احتیاط کنید !

بیژن مقدم،   3990411026 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
احتیاط کنید !

1- مجلس یازدهم تازه در آغاز راه است  . بخش عمده نمایندگان سابقه حضور در پارلمان را نداشته اند. با آیین نامه آشنایی کامل  ندارند و چه بسا برخی نیز از تاثیرکلام و رفتار خود به عنوان نمایندگان مردم  غافل باشند.

برخی فکر میکنند اگر خبری را که هنوز نه به بار است و نه به دار در شبکه اجتماعی اعلام کردند و در این امر از دیگران سبقت گرفتند کار خوبی کرده اند. بماند که اساساً بعضی در همان فضای قبل از نمایندگی گرفتار مانده اند و باید زمان بدهیم تا خود را در صحن مجلس بیابند و به جای شعارهای کم مشتری دنبال بهره‌گیری از اختیارات گسترده مجلس در اداره امور کشور و ارتقاء آن به رأس امور باشند.

۲- رقبای سیاسی هم در همین یکی دو ماه برای مجلس کم نگذاشته‌اند. تلاش آن ها بهره‌گیری از « تئوری انگ» و زدن برچسبی به مجلس یازدهم است که همیشه بر پیشانی آن  بماند. هر چند در این امر موفق نخواهد شد اما، مواردی را هم داریم که دوستانمان در مجلس بهانه و دستاویز لازم را برای آن ها فراهم کرده اند که باید احتیاط بیشتری صورت گیرد.

این احتیاط نه برای جلوگیری از طعن و فرصت طلبی مخالفان سیاسی، بلکه برای حفظ مردم و نیرو های انقلابی که به این مجلس رأی داده اند، ضروری است.
نمایندگان، هیأت رئیس و رئیس مجلس باید مراقب باشند در بزنگاه ها با اتخاذ تصمیمات درست، امید افزایی کنند، نه این که خدایی ناکرده با خطا های تاکتیکی و راهبردی خود را از چشم نیرو های انقلابی بیندازند. اتفاقی که برای برخی از جلوس کنندگان بر همان صندلی ها افتاده است.

3- درست است که نمایندگان هر یک هویت و شناسنامه ای مستقل دارند و نباید رفتار و مواضع آن ها را به کلیت مجلس سرایت داد اما فراموش نکنیم تک تک افراد هستند که یک هویت واحد را می‌سازند و پازلی از یک تابلوی بزرگ را تکمیل می‌کنند.

هیأت رئیس مجلس باید در چارچوب وظایف خود مراقبت های لازم را داشته باشد و خیرخواهانه موارد لازم را به نمایندگان متذکر شود. 


 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۴۹۲۰۱۱:۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
وقتی رهبر انقلاب فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک می گذارد، چرا نمایندگان مجلس از ایشان یاد نگرفته و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند؟ وقتی این نماینده ها در این دوران همه گیری کرونا رعایت اصول را نمی کنند، آیا می توانند و می خواهند که برای مردم کار کنند؟؟؟
ناشناس۱۵۰۵۰۰۲۱۲:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
باید بررسی شود این دولت بصورت عمد دارد مردم را از انقلاب ناراضی میکند یا واقعا توان اداره کشور را ندارد
ناشناس۱۵۰۵۰۸۰۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۱
مشکلات کشور از این دولت و آن دولت نیست
ناشناس۱۵۰۵۱۱۶۱۳:۳۶:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
دید شما واقعا کم سو است و نمی توانید ببینید که علاوه بر دولت، دو قوه دیگر و نهادهای مسئول دیگری هم هستند که زیر نظر دولت قرار ندارند. انداختن تمام تقصیر ها بر سر دولت نوعی عوام فریبی است.
ناشناس۱۵۰۵۱۴۳۱۳:۴۹:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۱۱
روحانی چرا ماسک نمی زند ؟!
ناشناس۱۵۰۵۳۴۵۱۶:۵۲:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۱۱
این یه رفتار کاملا تبلیغاتی هست که یعنی بگن تا همه دسترسی به ماسک ندارن ،ما هم نمیزنیم، مثله ترامپ که نمیزد،یعنی ما خیلی خوبیم
ناشناس۱۵۰۴۹۲۲۱۱:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۱
دوران سختی نماینده ها، دوران انتخابات بود. اکنون نوبت استراحت است!!!!!
ناشناس۱۵۰۴۹۴۵۱۱:۲۷:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
این مجلس فاقد چهره های شاخص و شجاعی چون مطهری، صادقی و سلحشوری است. نماینده های این مجلس با رای کمی انتخاب شده و راهی بهارستان شدند. 100 نفر از نمایندگان این مجلس هنوز امضا سوگندشان خشک نشده، قصد استیضاح هیئت رییسه را کرده اند. نماینده های این مجلس در مقابل کرونا رویین تن هستند. چون نه ماسک می زنند و نه فاصله فیزیکی را رعایت می کنند.
ناشناس۱۵۰۴۹۷۶۱۱:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۱
اونها بیشتر هوچی بودند و سر و صداشون برای منافع حزبشون بود نه مشکلات مردم
مهران۱۵۰۴۹۹۲۱۲:۰۶:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱۱
این نماینده هایی که اسم بردی اگر شجاعت داشتن ذره ای برای مشکلات مردم شجاعت به خرج میدادن و یقه دولت رو میگرفتن اما حیف که اینها نماینده مردم نبودن و وکیل الدوله و همچنین نماینده متهمین سیاسی امنیتی اقتصادی بودن و برای دفاع از متهمین شجاعت به خرج میدادن نه مردم
ناشناس۱۵۰۵۱۲۰۱۳:۳۸:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
نماینده های خوب از نظر تو، یعنی نماینده خاموش مثل عارف!
ناشناس۱۵۰۴۹۵۷۱۱:۳۶:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
احتیاط شرط عقل است اما مجلس نباید از استیضاح وزراء ناکارآمد کوتاه بیاد.
ناشناس۱۵۰۴۹۸۰۱۱:۵۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۱
به احتياط رو اكنون كه آبگينه شكستي !! ... شيخ اجل سعدي شيرازي ----------- البته احتياط داريم تا احتياط !! .. بله ! در اموري مانند رانندگي احتياط لازم و واجب است ، در بعضي از امور شرعي هم همين طور ... در مورد شايعات و حرف ها -- بخصوص در زمانه ما كه فضا ، فضاي مجازي است -- احتياط در گفته ها و شنيده ها خيلي خيلي لازم است ، ... در مورد حق الناس و حق يتيم كه ديگه خيلي احتياط واجب است !!و وووو ... اما در مورد مسئولين و هم طور دولتيان و مجلسيان ،قضيه احتياط در ابعادي خيلي فرق مي كند ، البته مسلم است آنجا كه صحبت از بيت المال است ، احتياط بي احتياط !! ... آنجا هايي كه زبانم لال ، زبانم لال اختلاسي باشد ، رانتي باشد ، پولشويي باشد ، امتيازات ويژه باشد ، احتياط بي احتياط !! ... آنجاهايي كه در رابطه با وضع اقتصادي و معيشتي و حال و روزگار ، مردم ،همچون تورم و گراني و بيكاري و تبعيض و بي عدالتي باشد ، البته كه بازهم احتياط بي احتياط !! ... اين قبيل موارد خيلي مهم مثل مواردي چون شيشه شكستن نيستند كه شيخ اجل گفته با احتياط رو اكنون كه آبگينه ( شيشه ) شكسته شده باشد !! اين است كه عرض مي كنم احتياط داريم تا احتياط ، احتياط از طرف چه كسي ؟ ... در كجا ؟ ... به چه نيتي !! ، احتياط آگاهانه يا غير آگاهانه ؟ ... احتياط وجداني يا غير وجداني ؟ ووو .. احتياط ... احتياج !! ... احتياط احتياجي ! ... احتياط غير احتياجي !!... به نظر شما بين احتياط و احتياج مي تواند رابطه اي برقرار باشد ؟ ... در بعضي از موارد عرض مي كنم !! ... ميگم مثل اين كه احتياط هم انواع و اقسام زيادي داره ها !! ... مگه نه ؟!!
دلارام۱۵۰۵۰۴۱۱۲:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۱
کدام قدم خیری برای رفع مشکلات برداشتندکلیت مجلس دهم ومطهری وسلحشوری حرف زدن وخوراک برای مصی علینژاد وبی بی سی تهیه کردن هنره.بیخ گوششون هنوز حقوق ۵۷ میلیونی نوش جان میشه مطهری بجای سخنان ضدنظامش حداقل حقوق های نجومی را علاج میکرد
ناشناس۱۵۰۵۱۹۴۱۴:۴۰:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱۱
اگه قرار باشه نگران بهره برداری امثال علینژادها باشیم پس اصلا هیچ نماینده ای نباید از مشکلات ونابسامانی ها بگه اونوقت نتیجش میشه بروز و قدرت گرفتن امثال طبریها ومنصوریها و...
ناشناس۱۵۰۵۳۶۴۱۷:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
البته این وظیفه نظارت قبل از انتخابات باید می بود که افراد کاردان و آگاه را انتخاب و تایید کند ونه هر فردی با فرض صحت داشتن مدرک کارشناسی ارشد بتواند اجازه ورود به مجلس را بیابد . بعد از 40 سال دیگر نوبت یادگرفتن و سرمشق دادن و مراقبت از اینان توسط هیات رئیسه نمی باشد . افراد متخصص می خواهد که ظاهراً این افراد جدیدالورود با اقلیت رای نمی باشند.پس دلخوش به این دوره نباشیم که نتیجه 4 سال بعد را از همین الآن می توان شاهد بود .
رضا۱۵۰۵۴۶۸۱۹:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
باید پخته تر و با در نظر گرفتن اولویت ها عمل کنند اینقدر هم اشتهای حضور در فضای مجازی نداشته باشند به جای اون به کار و وظیفه شون برسند دو صد گفته چون نیم کردار نیست
ناشناس۱۵۰۵۷۲۸۰۱:۲۷:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۲
منظور آقای جهانگیری از حل مشکلات با گفتمان اینه : وقتی دولت گفت ظریف مصدق دومه شما هم بگید آره همینطوره .همچنین سکه هایی که ظریف برای برجام گرفت و پول های هنگفتی که صرف ساختن مجسمه اش شده را مطالبه نکنید.پس یادتان باشد که ما برای حل مسائل بنیادین پیش روی کشور در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی بین‌المللی نیازمند گفتگو هستیم تا مشکلات پیش روی کشور را برطرف کنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین