سفر دیتاجو با بازاریابی محتوا و فایل

گزارش بازرگانی،   3990521115

دیتاجو، بهشت دانلود فایل ها و محتوا های دانشجویی و دانشگاهی، با موتور جستجوی هوشمند آنلاین خود، به توسعه ایده های ناب پرداخته است !

دانلود فایل از موتور جستجوی هوشمند آنلاین دیتاجو، بهشت دانلود فایل‌های محتوای درسی برای دانشجویان محسوب می شود و با این ایده ناب هرگز دست خالی برنمی گردند.

دیتاجو (datajoo) متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ تبریز، آمده هست تا به دانشجویان و دانش‌آموزان کمک کند تا در یافتن مقالات، فرم‌ها، نمودارها، مستندات، جزوه درسی، کتاب‌های الکترونیکی، گزارش‌های کارآموزی، پروپوزال‌ها، پرسشنامه‌ها، نمونه سوالات و فایل های آموزشی مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.

Datajoo و دنیایی از فایل های پر محتوا

مسلما تمامی دانش آموزان و دانشجویان در طول دوران تحصیل خود مجبورند تکالیف و فعالیت‌هایی که اساتید و معلمان درخواست دارند را آماده کنند. بسیاری از این تکالیف از توان و حوصله محصلان خارج است. در بسیاری از موارد محصلان دانش و دقت کافی برای انجام و مهیاسازی تمرینات، پروژه‌ها و ... را ندارند. اغلب مواقع نیز نیاز دارند تا به کمک نمونه سوالات و فایل های راهنما و کمکی به تسلط بیشتری نسبت به دروس خود برسند.

از آنجایی که خود اعضای اصلی تیم دیتاجو هم در دوران تحصیل به چنین مشکلی برخورده بودند و پس ایده ایجاد یک وب سایت جامع و کامل به صورت حرفه‌ای به ذهنشون خطور کرد. از آنجایی که اعضای اصلی این تیم جزو متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند تصمیم گرفتند با استفاده از مهارت خودشون و راهنمایی‌هایی دوستانشون وب سایتی راه اندازی بکنند که این مسائل و مشکلات رو برای خیلی از افراد مشابه خودشون رفع کنند. پس از ماه‌ها تلاش این تیم حرفه‌ای، وب سایت دیتاجو با شعار "برای شمایی که نمی خواهید دست خالی برگردید" راه‌اندازی شد.

 در این وب‌سایت تیم دیتاجو اطمینان می‌دهند که شما بیشتر آنچه که مدنظر شماست دست خواهید یافت. بدین منظور هم کافیست تا با بهره‌گیری از جستجوی هوشمند این وب‌سایت نام فایل و اطلاعات مدنظر رو وارد کنید. دیتاجو مثل یک موتور جستجوی هوشمند، تمامی فایل‌های موجود را که با نام وارد شده تناسب داشته‌باشد را برای شما نشان خواهد داد. پس بدین ترتیب به جای جستجوهای متوالی و وقت‌گیر و البته بیهوده در موتور جستجوی گوگل کافیست که به دیتاجو مراجعه کنید و باقی مراحل رو به عهده دیتاجو بگذارید.

تد با دیتاجو هم عقیده است: " توسعه ایده های ناب"

تعجب نکنید، بله منظور ما همان تد (datajoo com's TED) است. همانطور که می‌دانید همایش‌های تد که مختصر عبارت انگلیسی Design Technology, Entertainment,هست توسط موسسه Sapling که یک بنیاد خصوصی غیرانتفاعی است در سراسر جهان برگزار می‌شود. دفتر مرکزی این موسسه در شهر نیویورک ایالت متحده آمریکا و شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا کشور کانادا واقع شده‌است. این مجموعه در فوریه 1984 با بنیانگذاری طراح گرافیک و معماری به نام Richard Saul Wurman  به صورت همایش‌های تکی شروع به فعالیت نمود. پس از این سال TEDstersها تا سال 2009 به صورت سالانه و در مونته ری کالیفرنیا برگزار می‌شد که بعدها و به دلیل استقبال بسیاری از افراد به منطقه لانگ بیچ کالیفرنیا نقل مکان کردند.

