راهنمای ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری در سال ۱۳۹۹

گزارش بازرگانی،   3990615009

شروع یک کسب و کار با ثبت شرکت

امروزه بسیاری از افراد برای توسعه و سازمان دهی فعالیت های خود اقدام به ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری مد نظر خود می کنند. در ثبت شرکت همانند دیگر کارهای اداری حاوی روندی مرحله ایی است که بر اساس قوانین و اصول خاص خود پیش می رود.

امروزه می توان به آسانی با استفاده از اینترنت به سامانه ی ثبت شرکت ها وارد شد و مراجل ثبت شرکت را پی نمود اما راحت تر از آن می توان این پروسه ی قانونی را به موسسات ثبت شرکت واگذار نمود تا در کمترین زمان شرکت شما را به ثبت می‌رسانند. هنگامی که شما شرکت مورد نظر خود را ثبت می کنید با این کار تمامی فعالیت های شرکت و فعالیت هایی نظیر فعالیت‌های اجرایی ، حقوقی و مالی شرکت جنبه قانونی پیدا می کنند و قابل پیگیری می باشند که درنتیجه باعث می شود متقاضیان و مشتریان اعتماد و اطمینان بالاتری را نسبت به برند شما و خدمات شما داشته باشند.

همچنین هنگامی که شرکت خود را به ثبت می رسانید می توانید در مزایده ها و مناقصات شرکتی شرکت کرده و سود بسیار مناسبی را از این طریق بدست بیاورید و از طریق ایجاد قرارداد های کلان با سرمایه گذاران بزرگ سود مالی مناسبی را برای شرکت خود بدست بیاورید که درنتیجه این امکان برای شرکت به وجود می آید تا به خوبی رشد و پیشرفت نماید و در سطح ملی و همچنین سطح بین المللی شناخته شود.

هر فردی با توجه به نوع فعالیتی که قصد انجامش را در شرکت خود دارد و همچنین اهدافی که برای تاسیس شرکت مدنظر دارد (کوتاه مدت و بلند مدت) می بایست به اصول و قوانین ثبت شرکت آگاهی داشته باشد.
انتخاب کردن این نوع شرکت ها تنها بسته به نوع فعالیت افراد، نوع آینده نگری ، اهداف و تعداد نفرات شرکا دارد. از انواع شرکت ها می توان به شرکت های سهامی خاص ، مسئولیت محدود ، تعاونی ، تضامنی ، سهامی عام ، موسسه غیرتجاری ، تاسیس نمایندگی خارجی و  شرکت دانش بنیان اشاره کرد که شرکت های سهامی خاص و شرکت های مسئولیت محدود از پرطرفدارترین و متداول ترین انواع ثبت شرکت در تهران به حساب می آیند به طوری که بیش از ۹۸% شرکت های ثبت شده در ایران را تشکیل می دهند.

 

ثبت برند و علامت تجاری

آیا تا بحال دیده اید که یک شرکت مطرح برای خود برندی نداشته باشد؟ و اقدام به ثبت برند خود نکرده باشد؟ مسلما پاسختان خیر است ، اما چرا ثبت برند تا این اندازه مهم است ؟ درواقع برند ، نام و یا علامت تجاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن استفاده می کند به عبارت دیگر یک شرکت با برند خود به متقاضیان معرفی می شود.

هر شرکت بعد از اینکه پروسه ی ثبت خود را به اتمام رساند و ثبت شد برای شروع تبلیغات و معرفی خود اقدام به ثبت برند می کند که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات ، این فرآیند صورت می پذیرد.

هنگامی که یک شرکت برند خود را ثبت می کند از اینکه دیگران از نام ، تجارب و شهرت آن سو استفاده کنند جلوگیری می کند.

در صورت نیاز به ثبت برند در تهران و یا سایر شهر ها روال کاری یکسان می باشد و تفاوتی در روند و اجرای آن ندارد ، همچنین کلیه برند ها و علائم تجاری در اداره مالکیت معنوی در تهران به ثبت می رسد

برند همانند یک ویترین می باشد و در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد در واقع با داشتن یک برند و یا علامت تجاری مناسب و زیبا ، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل خواهند شد و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می گردد.



مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در کرج

جهت ثبت برند در کرج به یک سری مدارک نیاز هست. اما قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم که ثبت برند در کرج هم برای شخص حقیقی و هم حقوقی انجام پذیر است

ثبت برند برای اشخاص حقیقی

کپی شناسنامه و کارت ملی

برای اشخاص حقیقی که می خواهند ثبت علامت خود را انجام دهند حتما کارت بازرگانی و یا عضویت اتاق بازرگانی مورد نیاز است و می بایست کپی کارت بازرگانی ارائه شود.

مجوز فعالیت برای اشخاص حقیقی مورد نیاز است. این مجوز می تواند پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس و یا هرگونه اوراق ثبت شده ای از ارگان های دولتی باشد.

ثبت برند برای اشخاص حقوقی

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر شرکت

کپی از روزنامه تاسیس شرکت و هم چنین تغییرات مربوط به شرکت. یکی از نکات مهم در این رابطه این مساله است که نباید از آخرین تغییرات مربوط به اطلاعات و فعالیت های شرکت بیشتر از دو سال گذشته باشد.

در صورتی که از حروف لاتین برای ثبت برند خود استفاده می کنید ، حتما ارائه کارت بازرگانی الزامی است ، اما اگر از حروف لاتین استفاده نمی کنید ارائه کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی جهت ثبت علامت تجاری در کرج الزامی نیست.

 

راهنمای ثبت شرکت در کرج

جمعیت بالا در شهرکرج و مهاجرت روز افزون ازسایر شهرها به آن باعث شده است که کسب کارهای متفاوت در این شهر شروع به فعالیت کنند و افراد تمایل به ثبت شرکت در کرج برای راه اندازی کسب و کار خود کرده اند.

افراد مقیم در کرج به علت صنعتی بود و موقعیت مناسب جغرافیایی و به علت نزدیک بود به استان تهران تقاضای بسیاربرای ثبت شرکت در کرج دارند و این مورد باعث رشد روز افزون مشاغل شده است. اما این نکته را باید مورد اهمیت قراردهیم که فقط با ثبت شرکت و دریافت اوراق آن این موضوع به پایان نمیرسد و در آینده به موارد دیگر چون اخذ کد مالیاتی و دریافت دفاتر پلمپ و همچنین ارائه گزارش های مالی نیز باید رسیدگی کرد.

شرایط ثبت شرکت در کرج

1- حداقل 2 (که به سن قانونی رسیده باشند) یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل‌شده باشد و هرکدام از شرکا فقط به‌اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشند.

2- در اسم شرکت می‌بایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود و در اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ‌یک از شرکا باشد

3- حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک ‌میلیون ریال است.

4- حداقل 2 نفر از اعضای شرکت باید در تأمین سرمایه اولیه شرکت دخیل باشند.

بعد از مرحله ثبت شرکت در کرج متقاضی باید برای اخذ کد اقتصادی و تعیین حوزه مالیاتی در شهر مدنظر خود اقدام کند در غیر این صورت با گذشت مدت زمان مشخص و قانونی شرکت دچار جریمه مالیاتی می شود

منبع : ماهان مارکتینگ ( دیجیتال مارکتینگ ، سئو سایت،  طراحی سایت ، تبلیغ در گوگل )

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین