اکنون که بیشتر از هر زمان دیگری مردم وقت شان را به صورت آنلاین می گذرانند، هتل ها باید با انتشار رپورتاژ آگهی گردشگری از این موقعیت استفاده کنند و ارتباط شان را به صورت آنلاین با مشتریان بالقوه خود حفظ نمایند. این فعالیت در فضای مجازی بخشی از روابط عمومی آنها را تشکیل خواهد داد.
به طور کلی، اقداماتی که هتل ها باید انجام بدهند تا اعتماد مشتریان را در دوران کرونا جلب نمایند، بر سه دسته هستند:
-
تدارک پذیرایی خاص دوران کرونا از مهمانان
-
تهیه محتوای اطلاع رسانی در فضای مجازی
-
اقدام به اطلاع رسانی از طریق رسانه های آنلاین
در اینجا به اختصار گام های فوق را تشریح می کنیم:
تدارک پذیرایی خاص دوران کرونا از مهمانان
در این روز های کرونایی لازم است متخصصان هتلداری اطلاعات خود را در زمینه مصون سازی مهمانان از ابتلا به کرونا ارتقا دهند. پس از آن، موظفند آموزش لازم را به پرسنل خود بدهند و امکانات لازم برای اجرای این اقدامات را برایشان فراهم نمایند.
بسیاری از هتلهای معروف جهان با کسب مشاوره از متخصصان حوزه پزشکی، آموخته اند که چگونه میتوان امکان سرایت بیماری کوید ۱۹ به دیگران را به حداقل تقلیل داد. در کشور ما نیز پروتکل های بهداشتی دقیقی برای این کار تهیه و ابلاغ شده اند.
تهیه محتوای اطلاع رسانی در فضای مجازی
پس از آن که هتل خود را مجهز به امکانات و آموزشهای لازم نمودید، لازم است دست به کار تهیه محتوا جهت انتشار در فضای مجازی بشوید. این محتوا می تواند دارای به صورت متنی، تصویری یا ویدیویی باشد، یا آن که مانند رپورتاژ آگهی گردشگری ماهیت متنی داشته باشد و از تصویر و ویدیو نیز در آن استفاده شود.
اقدام به اطلاع رسانی از طریق رسانه های آنلاین
گام سوم از سری اقدامات ضروری هتل ها، انتشار رپورتاژ آگهی گردشگری است که زمینه فعالیت سایت "دستی بر ایران" می باشد. اقامتگاه ها یا هتل ها می توانند جهت اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه خود، خبر اقدامات ویژه بهداشتی جهت دوران کرونا را به صورت گزارش های خبری، گزارش های تصویری و گزارش های ویدیویی در این سایت منتشر نمایند.
اطلاع رسانی با چنین کیفیتی است که پاسخ نگرانی های مشتریان بالقوه را خواهد داد و اعتماد آنان را جلب خواهد کرد. این کار علاوه بر آن که مبدل به روابط عمومی موفقیتآمیزی برای اقامتگاه یا هتل آنان میشود، تبلیغات گردشگری بسیار موثری نیز خواهد بود.
راهکارهای ممکن برای هدایت صحیح یک کارزار تبلیغاتی در دوران کرونا به شرح زیر خواهد بود:
-
تهیه تصویر و ویدیو از جلسات آموزشی، مشاوره و امکانات تهیه شده جهت ایمن سازی فضاهای داخل هتل و فرآیندها؛
-
گزارش نویسی از مراحل آموزش، دستگاه های خریداری شده و محل نصب آنها، و نحوه استفاده از آنها؛ و
-
انتخاب بهترین رسانه ها و تلفیقی از آنها جهت پیشبرد روابط عمومی و تبلیغات موثر
می توان گفت که موثرترین شیوه برای جلب اعتماد مشتریان، انتشار مصاحبه یا رپورتاژ آگهی گردشگری می باشد. مسئولان بازاریابی و تبلیغات هتل ها و اقامتگاه ها می توانند با سفارش رپورتاژ آگهی های متعدد که در آن ها تصویر، ویدئو و لینک به صفحات سایت خود را دارند، گامی بسیار موثر در این راستا بردارند.
ویژگی خاص روش انتشار رپورتاژ آگهی گردشگری آن است که می توان به دفعات گزارشهای متنوع تصویری و خبری تهیه و منتشر ساخت. اضافه بر آن، می توان لینک سازی موثر و مفیدی برای اهداف امروز و فردای این کسب و کارها انجام داد. به این ترتیب، موتورهای جستجو نیز به کمک وب سایت هتل ها و اقامتگاه ها می آیند و امکان دیده شدن هر چه بیشتر خدمات آنها را نیز فراهم می آورند.
یک نکته ظریف دیگر در این خصوص آن است که رپورتاژ آگهی در "وب سایت های گردشگری و مرتبط" انتشار یابد. این بهترین گزینه برای روابط عمومی آنلاین است. یکی از این وب سایت ها که می تواند گزینه مناسبی باشد، dastibariran.ir نام دارد که بخوبی با این شیوه تبلیغات گردشگری آشناست.
بنابراین، اگر چه صنعت گردشگری ضربه سنگینی از همه گیری ویروس کرونا خورده است، اما بهتر است به جای تن دادن به یاس و نا امیدی، به دنبال راهکارهای واقعی باشیم تا این دوران به پایان برسد. مهم آن است که ارتباط مشتریان بالقوه با کسب و کارهای اقامتگاهی قطع نگردد. این مهم با انتشار مکرر رپورتاژ آگهی گردشگری میسر خواهد شد.