تدهای اولیه با تمرکز بر روی تکنولوژی و طراحی و با تکیه بر سیلیکون ولی (منطقه‌ای در جنوب شرقی کالیفرنیا) آغاز به کار کرد. با گسترش فعالیت‌های این مجموعه توجه ها به سمت برگزاری همایش‌هایی در رابطه با موضوعات علمی، فرهنگی و دانشگاهی معطوف شد. شعار این مجموعه" ایده‌ها ارزش گسترش دارند" می‌باشد. در سخنرانی‌های تد سخنران 18 دقیقه فرصت دارد تا ایده‌های خود را به صورتی جذاب توضیح دهد. این سخنرانی در موضوعات علمی و فرهنگی می‌باشد. به عبارت دیگر، هدف از برگزاری تدایکس ها، بیان موضوعات علمی و فرهنگی و ایده ها به شکلی داستانی برای حضار است و به رشد و توسعه ایده‌ها کمک می‌کند. اغلب در پایان این سخنرانی‌ها، به بهترین ایده‌ها و ارائه ها جوایزی اهدا می‌گردد. نخستین بار و در سال 2005 جایزه ۱۰۰۰۰۰ دلاری برای سه نفر و یک «آرزو برای تغییر جهان» اعطا گردید و این جایزه تا سال 2010 به برندگان همایش ها اعطا می‌شد. اما از سال 2010 به بعد تنها یک نفر می‌تواند برنده جایزه این موسسه شود و تد تضمین می‌کند که برای به ثمر رسیدن آن ایده و فکر از هیچگونه حمایتی دریغ نکند. در ایران نیز و از تاریخ ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۲  و در شهر تهران نخستین همایش TED با عنوان TEDxTehran برگزار گردید. اما چرا حرف از تد به میان آمد. اشاره کردیم که شعار این مجموعه " ایده‌ها ارزش گسترش دارند" می‌باشد. دیتاجو هم با الهام از این شعار نسبت به توسعه ایده‌ی خود که همان ایجاد بستری برای سرعت بخشیدن به جستجو و دسترسی راحت به فایل‌های موجود در گوگل به صورت جامع بود، جامعه عمل پوشاند. دیتاجو نیز معتقد است، تمامی ایده‌های نابی که می‌تواند به سهولت انجام کارها و رفاه بیشتر انسان کمک کند باید بال و پر بخشید.

توصیه Scoop به دیتاجو: مخاطبانت را با محتوا درگیر کن!

امروزه انتشار مطالب و به اشتراک گذاری محتوا به یکی از وظایف متخصصان و کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ و صاحبان مشاغل و تیم هایی مثل دیتاجو بدل شده‌است. براساس قوانین شبکه‌های اجتماعی و نیز SEO، این محتوا است که مسیر فعالیت آنلاین مشاغل را هدایت می‌کند و  در تولید مشاغل جدید و پیشرو کمک می کند.

تیم Scoop با این تفکر که نرم افزارهای مرتبط و تکنولوژی نوین می‌توانند در انتشار محتوا و مطالب به صورت حرفه‌ای تر مفید باشند و متخصصان و بازاریابان اینترنتی و آنلاین را یاری کنند، نسبت به راه‌اندازی و سایت منسجم اقدام کردند.

در سال 2011 این تیم به عنوان یک سرویس آموزش محتوا شروع به فعالیت کردند و از آن زمان تا کنون به بیش از 8 میلیون کاربر و تولیدکننده محتوا برای تولید و انتشار بیش از 10 میلیون محتوا برای جذب صدها میلیون خواننده یاری رساندند.

این تیم با جمع آوری امتیاز اعطا شده از سوی کاربران به محتواها، با بهره گیری از سخنان بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان، با تکرار، آزمون و خطا و بررسی فراوان و با بررسی متقابل یافته های خود با تأثیر گذاران (اینفلوئنسران) برتر صنعت، روشی منحصر به فرد با نام  ROIمحتوا یا بازاریابی محتوای ناب (Lean) ابداع کردند. بازاریابی محتوای ناب به درگیری مخاطب با محتوا تاکید دارد و تعیین چارچوب‌هایی خاص در تولید محتواهای کاربر پسند اهمیت می‌یابد.

 در پایان سال 2017، این وب سایت یک قدم جدید برداشت و راه حل هوش محتوا را راه اندازی کرد. هدف از این پروژه تجزیه و تحلیل ده ها میلیون منبع از محتوا که با استفاده از Scoop.it datajoo بدست آمده بود، ذکر شده‌است.

اکنون Scoop.it فعالیت این تیم عمدتا متمرکز بر تجربه ساده و قدرتمند خود یعنی تصحیح محتوای آماده شده می‌باشد. اعضای این تیم در سطوح بالایی به عنوان کادر پشتیبانی به پشتیبانی از مشتریان و کاربران ارزشمند خود می‌پردازند و در تلاشند تا فناوری های نوین را وارد دنیای بازاریابی محتوا نمایند تا افراد با استفاده از آنان بهترین مطالب را برای بازاریابی و اهداف تعیین شده و همچنین به اشتراک گذاری دانش منتشر کنند.

کیک استارتر و استارت آپ موتور جستجوی هوشمند آنلاین دانلود فایل دیتاجو

استارت آپ‌ها و کارآفرینان تازه کار مثل تیم دیتاجو، برای توسعه ایده خود به دنبال اسپانسرها و یا به عبارتی دیگر، سرمایه گذاران می‌باشند. روش معمول و سنتی برای جذب سرمایه گذار متقاعد کردن تعدادی سرمایه گذار ثروتمند می‌باشد که حمایت مالی از طرح و ایده را برعهده بگیرد اما در یک سیستم نوین که Crowdfunding نامیده می‌شود با بهره گیری از بستر اینترنت و امکانات آن، مردم یا گروه‌های خاص، به عنوان سرمایه گذار و تامین کننده مالی پروژه محسوب می‌شوند. یکی از سایت‌های حرفه‌ای که در زمینه جذب و تامین سرمایه و منابع مالی اولیه به کسب و کارها کمک می‌کنند، سایت کیک استارتر Kickstarter می‌باشد. این وب سایت از آوریل سال 2009 میلادی شروع به کار کرده و یکی از بهترین سایت‌ها برای جذب سرمایه گذار و تامین‌کننده مالی برای تولید گیم‌های ویدئویی و کامپیوتری، نرم افزار و موتورهای جستجو به شمار می‌رود. از سال 2009 تاکنون بیش از 1 میلیارد دلار به منظور سرمایه‌گذاری توسط این وبسایت جمع‌آوری شده و  نزدیک به 100 هزار پروژه و استارت‌آپ به ثمر رسیده‌اند.

این وبسایت در زمینه‌های مختلفی از قبیل: موسیقی، فیلم سازی، هنرپیشگی و طراحی فعالیت می‌کند و مطابق آمار منتشرشده پروژه‌های بازی‌های ویدئویی توانسته‌اند بیشترین موفقیت را کسب کنند. ویژگی‌های کلی که این وب‌سایت دارد را می‌توان به طور خلاصه به شرح ذیل بیان نمود:

1) در جذب سرمایه‌گذار محدودیت جغرافیایی وجود ندارد و تمامی مردم از سراسر جهان می‌توانند در تامین مالی یک پروژه سهیم شوند.

2) از آنجایی که میزان سرمایه‌گذاری هریک از افراد با استفاده از روشCrowdfunding در مقایسه با تامین مالی سنتی، مبالغ کمتری می‌باشد بنابراین از میزان استرس و فشار روانی اعضای اصلی تیم کاسته شده و به عبارتی در مقابل انتظار نتیجه مطلوب در مدت زمان کوتاه، در آسایش هستند.

3) روش کارKickstarter  بدین صورت است که صاحبان اصلی ایده به حامیان خود جوایزی پیشنهاد می‌دهند و سرمایه گذاران نیز براساس علاقه‌ای که به ایده دارند و مبلغی که می‌توانند سرمایه گذاری کنند، از یک پروژه حمایت می‌کنند و جایزه‌ای متناسب با آن از سوی ایده پردازان دریافت می‌کنند.

4) سیاست  (دیتاجو  — Kickstarter) در مورد پروژه‌هایی که در زمان مقرر شده به حد نصاب لازم مالی نمی‌رسند، عودت پول به پرداخت‌کنندگان یا هدایت آن به سمت سایر پروژه‌ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین