اینها مشمول قاعده حقوق بشر نمیشن فقط هم نوعانشان از آنها دفاع میکنند
ناشناس۱۶۵۲۹۷۷۱۲:۵۲:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۳۰
لطف کنید دستور بدهید .. اختلاس گران در رده بالای مملکتی هستند راهم بگردانند تا مردم باور کنند که قانون بر همه یکسان هست این وقت هست که هم به قانون احترام می گذارند وهم عوامل اجرای قانون
ناشناس۱۶۵۲۹۸۳۱۲:۵۵:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
ايکاش طبری و دوستا ی فاسدش هم چرخونده ميشدن
ناشناس۱۶۵۳۰۰۲۱۳:۱۲:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۳۰
و لاتی هم که جلوی مردم گردانده شد وقتی آزاد شد انتقامش را از مردم می گیرد
ناشناس۱۶۵۳۰۲۵۱۳:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۳۰
..چي شده نظراتت با وقتي كه نماينده بودي 180 درجه تغيير كرده. نكنه به انتخابات نزديك ميشويم.
ناشناس۱۶۵۳۰۶۸۱۴:۰۱:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۳۰
موافقم.
کریم۱۶۵۳۲۵۲۱۶:۲۸:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
اگر خیابان گردی اراذل و اوباش مفیده، صد در صد خیابان گردانی مفسدان اقتصادی و کسانی که پشت پرده آنهمه غارت و چپاول اموال ملی هستند هم صد درصد درست خواهد بود. شک نداشته باشید که یکی از عوامل رشد بیش از حد گروه اراذل واوباش، همین نابسامانی های اقتصادی ناشی از بی کفایتی دولتها و اختلاس ها و غارتگری هاست. پس تخریب چهره مفسدین اقتصادی خیلی واجب تر از اراذل واوباش است. مسئله اینجاست که هزار هزار میلیاردی دزدی میکنند ودر اصل جنایتکار هستند..
ناشناس۱۶۵۳۳۰۶۱۷:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۳۰
جناب دکتر عزیز. اینکه این کار آثار خوبی دارد درست . بحث اینه که اوباش گردانی قانونی نیست
ناشناس۱۶۵۳۳۵۲۱۸:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
اين .. ها رو بايد بي آبرو هم كرد چون خيلي پست هستند بايد تمام ايران بتابونندشون
ناشناس۱۶۵۳۵۶۰۲۱:۵۹:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
باارذل واوباش باید طوری رفتار کرد که دیگر هوس لات بازی نکنند در هفته یک روز به آنها غذا بدهند باید از زندان بترسند نه اینکه زندان برایشان هتل باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین