مراحل اجرای تشریفات عروسی و خدمات مجالس

گزارش بازرگانی،   3990705041

یک مراسم عروسی نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است که معمولا مجموعه های تشریفات عروسی و خدمات مجلاس این کار را بر عهده دارند. ابتدا باید بدانید که تشریفات مجالس شامل چه خدمات و مواردی می گردد که از آن بی خبر بودید. برای اینکه به این مورد مهم بپردازید باید ابتدا انتظارات خود از مراسم را یاد داشت کنید.

یادداشت برداری از خدمات مجالس مورد نیاز

یادداشت برداری امری مرسوم در برپایی جشن عروسی و سایر جشن هاست . شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما تقریبا همه این کار را ناخود آگاه انجام میدهند! درست حدس زدید! نوشتن لیست مهمانان و افرادی که میخواهید دعوت کنید هم یک نوع یاد داشت برداری برای مجالس است. قلم و کاغذ را بردارید و جزئیات را یادداشت کنید. شما میتوانید برای تمام مراحل برنامه ریزی کنید.

برای درک بهتر مراحل اجرای تشریفات ، ما یک مراسم عروسی معمولی را مد نظر میگیریم.

همانطور که در بالا گفته شد اولین کار مشخص کردن تعداد مهمانان است که دعوت می شوند. البته همیشه باید در نظر بگیرید که این تعداد میتواند درصدی کم تر یا بیشتر شود. مثلا فامیل های عروس یا داماد کسی را همراه خود بیاورند و تعداد بیشتر از تصور شما شود ؛ و یا تعدادی از مهمانان به هر دلیلی نخواهند یا نتوانند که به مراسم عروسی شما بیایند.

خوشبختانه تالار ها همیشه مقداری اضافه تر از نیاز مشتری خدمات را آماده میکنند که خدای ناکرده آبروی میزبان بابت کمی ها و کسری ها از میان نرود.

اجرای مراسم عروسی و تشریفات در یک باغ عروسی مناسب

بعد از مشخص شدن تعداد مهمانان نوبت به انتخاب محل برگزاری جشن است. در گذشته بیشتر مراسمات عروسی در منزل داماد یا عروس (بسته به فرهنگ قومیت های مختلف) برگزار می شد . اما مشکلات و مصائب برگزاری جشنهای بزرگ در خانه ها و کوچک شدن اندازه های خانه ها در شهر ها باعث شد که تالار ها ی عروسی و بعد از آن باغ ها و باغ عروسی و ... محل مناسبی برای این منظور باشند.

استفاده از اسپیس فریم در ورودی و طراحی باغ باعث زیبایی بیشتر مراسم شما می شود و مجموعه های ارائه دهنده تشریفات با در بر داشتن امکانات و تجهیزات مناسب دیزاین متتفاوت و مناسبی برای شما به همراه خواهند داشت.

باغ تالارهای عروسی ظرفیت های گوناگونی دارند و بسیاری از تالار ها و باغ عروسی دارای محدودت های حداقل نفرات هستند. پس اگر تعداد مهمانان شما کمتر یا بیشتر از حد معمول است حتما باید با یک کارشناس تشریفات عروسی و خدمات مجالس مشورت کنید. آنها می توانند باغ عروسی ایده آل متناسب با نیازهای شما

انتخاب نوع پذیرایی در تشریفات عروسی

نوع پذیرایی یکی از مهمترین انتخاب ها برای هر مراسمی است. مهمترین فاکتور برای این انتخاب ، بودجه مالی و همچنین نگاه اعتقادیست. انتخاب پذیرایی سلف سرویس و درجه یک میتواند جذاب و خاص و لاکچری باشد که البته برخی برای بهتر جلو کردن در میان آشنایان این انتخاب را انجام مدهند. در نهایت با توجه به میزان بودجه شما باید یکی از انواع پذیرایی را انتخاب کنید.

برای این کار نیز میتوانید با یک مدیر خوب و با تجربه در خدمات مجالس و تشریفات عروسی مشورت نمایید.

مراسم عقد خوب و لاکچری در سالن عقد

ممکن است شما پیش از مراسم عروسی خوبب مراسم عقدی داشته باشید و بخواهید در یک سالن عقد مراسم خود را برگزار نمایید که امروزه سالن های عقد زیادی با امکانات و دزاین جدید و مجلل امکان برگزاری مراسم عقد شما را دارند.

اجرای برنامه های سرگرم کننده و نوع موزیک

انتخاب دی جی و شومن میتواند به خودی خود جذاب باشد. اگر برای موزیک ایده ای دارید آن را یادداشت کنید. البته تالار معمولا افرادی را برای انجام اینگونه خدمات دارند ولی اگر شما هم کسی را میشناسید حتما با او برای اجرای مراسم تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید. البته در صورتی که می خواهید این کار را به تالار بسپارید حتما قبل از شب مراسم کار شومن و دیجی را در مراسم های عروسی دیگر بررسی کنید. این مورد میتواند در صورت عدم دقت کافی شب عروسی شما را به شبی رقت انگیز تبدیل کند! انتخاب بهترین تشریفات عروسی می تواند مشاوره خوبی به شما برای یک مراسم ایده آل بدهد.

خرید لباس و اکسسوری عروسی

بعد از همه هماهنگی ها لازم است که لباسی مناسب انتخاب کنید. برای این کار که برای عروس و داماد هر کدام جدا گانه است باید توجه کنید که چه نوع لباسی را میخواهید انتخاب کنید. یادداشت برداری در این مورد هم میتواند به باز تر شده ذهن شما کمک کند.

انتخاب ماشین عروس ، گل زدن ماشین عروس ، دسته گل عروس و ... هم همگی از مواردی هستند که در یک عروسی معمولی باید برای آنها برنامه ریزی کنید.

به طور کلی این انتخاب های بین جزئیات مختلف هستند که باعث بهتر شده یا بر عکس ، بد تر شدن یک مراسم عروسی می شود. از آنجا که هیچ کس دوست ندارد شب عروسی اش که ب هیادماندنی ترین شب زندگی هر فردی است ، خراب شود و یا با نا هماهنگی ها و اشتباه های رایج در مهمانی ها مواجه شود، پس بهتر است در این مساله هم کار را به کاردان بسپاریم! مشورت با متخصصان در هر حوزه ای حداقل باعث باز تر شدن ذهن و آگاهی از موارد و مشکلات پنهان در کار می شود. از آنجایی که هر مراسمی دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد انتخاب تشریفات مجالس را باید به مدیری با سلیقه بسپاریم.

با امید بهروزی در برگزاری مراسم عروسی

تالارکده مرجع تالارهای پذیرایی | www.talarkadeh.com

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین