با مدرک تحصیلی بی ارزش مسئولین چه باید کرد؟

محسن کریم‌پور،   3990209102 ۱۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
با مدرک تحصیلی بی ارزش مسئولین چه باید کرد؟

در روزهای اخیر بارها مطالبی در رسانه های اجتماعی درباره مدرک یکی از منتخبان مجلس یازدهم منتشر شد. در واکنش به این اخبار، روز دوشنبه سخنگوی شورای نگهبان حرف و حدیث‌ها درباره مدرک تحصیلی یکی از منتخبان مجلس یازدهم را تایید کرد.

عباسعلی کدخدایی گفت: « ما موضوع را از وزارت علوم به عنوان مرجع اعلام نظر در این باره جویا شدیم که وزارت علوم امروز طی نامه‌ای اعلام کرد که مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مقطع کارشناسی ارشد از آن موسسه، فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است و مدرک ایشان را تایید نکرد.» که البته این موضوع لزوما به معنای جعلی بودن مدرک نماینده یاد شده نیست.

البته ماجرا از نظر شورای نگهبان تمام نشده و قرار است در جلسه چهارشنبه این شورا موضوع بررسی و تصمیم نهایی گرفته شود.

سینا کمالخانی نخستین سیاستمداری نیست که در کشور ما مدرک تحصیلی‌اش مورد خدشه قرار می‌گیرد. مشهورترین نمونه، مرحوم علی کردان بود که عدم تایید مدرکش باعث استیضاح او در مجلس شد. پس از انقلاب درباره اعتبار مدرک تحصیلی برخی دیگر از مسئولین نیز در رسانه‌ها سوالاتی مطرح شده بود که در اکثر قریب به اتفاق پاسخی به آنها داده نشده است.

درباره این که چرا چنین اتفاقاتی در صحنه سیاسی کشور رخ می دهد می توان به دلایل متعددی اشاره کرد. اما به طور کلی باید گفت مدرک‌گرایی از مهمترین آفات علم است که متاسفانه در کشور ما به‌شدت رایج است.

گسترش مدرک‌گرایی علل مختلفی دارد؛ برخی به مسائل فرهنگی برمی‌گردد و برخی هم به قوانین موجود در کشور که اصلاح آنها زمانبر است و متاسفانه فعلا باید با با آن کنار بیاییم و تبعات منفی آن را کم کنیم.

یکی از تبعات منفی مدرک‌گرایی، جعل مدرک یا خرید مدرک از دانشگاه‌های غیرمعتبر است. اگر این اقدام از جانب یکی از مسئولین کشور انجام شود اتهام بیشتری متوجه آن است. چراکه دیگر جرمش فقط جعل یا خرید مدرک نیست بلکه جرمش دروغگویی است که جرم بسیار بسیار بزرگتری است.

به نظر می‌رسد بهترین راه برای جلوگیری از تکرار آبروریزی برخی مسئولین کشور در زمینه مدرک تحصیلی، راستی‌آزمایی مدرک تحصیلی مسئولین کشور توسط وزارت علوم است. بدین صورت که وزارت علوم، مدرک تمامی مسئولین کنونی کشور در قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی را بررسی کند و نتایج همه بررسی‌ها را به تفکیک افراد در سامانه‌ای منتشر کند.

همچنین مدارک تحصیلی همه افراد را پیش از انتصاب بررسی کند و اجازه ندهد فردی که متقلب و دروغگوست مسئولیتی در کشور به‌عهده گیرد. در همین راستا و با توجه به ماجرای سینا کمالخانی، وزارت علوم باید اکنون مدارک تحصیلی تمامی نمایندگان منتخب مجلس یازدهم را بررسی کند و نتایج آن را برای عموم مردم منتشر کند.

اگر شورای نگهبان بهانه بیاورد که استعلام مدرک ۱۶هزار داوطلب نمایندگی مجلس ممکن نبوده است اکنون قاعدتا استعلام و بررسی مدرک تحصیلی ۲۸۰ نماینده کار سختی نیست و به‌راحتی ممکن است. این کار در حقیقت پیشگیری از ورود افراد متقلب و دروغگو به مجلس است.

البته انتظار می‌رود اگر ارائه مدرک جعلی توسط هر فردی محرز شد، جرم او نیز از نظر قانونی محرز تلقی شود به گونه‌ای که دادستان بتواند از آن فرد شکایت و وی را راهی دادگاه کند. البته اگر پیش از این درباره سرقت علمی کاندیداهای ریاست‌جمهوری هم این بررسی صورت می‌گرفت شاید شرایط امروز کشور متفاوت می‌بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۰۷۸۸۰۶:۲۶:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
چرا باید برای نمایندگی مجلس دارای مدرک تحصیلی بود. مجلس یعنی عصاره ملت و باید از تمام طبقات و گروهها در این مجلس باشند.
ناشناس۱۴۳۰۹۲۹۱۰:۰۲:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
من موندم این چی جوری تایید صلاحیت شده ؟!! مگه از مراجع ۴ گانه استعلام نگرفتن ؟!
ناشناس۱۴۳۰۹۷۱۱۰:۴۱:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سفارش شده بوده
ناشناس۱۴۳۰۹۸۳۱۰:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
ی جوری میگید چه باید کرد که آدم فکر میکنه تا الان چه کردن!!!!!!!!!! تیتر بزنید با برخی مدیران بی ارزش چه کردند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۱۰۱۷۱۱:۱۸:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بر فرض که وارد مجلس هم می شد، آیا فرقی هم می کرد؟ این همه دکتر و مهندسی که در مجلس حضور دارند ( فارغ از سواد و اصالت مدرک) چه گلی با تصویب این همه قانون و لایحه به سر این مردم زده اند؟ وضع کنونی کشور نتیجه همین قوانین و لوایح تصویبی نمایندگان است.
احمدرضا۱۴۳۱۷۰۳۲۲:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
یعنی جی کسی با تقلب ودرغگویی بخواد بره مجلس که قانون برای مملکت تعیین میکنه بعدا جه کارها که نخواهد کرد
ناشناس۱۴۳۴۰۷۴۱۹:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۳
نگفته مدرکش جعلیه گفته فاقد اعتباره. حالا سوال اینه که خودش میدونسته یا نه ظاهرا بیشتر از خودش اینجا شورای نگهبان کوتاهی کرده
ناشناس۱۴۳۱۲۲۲۱۳:۴۸:۳۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
وزارت علوم جزو مراجع چهارگانه نیست، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و ثبت احوال
ناشناس۱۴۳۱۲۸۱۱۴:۲۸:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سینا کمالخانی مدعی است که مدرک فوق لیسانس علوم اجتماعی از موسسه غیر انتفاعی تفتان دارد. این در حالی است که حاکی از آن که این موسسه اساسا رشته علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد ندارد!!!
ناشناس۱۴۳۰۹۳۴۱۰:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
شورای نگهبان باید پاسخگوی نحوه تایید صلاحیت کمالخانی باشد
ناشناس۱۴۳۱۱۵۶۱۳:۰۴:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
نامبرده توانسته مراجع تایید صلاحیت را دور بزند
ناشناس۱۴۳۱۰۵۴۱۲:۰۵:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بحث مدرک الان سر تقلبی بودنه این ادم اگر برای رسیدن به نمایندگی اینکارو می کنه توی نمایندگی مردم چه کارهای دیگه برای اهدافش می کنه البته اونایی هم که تقلب نکردن فقط منافع خودشونو چسبیدن
ناشناس۱۴۳۱۲۴۰۱۴:۰۰:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
الان تکلیف اون همه مردمی که به این روش سر کار رفتن چیه؟ یه آبدارچی میخوان استخدام کنن هفت جد و آبائش را مورد پرس و جو قرار میدن. همینطوری طرف رو تایید کردن ده ها هزار آدم سرکار رفتن، رای دادن، چقدر آدم تو ستادها، حوزه های رای گیری، ... ده ها میلیون صرف برگزاری این انتخابات شده از جیب همین ملت، و از همه مهمتر خسارتی که به اعتماد مردم وارد شده. کی جوابگوی این همه خسارته؟ باطل شد خلاص؟؟؟!!!
ناشناس۱۴۳۱۲۶۳۱۴:۱۶:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
کاری کنند که دیگه کسی جرات نکنه دوباره اینکار رو تکرار کنه.
ناشناس۱۴۳۱۷۳۸۲۲:۵۸:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مگر اولین مورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۱۳۸۷۱۵:۵۱:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اصلا مدرك گرايى مجلس و حكومت صد درصد غلط است و مدرك واقعى ميتواند يك امتيازى براى ان فرد در نزد مردم باشد
ناشناس۱۴۳۴۰۷۵۱۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
حرفت درست ولی الآن بحث مدرک گرایی نیست بحث تقلبه
ناشناس۱۴۳۱۴۰۳۱۶:۰۴:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مگه طرف رأی مردم را کسب نکرده؟ مگه میزان مردم نیست؟
ناشناس۱۴۳۳۳۹۳۰۷:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
با دروغ
ناشناس۱۴۳۰۷۹۰۰۶:۳۰:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
در بین مسئولین اکثر آنهاییکه مدرکشان هم تایید می شود در واقع پوشالی است. به قول یک دوستی که مراقب جلسه امتحان دانشگاهی بود می گفت هر وقت مسئولین سر جلسه امتحان میایند موبایل میاورند و به تذکر مراقبان اهمیتی نداده و با اشاره دست او را ساکت می کنند و آن بیچاره هم مجبور است حرفی نزند.
جوان۱۴۳۱۴۲۲۱۶:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
نه تنها مدرک نمایندگان بلکه مدرک تمام مسولین باید بررسی بشه اون موقع میبینید چه افتضاحی بر کشور حاکم هست
ناشناس۱۴۳۰۸۱۳۰۷:۰۵:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
الان ادارات پر است از کارمندانی که یک تکه کاغذ از دانشگاههای آزاد، غیرانتفاعی و ... گرفته و خود را محق به هر پستی می دانند. خیانت کرد آن کسی که با خصوصی کردن آموزش چه دانشگاه و چه قبل از دانشگاه با ایجاد هزار جور مدرسه غیردولتی فاتحه علم و تحصیل را خواند. الان مسئول با لیسانس وارد می شود و با زد و بند و رابطه و پارتی بازی با دکتری پیام نور و هیات علمی خارج می شود. وای بر شما که ارزش علم را اینقدر لگدمال کردید.
ناشناس۱۴۳۱۰۱۴۱۱:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
دوست عزیز مدرک پیام نور به هیچ وجه غیرمعتبر نیست و قدر مسلم از مدرک دانشگاه آزاد معتبرتره.شخصا شاهد فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیام نور بوده ام که به راحتی در بهترین دانشگاههای اروپا برای دکتری پذیرش شدن.
ناشناس۱۴۳۱۰۵۱۱۲:۰۳:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
احسنت
ناشناس۱۴۳۱۰۵۲۱۲:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
چرا باید این همه دانشگاهها در مملکت باشد؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۱۳۸۳۱۵:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران فارغ التحصیل شدم و معتقدم سطح علمی بنده از فارغ التحصیل دانشگاه تهران در همین رشته اگر بالاتر نباشد پایین تر نیست. توهم بالا بودن سطح علمی دانشگاه های مبتنی بر تست ادبیات و شیمی و دروس بی ربط متعلق به 10 سال گذشته است نه عصر حاضر.
ناشناس۱۴۳۲۸۶۵۱۳:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۲
دوست عزیز قطعا حرف شما درست است. چون بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاههای دولتی در رشته های تاپ، سهمیه ای هستند.
ناشناس۱۴۳۲۶۱۸۰۵:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۲
فاتحه دانشگاه زماني خوانده شد كه پذيرش دانشجو را با هزارجور سهميه وامريه وفروش صندلي وغيره به نوعي رانت تبديل كردند
ناشناس۱۴۳۰۸۱۴۰۷:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
آن موقع که سهمیه بندی کنکور برقرار گردید، آن موقع که دانشگاه آزاد، پیام نور و... تاسیس گردید، آن موقع که بورسیه های سهمیه ای به خارج فرستاده شدند، آن موقع که باب شد مسئولان در عناوین شان واژگان دکتر و مهندس بدرخشد، آن موقع که قبح تقلب و فساد ریخته شد و آن موقع که ظاهر بر باطن فایق آمد، تیشه بر ریشه علم و دانش برخورد کرد.
ناشناس۱۴۳۱۰۰۱۱۱:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
تمام مشکلات امروز کشور ما به خاطر همین «تیشه» است!!!
اكبر۱۴۳۰۸۱۵۰۷:۰۸:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
نويسنده خيلي زيركانه در دفاع از كمالخاني گفته است: گر حكم شود كه مست گيرند، در شهر هر آنچه هست گيرند.
ناشناس۱۴۳۲۶۱۹۰۵:۴۴:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۲
همه حرف ايشان نه بحث كمالخاني بود كه مدرك روحاني را زير سوال برد كه ايشان بفرمايند رقيب ايشان از كدام دانشگاه در مقطع دكتري فارغ التحصيل شده اند انصاف امروزه در قلم فرسايان سياسي تبديل به پديده نادري شده است
ناشناس۱۴۳۰۸۲۲۰۷:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
کی گفته نماینده مجلس باید کارشناسی ارشد باشد ؟ مدرک گرایی تا کی ؟ مجلس های قبلی که افراد دیپلم و لیسانس بودند از این مجلس به اصطلاح کارشناس،ارشد توانمند تر بود کلا مدرک گرایی برای مشاغل سیاسی باید حرف بشه چون یم نفر بیسواد هم با یک نفر دکتر حق برابر برای انتخاب کردن و انتخاب شدن دارند باید اجازه داد مردم انتخاب کنند
ناشناس۱۴۳۱۰۵۸۱۲:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
باشه اصلا حرف شما درست و اگر لازم باشه قانون باید اصلاح بشه ولی جعل مدرک و مدرک تقلبی جرمه!
ناشناس۱۴۳۰۸۳۱۰۸:۰۳:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
با سلام متاسفانه أكثرمسئوليني كه بعد از انقلاب مدرك دانشگاهي گرفته اند از رآه درست يعني شركت در كنكور (مقاطع مختلف) و رقابت با ساير افراد متقاضي بدست نياورده اندچرا كه أصلًا رقيبي نداشته اند.
ناشناس۱۴۳۰۸۳۶۰۸:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
ارجاع به دادگاه و لغو نمایندگی و برخورد حداکثری حداقل خواسته ی مردم است.
ناشناس۱۴۳۲۶۲۲۰۵:۴۷:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۲
خسارت برگزاري انتخابات مجدد رو ايشان بايد پرداخت كنند البته ايشان اينقدر پول ندارند ولي پدرشان ميتوانند پرداخت كنند
ناشناس۱۴۳۰۸۴۵۰۸:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مدرک دیگران چی می شه ؟
ناشناس۱۴۳۰۹۲۸۱۰:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مدرک جعلی و تقلبی سایرین به قوت خود باقیست
ناشناس۱۴۳۰۸۵۱۰۸:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
متاسفانه با اینکه رئیس جمهور محترم مدرک دکترا از انگلیس هم دارد در مقابل حرف های روسای جمهور کشورهای اروپایی در سازمان ملل حتی دو کلمه هم نتوانست انگلیسی صحبت کند. این خانه از پای بست ویران است.
ناشناس۱۴۳۰۸۶۰۰۹:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
تا دلتون بخواد مدرک دانشگاه ازاد برای اقایان و اقازاده ها صادر شد و می شود و معتبر هست!!!!!
ناشناس۱۴۳۱۴۸۳۱۷:۲۸:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
در ....کسی بود و هست که با مدرک دانشگاه آزاد ج ارشد گرفت و شد هیات علمی و بعد با پارتی دکترای پژوهش گرفت شد آقای دکتر و شد معاونت پشتیبانی و... البته سهمیه جانبازی داره.
ناشناس۱۴۳۰۸۶۲۰۹:۱۰:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مدرک گرایی را خود مسولین درست کردند شاید بخاطر داشته باشید اوایل انقلاب مجلس مدرک گرا نبود از هر قشر و مدرکی نماینده بودند و اگر صادقانه بگوییم بسیار و بسیار از مجلس هایی که با مدارک بالا حضور دارند بهتر و کارآمد تر بود
ناشناس۱۴۳۰۸۶۵۰۹:۱۲:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
دروغ و ریا داره جامعه ما را از درون فاسد و پوک میکنه اما آقایان مثلاً مسؤول خوابند
ناشناس۱۴۳۰۸۷۵۰۹:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
با مسئولان ناکارامد دارای مدرک چه می کنید
ناشناس۱۴۳۰۹۰۰۰۹:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اخذ ۲ هزار ریال جریمه ؛ و سپس آزاد
ناشناس۱۴۳۰۹۳۸۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اونا تا وقتی در حال تعریف و تمجید از اوضاع کنونی باشن ؛ آزادن هرکاری دلشون خواست بکنن حتی با مدرک دکترای جعلی و قلابی
ناشناس۱۴۳۰۸۷۷۰۹:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
الف دمت گرم عجب عکس گذاشتی به این میگن مبارزه با فساد
ناشناس۱۴۳۰۸۷۹۰۹:۲۵:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سینا جان جهاد برای عدالت یا جهاد برای کسب پست و مقام حرام و نامشروع ؟!
ناشناس۱۴۳۰۹۰۷۰۹:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جهاد برای سرقت سهم خود از سفره انقلاب
ناشناس۱۴۳۰۸۸۴۰۹:۲۹:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جهاد برای عدالت و پیشرفت :-) با همین شعارهای جعلی بدون پشتوانه ؛ اینقدر بدبخت شده ایم و روزگارمون به خاک سیاه نشسته یارو با همین شعارها ۳ هزار میلیارد تومن دزدید و رفت کانادا و داره عشق و حال میکنه
الف ر۱۴۳۰۸۸۷۰۹:۳۰:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
آنهائیکه دارند ببینید چه جوری گرفتندو از چه دانشگاهی است اصلا چنددر صدسواد شون به نسبت مدرکشون هست
ناشناس۱۴۳۰۸۹۴۰۹:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
زهی خیال باطل
ناشناس۱۴۳۰۹۰۲۰۹:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
فکر کنم کمالخانی فقط تا 《 تصمیم کبری 》 درس خونده
ناشناس۱۴۳۰۹۰۴۰۹:۴۸:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بنده خدا دیده شیر تو شیره ؛ اینم خواسته خیلی فوری سهم خودشو از سفره انقلاب برداره
ناشناس۱۴۳۰۹۱۱۰۹:۵۱:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
چرا فقط مسئولین را میگویید، وضعیت دانشگاهها اسف بار است .خیلی از آنها فقط نقش موسسه چاپ مدرک را بازی میکنند آنهم مدارک بی ارزش .اگر زودتر فکری به حال این موضوع نشود رتبه علمی دانشگاه های ایران بشدت نزول پیدا میکند ویک فاجعه ایجاد میشود .در اطرافمان میبینیم فارغ التحصیلانی که حتی الفبای آن رشته را نمیدانند.درهر گوشه یک دانشگاه ایجاد شده بدون آنکه بازدهی و اعتبار آنها مورد بررسی قرار گیرد.لااقل امتحانات دانشگاهها را سراسری و کشوری کنندتا به نحوی از این فاجعه جلوگیری شود.
ناشناس۱۴۳۱۸۰۹۰۱:۰۵:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۱۱
باید 20 سال پیش به این موضوع فکر میکردن!
ناشناس۱۴۳۰۹۱۳۰۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اتفاقا اگر مدرک نداشته باشی در مناصب بسیار بالاتری منصوب میشوی.
ناشناس۱۴۳۰۹۲۴۱۰:۰۰:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اون قسمت این مطلب خیلی جالب است که «دیگر جرمش فقط جعل یا خرید مدرک نیست بلکه جرمش دروغگویی است که جرم بسیار بسیار بزرگتری است».کمتر کسی این جمله را باور میکند.در واقع سیاستمدار میشوند و معنی سیاستمدار میشود دروغ گفتن در جای مناسب.بعبارتی با مدرک سالم بیایند و عده زیادی دروغگویی را توشه راه خود میکنند.
خضر۱۴۳۱۴۷۴۱۷:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سلام جالبه که دروغگویی در قانون جرم نیست
ناشناس۱۴۳۰۹۳۱۱۰:۰۳:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اینجانب مدرک دیپلم داشتم در زمان کارم و کسی اطلاع نداشت به جز کار گزینی و تعدادی از همکارانم کارهایم تور خوب انجام می شد که همکاران دیگرم فکر می کردند من فوق لیسانس هستم برای مثال بود چرا اینقدر مدرک گرایی بی خاصیت بعض کسان هستند که مدرک ابتدایی هم ندارند بهترین مدریک درک را برای نمایندگی دارند من نمی دونم کی این مدرک را در مجلس علم کرد
ناشناس۱۴۳۱۳۱۶۱۴:۵۸:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
الان این مطلب در مورد مدرک گرایی نبود. در مورد دروغ و جعل و به هر در زدنی برای رسیدن به مجلس بود که معلوم نیست آنجا چه خبر است که یکی چند میلیارد خرج میکند و مدرک جعل میکند و دروغ میگوید تا برود آن تو!!!!
ناشناس۱۴۳۰۹۴۰۱۰:۰۸:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
نماینده گی برای ملت واقعا چه نیازی به مدرک تحصیلی دارد .‌نماینده باید از قشر های مختلف مردم باشد و اصلا متکی بودن به مدرک ارزشی ندارد.
ناشناس۱۴۳۱۰۵۹۱۲:۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
دقیقا
ناشناس۱۴۳۰۹۷۷۱۰:۴۶:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
توانایی افراد تنها منوط به مدرک تحصیلی نیست از افرادی که القاب دکتر و مدارک دانشگاه‌های معتبر دنیا و ایران را یدک میکشند چه سودی عاید ملت شده ؟
ناشناس۱۴۳۱۳۴۳۱۵:۲۴:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اگه نظر و مدیریت کسانی که مدرک معتبر از دانشگاههای معتبر دارن واقعا حاکم میشد کشور گلستان میشد! اصلا تمام مشکلات ما از قدرت ادمای بی سواد (با مدرک نامعتبر) و درحاشیه بودن ادمای با سواده!
ناشناس۱۴۳۰۹۹۶۱۱:۰۶:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
حالا بقیه که سواد دارن چه کاری بلدن
ناشناس۱۴۳۱۰۱۶۱۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بابا هرکسی رو نگاه کنی یه مدرکی از یه جایی داره دیگه خیلی سخت گیری کردن
ناشناس۱۴۳۱۰۲۶۱۱:۲۸:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
جامعه مدرک گرا همین میشود
ناشناس۱۴۳۱۰۲۷۱۱:۳۲:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بهتره بجای مدرک تحصیلی سوابق مدیریتی مد نظر قرار گیرد هم کارایی بالاتر می رود و هم افراد کم تجربه بهمجلس راه پیدا نمی کنن مثلا مدرک لیسانس با 15 سال سسابقه مدیریت
ناشناس۱۴۳۱۰۳۲۱۱:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
الان تو بانک هرکاری داشته باشی اعتبار سنجی میشی . کمتر از یک دقیقه همه اطلاعاتت می ریزه بیرون . چطور نمیشه برای کاندیداها استعلام گرفت . ؟ گیریم جواب استعلام درست بود . سواد نداشته را چطور استعلام بگیریم ؟ طرف ثبت نام کرده و روز امتحان اسمش را روی برگه نوشته و رفته و مدرکش صادر شده . استعلام جای خود داره . باید از داوطلبان ازمون علمی گرفته بشه و این ازمون بگونه ای باشه که کسی نتونه تقلب کنه . راهکار که اندازه گیری ریش و نگاه به چفیه و بررسی نماز جمعه رفتن نامزدهاست
ناشناس۱۴۳۱۰۳۷۱۱:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
از اساس اشتباه است کشور را با مدیران با تحصیلات حوزوی مقابل دانش آموختگان دانشگاه هایی مثل هاروارد ادره کرد.
ثابتی۱۴۳۱۰۳۹۱۱:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
سینا کمالخانی نخستین سیاستمداری نیست که در کشور ما مدرک تحصیلی‌اش مورد خدشه قرار می‌گیرد.!!!!!! سیاستمدار!!!!! نویسنده چه شانی برای این حضرت والا قائل شدند!!!
ناشناس۱۴۳۱۰۶۶۱۲:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۰
با سلام، متأسفانه یکی از خیانتهایی که بعد از انقلاب در حق این مردم جفا شد مدرک گرایی بود که اگر واقعاً عدالتی بخواهد اجراء گردد مجدداً مدارک مسئولین دوباره بررسی شده تا واقعیت مشخص گردد. آخه چطور یک فردی که مسئول است میتواند مدرک فوق لیسانس و دکتری خود را براحتی بگیرد این با واقعیت جور در نمی آید؟
ناشناس۱۴۳۱۰۷۰۱۲:۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
مقصر اون افرادی هستند که بنگاههای مدرک پراکنی را برای غصب عنوان مهندس و دکتر بنا نهادند. جرم این کار از خیانت به کشور هم بزرگتر است. با چشم خودمون شاهد هستیم که دانشگاه آزاد بدون استاد دانشجو می گیره و فارغ التحصیل می کنه و هیچ کس کاری به کارش ندارد. چرا جلوشو نمی گیرن؟ چون مسئولین اگر درشو تخته کنند پس مدرک دکتری خودشون را از کجا بگیرن؟! کارد دسته خوشو نمیبره...
ناشناس۱۴۳۱۰۷۱۱۲:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
با سلام، متأسفانه یکی از خیانتهایی که بعد از انقلاب در حق این مردم جفا شد مدرک گرایی بود که اگر واقعاً عدالتی بخواهد اجراء گردد مجدداً مدارک مسئولین دوباره بررسی شده تا واقعیت مشخص گردد. آخه چطور یک فردی که مسئول است میتواند مدرک فوق لیسانس و دکتری خود را براحتی بگیرد این با واقعیت جور در نمی آید؟
بانام۱۴۳۱۰۸۸۱۲:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۰
باید مدالی زد بر سینه بسیاری از وزاری علوم در یک دهه گذشته که یک مشت مکتب خانه با تابلوی دانشگاه راه انداختند و بسیاری از افراد را با معدل بالای 18 فارغ التحصیل نمودند کسانیکه حتی در دوره ابتدایی هم معدلشان به این عدد نمی رسید
ناشناس۱۴۳۱۰۹۳۱۲:۳۳:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
افتضاح
ناشناس۱۴۳۱۱۰۷۱۲:۴۰:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
ایشان توسط مردم انتخاب شد بخاطر شخصیتش نه مدرکش
ناشناس۱۴۳۱۵۹۱۱۹:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
کسی که مدرک جعل میکند و دروغ میگوید شخصیتش کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
no one۱۴۳۱۱۱۰۱۲:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بهترین کارهایی که میشه کرد رو لیست کردم: 1-اخراج از مجلس و حبس بخاطر دروغ و ریاکاری 2-استرداد تمامی حقوق و مزایایی که تا به حال نصیب ایشان گردیده. 3-عدم شرکت در انتخابات بعنوان نماینده بصورت مادام العمر.
ناشناس۱۴۳۱۱۴۶۱۲:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
تا وقتی شایسته سالاری در هر زمینه ای وجود ندشته باشد عده ای در فکر تهیه مدرک وزد وبند برای رسیدن به رانت هستند
ناشناس۱۴۳۱۱۷۸۱۳:۱۶:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
در کل مسئولین ریز و درشت که بگردین به اندازه تعداد انگشتان دو دست کسی که صحت و سلامت مدرکش با شخصیت و اعتبار علمی اش همخوان باشد.
ناشناس۱۴۳۱۱۸۶۱۳:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
لطفا مدرک تحصیلی این افراد هم بررسی شود و اینکه آیا اینها در کنکور و امتحانات شرکت کرده اند. دکتر حسن ر مهندس اسحاق ج دکتر محسن ر دکتر قالی...
علیرضا۱۴۳۱۲۰۵۱۳:۳۶:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
چه با مدرک و چه بی مدرک،مگه قراره کار مفیدی هم‌ انجام بدن؟
ناشناس۱۴۳۱۲۰۸۱۳:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۰
هی مدرک مدرک ... شرم بر اونایی که مدرک گرایی رو تو کشور باب کردن و برای علم دکون درست کردن.
ناشناس۱۴۳۱۲۹۱۱۴:۳۹:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
درصد بیشتری مداركشون تقلبي هست
ناشناس۱۴۳۱۳۱۱۱۴:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
متاسفانه احمدی نژاد کار زشتی رو رسم کرد.گفت هر کی در ادارات دولتی کار می کنه بدون آزمون استخدامه
ناشناس۱۴۳۱۳۱۷۱۴:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
بحث مدرک گرایی نیست که دوستان نظر بیخود میگذارند. بحث جعل مدرک و دروغ است برای یک لقمه بودجه!!!
ناشناس۱۴۳۱۳۳۷۱۵:۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
این بنده خدا چه گناهی داره؟ مشکل ازون موسسه ایست که بهش مدرک بی اجازه وزارت علوم داده! همین طور مشکل از شورای نگهبانه که تاییدش کرده و مردم را مطمئن کرده که تا زمان انتخابات هیچ مشکلی برای انتخاب شدنش وجود نداره!!
ناشناس۱۴۳۱۳۵۰۱۵:۲۸:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
خود اقاي راحتی دكترا گرفته تو خارج اونهم كشور انگليسي زبان كه بلد نيست احوال پرسي انگليسي بكنه متاسفانه تقلب امري عادي شده
ناشناس۱۴۳۱۳۶۷۱۵:۳۹:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۰
به نظرمن مدیران کشور باید از دانشگاهای مادر باشند بدون سهمیه ودر پاسخ کسانی که می گویند مدرک مهم نیست مگر می شود برای کشوری تصمیم گرفت بدون علم ان رشته مثلا برای اقتصاد یا علو سیاسی یا پزشکی با دندن پزشکی ورشتهای دیگر که تا دانششرا نداشته باشی چگونه می توانی برای ان رشته قانون بنویسی در مجلس باید از تمام رشتها باشد انهم از نخبها نه هر دانشگاهی
ناشناس۱۴۳۱۴۲۵۱۶:۲۵:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۰
اگر وقت دارند یک نگاهی هم به مدرک آقای رئیس جمهور بیندازند!
ارسطو۱۴۳۱۴۴۱۱۶:۴۱:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۱۰
این بنده خدا دروغ نگفته..گفته فوقش لیسانسم...!! خوبه دکتر جا نزده خودش رو از دانشگاه آزاد تورقز آباد یا پیام نور علی آباد کتول...!!
ناشناس۱۴۳۱۴۶۲۱۶:۵۸:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۰
خیلی عجیبه مگه ما آدم نخبه و مغزهای کاربلد نداریم؟؟؟ آخه چطوری بی ارزشترین پول دنیا را داریم؟؟!!
ناشناس۱۴۳۱۴۸۲۱۷:۲۷:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
تکلیف افرادی که به ناحق درجات و عناوین حوزوی را برای خود و رفقا به کار می برند چطور میشه؟
ناشناس۱۴۳۱۴۸۶۱۷:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۰
فکر نمی کنم برای بله صحیح است گفتن مدرک لازم باشه
سید۱۴۳۱۵۷۲۱۹:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۲/۱۰
چه ساده انگارید اول اینکه چاقو دست خودش را نمیبرد و دوم آنکه این اشخاصی که بالا میآیند از خودشان هستند و هیچگاه کار به آنجا نمیرسد
ناشناس۱۴۳۱۵۹۴۱۹:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۰
به دانشگاه آزاد سر بزنید ببنید سهمیه ها چطوری مدرک میگیرن،
ناشناس۱۴۳۱۷۷۸۰۰:۱۲:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۱
جعلی یا غیر جعلی فرقی به حال ملت نمیکرد.
ساسان۱۴۳۱۸۲۰۰۱:۱۹:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۱
اقای اقا تهرانی گفته نماینده های جدید اصطلاحات و ماسیل مربوط به مجلس و حوزه های عملکردی ان رو نمی دانند و سعی داریم با جلسات ان لاین .... به انها اموزش بدهیم ایا مجلس نهم دیگری در راه است ؟
ناشناس۱۴۳۱۹۰۸۰۵:۰۸:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۱۱
"کی از تبعات منفی مدرک‌گرایی، جعل مدرک یا خرید مدرک از دانشگاه‌های غیرمعتبر است" نه دوست عزیز، فساد و بی تفاوتی قوه قضائیه باعث جعل مدرک است وگرنه همه جای دنیا برای اثبات داشتن تخصص مدرک ارائه میکنند
شهرستانی۱۴۳۲۰۷۷۱۱:۳۲:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۱
ما هم که ساکن شهرستان هستیم و اعضای شورا داریم باخبر هستیم که اکثر اعضای شورای اینجا و بقیه مدرک هاشون رو معلوم نیست کی و کجا و چطوری گرفتن؟!
ناشناس۱۴۳۲۳۵۹۱۷:۳۰:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱۱
باید بر سر چشم نهاد و بوسید
ناشناس۱۴۳۲۴۵۳۲۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۱۱
اول باید از خود روحانی شروع کرد
ناشناس۱۴۳۲۴۷۹۲۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱۱
مدرک بی ارزش رو باید طلا گرفت هر چی مدرک دروغین و بی ارزش تر ، پیشرفت صاحب مدرک سریع تر، حتی مورد داشتیم با مدرک های کاملا جعلی وزیر هم شدن
ناشناس۱۴۳۲۵۸۳۰۲:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۱۲
ای بابا 80%مسئولین کشور مدرک سوری و کیلویی دارن ..اگر سواد و شایسته سالاری بود مملکت این وضعش نبود
ناشناس۱۴۳۲۶۲۸۰۵:۵۹:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۲
سينا كمالخاني يك جوان سي وچند ساله بدون هيچگونه سابقه مديريت با هزينه هنگفت پدرشان وبا استفاده از فضاي دو قطبي يك حوزه انتخابيه كوچك با كمتر از ١٥٠٠٠ راي انتخابات رو برنده شد ايشان اگر مدرك دكترا از دانشگاه شريف هم داشت براي نمايندگي مجلس بسيار بسيار ناكارآمد بود وبايد به كسب تجربه در مشاغل مديريتي ديگر مي پرداخت
علیرضا۱۴۳۲۷۳۱۱۰:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۱۲
سلام بجای مدرک گرایی یک امتحان سطح بگیرید خواهید دید ک خیلی از نمایندگان و مسیولان کشور ب لحاظ علمی وفرهنگی زیر خط فقرند.
ناشناس۱۴۳۴۰۷۶۱۹:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
بنده خدا همانطور که مدرک گرفتند تو امتحان هم قبول خواهند شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    آخرین عناوین