نقش امارات متحده عربی در تامین منافع استراتژیک برای رژیم صهیونیستی چقدر است ؟

گروه جهان الف،   3990517010

امارات متحده عربی نقش بسزایی را در تامین عمق استراتژیک برای تل آویو ایفا کرده و حضور ارتش امارات در جزیره سقطری در راستای منافع امنیتی تل آویو قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم در گزارشی که در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد، ساختار امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی رضایت مندی خود را از تسلط امارات متحده عربی بر جزیره سقطری واقع در دریای عرب در جنوب یمن اعلام و تاکید کردند بیم آن داشتند با به کنترل در آمدن این جزیره توسط نیروهای انصار الله ترابری دریایی به دریای سرخ تحت کنترل این گروه قرار بگیرد.

ایهود باعازی یکی از پژوهشگران موسسه تحقیقات خاور نزدیک واشنگتن در این رابطه به این شبکه تلویزیونی عبری زبان گفت : امارات متحده عربی با احداث پایگاه نظامی در این جزیره و سرمایه گذاری در آن برای جلوگیری از رسیدن حوثی ها به آن تلاش می کند.

در بخشی از این گزارش فاش شد ، کارشناسان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به دقت تحولات منتهی به تسلط چند صد نفر از شبه نظامیان جدایی طلب جنوب یمن بر این جزیره را پیگیری کردند تا بعد از آن مشخص شود این عملیات توسط امارات متحده عربی برنامه ریزی شده است .

بعاری که به عنوان تحلیلگر امور عربی در رسانه های رژیم صهیونیستی فعالیت می کند با اشاره ضمنی به همسویی اهداف شبه نظامیان متحد امارات با اهداف تل آویو در منطقه در ادامه گفت : تل آویو آمادگی کاملی برای تقدیم کمک های لجستیک نظامی به یکی از طرف های این جنگ به پایان دارد.

این تحلیلگر در این رابطه به سخنان (عبدروس الزبیدی) رهبر گروه جدایی طلب یمن جنوبی و شماری از دستیارانش که صراحتا اعلام کرده اند از کمک های اسرائیل برای مقابله با متحدین ایران خوشحال می شوند.

این در حالی است که هانی بن بریک جانشین رئیس شورای خودخوانده انتقالی یمن هم در صفحه خود در توئیتر خود نوشت هیچ مانعی برای برقراری روابط با تل آویو نمی بیند او مدعی شد این اقدام را برای تضمین حقوق فلسطینیان و تشکیل دولتی برای آنها در چارچوب های صلح طلبانه و امن انجام می دهد.

توئیت این مسئول متحد امارات متحده چند ساعت بعد از افشاگری روزنامه یسرائیل هیوم منتشر شد که در مصاحبه ای  خبر داده بود این رژیم دوستان سری در جنوب یمن پیدا کرده است ، توصیفی که اکثر کارشناسان آن را شورای انتقالی مورد حمایت امارات متحده عربی اعلام کردند.

آویل اشنایدر در مقاله خود در این روزنامه صهیونیستی به آن چه پالس های مثبت موضع شورای انتقالی جنوبی یمن در قبال تل آویو توصیف کرده اشاره و افزود : با وجود عدم برقراری روابط دیپلماتیک این نشانه ها امیدوار کننده هستند.

به اعتقاد بعاری این نوع تعامل تل آویو با نیروهای جدای طلب یمنی مورد حمایت امارات متحده عربی مان رفتاری است که در دهه شصت از قرن بیستم از جنگجویان مورد حمایت عربستان در یمن انجام شد  و نیروی هوایی (رژیم صهیونیستی) اقدام به ارسال کمک به آنها از طریق هوا کرد.

منابع آگاه امنیتی در تل آویو هم به این شبکه عبری زبان خبر دادند آن چه که برای مراکز تصمیم گیری (رژیم صهیونیستی) حایز اهمیت است آن است که این جزیره به کنترل نیروهای حوثی (انصار الله ) در نیاید،زیرا در این صورت بندر ایلات (در جنوب فلسطین اشغالی) کاملا تحت تاثیر این حضور قرار خواهد گرفت.

گفتنی است جزیره سقطری یکی  از مهم ترین اهداف حضور نظامی امارات متحده عربی در یمن است و این شیخ نشین تمام تلاش خود را به کار بسته است تا این بخش از خاک یمن را در اشغال خود نگه دارد از این رو تلاش می کند از طریق مزدوران خود به این مهم نایل آمده و با این کار خود اطمینان بخش رژیم صهیونیستی باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین