گزینه نهایی احمدی‌نژادی‌‎ها برای کرسی ریاست/ مقصر اصلی حوادث آبان از نظر مطهری/انتقاد تند میرسلیم از مدیریت مجلس دهم/خاتمی: رهبر جریان اصلاحات نیستم

گروه سیاسی الف،   3990216071 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

گزینه نهایی احمدی‌نژادی‌‎ها برای کرسی ریاست/ مقصر اصلی حوادث آبان از نظر مطهری/انتقاد تند میرسلیم از مدیریت مجلس دهم/خاتمی: رهبر جریان اصلاحات نیستم

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

۱۳۲۳ مورد ابتلا و ۶۳ فوتی/ بهبودی و ترخیص ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران

***

سیر صعودی کرونا در خوزستان

ایرج حریرچی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان تاکید کرد: مردم همه مناطق از جمله مناطق کم خطر باید همچون گذشته رعایت الزام های بهداشتی را با جدیت انجام دهند و در نظر داشته باشند که از سرگیری فعالیت ها به معنای اتمام این بحران نیست.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از مناطق کشور براساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطربودن رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست.

وی بیشترین سیر صعودی کرونا در کشور را مربوط به استان خوزستان دانست و گفت: طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان، افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل این سیر صعودی بوده است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید از نظر شیوع کرونا به طور متمرکز نداریم و اعلام اسامی شهرها که چند روز قبل انجام شد، هیچ منبع رسمی نداشت. 

وی بیان کرد: در نتیجه وزارت بهداشت قرار نیست هر ۵ روز یک بار فهرست اسامی شهرهای سفید از نظر شیوع کرونا را اعلام کند. اسامی شهرهای سفید از نظر شیوع کرونا حداکثر ۵ روز اعتبار دارد و ظرف ۵ روز این اسامی بازنگری می‌شوند و ممکن است وضعیت شهرها از سفید به زرد یا قرمز تغییر پیدا کنند. در نتیجه اسامی این شهرها از طرف وزارت بهداشت اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: شرایط در مناطق سفید عادی نیست

جهانپور: وزارت بهداشت سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید کرونا ندارد

***

دولت پیشنهاد «بودجه بدون نفت» را تحت تاثیر گروه‌های فشار قبول نکرد

احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: نکته ویژه این است دولتی که مردم را به خانه‌نشینی دعوت می‌کند باید به توانایی کسانی که مورد خطاب است، توجه کند. کارگران ساختمانی و همه‌ آنهایی که اگر صبح سر کار نروند، شب نمی‌توانند شکم بچه‌هایشان را سیر کنند چطور می‌توانند در خانه بمانند؟ از این رو لازم است دولت بتواند با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در کشور راهی برای دست‌گیری قشر آسیب‌پذیر پیدا کند.

توکلی در ادامه تاکید کرد: اگر دولت در روزهای کرونایی به «چه‌ کنم چه‌ کنم» افتاده، به این خاطر است که زمینه را خودش خراب کرده است. خردادماه سال پیش «بودجه بدون نفت» به دولتی‌ها پیشنهاد شد که تحت تاثیر گروه‌های فشار قبول نکردند، از  همین روست که اکنون به شرایط بدی دچار شده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

توکلی: دولت چون زمینه را خودش خراب کرده، به «چه‌ کنم چه‌ کنم» افتاده است

***

انتقاد از لاریجانی برای ممانعت از استیضاح رحمانی‌فضلی

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق‌ میان‌دستور خود اظهار داشت: رد صلاحیت در این دوره از انتخابات به دلیل اظهارنظر نمایندگان چیز جدیدی بود، در حالی که چنین چیزی در قانون اساسی وجود ندارد و اصلاً این موضوع به هیچ‌کسی ربطی ندارد که به نماینده بگویند که این حرف را نباید می‌گفتی و این حرف را باید می‌گفتی.

مطهری  همچنین از هیئت‌رئیسه مجلس درباره استیضاح‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها انتقاد کرد و افزود: وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد، اما بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد.

مطهری تصریح کرد: از لاریجانی انتقاد می‌کنم، هر چند که داماد ما است، اما او(لاریجانی) اجازه نداد استیضاح وزیر کشور دنبال شود.

بیشتر بخوانید:

علی مطهری: وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه است

***

بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح روند انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان
 نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اولویت رسیدگی به طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان موافقت کردند.

مصطفی کواکبیان در موافقت با طرح گفت: این افراد باید از رشته های مختلف حقوقی معرفی شوند تا دست نمایندگان برای انتخاب از بین آنان باز باشد.

این نماینده مجلس گفت: به ما می‌گویند اولویت‌ها را رسیدگی کنید اولویت چیست اینکه امروز صبح آمدیم وقت گذاشتیم تا بگوییم به جای "سرویس" بنویسید "خدمت" و به جای "کولر" بنویسید "خنک کن" آیا مسئله اساسی است یا همین که در بحث حقوقدانان شورای نگهبان مطرح است؟

کواکبیان با بیان اینکه وقتی اعضای حقوقدان شورای نگهبان معرفی می‌شوند باید دو برابر و از بین رشته های مختلف حقوقی، باشند، اظهار کرد:  نمایندگان باید با توجه به سوابق این معرفی‌ شدگان انتخاب بهتری داشته باشند. اگر قرار است رییس قوه قضاییه نفر جایگزین را حین قرار گرفتن در دستور کار مجلس معرفی کند که درست نیست.

اشاره کواکبیان به اصلاحات ویرایشی و ادبی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر ... است که واژه "کنترل" به عبارت "واپایش(کنترل)" اصلاح و واژه "سریال" به عبارت "اختصاصی (سریال)" اصلاح و واژه "مدل" حسب مورد به عبارت "نوع (مدل)" یا عبارت "نمونه (مدل)" اصلاح و واژه "سوکت" به عبارت "پریز (سوکت)" اصلاح و واژه "ترموستات" به عبارت "دماپا (ترموستات)" اصلاح و واژه "کولر" به عبارت "خنک‌کن (کولر)" اصلاح و واژه "فرم" به عبارت "برگه (فرم)" اصلاح شد. معادل فارسی مصوب فرهنگستان برای واژگان "پمپ" ، "سیلندر"، "فن"، "کروشه"، "پلاک" و "واگن" یافت نشد.

***

پاسخ رئیس دولت اصلاحات به انتقادات اخیر اصلاح‌طلبان

تابناک نوشت: خبرنگار ما از یک چهره نزدیک به رئیس دولت اصلاحات کسب اطلاع کرده که پس از مطرح شدن این انتقادات، سیدمحمد خاتمی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه وی رهبر جریان اصلاحات نیست، گفته که «من هیچ وقت مدعی رهبری جریان اصلاحات نبودم، بلکه به خاطر توجه برخی از مردم در انتخابات‌ها اظهارنظر می‌کنم، وگرنه هیچ سیستم دموکراتی بنده را به عنوان رهبر جریان اصلاحات انتخاب نکرده است.»

رئیس دولت اصلاحات همچنین به مسائل و موضوعات اخیر که منجر به انتقادات بسیاری از اصلاح طلبان نسبت به شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی این جریان شده، «از ضرورت راه اندازی پارلمان اصلاحات سخن گفته و حتی اعلام داشته که اگر این ساز و کار راه اندازی شود، برای ریاست آن حتی کاندیدا خواهد شد.»

***

رئیس باید سخنگوی مجلس باشد نه آقا بالاسر نمایندگان

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت‌های نهم و دهم و منتخب تنکابن در مجلس یازدهم گفت‌و‌گویی با روزنامه ایران داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: 

* رئیس مجلس برخلاف رئیس جمهوری که وزرایش را انتخاب می‌کند، خودش توسط نمایندگان برگزیده می‌شود. همین الان گرایش جدی برای تغییر در وضعیت رئیس مجلس وجود دارد و من هم نه تنها از طرفداران این کار هستم... رئیس باید سخنگوی مجلس و کلیت نمایندگان باشد نه فرد بالاسر آنها.

*بله من برای ریاست خواهم آمد و چنین قصدی دارم... وقتی خودم را با آنها مقایسه می‌کنم، می‌بینم در این جمع تجارب مدیریت اقتصادی من از دیگران بیشتر است و فکر هم می‌کنم با شاخص زمینه‌های تحصیلی و تحقیقاتی و تجارب مدیریتی می‌شود این را سنجید. 

* برخی امکانات مجلس فعلی را هم در حالی که هنوز وارد آن نشده‌اند به کار گرفته‌اند و طبیعتاً توان بیشتری دارند. ما چنین امکانی را نداریم و البته اگر داشتیم هم اعتقادی به چنین کاری نداشتیم.

* 8 عضو دولت یعنی 6 وزیر و 2 معاون رئیس جمهوری به همراه 10 استاندار از دولت‌های نهم و دهم در مجلس یازدهم هستند. اگر ما معاونین وزرا، معاونان استانداران، سفرا، فرمانداران و مدیران کل و برخی مسئولیت‌های دیگر را هم حساب کنیم، بالغ بر 50 نفر می‌شوند. 

بیشتر بخوانید:

آیا مجلس یازدهم پیش از شروع به کار خاتمه می‌یابد؟

***

وکیل‌الدوله شدن نمایندگان، مجلس را از راس امور خارج کرد

سید مصطفی میرسلیم منتخب مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که چرا جایگاه مجلس در سالهای اخیر بویژه در دوره دهم تا حد زیادی از راس امور بودن خارج شده و تنزل پیدا کرده است، اظهار داشت: اکثریت نمایندگان به جای ایفای وظیفه به عنوان خدمتگزار مردم، وکیل مدافع دولت شدند و مشکلات و مطالبات مردم را از اولویت خارج کردند، راه حلی برای خروج از رکود تورمی ندادند و مشکلات معیشتی مردم را لاینحل گذاردند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیریت مجلس باعث شد که نمایندگان خود را بی اثر یا کم اثر تشخیص دهند و در نتیجه فقط حضور نمادین در صحن مجلس پیدا می‌کردند ولی در اصل مشغول امور شخصی خود می شدند و کار بدانجا رسید که 75 نفر آنها در پایان دوره رد صلاحیت شدند، اظهار داشت: نماینده باید در خدمت مردم باشد و نه در فکر مال اندوزی و خدمت به منافع خود و نزدیکان و دوستان خود.

بیشتر بخوانید:

مدیریت مجلس موجب شد نمایندگان در اصل مشغول امور شخصی خود شوند

***

تحلیل رسانه ها درباره مجلس یازدهم

روزنامه اعتماد نوشت: {بر اساس شنیده ها}اگر همه ‌چيز به همين شكل ادامه يابد و خبري از پادرميداني برون‌پارلماني نباشد، عملا از «روياي وحدت دست‌راستي‌ها» جز «كابوس انشقاق» نمي‌ماند... حميدرضا حاجي‌بابايي و سيدشمس‌الدين حسيني كه هر دو به عنوان وزراي كابينه محمود احمدي‌نژاد شناخته مي‌شوند، از ديگر چهره‌هايي بودند كه كنار فريدون عباسي تلاش‌هايي را براي تصاحب كرسي رياست مجلس آغاز كرده بودند؛ با اين تفاوت كه حاجي‌بابايي ... به نشست نهم ارديبهشت ‌ماه قاليباف دعوت شد و پذيرفت به‌ازاي نايب‌رييسي مجلس يازدهم يا رياست كميسيون برنامه و بودجه، عطاي رقابت را به لقايش ببخشد. عباسي هم كه از قرار معلوم رياست كميسيون انرژي را پذيرفته ... يكي از مديران دولت‌هاي نهم و دهم حاضر در پارلمان كه نخواست نامش فاش شود... گفت كه «ياران احمدي‌نژاد» كه در پارلمان تحت‌عنوان فراكسيون يا جبهه «خدمت» شناخته مي‌شوند، «تصميم به حمايت از علي نيكزاد براي رياست مجلس دارند.» ...

آنچه در اين ميان مي‌تواند به عنوان برگ برنده نيكزاد بازي را عوض كند، حمايت فراكسيون آذري‌زبان‌ها از اوست... توافق احمدي‌نژادي‌ها بر سر نيكزاد و افزايش احتمال حمايت آذري‌زبان‌هاي پارلمان يازدهم از او سبب شده تا از هم‌اكنون بتوان نيكزاد را يكي از جدي‌ترين رقباي قاليباف دانست... .

فریدون عباسی، منتخب مردم کازرون در مجلس یازدهم به ایلنا گفت: من در صحن علنی خودم را به عنوان داوطلب ریاست مطرح می‌کنم و می‌دانم که حداقل یک رای از خودم را دارم اما ترجیح می‌دهم که نمایندگان در صحن مجلس در این خصوص تصمیم بگیرند.

عباسی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تشکیل فراکسیون «احمدی‌نژادی‌ها» در مجلس یازدهم، با رد این مساله تصریح کرد: اصلا چنین چیزی مطرح نیست، آقای احمدی‌نژاد یک ایدئولوژی یا سبک نیست. ایشان یک نفر بود که در یک دوره‌ای از شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تاییدیه گرفت و دو دوره مردم به او رای دادند و اکنون دوره‌اش تمام شده است.

روزنامه آرمان ملی نوشت: آنچه مسجل است دست کم گويا وحدت متزلزل ميان شوراي ائتلاف و جبهه پايداري رو به گسستن پيش مي‌رود و هر آن بايد منتظر رويکردهايي جديدي در اردوگاه اصولگرايان باشيم. از طرفي احمدي‌نژادي‌هايي مثل نيکزاد و حسيني نيز با کسي براي ائتلاف يا انصراف عقد اخوت نبسته‌اند... طيف قالبياف از يک سو، احمدي‌نژادي‌ها از سوي ديگر و جبهه پايداري نيز از طرفي در صدد قدرت گرفتن در مجلس هستند و نمي‌خواهند با وحدت شکننده ايجاد شده در اين جريان کرسي‌هاي مهم مجلس را به يکديگر تعارف کنند.

مويد اين سخن نيز جلسه جمعه برخي اعضاي فراکسيون موقت اصولگرايان است. آنطور که شنيده شده دستور کار جلسه اخير تدوين آئين‌نامه فراکسيون اکثريت و بحث بر سر کرسي‌هاي هيأت رئيسه بوده اما به دليل برخي تفاوت ديدگاه‌ها و سهم‌خواهي پايداري‌ها اين جلسه به نتيجه نرسيد. گويا پايداري‌چي‌ها توقع 3 کرسي از 6 کرسي فراکسيون موقت را داشتند اما شوراي ائتلاف فقط آقاتهراني را در نظر گرفته و همين امر موجب ايجاد اختلاف شده چنان که گفته مي‌شود به جهت اين دست اختلافات شايد پايداري‌ها جلسات شوراي ائتلاف را تحريم کرده و حتي در محلس نيز با رويکردي جدا از شوراي ائتلاف به فعاليت بپردازند. 

***

انتخاب رئيس مجلس دومرحله‌اي مي‌شود!

شرق نوشت: اخبار و شواهد حاکي از اين است که اصولگرايان چاره را در چندمرحله‌اي‌کردن انتخاب رئيس و هيئت‌رئيسه مجلس ديده‌اند؛ يعني قبل از شروع مجلس با تشکيل جلسات پيشا‌انتخابي، تعداد رقبا را کاهش دهند؛ در‌حالي‌که طبق قاعده انتخاب رئيس مجلس بايد به صورت رسمي بعد از شروع مجلس و در يک رقابت شفاف با حضور رسانه‌ها انجام شود؛ اما به نظر مي‌رسد که اصولگرايان ترس از آبروريزي و درگيري دارند و نمي‌خواهند اين رقابت خونيني که مدعیان زيادي هم دارد، جلوی چشم رسانه‌ها رخ دهد. براي همين به دنبال اين هستند که انتخاب اصلي را پيش از شروع مجلس دور از چشم رسانه‌ها انجام دهند يا دست‌کم دور دوم يا سوم رقابت را به بعد از افتتاح مجلس يازدهم بسپرند؛ يعني نهايتا دو نفر راه‌يافته به مرحله نهايي يک رقابت شکلي در مجلس جلوی چشم رسانه‌ها شکل دهند.

***

لابی دولت برای بازتولید مجلس دهم

صبح نو نوشت: از قرار معلوم، یکی از معاونت‌ها یا برخی معاونت‌های رییس‌جمهوری ضمن لابی با تعداد کثیری از نمایندگان منتخب و البته در همکاری آگاهانه با «جریان سهم‌خواه» راه‌یافته به مجلس آینده، تلاش دارند تا «حمیدرضا حاجی‌بابایی» که اتفاقا از کمترین شانس برای ریاست برخوردار است را به گزینه‌ای با احتمالِ بالایِ رای‌آوری تبدیل کنند.

این «جریان سهم‌خواه» در حالی مشغول لابی‌های پشت پرده با دولت برای کمک به بالارفتن حاجی‌بابایی است که پیش از این و در جریان بستن لیست وحدت نیروهای انقلابی نیز تا توانستند مانع و ان‌قلت آفریدند، به‌طوری‌که تا وقت‌های اضافه هم راضی به همراهی با جریان غالب وحدت‌گرا نشدند. این جریان سهم‌خواه با القای پیروزی در شخص حاجی‌بابایی، به او وعده جمع‌‌کردن 170 تا 180 رای در برابر دیگر نامزدها را داده است...

از سوی دیگر این «جریان سهم‌خواه» برای بیشینه‌سازی آرای حاجی‌بابایی، علاوه بر دولت، مشغول رایزنی و لابی با مسعود پزشکیان از معدود نمایندگان اصلاح‌طلب راه‌یافته به مجلس آینده نیز هست تا بلکه بتوانند از ظرفیت سیاسی او برای جذب آرای اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس به نفع حاجی‌بابایی بهره ببرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۷۷۳۰۲۰:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۶
وزیر نفت و وزیر کشور و رییس شورای امنیت کشور مقصران صد درصد بوجود آمدن حوادث آبان هستند اگر شورای امنیت و وزیر کشور با توجه به نا آرامی های آن زمان که در عراق و سایر کشورها بود جلوی اجرای تغییر قیمت بنزین را گرفته بودند شاهد آن همه هزینه برای کشور نبودیم
دیگه تکرار نمیکنم۱۴۳۷۷۳۳۲۰:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۶
خاتمی: من نیستم!!؟ اینم پشت حامیانشو خالی کرد کی بود کی بود کن نبودم
ناشناس۱۴۳۸۳۸۲۱۱:۴۶:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
دلار 16000 تومان و سکه 6/5 میلیون و پراید 88 میلیون و تورم 400 درصد شده اما روحانی هنوز از برکات برجام می گوید !
ناشناس۱۴۳۷۷۴۰۲۱:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۶
خنده داره محمود هم میخواد نماینده برای ریاست معرفی کنه به کجا رسیدیم با مجلس 18 درصدی
ناشناس۱۴۳۸۲۰۷۰۹:۵۱:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۷
مجلس لاریجانی ۲۰درصد رای تهران رو داشت مجلس جدید ۱۸درصد رای تهرانو داره خیلی فرق ندارن ببینیم تو عمل چه میکنه
ناشناس۱۴۳۷۷۴۳۲۱:۰۵:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۶
با تکرار هاشون پراید رو به 100 میلیون رسوندن، الان میگن ما کاره ای نبودیم اصلا...
ناشناس۱۴۳۸۱۴۳۰۸:۵۱:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۷
عمدا بازار خودرو را دولت ملتهب کرد تا مردم بیشتر به سمت بورس بروند و در فرصت مناسب نقدینگی مردم را در بورس بسوزاند و قفل کند
ناشناس۱۴۳۷۸۰۶۲۲:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۱۶
با توجه به فوت هزاران هموطن عزیز و بیگناه کشورم بر اثر شیوع ویروس چینی کرونا و مخفی کاری و پنهانکاری دولت چین ؛ بنده حاضرم در هر ائتلافی بصورت داوطلبانه به جنگ با چین حضور یابم و جانم را در راه کشورم و مردم کشورم تقدیم کنم .
ناشناس۱۴۳۷۸۲۷۲۲:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۶
به نقل از آفتونبلادت ( پرتیراژ ترین روزنامه سوئد ) : شی ژنگ لی ؛ دانشمند چینی که در آزمایشگاه ووهان چین مشغول به کار بوده با اسناد زیادی از کرونا ، از سفارت آمریکا در پاریس درخواست پناهندگی کرده است .
ناشناس۱۴۳۸۱۷۳۰۹:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۷
آمریکا باید گوشمالی سختی به چین دهد .
ناشناس۱۴۳۸۱۸۲۰۹:۲۹:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۷
از امریکا درخواست میکنیم تا هر چه سریعتر چین را وارونه آویزان کند
ناشناس۱۴۳۷۸۲۹۲۲:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۶
علی مطهری : وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبانماه است .
ناشناس۱۴۳۷۸۳۴۲۲:۴۲:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۶
درسته که احمدی نژاد خیلی بهتر از روحانی کار کرد ولی در کل احمدی نژاد هم زیاد خُرافاتیه . نباید اجازه داد دوباره تفکرات احمدی نژادی بر کشور حاکم شود .
ناشناس۱۴۳۷۸۳۸۲۲:۴۴:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۶
متاسفانه همه چیز در ایران مشمول مرور زمان میشود و به فراموشش سپرده میشود و اگر بعدا هم به فساد ها و تخلفات بخواهند رسیدگی کنند آنقدر تخلفات بزرگ‌تری رخ داده که تخلفات و فساد های قبلی کوچک به نظر می اید
ناشناس۱۴۳۷۸۴۵۲۲:۴۹:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۶
اینقدر توی سیاست دست و پا نزنید یه ذره صحبت از اقتصاد کنید و بدبختی و فقر و بی چارگی مردم پراید شد ۹۰/۰۰۰/۰۰۰ تومن !!!! اقتصاد مملکت کجا داره میره ؟ آقایون هم که قایم شدن !
ناشناس۱۴۳۷۸۴۷۲۲:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۶
هیچ کاری از عهده مجلس ۴۱ درصدی بر نمیاد .
ناشناس۱۴۳۸۲۱۱۰۹:۵۳:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۷
نه قبلیه ۷۰درصدی بوده !! نه داداش ۵۰درصد بود شد ۴۸درصد
ناشناس۱۴۳۷۸۵۵۲۳:۰۹:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۶
با توجه به اینکه بنده از طرفداران احمدی ... در دوره ی اول دولتش بودم ولی اگر می دانستم که نماینده ای طرفدار این مرد است به هیچ وجه به آن نماینده رای نمی دادم .
ناشناس۱۴۳۷۸۶۶۲۳:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۶
مجلس دهم وکیل الدوله بود امیدواریم که مجلس جدید منافع ملی و حقوق مردم را پیگیری نماید.
ناشناس۱۴۳۷۹۲۵۰۰:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
مجلس جدید باید در اسرع وقت به موضوع 4/8 میلیارد دلار مفقود شده که با احتساب نرخ دلار 16000 تومانی 76000 میلیارد تومان می شود ورود و رسیدگی نماید .
ناشناس۱۴۳۷۹۳۲۰۰:۵۲:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
انشالله احمدی نژادیها مجلس یازدهم احمدی نژاد دولت سیزدهم
کوروش فرهودیان۱۴۳۷۹۷۹۰۲:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۷
مجلس خانه ملت باید باشد نه خادم‌ دولت و زور در همه جا نماینده مجلس مدافع حقوق ملت است تا توسط قدرت پایمال نشود نه وکیل مدافع دولت شما ببینید ایا نمایندگان فعلی حتی یکبار این مهم را عمل نمودند ملت هم منظور عده ای خاص نیست کل مردم ار موافق و مخالف همین شد که ملت تمایلی به انتخابات نشان نداد و اگر وضع اصلاح نشود دور بعد باز هم رقبتی نخواهد کرد ما هم که شرکت کردیم خیلی علاقه مند نبودیم بخاطر جلوگیری از خوشحالی دشمنان شرکت کردیم
ناشناس۱۴۳۸۰۴۹۰۵:۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۷
چرا عملکرد مجلس ضعیف بود؟ مگر همگی صلاحیت شان توسط شورای نگهبان تایید نشده بود؟
ناشناس۱۴۳۸۱۵۲۰۹:۰۱:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۷
دراین روز ها که حرف ازسهام عدالت واقعا بدور از انصاف استکه حرفی از بنیان گذاشته اولیه اش در میان نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین