ماجرای تلخ دختر کوهنورد در جهان‌نما

گروه حوادث الف،   3990519023 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جسد سها رضا نژاد دختر کوهنوردی که ۲۸ روز پیش در منطقه حفاظت شده جهان نما در شهرستان کردکوی مفقود شده بود، در مناطق صعب‌العبور کوهستانى این شهرستان توسط تیم جست وجوى هلال‌احمر کشف شد.

ماجرای تلخ دختر کوهنورد در جهان‌نما

روزنامه ایران نوشت: روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه امسال یک تیم ۲۵ نفره گردشگری از استان تهران وارد ارتفاعات حفاظت شده «جهان نما» از توابع شهرستان کردکوی شدند که فردای آن روز یکی از اعضا «سها رضا نژاد» ۲۷ ساله که طبیعت گرد بود از محل چادر خود خارج شده و مفقود شد.

آغاز عملیات جست‌وجوی سها

محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران هلال احمر پس از دریافت خبر و تأییدیه حادثه از سوی نیروی انتظامی وارد عمل شدند، به ایسنا گفت: با اعلام حادثه به شعبه مربوطه، موضوع در دستور کار شعبه کردکوی جمعیت هلال احمر قرار گرفت و پس از فراخوان نیروهای جست وجو و امداد، دو تیم عملیاتی امداد کوهستان رأس ساعت ۱۳:۴۸ همان روز با توجه به بعد مسافت وارد منطقه حادثه شدند.

پس از استقرار تیم‌های کوهستان و تحلیل اطلاعات به دست آمده جست وجوی دو مسیر یعنی منطقه امام‌وردی و خط الرأس چکل آتشان و تخت میرزا با همکاری محیط بانان منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت. همچنین با توجه به حساسیت موضوع پس از گذشت چند ساعت از جست‌وجوی تیم‌های عملیاتی در منطقه حادثه، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور فرماندار در محل شهرستان تشکیل و مقرر شد از ظرفیت سایر دستگاه‌های امدادی علی الخصوص پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین سگ‌های جست وجوگر زنده‌یاب هلال احمر استفاده شود.

روز یکشنبه ۲۲تیرماه ۹۹ نیز مقرر شد جست و جوها در سه مسیر تخت میرزا، امام‌وردی و پوشش گیاهی محل استقرار تیم گردشگری با تعداد نفرات و دقت بیشتر انجام شود. همچنین فراخوان دو تیم جست وجو از هیأت کوهنوردی شهرستان کردکوی انجام شد و حتی علیرغم بارش شدید باران در روز یکشنبه در منطقه، عملیات جست‌وجو متوقف نشد و تا ۹ روز ادامه داشت و طی دو مرحله در تاریخ‌های ۸ و ۱۷ مردادماه نیز عملیات‌های جست وجو و نجات میدانی انجام شد که حوالی ساعت ۱۲ روز جمعه ۱۷ مردادماه، عوامل جمعیت هلال احمر در مناطق صعب العبور منطقه بین چکل سر و یارعلی جهان نما، جسدی ناشناس را کشف کردند که بلافاصله موضوع به عوامل انتظامی و قضایی اطلاع داده و عملیات برای انتقال فرد متوفی به پایین دست و تحویل به مراجع ذیصلاح اجرا شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: اعلام نظر نهایی درخصوص این مطلب که آیا به طور حتم  جسد پیدا شده متعلق به کوهنورد گمشده در منطقه جهان نماست، منوط به تأیید پزشکی قانونی است.

کاوه راد، وکیل پرونده سها رضانژاد نیز پس از اعلام خبر پیدا شدن پیکری که گفته می‌شود متعلق به سهاست، در توئیتر نوشت: «پیکری که پیدا شده است متأسفانه قابل شناسایی نیست و احراز هویت دقیق و تعیین زمان و علت مرگ، پس از بررسی در پزشکی ‌قانونی امکانپذیر خواهد بود. ‏این خبر که پیکر سالم است و یا آثار جراحت بر روی آن مشهود است، واقعیت ندارد.»

ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی نیز گفت: پیکر بی جان «سها رضانژاد» دختر گمشده در ارتفاعات جهان نما کردکوی پس از ۲۸ روز پایین پرتگاهی با فاصله زیاد در غرب مکانی که توسط گروه شان کمپ زده شده بود، توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد و پلیس آگاهی در حال بررسی روی جزئیات این حادثه است.

هادى هاشمیان رئیس‌کل دادگسترى گلستان نیز از کشف یک جسد در مناطق صعب‌العبور کوهستانى شهرستان کردکوى خبر داد و گفت: در پى اعلام مفقود‌ شدن خانمى به نام سها رضانژاد، در مناطق کوهستانى شهرستان کردکوى، دستورات قضایى براى جست وجو به منظور پیدا‌ کردن نشانى از این فرد صادر شد. البته خانواده سها رضانژاد در شهرستان کردکوى مستقر هستند تا پس از انتقال جسد و انجام تشریفات قانونى، هویت جسد کشف شده مشخص شود. البته درباره هویت جسد کشف‌ شده نمى‌توان گمانه‌زنى کرد، چراکه محل کشف جسد، نسبت به محلى که خانم سها رضانژاد در آن کمپ زده بودند، فاصله دارد و احراز هویت و علت مرگ پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی امکانپذیر است.

سرهنگ مجتبی مروتی رییس پلیس آگاهی گلستان نیز در این باره گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شده که این فرد تا ساعات بامدادی صبح روز حادثه بیدار بوده و برای استراحت قرص خواب مصرف کرده و چند ساعت بعد با اظهارات همراهانش برای قضای حاجت و مسواک زدن از چادر خارج شده است.

وی متذکر شد: با توجه به خستگی ناشی از طی کردن مسیر، استفاده از قرص خواب، استراحت کم و تحقیقات و مستندات موجود از همان ساعات ابتدایی ما فرضیه جنایی بودن اعم از قتل و تجاوز را رد کرده و هم ‌اکنون نیز تمام این فرضیه‌ها را رد می‌کنیم.‌

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۳۴۱۲۱۰:۵۱:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
وقتی فرضیه ای رد می کنید آدم بیشتر شکش میره بهش. بیشتر شک می کنه که یه چیزی رو می دونید و پنهون می کنید.
م فلاح۱۵۵۴۲۴۹۱۹:۱۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۹
یکی بگه این فاصله زیاد از کمپ یعنی چند متر برای قضای حاجت مگه چقدر از کمپ دور میشه ادم جالبه هنوز کسی فاصله جسد تا کمپ رو نمی دونه انگار یعنی اصلا نمی دونند کمپ کجا بوده
ناشناس۱۵۵۴۳۵۳۲۱:۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۹
برای مسواک زدن از چادر خارج شده وجسدش در دره ای پیدا شده که با محل کمپ فاصله زیادی داره ؟ !
ناشناس۱۵۵۴۸۵۹۱۰:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
هلال احمر که هفته پیش پایان عملیات رو اعلام کردن ،پیکر توسط یک محلی کوهنورد پیدا شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین