مخاطبان در انتظار پخش خندوانه، دورهمی و عصرجدید

گروه فرهنگی الف،   3990729032

تنها يك روز از ماه مهر باقی مانده و وارد ماه ربيع الاول شده ايم، بنا به قرار و قول‌های قبلی با پایان ماه صفر قرار است تا برنامه‌های گفتگو محور و شاد راهی تلویزیون شوند، طبیعتا در شرایط فعلی بیماری کرونا و اصرار بر خانه نشینی و قرنطینه خانگی این برنامه‌ها می‌توانند به خوبی باعث سرگرمی مخاطبان شوند.

مخاطبان در انتظار پخش خندوانه، دورهمی و عصرجدید

به گزارش میزان، برنامه‌های گفت‌وگو محور همواره یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی محسوب می‌شوند، به خصوص وقتی گفت‌وگو میان چهره‌های مطرح و شناخته شده سینما، ورزش و یا سایر رشته‌ها رخ می‌دهد.

این نوع از برنامه در ابتدا مختص به اعیاد و مناسبت‌های خاص در تلویزیون بنا شدند، اعیادی همچون عید نوروز و عید سعید فطر که همزمان با آن تمامی شبکه‌ها به اجرای برنامه‌های گفت‌وگو محور مشغول بودند، اما طی سال‌های گذشته این شکل از برنامه‌ها روند تازه‌ای پیدا کردند.

پیشتر این شیوه از برنامه‌های گفت‌وگو محور در استودیو و تنها با حضور مجری و میهمان صورت می‌گرفت، اما طی سال‌های گذشته حضور تماشاگران در سالن یا همان استودیو برنامه و ایجاد برنامه‌های جنبی شاد و بعضا متنوع باعث شده تا آثاری همچون «خندوانه» و «دورهمی» از مخاطبان زیادی بهره‌مند شوند.

از سویی رقابت در میان برنامه سازان به نوعی پیش رفت که تنوع دادن به برنامه اولویت قرار گرفت و به فرض مثال «احسان علیخانی» که پیشتر برنامه گفت‌وگو محور «ماه عسل» را در کارنامه داشت به ساخت مجموعه‌ای به نام «عصر جدید» با محوریت استعدادیابی وارد شد.

نوع دیگری از برنامه‌های گفت‌وگو محور یا همان تاک شو به برنامه‌هایی با حضور افراد سرشناس غیر هنری و ورزشی ختم می‌شد، برنامه‌هایی مانند «حالا خورشید» که آن هم به واسطه سوژه‌های روز و بکر مخاطبان زیادی داشت.

به طور کلی آثاری این چنینی طی سال‌های گذشته مخاطبان فراوانی داشته اند، اما بعد از شیوع بیماری کرونا همه چیز برای روز‌های رویایی برنامه سازان تیره و تار شد، مشکلات ساخت و تولید از یک سو و نبود تماشاگر در سالن اجرا به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از سویی دیگر باعث شده تا اکثریت این برنامه‌ها متوقف شوند.

هرچند بسیاری از برنامه‌ها به پخش قسمت‌های ضبط شده تا اواسط تابستان بسنده کردند و میهمان خانه‌های مردم بودند، اما در بخش تولید مشکلات فراوانی داشتند و به همین واسطه در میانه‌های راه پخش آن‌ها نیز متوقف شد.

چالش بازگشت پرمخاطب‌های تلویزیون در ایام کرونا/مخاطبان در انتظار پخش خندوانه، دورهمی و عصر جدید

***«عصر جدید»

برنامه تلویزیونی «عصر جدید» که مراحل اولیه خود را پشت سر گذاشته بود نزدیک به مرحله نیمه نهایی متوقف شد، البته احسان علیخانی بار‌ها تلاش خود را کرد و از پخش جدید مرحله‌های مختلف خبر داد و در زمان‌های مختلف برخی از بخش های برنامه عصر جدید را با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا ساخت و به آنتن رساند اما در آخرین بخش‌های این مرحله باز هم با مشکل افزایش تعداد مبتلایان و محدویت‌ها مواجه شد و پیش تر که از پخش بخش‌های جدید در آبان ماه خبر داده بود، اما با وجود نزدیک شدن به این ماه هنوز هیچ خبری از پخش این مجموعه تلویزیونی به گوش نمی‌رسد.

چالش بازگشت پرمخاطب‌های تلویزیون در ایام کرونا/مخاطبان در انتظار پخش خندوانه، دورهمی و عصر جدید

***«دورهمی»

«مهران مدیری» هم بنا به دلایلی همچون کسالت ساخت قسمت‌های پایانی آخرین فصل «دورهمی» را متوقف کرد و هنوز بعد از گذشت ماه‌ها خبری از ساخت و یا پخش قسمت‌های جدید این برنامه نیست. هرچند حرف هايى مبنی بر پخش پاییزه این برنامه و بعد از ماه صفر شده است، اما هنوز هیچ اخباری به صورت رسمی تایید نشده است. مدیری هم به تازگی جذب فیلم سینمایی «خائن کشی» شده تا نشان دهد فعلا برنامه‌ای برای ساخت دورهمی ندارد.

چالش بازگشت پرمخاطب‌های تلویزیون در ایام کرونا/مخاطبان در انتظار پخش خندوانه، دورهمی و عصر جدید

***«خندوانه»

«خندوانه» اما دورترین گزینه برای پخش در پاییز امسال است، رامبد جوان كه بعد از لغو و اعلام انتقال برنامه اينستاگرامى خود به برنامه «خندوانه» قول ساخت این برنامه پرمخاطب رو در حوالی آبان ماه امسال داده بود اما با نزدیک شدن به آبان ماه رامبد جوان  اين روزها بیشترین دغدغه خود را در سینما بنا نهاده و این روزها مشغول ساخت سریال خود در شبکه نمایش خانگی است و بعید به نظر می‌آید كه به این زودی ها برای ساخت فصل تازه خندوانه اقدام کند. 

چالش بازگشت پرمخاطب‌های تلویزیون در ایام کرونا/مخاطبان در انتظار پخش خندوانه، دورهمی و عصر جدید

***«بمب» بعد از حالا خورشید 

رضا رشیدپور هم بعد از ماه‌ها وقفه دوباره و این بار با برنامه تلویزیونی «بمب» راهی تلویزیون خواهد شد، اتفاقی که شاید با توجه به کم حجم بودن حاضران در استودیو و نوع برنامه‌های رشیدپور که اصولا بدون حضور تماشاچی ساخته می‌شود بتواند با شرایط بهتری به تولید و پخش برسد.

با این وجود انگار تمامی برنامه سازان بیش از هر چیز در انتظار کاهش شیوع کرونا هستند، طبیعت برنامه‌هایی همچون «خندوانه»، «دورهمی» و «عصر جدید» به حضور مخاطبانشان در استودیو است، این برنامه‌ها گرمی اجرای خود را در حضور تماشاگرانشان می‌دادند، هرچند نمونه‌های خارجی در این ایام هم با روش‌های آنلاین به راهشان ادامه داده اند، اما فعلا این روش‌ها در میان برنامه سازان داخلی رواج پیدا نکرده است.

تنها يك روز از ماه مهر باقی مانده و بنا بر قول‌ قرارهای قبلی با پایان ماه صفر قرار است تا برنامه‌های گفت‌وگو محور و شاد راهی تلویزیون شوند، طبیعتا در شرایط فعلی بیماری کرونا و اصرار بر خانه نشینی و قرنطینه خانگی وجود این برنامه‌ها می‌تواند به خوبی باعث سرگرمی مخاطبان شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین