عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شدند

گروه سیاسی الف،   3990616123 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از شناسایی عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط دستگاه‌های امنیتی خبر داد.

عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به حادثه نطنز گفت: این حادثه جنبه خرابکاری دارد و البته سازمان‌های امنیتی ما باید دقیق موضوع را بررسی کنند.

او افزود: قرار بر این بود که این سازمان‌ها نسبت به حادثه نطنز اظهار نظر کنند، تحقیقات آنها ادامه دارد و تا جایی که اطلاع داریم، عوامل را کشف کرده‌اند، دلایل را می‌دانند و اشراف کامل به این موضوع دارند.

کمالوندی تصریح کرد: ما جزییات دقیق را نمی‌دانیم، اما تا اندازه‌ای به ما گفته اند، چون موضوع در دست پیگیری و بررسی است نمی‌توانیم بیشتر در رابطه با آن صحبت کنیم.

او افزود: هدف آن‌ها ضربه زدن به ما در تولید مواد غنى شده است، ولى نتوانستند به هدف خود برسند، لذا ما یک سالن دیگر به هم به تجهیزات خود اضافه مى کنیم، اکنون تولید ما صدمه اى ندیده و تلاش مذبوحانه آن‌ها، ما را متوقف نکرده است.

کمالوندى با تشبیه کردن صحنه فعلی به صحنه جنگ گفت: ممکن است در این صحنه ضربه اى بخوریم ولى این صحنه انگیزه ما براى دفاع و کار را بیشتر کرده است.

سخنگوى سازمان انرژى اتمى با اشاره به اینکه آژانس تحت فشار است، گفت: فشار سیاسى واقعیتى بر سازمان‌هاست آقاى گروسى گفت که فشار هست ولى تلاش مى کند حرفه اى عمل کند.

سخنگوی سازمان انرژى اتمى در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ضرورت استفاده از انرژى هسته‌اى گفت: انرژى هسته‌اى در حوزه‌هاى مختلف بهداشت، صنعت و کشاورزى جایگاه مهمى دارد و هر کشورى نمى تواند از آن برخوردار شود، کشورى که داراى این صنعت است، یکى از مولفه‌هاى قدرت یعنى مولفه اقتدار را در اختیار دارد.

او افزود: حدود ١٦ درصد برق دنیا اتمى است و در کشورهاى پیشرفته این میزان بیشتر است، در کشور ما حدود ٢/٢ درصد برق اتمى است، فاصله زیادى تا متوسط جهانى داریم، خوشبختانه به غیر از بوشهر در حال راه اندازى ٢ نیروگاه دیگر هستیم.

کمالوندى تصریح کرد: براى مبارزه با مسائل آب و هوایى، کاهش آلودگى و کاهش دى اکسید کربن در کشورى ماننند ما که با آلودگى هوا مواجه هستیم، انرژى هسته‌اى اهمیت زیادى دارد.

اروپا باید سعى کند سیاست مستقل ترى اتخاذ کند

سخنگوى سازمان انرژى اتمى با اشاره به گام هاى کاهش تعهدات برجامى کشورمان در مقابل بدعهدى اروپایى‌ها گفت: در گام پنجم اعلام کردیم دیگر هیچ تعهدى را به لحاظ فنى نمى‌پذیریم و هر محدودیتى که پذیرفته بودیم را کنار گذاشتیم، در گزارش اخیر آژانش مشخص است که ایران اکنون بالاى ٣ هزار کیلو مواد غنى شده دارد.

او با اشاره به موضع گیرى اخیر اروپا در شوراى امنیت افزود: اروپایى‌ها اولین بار است که مواضع شان در شوراى حکام با آمریکا متفاوت است، اروپا باید سعى کند سیاست مستقل ترى اتخاذ کند، البته سیاست هاى غلط آمریکا بیشتر اتحادیه اروپا رو به سمت استقلال مى برد.

کمالوندى در پاسخ به اینکه آیا آمریکا یک طرفه مى تواند مکانیسم ماشه را فعال کند، گفت: آمریکایى‌ها از برجام خارج شده اند، لذا نمى شود خارج از این معاهده از مزایاى آن استفاده کرد، واشنگتن تلاش مى کنند با ایجاد نگرانى در دنیا، شوراى امنیت را دست خوش اختلافات کند تا بتوانند از محل این اختلافات چیزى به دست بیاورند.

سخنگوى سازمان انرژى اتمى ادامه داد: افول سیاسى آمریکا کاملا مشخص است و تعادل در دنیا به نحوى به هم خورده است که به نفع جمهورى اسلامى ایران و به ضرر واشنگتن است البته سیاست و تصمیم غلط آمریکا در این زمینه بى تاثیر نبوده است.

او با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللى انرژى اتمى به ایران و درخواست آژانس از بازدید از دو نیروگاه ایران، گفت: درخواست‌ها و سوالات آژانس باید در چارچوب خاصى مطرح شود، متاسفانه در طول ٢ سال گذشته رژیم صهیونیستى با کمک آمریکا تلاش کرده اند که در شوراى حکام جو را علیه ایران به هم بزنند، اما ایران هم در سفر آقاى گروسى بسیار خردمندانه با این درخواست برخورد کرد و با ارائه مقاله‌ها و استدلال هاى حقوقى که چرا ایران نباید به این سوالات پاسخ بدهد او را قانع کرد.

جمهورى اسلامى ایران چیزى براى پنهان کردن ندارد/ بازید محل دوم مورد درخواست آژانس در ماه سپتامبر انجام مى‌شود

کمالوندى ادامه داد: جمهورى اسلامى ایران چیزى براى پنهان کردن ندارد، لذا اجازه دسترسى به نیروگاه مورد درخواست آژانس را به آن داد، چراکه ادامه این موضوع و اجازه ندادن به آژانس به نفع آمریکا بود، ایران نشان داد توانمندى دیپلماتیک و حقوقى بالایى دارد، وزارت امور خارجه هم نقش زیادى در این موضوع دارد.

سخنگوى سازمان انرژى اتمى با اشاره به زمان بازرسى آژانس از یک نیروگاه دیگر ایران، تصریح کرد: این مسائل محرمانه است ولى بازید محل دوم مورد درخواست آژانس در اواخر ماه سپتامبر انجام مى‌شود.

دیدگاه کاربران

جاسوس۱۵۸۶۹۰۱۱۶:۴۴:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
نوش دارو بعد مرگ سهراب دانشمندان ترور میشن سایت نطنز میترکه تازه بعدش عوامل که شدن مهره سوخته شناسایی میشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین